Pappailu?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Meillä poika siirtyi omaan huoneeseen 5kk iässä: asunnon pohjana 15m2 makuuhuone ja n.8m2 makuuhuone. 8m2 oli pojalla ensin omana mutta on suoraan rapunoven yläpuolella ja seinänaapurina rappu, joten pojan leikki-iän alkaessa aktivoitua vaihdettiin huoneita päittäin, eli vanhemmat pieneet ja poika leluineen isoon huoneeseen.

Poika on aina saanut tulla viereen, jos haluaa.. Kipeänäkin taapertaa omaan sänkyyn, vaikka mielellään meidän viekkuun nukahtaa. Periaatteena tosiaan ollut se, että siellä nukkuu missä haluaa. Oma sänky paras sänky..
The great club outshines the individual, always and forever.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Meinasin unohtaa vallan..mutta ONNEA masa ja perhe! :h:

Oon tuota itekin jo vähän miettiny, että mitäs jos ne omat lapset on kuin onkin niin ihania että niitä halajaa sitten enemmän kun yhden.. Noo, raportoin vaikka tuossa puolen vuoden päästä lisää, jos näin todella on.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sipsi kirjoitti:Meinasin unohtaa vallan..mutta ONNEA masa ja perhe! :h:
+1
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
küllküll

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Zeb kirjoitti:Ootteko varmoja ettei ole mitään vaivoja pojalla?
Vaikeahan näistä on varma olla, mutta minkään fyysisen vaivan oireita ei ole saatu pollattua - ellei hammaskiukuttelua lasketa. Miulla on vähän semmoinen kutina, että tulokas kokee jäävänsä isoveljen jalkoihin ja siksi pyytää useammin syliin/huomiota. Yhdessä välissä se leikki paljon itsekseenkin, mutta n. viim. kk ajan on koko ajan tulossa syliin.

Tultiin tuossa unikouluasiassa emon kanssa samaan tulokseen kuin Vaola eli time-out ja uusi yritys esim. kk päästä. Nää lapset ei kuitenkaan ole tietokoneita, joiden ohjelmapäivitykset voi runnoa läpi ennalta määritellyn aikataulun mukaan.
Zeb

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

küllküll kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Ootteko varmoja ettei ole mitään vaivoja pojalla?
Vaikeahan näistä on varma olla, mutta minkään fyysisen vaivan oireita ei ole saatu pollattua - ellei hammaskiukuttelua lasketa. Miulla on vähän semmoinen kutina, että tulokas kokee jäävänsä isoveljen jalkoihin ja siksi pyytää useammin syliin/huomiota. Yhdessä välissä se leikki paljon itsekseenkin, mutta n. viim. kk ajan on koko ajan tulossa syliin.
Totta että paha varmaksi sanoa, kun eivät mokomat osaa vielä kertoa. Hammasvaivat on aika helppo testata, jos kunnon annos Panadolia tai Pronaxenia antaa rauhallisemman yön niin sitten on tod. näk. hampaat. Tai muu kipu.

Voipi kai olla jotain ikään liittyvääkin, näillähän on niitä eroahdistuskausia ja semmosta. Itse peilaa vaan omaan vähäiseen kokemukseen tästä oman metkuista. Meillä kaikki on tosi helppoa kunhan ei ole vatsa kipeä. Sitten ei taas suju mikään ja vaatii jatkuvaa huomiota, kantamista ja viihdytystä päivin öin.
Tultiin tuossa unikouluasiassa emon kanssa samaan tulokseen kuin Vaola eli time-out ja uusi yritys esim. kk päästä. Nää lapset ei kuitenkaan ole tietokoneita, joiden ohjelmapäivitykset voi runnoa läpi ennalta määritellyn aikataulun mukaan.
Varmaan fiksua. Ei näitä oikein väkisin saa läpi menemään. Tunnen kyllä muutamia perheitä joissa on huudatettu yksin ihan huolella pari yötä ja lapsi on sittemmin nukkunut itse. Mutta millä hinnalla, sitä sopii miettiä. (Vaikka eihän teillä tarkoitus ollutkaan yksin huudattaa.)

Millaisia teillä noin keskimäärin ovat yöt ja päivät? Ehkä olet jossain aiemmin jo kirjoittanutkin, sorry jos näin.

Entä onko vielä rintamaidolla? Yhdellä tutulla oli auttanut kun lopetti viimeisetkin imetykset niin yöt rauhottuivat kun ei huudettu koko ajan tissiä suuhun. Yksilöllistä toki, eikä takuuta tuloksesta ole. Voipi mennä ojasta allikkoonkin.

Sivustahuutaja laittoi asiaa tuonne vittuuntumisketjuun. Kannattaa tehdä kaikkensa että saa niitä apujoukkoja jostain. Kurjaa kun ei ole isovanhempia lähellä, meillä oltaisiin varmaan lopullisesti pimahdettu ilman niitä.

Sitten vielä semmoinen, että jos sulla on mahdollista ottaa ylimääräistä vapaata töistä, niin ehkä nyt kandeis ottaa että selviäisi pahimman ajan yli. Mua ainakin helpotti vaikeissa kohdin paljon kun mies otti ekstravapaata edes pari päivää tai viikon. Taas jaksoi.

Ohi nuo teidänkin ongelmat menee, varmaan ainakin puolen vuoden päästä on jo paljon helpompaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21438
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

küllküll kirjoitti:Vaikeahan näistä on varma olla, mutta minkään fyysisen vaivan oireita ei ole saatu pollattua - ellei hammaskiukuttelua lasketa. Miulla on vähän semmoinen kutina, että tulokas kokee jäävänsä isoveljen jalkoihin ja siksi pyytää useammin syliin/huomiota. Yhdessä välissä se leikki paljon itsekseenkin, mutta n. viim. kk ajan on koko ajan tulossa syliin.

Tultiin tuossa unikouluasiassa emon kanssa samaan tulokseen kuin Vaola eli time-out ja uusi yritys esim. kk päästä. Nää lapset ei kuitenkaan ole tietokoneita, joiden ohjelmapäivitykset voi runnoa läpi ennalta määritellyn aikataulun mukaan.
Oliko se nyt näin:
- ikä 11kk
- unikoulua 4 yötä
- roikkuvainen valveillakin

Aikalisä voi olla ihan ok, koska eihän noista vaiheista tai vaikka hampaista ota mitään selvää.

Käsittääkseni tuo 4 yötä kannattaa minimissään kuitenkin varata jatkossakin. Meillä unikoulut ajoitettiin viikonloppujen yhteyteen juuri noista syistä. Nyt unikouluja on takana 4 esikoisen kanssa: ilman maitoa, ilman tuttia, ilman vettä, ilman vanhempia. Joka kerralla touhu on kannattanut ja mennyt sitten aika helpolla alun huudon jälkeen.

Tuohon takerteluun: Kannattaa miettiä, josko äiti voisi häipyä muutamaksi päiväksi ja jäisit lasten kanssa kotiin esim. viikonloppuna. Meillä äidin reissu tässä hiljan lisäsi huomattavasti 1,5v omatoimisuutta.
küllküll

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Ei ole syönyt tissimaitoa enää aikoihin ja purkkiruokiinkin suhtautuu jo vähän kursaillen. Yrittää syödä isän, äidin ja veljen lautaselta sen minkä ehtii ja suuttuu jos ei ole tarjolla jotain mitä voi itse pistää suuhunsa esim leipää. Kävelyä ja sohvalle kiipeämistä opettelee kovasti, eli eiköhän tuo perusterve - joskin pirun kovaääninen ja temperamenttinen - pikkumies olle.

Kiitoksia keskusteluun osallistuneille hyvistä neuvoista. Helpottaa omaa vitutusta jo pelkästään tämä virtulaalipurkautuminenkin... ja tiedän että kyllä tämä tästä helpottaa, joskin tieto siitä ei juuri nyt kamalasti lohduta :)
sivustahuutaja kirjoitti:Oliko se nyt näin:
Juu, pääpiirteittäin näin. Tossa äiti-jutussa on luultavasti ainakin jotain perää. Huomasin että helpommin se mun sylistä sänkyyn jää kuin äitinsä.
Zeb

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Odottavan aika on pitkä.

Ite oon miettinyt aika huolella että tämä yksi lapsi riittää. En ole enää valmis samaan rumbaan alusta, koska tuo yksi jo on ja varsin onnistunut :) Mieskin on onneksi ainakin toistaiseksi luopunut suunnitelmastaan kahden lapsen perheidyllistä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21438
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

küllküll kirjoitti:Juu, pääpiirteittäin näin. Tossa äiti-jutussa on luultavasti ainakin jotain perää. Huomasin että helpommin se mun sylistä sänkyyn jää kuin äitinsä.
Äiti voisi kokeilla tuota häipymistä jo ennen unikoulun yrittämistä uudelleen. Siitä voi meinaan olla paljonkin iloa, jos 11kk vanha vähän irtautuu äidin helmasta ja antaa äidille muutamankin kymmenen minuuttia rauhaa päivässä.
küllküll

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja küllküll »

sivustahuutaja kirjoitti:Äiti voisi kokeilla tuota häipymistä...
Ihan näillä sanoilla en taida kuitenkaan kehoitusta esittää. Ex-vaimo otti sen ikävän kirjaimellisesti :P
NuoriD

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Zeb kirjoitti:
RP kirjoitti: Onhan se toki simppelimpi operaatio miehelle suorittaessa mutta kyllä mä ajattelin hoitaa sen ihan omasta puolestani koska olen päätöksen tehnyt eikä sillä silleen ole miehen kanssa tekemistä (eli se jotta miehen pitäisi lerssailla koska en halua käyttää ehkäisyä enkä lisääntyä).
Juu, itseä ei innosta, kun on vähän isompi operaatio.

En mäkään ketään siihen painosta mut olis ihan kiva jos mies itse haluaisi. Ei se halua. Sano ettei olisi muka mies sen jälkeen. Hassua.
Mulla on samat fiilikset (eli piuhojen poikkaisu vähentäisi miehisyyttäni). Seksuaalisuuteni on mimosan herkkä. Ehkä naisille eri juttu, kun parasta ennen päivä tulee kuitenkin eteen vääjäämättä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9467
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriD kirjoitti: Mulla on samat fiilikset (eli piuhojen poikkaisu vähentäisi miehisyyttäni). Seksuaalisuuteni on mimosan herkkä. Ehkä naisille eri juttu, kun parasta ennen päivä tulee kuitenkin eteen vääjäämättä.
Syytä pitää optiot avoinna, että voi viiskymppisenä vaihtaa puolet nuorempaan ja aloittaa lisääntymisen uudestaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
NuoriD

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vagabondo kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Mulla on samat fiilikset (eli piuhojen poikkaisu vähentäisi miehisyyttäni). Seksuaalisuuteni on mimosan herkkä. Ehkä naisille eri juttu, kun parasta ennen päivä tulee kuitenkin eteen vääjäämättä.
Syytä pitää optiot avoinna, että voi viiskymppisenä vaihtaa puolet nuorempaan ja aloittaa lisääntymisen uudestaan.
No tämän jätin sanomatta.
masa

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriD kirjoitti: Mulla on samat fiilikset (eli piuhojen poikkaisu vähentäisi miehisyyttäni).
Ja minua ei taas vois vähempää kiiinnostaa koko asia. Pähkinät lentää, mutta ne ei idä. Helvetin hyvä juttu sano.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9467
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Lapsenlapsenkin mukavampi vierailla papan luona, kun on samanikäistä leikkiseuraa tarjolla :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
NuoriD

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vagabondo kirjoitti:Lapsenlapsenkin mukavampi vierailla papan luona, kun on samanikäistä leikkiseuraa tarjolla :D
Niin ja onhan se mukava, että tyttärellä ja äitipuolella on yhteistä puhuttavaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ostin Minealle 15 egellä suksipaketin. Maaliskuussa päästään hangille, kun ollaan viikko Sappeessa. Eihän siitä mitään tule, mutta...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
küllküll

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Esikoinen pisti taas killerin aamupalapöydässä: "ÄITI, ANNA ISILLE!" Saattoi tippa kahvia purskahtaa suusta aamulehdelle...
NuoriD

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

14 vuotias olisi ollut kovasti menossa yökylään uudeksi vuodeksi kaverin luo ja poikiakin olisi ollut tulossa. 130%:n ei oli vastaus vanhemmilta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriD kirjoitti:14 vuotias olisi ollut kovasti menossa yökylään uudeksi vuodeksi kaverin luo ja poikiakin olisi ollut tulossa. 130%:n ei oli vastaus vanhemmilta.
Gangbang?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

küllküll kirjoitti:Esikoinen pisti taas killerin aamupalapöydässä: "ÄITI, ANNA ISILLE!" Saattoi tippa kahvia purskahtaa suusta aamulehdelle...
No totteliko se?
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
küllküll

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Lilo kirjoitti:No totteliko se?
:vihelt:
masa

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja masa »

küllküll kirjoitti:Esikoinen pisti taas killerin aamupalapöydässä: "ÄITI, ANNA ISILLE!"
Meillä poika ei jostain syystä osaa sanoa Timppa -lastenohjelmaa T:llä vaan kutsuu sitä Pimpaksi. Joka päivä jannu huutaa että **** kattoo Pimppaa! tai lisää Pimppaa!

Synnärillä ollessamme mulla oli läppäri matkassa ja siinä muutama kymmenen jaksoa Timppaa. No jannu tietenkin huusi kesken kätilön vauvatarkistuksen että **** kattoo Pimppaa isi tietotone! - En voinut kuin tuumata siihen, että niin isikin, niin isikin.

Kätilöä ei naurattanut. :roll:
Viimeksi muokannut masa, 30.12.2010 10:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NuoriD

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

masa kirjoitti:
küllküll kirjoitti:Esikoinen pisti taas killerin aamupalapöydässä: "ÄITI, ANNA ISILLE!"
Meillä poika ei jostain syystä osaa sanoa Timppa -lastenohjelmaa T:llä vaan kutsuu sitä Pimpaksi. Joka päivä jannu huutaa että **** kattoo pimppaa! tai lisää Pimppaa!

Synnärillä ollessamme mulla oli läppäri matkassa ja siinä muutama kymmenen jaksoa Timppaa. No jannu tietenkin huusi kesken kätilön vauvatarkistuksen että **** kattoo pimppaa isin tietotone! - En voinut kuin tuumata siihen, että niin isikin, niin isikin.

Kätilöä ei naurattanut. :roll:
:)
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Pappailu?

Viesti Kirjoittaja huima »

masa kirjoitti:Kätilöä ei naurattanut. :roll:
:D