Suola- ja pippurimyllyt

Yleinen lätinä jä kitinä

Omistatko suola- tai pippurimyllyä?

Omistan sekä suola- että pippurimyllyn
11
32%
Omistan suolamyllyn
1
3%
Omistan pippurimyllyn
9
26%
En omista kumpaakaan, mutta tarvetta olisi
9
26%
En omista kumpaakaan, ja pidän moisia turhina
4
12%
En edes tiedä, mitä suola- ja pippurimyllyt ovat
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 34

definitely
Kitinäaddikti
Viestit: 91
Liittynyt: 15.08.2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suola- ja pippurimyllyt

Viesti Kirjoittaja definitely »

Vanha välimereltä tuttu konsti säilyttää suola paakkuuntumattomana on sujauttaa suolasirottimeen riisiryynejä suolan sekaan. Pitävät suolan kuivana. En minä ole niin tarkka makuaistiltani, että olisin huomannut noin kuusi vuotta vanhan halpisjozoni mitenkään tunkkaistuneen. Ylipäätään minusta on elitismiä dissata jotain elintarviketta vain sen perusteella että se on hinnaltaan halpaa ja sen käyttö laajalle levinnyttä. Minulla on suurikiteistä suolaa, jota käytän välillä, mutta henk koht pidän kyllä enemmän tavallisen suolan mausta, tuossa toisessa on jotenkin metallinen ja suuhun jumittuva sivumaku. Suolasta on tullut viime aikoina vähän sellainen muotielintarvike - taas yksi syy saada kaikki tuntemaan syyllisyyttä ja tumpulaisuutta jos ei löydy meri- kaivos- ja hajusuolaa kaikissa raekooissa. Minusta tärkeämpää on laittaa perusasiat kuntoon, esimerkiksi opetella käsittelemään ja kypsentämään rahasta tinkimättä hankitut ruoka-aineet siten kuin kuuluu ja köyhäillä sitten mieluummin näissä rönsyissä kuten siinä, mitä suolaa tulee ripautettua se puoli teelusikallista. Voi hyvänen aika.

Minulla on pippurimylly mustapippurille, sellainen pleksinen läpinäkyvä "naksutettava". Siinä pysyy tosiaan pippurissa potku paremmin. Käyttelen välillä, nyt tosin pitäisi varmaan laittaa sinne uudet pippurit, nuo entiset ovat vähän kuivahtaneen oloisia ressukoita.
Vastaa Viestiin