Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Räkää valuu niin ettei henkeä saa!
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nieleminen ei enään satu, mutta edelleen yskityttää niin perkelesti. Ja yskinen alkanut maistumaan voimakkaasti metalliselle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
RP

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja RP »

Mies on taas flunssassa, justhan se oli. Ei ole tainnut meidän aikana koskaan olla näin putkeen kipeä; kerran vuoteen on, jos ollakseen. Eli tahtoo sanoa sitä että olen pian itse flunssassa. Ja se ei nyt olisi oikein hyvä homma :/
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vähän tuntuu siihenmälliin, että mätiminen on hypännyt silmän lisäksi korvaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Nyt alko riittää toi selkä/kylkikipu. Varasin lääkäriajan illaksi. (Onneksi työterveyslääkäri ottaa vastaan myös silloin.) Ihmetyttää kyllä, että miksi edes olen niin "tunnollinen", että en mene työaikana lääkäriin.. Hmm.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
RP

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja RP »

^Nyt on oikeasti liikkeellä jotain tosi ärtsyjä pöpöjä, monta erilaista. Kaikilla tutuilla ollut outoja flunssia, osalla kaksi kolmekin melkein putkeen. Sinuna kävisin tsekkaamassa keuhkot, ihan varuiksi vaan jos kerran hakkaavaa on. Keuhkot voi pölistä ilman kuumettakin. Pari lekuria totesi ihan samaa, että nyt ei oikein tiedä mikä jyllää ja oireet on tosi epämääräisiä ja laajakirjoisia.

Nojuu, mulla alkoi tänään flunssa numero kaksi, miehellä tokenemaan päin, tytsä vielä oireeton.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^ja ^^
Toivottavasti sairastin noi jo keväällä. Taisi olla 5 erilaista flunssaa päräjälkeen, tai olinhan niiden välissä terveenä viikosta kahteen.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kyse ei ole minusta vaan siitä mahdollisesti eroavasta ystävästä. Ymmärrettävistä syistä tyyppi on aika paskana nyt eikä saa ees nukuttua. Se oli menny päivystykseen kertoon että ei saa nukuttua niin lääkäri - ilmeisesti pienen kartoituksen jälkeen, mitä se perusaika siellä kestaa jotain 15 min - oli lätkäissyt kouraan unilääke- JA masennuslääkereseptin. Jotain testejä oli tehty ja pisteitäkin oli tullut.

Voisko joku nyt kertoa että miksi niitä masennuslääkkeitä määrättiin? En tiedä onko ystäväni masentunut mutta minua vähän ihmetyttää että lääkitään masennusta ilman diagnoosia. Vai voidaanko masennusdiagnoosi tehdä tommosen 15 minuutin juttelun perusteella? Aika heppoiselta vaikuttaa.

Eroprosessi tai sille tielle lähteminen epäilemättä aiheuttaa surua ja ahdistusta mutta eikö ne ole ihan normaaleja asioita ihmisen elämässä? Eihän niitä pidä sekoittaa masennukseen. Toki käsittääkseni pitkittyessään asiat voi muuttua masennukseksi mutta ei kai sitä tommosella käynnillä selvitetä.

Olen vähän ihmeissäni ja jos olisin ollut paikalla niin lääkärikäynti olisi mennyt hiukan eri tavalla... Ehkä onni että en ollut. Ehkä ei.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kurkku voisi lopettaa kipuilun, alkaa vituttamaan ihan tosissaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Elppis »

annepa- kunnallisessa päivystyksessä on iso lappu seinällä että mieliala- ja unilääkkeitä ei määrätä päivystyksestä. Mun mielestä ihan syystäkin; unilääke + terapia kuulostaisi jotenkin fiksulta yhdistelmältä ensimmäisen lääkärikäynnin jälkeen, varsinkin kun kyseessä ei varmastikaan ollut psykiatrian/psykologian erikoislääkäri?

Tylsää :( Tuntuu että paha olo yritetään aina HETI hoitaa lääkkeillä. Masennus jota hoidetaan lääkkein, ei ole parissa päivässä kehittynyt juttu.. Argh.. turhauttaa kaverin puolesta.
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja RP »

^Mä sain kanssa kovan pitkään kestäneen yskän takia antibiootit vaikka tulehdusarvot ei kovin korkeat, ei auttanut ei, mutta kuulemma antibiootit kouraan jos oireisto on pitkäkestoista. Tää on vitun viheliäinen tauti, sitten varmaan auttaa jos sulla bakteeriperäinen? Ja Duact on aina pop.

Ostin vitamiineja, kivennäisaineita. Elimistö tasapainoon. Kolmatta odotellessa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Cocillana+Bisolvon hoiti liman hemmettiin, mutta eipä antibiooteista ole ollut apua kurkkukipuun.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6687
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja aasi »

Mulla on joku nenäkuppa, ts. ehkä poskiontelontulehdus. Tuntuu paineenkaltaista, välillä (lähinnä aamulla) yskittää, mutta nenä ei silti oo tukossa.

Intissä oli monta poskiontelontulehdusta ja antibioottikuuria putkeen, mutta siellä tauti laukesi yhtäaikaa suorasuunnatun 122mm haupitsin kanssa: paineaalto heitti räät rinnuksille ja ilmeisesti tyhjäsi poskiontelot aika tehokkaasti. Vaan mistä tykki tähän hätään?
Bhven

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Bhven »

aasi kirjoitti:tyhjäsi poskiontelot aika tehokkaasti. Vaan mistä tykki tähän hätään?
Onko sulla nenähuuhtelukannua?
RP

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja RP »

Jos ei ole nenäkannua niin esim. urheilujuomapullolla (se korkki kun on erilainen) niin voipi testata huuhtelua. Olen hätäpäissäni huuhdellut myös pienellä teekannullakin.

Kannu on pop. Tyhjentää nenän räästä, lievittää nenän limakalvojen turvotusta (tukkoisuutta) kunhan muistaa useammin käyttää sekä muutenkin pitää kalvot paremmassa kunnossa niin ei pääse pöpöt niin helpolla elimistöön ärsyttämään.

Kunhan muistaa että lisää suolaa veteen, pelkkä vesi (tai liika suola) vaan ärsyttää limakalvoja.
RP

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja RP »

^En mä oikein tiedä, pidemmällä käytöllä ovat normisuolalla ärtyneet eli on ollut normaalia tukkoisempaa menoa. Mulla on semmonen suolasirotin jolla sitten jauhan sen rakeisen sileäksi taikka sitten laitan aikaisemmin kannun valmiiksi niin ehtii liueta.

Itse tunnen ainoastaan sen jos ei ole suolaa taikka sitä on liikaa, kirvelee ja tuntuu epämukavalta.
Manaaja

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Ei se nenäkannu auta mitään jos nenä on oikeasti tukossa.
RP

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja RP »

Sitä pitää vaan sinnikkäästi käyttää, antaa sen suolaveden lillua siellä ja laskea turvotusta. Nyt neljäntenä päivänä alkanut vasta pääsemään vasemmasta sieraimesta läpi. Nuhaa ei tosin ole, mutta kalvot sen verran turvonneet. Pyrin aloittamaan heti kun flunssan oireita ilmenee niin joskus saattaa olla niin ettei sellaista tukkoisuutta juurikaan ilmene, räkää toki valuu.
Manaaja

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

RP kirjoitti:Sitä pitää vaan sinnikkäästi käyttää, antaa sen suolaveden lillua siellä ja laskea turvotusta. Nyt neljäntenä päivänä alkanut vasta pääsemään vasemmasta sieraimesta läpi.
Minkälainen aivosairaus pitää olla että jaksaa kärsiä neljä päivää tukkoisesta sieraimesta pelleillen jonkun helvetin nenänorsun kanssa, kun ongelman voi hoitaa sekunnissa jonkun naso-ratiopharmin kanssa?
RP

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja RP »

Manaaja kirjoitti:
RP kirjoitti:Sitä pitää vaan sinnikkäästi käyttää, antaa sen suolaveden lillua siellä ja laskea turvotusta. Nyt neljäntenä päivänä alkanut vasta pääsemään vasemmasta sieraimesta läpi.
Minkälainen aivosairaus pitää olla että jaksaa kärsiä neljä päivää tukkoisesta sieraimesta pelleillen jonkun helvetin nenänorsun kanssa, kun ongelman voi hoitaa sekunnissa jonkun naso-ratiopharmin kanssa?
Mun limakalvot ei kestä nenäsumutteita (pl. suolatipat, mutta se nyt ei mene sinne minne pitää eli poskeen), siksi mulla tuo kannu onkin. Ja hyvä niin, jos muistan käytellä sitä suhteellisen säännöllisesti niin esim. kesäisin pääsen paljon vähemmällä allergialääkityksellä varsinkin kun en voi nenäsumutteita käyttää.
Manaaja

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mulla on taipumusta tohon nenän tukkoisuuteen ja käytän sitä lasten naso-ratiopharmia yhdistettynä painepullossa olevaan merisuolaliuokseen, jonka nimeä en muista. Jotain nasolinia se kai. Toimii paljon nopeammin, paremmin ja siedettävämmin kuin mikään nenähuuhtelukannu.
RP

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja RP »

^On koitettu kohtuullisesti kaikenlaisia yhdistelmiä ja vaikka mitä tuolta 15-vuotiaasta eikä se oikein miksikään muutu. Nenä menee vaan pahempaan kuntoon. Vaikka olen monella spesialistillakin näiden poskinenäjuttujeni kanssa ollut niin sopiva lääkitys on nenän kannalta jäänyt löytämättä. Toki mulla varuiksi resepti useampaan tilanteeseen. Harvemmin käytän, hätätilassa vaan.

Kannu on ollut oikeastaan ainoa joka itselle auttaa ilman sivuvaikutuksia. Ja onhan se ihan virkistävääkin puhdistella säännöllisesti ilman mitään oireitakaan.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja huima »

Manaaja kirjoitti:Minkälainen aivosairaus pitää olla että jaksaa kärsiä neljä päivää tukkoisesta sieraimesta pelleillen jonkun helvetin nenänorsun kanssa, kun ongelman voi hoitaa sekunnissa jonkun naso-ratiopharmin kanssa?
Kaikkien alojen asiantuntija iskee taas.

Kuten RP jo kommentoikin, suihkeet eivät sovi saati toimi kaikilla.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Manaaja voikin sitten selittää mun verta vuotavan nenäni rikkinäisinä limakalvoineen.

Joku kunnon Nasonex auttaa tilapäisesti.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja annepa »

Elppis kirjoitti:annepa- kunnallisessa päivystyksessä on iso lappu seinällä että mieliala- ja unilääkkeitä ei määrätä päivystyksestä. Mun mielestä ihan syystäkin; unilääke + terapia kuulostaisi jotenkin fiksulta yhdistelmältä ensimmäisen lääkärikäynnin jälkeen, varsinkin kun kyseessä ei varmastikaan ollut psykiatrian/psykologian erikoislääkäri?

Tylsää :( Tuntuu että paha olo yritetään aina HETI hoitaa lääkkeillä. Masennus jota hoidetaan lääkkein, ei ole parissa päivässä kehittynyt juttu.. Argh.. turhauttaa kaverin puolesta.
Kyseessä oli tosiaan päivystyksen omalääkäri, en usko että siellä on päälääkäreitä omalääkärinä. Jos päivystyksessä on Hgissä tommonen lappu seinällä, niin en menis vannomaan että Vantaalla on sama homma.

Voi olla että kaverilla oli alla masennus mutta kun tämä suhdehomma tuli päälle niin homma räjähti käsiin. Pitäisi sitä masennustakin toki hoitaa, mutta ei noin. Ja jos lääkäri jäi siihen käsitykseen että tämä paha olo on vain suhdehommaa ja sitä aletaan hoitamaan niin se kaikki muu mikä on alla jää hoitamatta.

Kaveri on kyllä sitä mieltä että sen pitää päästä oikiaan päälääkäriin. Ei hän ole edes varma että alkaako syömään niitä mielialalääkkeitä (toivon että ei ala nyt). Unilääke kyllä saattaa tulla tarpeeseen että saisi nukuttua.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.