Hyvin käynyt?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Onko käynyt hyvää vai erittäin hyvää viime päivinä?

Erittäin hyvää
3
15%
Hyvää
5
25%
Hyvää
5
25%
Ei ole käynyt
7
35%
 
Ääniä yhteensä: 20

Manaaja

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Stadinarska kirjoitti:Kaunis lapsi on sikiönä...
Melkonen romantikko. VERISENÄ sikiönä, oisit vielä lisännyt.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Manaaja kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Kaunis lapsi on sikiönä...
Melkonen romantikko. VERISENÄ sikiönä, oisit vielä lisännyt.
Parahin Manausnarskuli! Onko sikiö verinen, ei kai?

MUTTA ONKO GAT oikeasti sekaantunut naisiin ja sillä on naisputki menossa. Putkimies mikä putkimies!! TAI MIKÄ SILLÄ ON kun ei kirjoita mitään? Ei kai se oo vesikaivossa. GAT TULE takaisin joko naisista tai kaivosta!!! :evil:

Laitan tämän sinisellä, koska Poikuus varmaan palelee sinisenä. Siis ulkona pakkasessa kaivossa tai sitten alasti naisissa. Pelkään pahinta, Toivon pahinta en. :)

Ai mitenkä Arskalla tänään? Kiitos kusimukseta, MINULLE ON HYVIN käynyt tänäänkin. Olen iloinen ja onnekas Stadin mies!!! :D

Stadin lämmin Arska ajattelee sinertynyttä Gattia!
:o
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

NAAPURIPARISKUNNAN LUONA JOULUKAHVILLA.

Olihan ihana käydä. Kiva pariskunta ja tuli taas sellaista ns. tarpeellista lähiystävyyttä ja verkostoa.
Tyttöystäväni ei ollut nyt mukana kun hän ei ollut paikkakunnalla...

En laita tähän kuin senverran, etten edes tiennyt onko pariskunta pariskunta vai ainoastaan mukava nainen. Parempi näin. Nyt olen ihan glögikännissä. Enkä ole!!
8)

SIIS ON TODELLA HYVIN KÄYNYT. Ja nimenomaa käynyt, HIK :oops:
Viimeksi muokannut Stadinarska, 07.01.2011 10:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Eilinen päivä vuoden alun päiväksi meni hieman "tuhlaten". Ei rahaa mennyt yhtään, mutta siis jotenkin päivä muuten jos niin voi sanoa.

Yksi mukava asia todella oli eilen ja ehkä toinenkin, mutta ne eivät ole sillätavalla jatkossa merkittäviä.

Säilyin rakettien iskuilta, muilta ikävyyksiltä, yms. Söin tavallisesti.

EHKÄ SITEN KOHTALAISESTI KÄYNYT. Mutta vain kohtalaisesti.

Arska-kaverinne
:)
Viimeksi muokannut Stadinarska, 07.01.2011 10:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

TÄNÄÄN MINULLA HERRA SA:LLA HELSINKIN KAAPUNKISTA ON TASAPAKSUSTI KÄYNYT. MITEN SINULLA TUKIJALUKIJANI TAI LUKIJATUKIJANI ON KÄYNYT???HYVIN, TASAPAKSUSTI VAI TASAPASKASTI??
:) :D :P :lol:
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Ihan tavallisesti aamulla käynyt. Minua harmittaa ja hiukan masentaakin kun ERÄÄT ihmiset täällä Kitinässä pitää mua vaan ärsyttävänä. Onneksi minulla on myös paljon ystäviä täällä. heille minulta iso iso sydänkimppu!!! :h: :h: :h: :h:

Prosessi kerran laittoi minulle kauniisti asioita ja luen sen vieläkin, mutta jos te nyt muut voisitte kertoa mitä te ajattelette minusta, mikä minussa sitten olisi vikana tai ärsyttävää kun Sleazoid ja Gaia niin sanoi ? Ja mitä minun olisi tehtävä, parannettava, jotta en olisi ärsyttävä. Vainko väri ja fontit?? Minkälaisen ihmisen ajattelette olevan näiden kirjoitusten takana?
Oikeasti olen tavallinen rauhaarakastava ja rakkautta luonnollisesti janoava ihminen, mies, en edes homo. :)
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tiistaina selvisi:
Autossani ei sitten ollut muuta vikaa, kuin että neiti oli vilustunut! Ajoin Pikkumustan Hollolaan huoltoon. Ottivat lämpimään talliin ja pähkäilivät miksi vilkut paistavat koko ajan, eikä sulakkeiden poistokaan siis auttanut. Lämmettyä sitten vaan napsuttelivat hälytintä riittävän pitkään, ja korjaantui. Hälyttimen releessä on ehkä vika. Eivät vaihtaneet, koska rele kuuluu sulakeboksiin, koko boksi pitäisi vaihtaa. Toivotaan ettei vika uusi. Myös jumittunut takalasin pyyhin selvisi: Takaovi oli sisältäkin jäässä.

Vaan tänään tuli hieman mokailtua (taas). Vanhempani ovat vieläkin täällä. Alunperin Hovioikeuden takia, sitten myötäkärsimässä kaivospektaakkelissa, "joulu", hah. Tänään käytiin kaupungilla isäni autolla. Kotiin tullessa isäni ajoi Mitsunsa lumiseen ojaan juuri ennen kotipihaa. Ei kuulemma nähnyt siinä säässä ja valkoisuudessa miten se viimeinen käännös meni. No minä ja äiti jalan kotio. Isän piti tulla myös sisälle miettimään, mutta samantien naapuri olikin ilmestynyt ja traktorilla vetänyt isän auton ylös. Minä ehdin ensin kotiin, heitin ostoskassit ja huom. avaimen pöydälle ja sitten palasin ulos katsomaan miten huonojalkainen äitini pärjää. Kustannus tilata lukkoseppä Lahdesta: 230 euroa.

Ikäänkuin en olisi samaa virhettä tehnyt ennenkin Ja ettenkö juuri eilen tolkuttanut itselleni, että älä enää tee virheitä.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Tee avainjemma lukottomaan paikkaan, niin ettei sitä kukaan muu sieltä edes älyä etsiä. Sullahan on niitä rakennuksia siinä talon ympärillä, eiköhän sieltä piilo löydy. Niin niin, vakuuts ei sitten korvaa KUN ei ole murtojälkiä..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Pulkannaru kirjoitti:^
Tee avainjemma lukottomaan paikkaan, niin ettei sitä kukaan muu sieltä edes älyä etsiä. Sullahan on niitä rakennuksia siinä talon ympärillä, eiköhän sieltä piilo löydy. Niin niin, vakuuts ei sitten korvaa KUN ei ole murtojälkiä..
Tymä kun en ole jo piilottanut vaikka useampaa avainta. Paikkoja olisi. Tymätymä. Enolla oli avain piilossa oven yläpuolista katosta "kannattavan" haaraisen suomännyn ylimääräisessä keinotekoisessa oksantyngässä, mutta se pulikka näytti minusta ryssärosvonsyötiltä. Niinkuin en olisi muuanne voinut avainta laittaa. Tymä. 230 vittu kun ei seppää löytynyt kuin Lahdesta, tämä perjantai ja sääkin.

Hollolan Laatuvaunun äijälle muuten kehuin Freelanderini lumessa kahlauskykyä siinä kaivoprojektissa lumisella pellolla, ja tuo brittiautojen guru sanoi, että Freelander pärjää hangessa yhtä hyvin tai paremmin kuin oikeat (brittiläisetkään) maasturit. Koska on kevyempi, renkaat ovat kapeammat ja Friikussa on erillisjousitus. Ihku auto silloin kun toimii, brittisähkö siis.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Gat kirjoitti:
Pulkannaru kirjoitti:^
Tee avainjemma lukottomaan paikkaan, niin ettei sitä kukaan muu sieltä edes älyä etsiä. Sullahan on niitä rakennuksia siinä talon ympärillä, eiköhän sieltä piilo löydy. Niin niin, vakuuts ei sitten korvaa KUN ei ole murtojälkiä..
Tymä kun en ole jo piilottanut vaikka useampaa avainta. Paikkoja olisi. Tymätymä. Enolla oli avain piilossa oven yläpuolista katosta "kannattavan" haaraisen suomännyn ylimääräisessä keinotekoisessa oksantyngässä, mutta se pulikka näytti minusta ryssärosvonsyötiltä. Niinkuin en olisi muuanne voinut avainta laittaa. Tymä. 230 vittu kun ei seppää löytynyt kuin Lahdesta, tämä perjantai ja sääkin.

Hollolan Laatuvaunun äijälle muuten kehuin Freelanderini lumessa kahlauskykyä siinä kaivoprojektissa lumisella pellolla, ja tuo brittiautojen guru sanoi, että Freelander pärjää hangessa yhtä hyvin tai paremmin kuin oikeat (brittiläisetkään) maasturit. Koska on kevyempi, renkaat ovat kapeammat ja Friikussa on erillisjousitus. Ihku auto silloin kun toimii, brittisähkö siis.
Ainakaan mitään JAKUAARIA ei kannata härmän metsiin ottaa.

Ai onko Stadinarskalle hyvin käynyt? Tylsä päivä säällisesti, mutta nyt on oltu lämmössä. mennyt kohtalaisen hyvin.

MINÄ EN OSAA VASTATA Gatin ansiokkaaseen vietiin,en ymmärtänyt kaikkea kun tällä kertaa kyse ei ollut karhunjuonnista ja pystytisuista! Vastatkaa te muut!!

Ei kai PoikuusGat vaan ole saanut?? :shock: :shock: :shock:
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Horiseeko Arska, että olisin saanut pillua? Ehei, olen luopunut toivosta jo aikoja sitten.

Viimeisinä vitutuksina:
Just kun pääsin kehumaan Freelanderin lumessakahlauskyvystä:
Tässä jo päiviä sitten lykkäsin Pikkumustan pois auraajaurakoitsijan tieltä, pihani umpihankeen. Tietenkään hankeen ei saisi pysäköidä, kahlatessa täytyy liikkua, moka, No kas, sinnehän jäi Pikkumusta minkä huomasin kun yritin päivää myöhemmin ajaa. Neliveto"maasturi". Ja vielä Land Roverin ilmiömäisellä hankiajokyvyllä! En irrotusyrityksillä revitellyt liikaa kierroksia, mutta kaikki neljä pyörää suti silti tyhjää ja kaivoi kuoppaa maahan asti.. Yksikään ei saanut otetta. Lapiointi ei auttanut. Maa paljaana mutta kuopat jäisessä maassa. Hinausyritys isäni autolla ei auttanut. Oma traktori talviteloillaan ilman akkua. En viitinyt kysellä hörhönaapurilta apua hinaukseen.

Kiirettä ei kuitenkaan ollut. (Isin autokin) Vasta tänään ajattelin raakasti veistää silkkaa maata pyörien ympäriltä pois millä vaan astalolla. Äitini(!!) ehdotti, että jos maata sulattaisi kuumalla vedellä. Kaadoin, mutta maan kaivaminen tai puukottelukaan ei siltikään ollut helppoa. Yritin kumminkin jos pelkkä maan sulatus kuumalla vodalla auttaisi, ja kas, sehän irtosi!! Ilmeisesti pelkkä vesi sulatti jäiset pyöräkuoppien reunat.

Talviajovitutusvinkkinä aina pitäisi olla mukana vettä, joko valmiiksi kuumaa tai konsti kuumentaa.

Noh niin, vasta perjantaina tulee Hovioikeuden päätös.
Manaaja

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Sä oot kyllä yks tosielämän emämokaaja. :D
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti:Sä oot kyllä yks tosielämän emämokaaja. :D
Tuo lohduttaisi sydäntäni, jos osaisin ajatella niin, että olisin joskus voinut saada ilmaista pillua. Mutta olen vain mokannut homman. Tosin mokailukin on ominaisuuteni,

Pikkumustan juuttumisessa kumminkin, että kun tuolla kerran ajoi kahta kauheammassa hangessa jonne pysäköi tunneiksi, olisiko pitänyt tietää ettei pihahankeen saa pysäköidä vuorokaudeksi? No joo, varmaan niin.

Posetiivarliiesti liikuttava tapaus tänään:
Talossa liikkuu söpö, suloinen hiiri. Mitäpä sitä tappamaan.

Tänään kun olin vetämässä varsikenkiäni jalkaani, toisessa kengässä olikin pähkinöitä! Noin 30 kappaletta! Lähde selvisi: telkkarin eteen lattialle jättämäni suolapähkinäpussi. Hiiri oli yhdessä yössä tehnyt valtavan työn varastoidessaan kaikki ne kolmekymmentä pähkinää kenkääni! Sitä kunnioittaen vain kaadoin pähkinät samaan paikkaan lattialle, hiiri siirtäköön ne muuaanne.
Zeb

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^Hauska hiiritarina :D Mä olisin vähän niinkuin kusessa jos tänne ilmaantuisi hiiri. Ei raaskisi tappaa mutta ootas kun se lisääntyy. Ja eiköhän se kohtaa osaa kaapistakin hakea sun pähkinät. Kiva syödä muroja kun ei tiedä onko ne ruskeat suklaarakeita vai hiirenpaskaa. Luultavasti hiirenpaskaa jos ei osta suklaamuroja.

Meillä ei ole ollut kuin hieno herkkä rotta pihalla. Näkyi useasti kuistin alla ja oltiin jo vähän ahdistuneita kun se näytti niin pulskalta että oli varmaan raskaana. Mies tuli onneksi sahanneeksi puita pihalla jolloin rotan herkät korvat eivät kestäneet ja häipyi mahansa kanssa.

Harmittaa kun en voi ottaa kissaa allergian takia. Tulis sellainen luomuhäätö jyrsijöille.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: En irrotusyrityksillä revitellyt liikaa kierroksia, mutta kaikki neljä pyörää suti silti tyhjää ja kaivoi kuoppaa maahan asti.. Yksikään ei saanut otetta. Lapiointi ei auttanut. Maa paljaana mutta kuopat jäisessä maassa. Hinausyritys isäni autolla ei auttanut. Oma traktori talviteloillaan ilman akkua. En viitinyt kysellä hörhönaapurilta apua hinaukseen.
Onko auto jäätynyt pohjalevystä hangen päälle?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vagabondo kirjoitti: Onko auto jäätynyt pohjalevystä hangen päälle?
Ei ainakaan kiinni, koska nytkyttämällä vähän liikkui eestaas, muttei päässyt kuopista. Maltillisellakin kaasulla pyörät kalvoivat maahan asti. Näyttivät olevan ihan pinnassa, mutta kuoppaa silti. Yksikään pyörä ei luistonestosta huolimatta saanut otetta. Lukkojahan tuossa ei olekaan. Vähän kuuma kraanavettä sulatti maan ja renkaat sai pinnan ponnistaa irti-
Zeb kirjoitti:^Hauska hiiritarina :D Mä olisin vähän niinkuin kusessa jos tänne ilmaantuisi hiiri. Ei raaskisi tappaa mutta ootas kun se lisääntyy. Ja eiköhän se kohtaa osaa kaapistakin hakea sun pähkinät. Kiva syödä muroja kun ei tiedä onko ne ruskeat suklaarakeita vai hiirenpaskaa. Luultavasti hiirenpaskaa jos ei osta suklaamuroja.

Meillä ei ole ollut kuin hieno herkkä rotta pihalla. Näkyi useasti kuistin alla ja oltiin jo vähän ahdistuneita kun se näytti niin pulskalta että oli varmaan raskaana. Mies tuli onneksi sahanneeksi puita pihalla jolloin rotan herkät korvat eivät kestäneet ja häipyi mahansa kanssa.

Harmittaa kun en voi ottaa kissaa allergian takia. Tulis sellainen luomuhäätö jyrsijöille.
Tuu pian takas!
Juu, hiiret ovat suloisia, enkä ihan yhden tai kahden takia nirhaa. Eri juttu jos tulee täysmittainen invaasio. Mutta kylmä ja nälkähän nillä talvella on.

Tosin eläinystävällisyyden lisäksi parkkiinnuin jyrsijöihin asuessani yhden talven tuolla alapihani 2X4 metrin kopissa. Asunnon jakoi kanssani ROTTAperhe. Hirsiseinän ja lautavuorauksen välistä kuului usein työskentelyn ääniä. Kerran JYNKS! piippiippiipiip JYNKS piippiippiippiippiiip JYNKS piippiippiip jne.. taisivat tehdä perheenlisäystä rajusti takaapäin.

Kerran katsoin matkatelkkariani ja laskin lihapiirakkani hetkeksi telkkarin alle. Seinästä tuli ensin yksi rotta, sitten kaksi vähän pienempää. Eivät huomanneet minua vaan alkoivat safkaamaan lihapiirakkaani. En hennonut häiritä. Kolosta tuli sitten valtava, noin nuoren kissan kokoinen rotta. Selkäkarvansa olivat jo harmaantuneet. Isäntä ilmeisesti. Muut rotat pakenivat, vain se toiseksi suurin (vaimoväkeä?) tervehti äijärottaa nuuhkimalla kuonoa ennen poistumistaan. Iso harmaa äijä laski leveän perseensä lattialle, otti lihapiirakänjämäni käpäliinsä ja söi niin että maiskutus kuului.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Joo. Ei käy.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tänään minulle on käynyt HYVIN!

Voitin nimittäin Hovioikeudessakin! Yksi eriävä naistuomarimielipide on, mutta ensisilmäilyllä se ei kiistä tuomiota sinänsä, ja niin sanookin, vaan on tekniikkaa.

Toki saan vielä pelätä Korkeinta Oikeutta.

Mutt kyll jumalauta kauan, jo 13 vuotta, enon isyysjutusta asti, on kärsitty vilua ja nälkää, hilipatihoi, hirveä pelko. Joku mulkvisti yritti viedä! Tänään ennen kuin hain lisäkaljaa, katselin liikutuksella pihaani ja käsitin, että taitaa tämä olla minun kotini ja kunnolla minun. Vain aitan polulla asteleva emäntä puuttuu. Antakkee!

Vastapoolini taas on tähän mennessä kerännyt melkein 50 donan korvaukset maksettavaksi omalleen ja minun asianajajalleni.

Haluan juhlistaa päivää laittamalla joitakin melko homoja voittovideoita homoilta soitin- ja lauluyhtyeiltä:

(Tietenkin) Queen: We are the Champions.

Bee Gees: You win again.

Rosie Vela: Magic Smile
(No on siinä lause "My own man was meant to win"

Ja, toivoen että loppuis jo:
Captain Sensible: Glad it´s All Over



[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Kses3SfG-lU[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cwaiZL51H6I[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7bobUGEliic[/youtube]
Viimeksi muokannut Gat, 14.01.2011 13:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Manaaja

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Onnee.
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

No katsos! Nyt vähän Hot Shots 2sta mukaillen vedät kännit, tuikkaat koko paskan tuleen ja jäädyt ulkohuussiin.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja huima »

Onneksi olkoon.

Nytkö se elämä alkaa?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Gat kirjoitti: enon isyysjutusta asti
Maalaiset... :roll:
Prepare for the worstest.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kyllä ne kaupunkilaisetki kuule osaa...
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

mustaenkeli kirjoitti:Joo. Ei käy.
Tervetuloa ketjuuni, rakas Mustis! Miksi olet murheinen, tai ainakin olit??? Voi voi :boohoo:

Miksi ei ollut hyvin käynyt? Miitti? Nukkuuko hän? :)

Tämä vihreä EI tarkoita sitä, että vihreitä kenkiä saisi käyttää! :o


Stadin tämän(kin) Ketjun ilopäällikkö SA Pum Pum :P
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Hyvin käynyt?

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Gat kirjoitti::shock:
Joka tapauksessa gat ei ole vieläkään tainnut tajuta ideaa että maalla ja erityisesti maanviljelijän kannattaa varautua kaikkeen mahdolliseen. Pitää olla sunnitelmat valmiina kun jotain sattuu.
Tarkoittaa:
-Se vara-avain pitää olla varmassa piilossa muttei lukon takana.
- varastossa pitää olla uusi tai huollettu toimiva vesipumppu ehkä johtokin valmiina ja johdon toisessa päässä 3-vaihe pistoke, jos ei itseltä löydy sähköasentajan taitoja.

Kannattaa miettiä myös sitä ettei ketään oikeasti kiinnosta mennä sinne lumiselle pellolle kovalla pakkasella kaivoon pumppua vaihtamaan. Asentajatkin osaavat valita itselleen mukavat hommat.
Vanhemmillani vesipumppu oli navetan keittiössä. Silloin pitää muistaa että putkessa kaivosta pumpulle pitää olla riittävästi, vettä jos putki saa ilmaa niin, se tietysti juoksee tyhjäksi. niinpä pumppua joutuu ongelmien sattuessa usein "juottamaan". Eli laskemaan vettä siihen putkeen. jos putkessa kaivolta pumpulle on ilmaa niin, eihän se vettä nosta.

Oikeasti useimmat maanviljelijät ja varsinkin karjan kasvattajat lienevät opetelleet asennushommia itse sen verran, että osaavat korjata melkein mitä vain. Auton ja traktorin korjaukseen tosin vaaditaan nykyään niin hienoja mittalaitteita ettei se onnistu maanviljelijältäkään.

Jos se vesipumppu hajoaa niin, 100 lehmän navetassa ei ole oikeasti varaa odottaa sitä asentajaa paikalle edes puolta päivää. Juttu menee äkkiä eläinrääkkäyksen puolelle, jos ei vettä tule.

Kun maanviljelijä tietää selviävänsä kaikesta niin, sitä voi olla ylpeä itsestään ja se näkyy ulospäin. Osaavalle on aina tarvetta ja ystäviäkin löytyy helpommin. Tietoa mihin kaikkeen pitäisi varautua, ja miten niistä selvitään löytyy myös niiltä naapureilta, joihin et ole ehtinyt karhun juonnilta tutustua. Myös erilaisia kursseja varmaan löytyy samoin kuin tietoa netistä.
Vastaa Viestiin