Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Lumikenkäilyä umpihangessa 1,5h vetäen 25kg kuormaa ahkiossa. Ja moottorityökoneiden ja puunrunkojen heiluttelua 3h, mutta tämähän ei ollut mitään.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Dumis

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Reilun tuntinen punttiksella heiluen, hyvä treeni oli.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Pulkannaru kirjoitti:Lumikenkäilyä umpihangessa 1,5h
Ei pöllömpi idea, pitää ehkä ostaa lumikengät. Suosituksia?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Toissa viikko meni yhdellä välipäivällä, viime viikkona tuli pari. Eli hiihtoa, futista, futsalia ja säbää. Vain yksi salikäynti, olo kohtuu rimpula sen suhteen. Hiihtoa nyt 11 kertaa eli joku 170km, viime talvena meni 300km. Vakiretki 16,5km menee vähän yli tuntiin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Vesper kirjoitti:Ei pöllömpi idea, pitää ehkä ostaa lumikengät. Suosituksia?
Mulla on tälläset. Olisin päätynyt johonkin muuhun, mutta metsurikengän koko on reipas ja ei mahdu noihin joissa on näppärämmät siteet ja hinta järjellinen. Ostin jatkopalatkin viime talvena, mutta nyt saattaisi ens kerralla olla ensimmäinen kerta kun niitä tarttee. Ostopaikka mulla oli Klaukkalassa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja aasi »

Hiukan tukevamman puoleinen aamuspinning-ohjaaja puhui niin paljon, että välillä huomasin unohtaneeni kuunnella. Nauratti.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Tunti hevosen selässä kouluratsastusta raittiissa ulkoilmassa.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tuli sitten pataan päivän kummassakin futsalmatsissa :cry: ...itseltä vaisu esitys, lähellä säälittävää. Noh, pari hyvää settiä toki, mutta ei tarpeeksi itseluottamusta toteuttaa osaamistaan. Pitäis tehdä useammin pallon kanssa pelin tyyppistä harhoittelua.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Reipas kävelylenkki 1h10min, keskisyke 128, TE 3.2, 1202kcal.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Pulkannaru kirjoitti:Reipas kävelylenkki 1h10min, keskisyke 128, TE 3.2, 1202kcal.
Hmm. Jos vetäisit vuorokauden tollaista putkeen polttaisit 28800 kcal, mikä vastaa reilua 22 kappaletta 600 gramman Grandiosa classic isoa pizzaa. Taidat liioitella nyt jonkin verran vai painatko jotain 500 kg?
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Kyä Suunto tietää !
Tosin tuohon on lipsahtanut mui1st1v1rhe. Pitää olla 1102kcal.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Pulkannaru kirjoitti:Kyä Suunto tietää !
Tosin tuohon on lipsahtanut mui1st1v1rhe. Pitää olla 1102kcal.
No itsehän en ole lääkäri tai Manala, mutta jos oletan, että olet äbout normaalikokoinen ja perusaineenvaihduntasi rapiat 100 kcal tunnissa, niin aika hurja luku tuo 12 kertainen kulutus normi kävelylenkistä.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Lepokulutus jonkun verran alle 3400kcal/vrk.
Ja kuka sanoo, että kyseessä on normi kävelylenkki ? Sen kertonee jo TE luku.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Pulkannaru kirjoitti:Lepokulutus jonkun verran alle 3400kcal/vrk.
Ja kuka sanoo, että kyseessä on normi kävelylenkki ? Sen kertonee jo TE luku.
3400 kcal = 142 kcal/h vastaa 165 watin tehoa.

1102 kcal/h vastaa 1280 watin tehoa = 1,7 hevosvoimaa.

???
Manaaja

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Pulkannaru kirjoitti:Kyä Suunto tietää !
Tosin tuohon on lipsahtanut mui1st1v1rhe. Pitää olla 1102kcal.
No jopas on. Kun enemmän kävelyä harrastelin, niin silloisella noin 115 kilon massalla mun kokoinen kaveri sai mittareiden mukaan tunnin reippaalla kävelyllä (noin 6-7 km/h) poltettua hikiseen jonkun verran päälle puoli tuhatta kilokaloria.
Boner

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Boner »

Manaaja kirjoitti:
Pulkannaru kirjoitti:Kyä Suunto tietää !
Tosin tuohon on lipsahtanut mui1st1v1rhe. Pitää olla 1102kcal.
No jopas on. Kun enemmän kävelyä harrastelin, niin silloisella noin 115 kilon massalla mun kokoinen kaveri sai mittareiden mukaan tunnin reippaalla kävelyllä (noin 6-7 km/h) poltettua hikiseen jonkun verran päälle puoli tuhatta kilokaloria.
Suunto on suunto. Mä olen vetänyt 100 minuutin kävelyillä 1500 kcal kymmeniä kertoja.
Manaaja

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Boner kirjoitti:Suunto on suunto. Mä olen vetänyt 100 minuutin kävelyillä 1500 kcal kymmeniä kertoja.
Nooh, tuleehan siitä ainakin hyvä ja reipas mieli!
Boner

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Boner »

Manaaja kirjoitti:
Boner kirjoitti:Suunto on suunto. Mä olen vetänyt 100 minuutin kävelyillä 1500 kcal kymmeniä kertoja.
Nooh, tuleehan siitä ainakin hyvä ja reipas mieli!

Juuh, mut homma myös toimi. Kyseessä on siis semmonen Suunnon laihduttajamittari, joka kohteen pituuden, iän ja painon mukaan säätää ohjelman jossa kerrotaan paljonko kaloreita saat syödä tänään ja paljonko pitää liikkua tänään. Kun tota masiinaa uskoi orjallisesti, pudotin 9,5 kg painoa 6 viikossa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Tuosta kävelyjutusta. Meillä saattaa olla hieman eri tausta tuossa kävelyjutussa.
Mukana oli puolimaratoneja 2-4 vuodessa juokseva kaveri. Se totesi ettei tästä tullut hänelle palauttavaa lenkkiä, vaan meni kyllä kirkkaasti treenin puolelle. Nopeus 5-6km/h ei riitä vielä mihinkään, se on löntystelyä. Tuommoinen (7-)8km/h alkaa jo olemaan tehokasta ja oikein reipasta menoa. Joskus on tullut viuhdottua kuntoillen (virallisesti mitattu) 10km alle tuntiin ja säären etuosan lihakset olikin samaa mieltä koskapa joitain päiviä tod.kipeet.

Tuosta 1102kcal lukemasta. Ranne näytti 720kcal, mutta tuo 1102kcal on tietokoneen analysointi samasta (muistaakseni 2sek välein tallennetusta) datasta. Luotan enemmän tietsikan raporttiin, välillä nuo pienenevät tyyliin ranne 800kcal - tietokone 650kcal.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
UncleSam
Wannabe-kitisijä
Viestit: 4
Liittynyt: 24.08.2005 15:58
Paikkakunta: B-3000

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja UncleSam »

"1h10min, keskisyke 128, TE 3.2, 1202kcal"- ei voi pitaa paikkaansa tuolla keskisykkeella fysiologisesti tai sitten maksimi sykkeesi on 145!

En tieda paljonko painat, mutta notta 90kg mies paasee 1000kcal tunissa niin taytyy keskisykkeen olla noin 165-170. Tiedan etta sykkeet ovat hyvin henkilokohtaisia mutta sanotaan etta noin 85% teholla taytyy liikkua ennekuin paastaan yli 1000 kcal/h.

Todennakoinen lukema on noin puolet tuosta kuten manala sanoi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Saattaa hyvinkin olla etten paina 90kg..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Manaaja

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

No on siellä nyt sitten kaikenlaisia maratoonareitakin mukana perkele.

Ite olen vetänyt kävelyreissuni about sillä keskisykkeellä 130, ja jyrkkämäkinen kalliopururata antanut maksimisykkeeksi 170-180. 110-115 kiloselle kaverille sekä garminin GPS-rannetietokone että energynetin laskurit ovat antaneet noin 600 kilokalorin tuntilukemia.

Sun painos ei tosta varmaan ihan järjettömästi poikkea ainakaan ylöspäin, ja sykkeetkin näyttäis olevan samassa haarukassa, joten what gives? Jotta sä pääsisit yli 1000 kcal kulutukseen tunnissa, sun pitäis käytännössä juosta ja keskisykkeen olla eri kymmenluvuissa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Juoksusta käytetään ylimalkaisesti kaloritaulukkoa km x omamassa eli 80 kiloinen mies juostessaan 10km kuluttaa 800 kaloria. Tuo Pulkkiksen luku ei pidä paikkansa, ei me nyt niin erilaisia olla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^^
Kyllä Suunto Training Manager tietää PERKELE !!11 :D
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Dumis

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Tapelkaa, voittaja saa olla oikeassa!
Vastaa Viestiin