Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Dave

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Dave »

AngryBird kirjoitti:
Dave kirjoitti: Niin?
Niin.
Tutkintapyynnön ja rikosilmoituksen ainoa ero on käytettävä sana.
Ei se sen kummempaa ole.

Sama asia, eri sana. Norsu ja elefantti.
Paitsi että "rikosilmoitus" on virallinen termi. "Tutkimuspyyntöä" rikoslaki ei tunne.

Et voi tehdä "tutkimuspyyntöä", koska sitä ei lain mukaan ole olemassa.
AngryBird

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Tutkimuspyyntö-sanaa ei ollut mun tekstissäni tai tuossa linkissä.

edit.
"Mikäli joudut rikoksen uhriksi
Tutkinta käynnistyy tutkintapyynnön/rikosilmoituksen teosta..."


Lainaus Poliisin sivuilta.

Älä nyt jaksa Dave vääntää turhasta.
Dave

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Dave »

AngryBird kirjoitti:Tutkimuspyyntö-sanaa ei ollut mun tekstissäni tai tuossa linkissä.

edit.
"Mikäli joudut rikoksen uhriksi
Tutkinta käynnistyy tutkintapyynnön/rikosilmoituksen teosta..."


Lainaus Poliisin sivuilta.

Älä nyt jaksa Dave vääntää turhasta.
Kaikkihan lähti siitä, että minä sanoin, että tuo koulukiusattu teki rikosilmoituksen. Manaaja kysyi, eikö se tehnyt tutkintapyynnön, johon minä vastasin, että tutkintapyyntöjä ei ole olemassa. Ainoastaan rikosilmoituksia. Se, että poliisi tuossa linkissä puhuu tutkintapyyntö/rikosilmoituksesta ei edelleenkään muuta sitä, että juridisesti on olemassa vain rikosilmoituksia. Ei tutkimuspyyntöjä eikä tutkintapyyntöjä. Niitä voi sitten epävirallisesti nimittää vaikka hömpsispömsileiksi, mutta ne ovat rikosilmoituksia.
Manaaja

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Tutkintapyyntöä tarkoitin joo luonnollisesti, tiedä mistä tuo tutkimuspyyntö tuli.

Hassu homma, mutta poliisin kanssa itsekin keskustelleena poliisi itse on käyttänyt tuota tutkintapyyntö -termiä rikosilmoituksen sijaan.
Dave

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Dave »

Manaaja kirjoitti:Tutkintapyyntöä tarkoitin joo luonnollisesti, tiedä mistä tuo tutkimuspyyntö tuli.

Hassu homma, mutta poliisin kanssa itsekin keskustelleena poliisi itse on käyttänyt tuota tutkintapyyntö -termiä rikosilmoituksen sijaan.
Ehkä ne ajattelee, että kansalainen säikähtää "rikosilmoitus"-sanaa?

Mutta kiva olisi, jos palstan jurristit tai Pyrde ilmoittaisivat viimeisen Absoluuttisen Totuuden.
Dumis

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Dave kuvittele että olen Tix tai Pyrde:

Ei ole mitään tutkimuspyyntöä ja tutkintapyyntö on sama asia kuin rikosilmoitus!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Dave kirjoitti:Mutta kiva olisi, jos palstan jurristit tai Pyrde ilmoittaisivat viimeisen Absoluuttisen Totuuden.
Olet jo ansiokkaasti havainnollistanut homman olemuksen. Tutkintapyyntö on siis käytännössä ns. katutermi, kansan kieltä, hieman samaa osastoa, kun joku kansalainen ilmoittaa nostavansa syytteen. Eihän normi jantteri syytettä nosta.

Sitten tekisin vielä tarkennuksena eron rikosilmoituksen ja ns. sekalaisilmoituksen eli S-ilmoituksen välillä. Lähtökohtaisesti kansalainen tekee ilmoituksen poliisille, jos ITSE epäilee rikoksen tapahtuneen (tarkkaa sanamuotoa en muista, enkä sitä viitsi etsiä). Poliisi kirjaa asiasta JOKO RIKOSILMOITUKSEN TAI SEKALAISILMOITUKSEN. Tällöin määrittelevä tekijä on syytä epäillä kynnys poliisin näkökulmasta. Kun siis on ihmisen ilmoituksen perusteella syytä epäillä rikoksen tapahtuneen, kirjataan rikosilmoitus. Kun tämä kynnys ei ylity, kirjataan sekalaisilmoitus - usein esmes lisätiedonhankintamielessä.

Käytännössä siis ihminen ei ITSE tee rikosilmoitusta, hän voi ainoastaan ilmoittaa epäilemästään rikoksesta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23523
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Katonrajasta puskee hiukan viileää.

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Eikös sieltä kuulukin vähän puskea ihan ilmanvaihtoteknisesti katsottuna?
Boner

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Boner »

Manaaja kirjoitti:^ Eikös sieltä kuulukin vähän puskea ihan ilmanvaihtoteknisesti katsottuna?
:D

Joo turhahan noita ilmastointikanavia on taloihin asennella. Senkun jättää elementtisaumoihin tulitikkuaskin mentävät raot!
Manaaja

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Ei mitään venttiileitä oltu vielä 80-luvulla keksitty.
küllküll

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Rakennustekninen kyssäri:
- köökin ja toisen makkarin lattia on ulkoseinän vierestä pakkasilla kylmä
- onko jossain säädetty "sisälämpötilarajaa" jonka jälkeen taloyhtiö on velvolllinen korjauttamaan lämpöeritystystä/rikkoutunutta höyrysulkua tms?
Boner

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Boner »

küllküll kirjoitti:Rakennustekninen kyssäri:
- köökin ja toisen makkarin lattia on ulkoseinän vierestä pakkasilla kylmä
- onko jossain säädetty "sisälämpötilarajaa" jonka jälkeen taloyhtiö on velvolllinen korjauttamaan lämpöeritystystä/rikkoutunutta höyrysulkua tms?
Kai tuo riippuu taloyhtiönne "good will" -toiminnasta.

Meillä on kans yläkerrassa ulkoseinän ja lattian rajassa sellainen 10 astella lämmintä. On taineet 80-luvulla talon rakentaneet kirvesmiehet myydä eristeet naapurin raksalle.
Boner

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Boner »

McJanne kirjoitti: Tuotakaan ei varmaan olisi helppo tutkia esim lämpökameralla? Riippuu tietysti julkisivumateriaalista, mutta monesti ovat verrattain helpppoja korjattavia (jos siis oletetaan, että vika on eristepuutteissa eikä esim. parveke[kannatus]puukkojen muodostamista kylmäsilloista).
No kai se enyt olisi helppo korjata itsekin, kun yläkerta ja tuo nurkkaus on lipparatkaisuna rakennettu. Lipan pohjalaudoitus vaan auki ja lisää villaa kehiin. Ei vaan voisi vähempää kiinnostaa uhrata tähän mörskään yhtään enempää paukkuja..
küllküll

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja küllküll »

McJanne kirjoitti:"antaa ammattilaisten tutkia".
Pieni talonyhtiö ja minä istun itse hallituksessa. Eiköhän tuota saada ihan hyvässä hengessä vireille. Vastuunjakotaulukkoa olikin tullut jo lueskeltua...
Boner

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Boner »

Oli muuten pakko laittaa tänään sauna päälle vartiksi että pääsi aamusuihkuun. Olis muuten jäätynyt jalat suihkuhuoneen lattiaan kiinni.

Ah tuota suomalaista rakennustaitoa!
Avatar
Cavallo
Elämätön Kitisijä
Viestit: 355
Liittynyt: 24.06.2010 19:45

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Cavallo »

Boner kirjoitti: Ah tuota suomalaista rakennustaitoa!
Meillä edessä yli kymppitonnin kylppäriremontti. Lattiakaakelit kallistuksen kohdalla haljenneet. Remonttimies arvioi sen rakennusvirheeksi, eli on käytetty liian suurta laattakokoa, eikä pohjarakenteita ole oikeaoppisesti tuettu.
kaakelien poiston yhteydessä saattaa myös lattialämmitys vaurioitua.

1995 tehty talo ja nyt jo rämä.
küllküll

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Kyllä ennen osattiin rakentaa, mutta tänä pänä arveluttaisi kyllä ryhtyä vuoden 1990 jälkeen rakennettuun asuntoon. Tuntuu että työn jälki on sitä paskempaa, mitä uudemmasta kämpästä kyse.

Tuttavapari osti juuri alle 2v rivitalokämpän Pirkkalasta hyvältä alueelta. Piti olla laatutyötä. Olihan se muuten, mitä nyt kallistukset märkätiloissa päin vittua, vesieristys ilmeisesti vähän sinne päin ja kosteutta lattian alla. Lattia revitään auki, kuivurit huutavat 2-6 vkoa. O jea.

Itseä vituttaa tällä hetkellä Win 7 aivan yli paljon. Yritä tässä nyt hallinnoida muutamaa sataa työasemaa kun mikään päivitysskripti ei toimi sellaisenaan Seiskassa. Kaikki pitää kustomoida. Vitun UAC.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23523
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jira päivitettiin uuteen versioon. Mahdoton käyttää paskaläppärin mininäytöltä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Vituttaa Crowbarin kuolema, miten turha juttu. Vituttaa myös Daven kadonneet käytötavat.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja saira »

Lolita kirjoitti:Vituttaa Crowbarin kuolema, miten turha juttu. Vituttaa myös Daven kadonneet käytötavat.
KOMPS!! (Tosin en osaa sanoa mitään Crowbarin kuolemasta sen tarkemmin, en tuntenut livenä enkä tiedä miten kuoli, mut ikäisensä kuolema on aina turhaa.)
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Dave

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Dave »

Lolita kirjoitti: Vituttaa myös Daven kadonneet käytötavat.
Jaa? Missä kohtaa?
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja saira »

^Olisko siinä, et tää taistelu jatkuu vaan, eikä sitä edes yritetä sammuttaa, vaan heitetään koko ajan bensaa liekkeihin.

Ymmärrän hyvin sua siinä, et mietit teidän taistelun roolia tapahtuneeseen. Ja uskon todellakin, et syytös sun niskaas sai sulle todella epämukavan olon. Mut faktoja ei ole täällä julkisessa tiedossa. Ja taistelun jatkaminen ilman niitä on täysin turhaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Vituttaa niin paljon, ettei edes pysty sanomaan ääneen mikä vituttaa. :maanantai:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Dave

Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!

Viesti Kirjoittaja Dave »

Lilo kirjoitti:Vituttaa niin paljon, ettei edes pysty sanomaan ääneen mikä vituttaa. :maanantai:
Millä kirjaimella se alkaa?
Vastaa Viestiin