Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^Kyllä meilläkin jätkä nousee heti kun herätään.. tai ainakin alkaa huutelemaan "NYT ON AAMU!"

Tänäänkin mun kello soi 6.30, olin 5 min myöhemmin vessassa ja jo pojan huoneesta kuului NYT ON AAMU! Mies sängystä vastasi että "laita valot päälle ja tule tänne makoilemaan". Ei, piti nousta ylös ja täysi action päälle, vaikka selkeästi olisi halunnut vielä pötköttää.

Se, minkä olen tässä vajaan 3 vuoden aikana oppinut vihdoin (ja vasta nyt) sisäistämään, on se, ettei näihin tyyppeihin päde logiikka. Mä elän logiikan varassa, enkä millään esim. 2 vuotta sitten ymmärtänyt, että pitääkö sitä stana huutaa jos nukuttaa, laita silmät kiinni JA NUKU. Älä huuda jos on nälkä ja pelleile, VAAN SYÖ. Ei, ohjelmointivirhe.

(huomatkaa pilke silmäkulmassa, en karju lapselleni)
The great club outshines the individual, always and forever.
Boner

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Boner »

küllküll kirjoitti:Millähän tuon esikoisen saisi aamulla pysymään sängyssä?

Saa kilarit aina jos minä nousen aikaisemmin. Ei selittelystä huolimatta ymmärrä että jos iskä nousee kuselle ja aamiaiselle tuntia ennen sinua, sinä voit aivan hyvin nukuksia lämpimässä punkassasi kunnes tulen herättämään. Kun poistut huoneesta alkaa kohta kuulua "isiiii..." vienolla äänellä. Kun menet katsomaan, alkaa potkia sängynlaitoja ja heitellä tyynyjä eikä kuuntele mitään järkipuhetta.
2 vaihtoehtoa.

1. Älä kiinnitä mitään huomiota

2. Tee juuri päinvastoin kuin teet yrittäessäsi puhua järkeä. "nyt et saa nukkua enää yhtään. Nyt nouset ylös ja mennään siivoamaan leluja lattialta pois"

Itse olen todennut hyväksi konstiksi just käänteisen toiminnan. Leikkipuistossakin kun ei haluta lähteä kotiin: "no nyt ei mennä kotiin ollenkaan. Ollaan täällä vain eikä mennä kotiin. Jannu ei nyt saa lähteä ollenkaan kotiin vaan nyt leikitään täällä."

Yleensä minuutin parin kuluttua jannu haluaa lähteä kotiin, eikä kiukuttele yhtään!
Boner

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Boner »

Meillä isoa edistymistä.

Jannu nyt 2v ja 4kk. Oppinut lähes itsestään kuivaksi ja kakkendaalitkin on tehty suoraan wc-pyttyyn jo pian vuoden verran. Muutaman kerran lurahti pissa verskoihin ilman vaippaa, kunnes hokas että hemmetti, sitähän voi mennä ite pissalle tai sanoa vanhemmille että hei, nyt pissattaa. Nykyään ei pidetä vaippaa kuin öisin ja sekin on melkein joka aamu kuiva.

Tuttavaperhe on yrittänyt opettaa vuoden päivät jo pari kuukautta vanhempaa jannua kuivaksi, eikä hommasta tule yhtään mitään. En tiedä kumpiko osapuoli stressaa hommasta enemmän, lapsi vai vanhemmat.

Kyllä laiskuus on on kaikkein helpoin konsti lapsen kanssa. Turha ottaa stressiä kuivaksi opettamisessa tai vaikkapa syömisessä. Kyllä ne itse oppii temput kun on sen aika.


Aikaisemmin ketjussa kiroilemani jättikakkavaivakin on historiaa. Lopetettiin duphalacin, päiväuni-iltavellien antaminen kertaheitolla ja lyötiin maitotuotteet minimiin. Meni kolme päivää ja jannu sanoi ekaa kertaa elämässään aamulla että on nälkä, antakaa ruokaa, ja sitten lähti suoli toimimaan. Vettä ja kuitua oli resepti, ja ruoka maistuu ihan toisella lailla kuin velliaikana. Jälkeenpäin voi todeta vellit oli alunperinkin iso virhe. Niitä ei olisi tarvinnut antaa lainkaan.
küllküll

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Boner kirjoitti:Meillä isoa edistymistä.
Esikoinen (2v. 7 kk) on oppinut lähes täysin sisäsiistiksi. On ruvennut käymään itsekseen potalla ja suorastaan suuttuu jos joku tulee mukaan. Välillä lorottelee pisut suoraan pönttöönkin. Vahinkoja sattuu silloin tällöin esim kiukkuillessa, mutta pääsääntöisesti pysyy pöksyt kuivana.

Nää on vissiin yksilöllisiä juttuja.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^Ei meillä vaan. Vauva kotona, tarhassa iso poika.. Tätä tahtia on aina menty. Tuttikin jäi tarhassa pois paljon aiemmin kuin kotona, tarhassa sen perään ei edes kysynyt, kotona raivosi, potki seiniä ja huusi suoraa kurkkua.

Kaikki aikanaan tosiaan.. tulis jo se kesä!
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

küllküll kirjoitti:
Boner kirjoitti:Meillä isoa edistymistä.
Esikoinen (2v. 7 kk) on oppinut lähes täysin sisäsiistiksi.
Meidän kuopus (2v2kk on tässä asiassa täysin samassa pisteessä kuin teillä. Toisin kuin tuo esikoinen (3v1kk), joka huutaa: "Minä en halua vaippoja pois, minä en halua potalle, minä haluan hevisauruskalsarit, mutta minä haluan myös vaipan!"
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Boner

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Boner »

Boner kirjoitti: Meillä ollaan näemmä oltu todella onnekkaita jannun kanssa. Sillä on nyt ikää 2 v 3kk, eikä kertaakaan ole ollut oikeastaan minkäänlaista roplemaa lukuunottamatta pientä yskää ja nuhaa.

Myytti murrettu.

38,6 lämpöä, silmätulehdus, nuha ja yskä yhtäaikaa päällä. Onneksi on burana&panadol.
küllküll

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Olin eilen duunin jälkeen poitsujen kanssa pihalla.
On muuten ihan stnan vaikea keksiä - minun ainakin - sellaista leikkiä josta konttausikäinen ja ympäriinsä juoksenteleva haalarikaveri saisivat viihdykettä tasapuolisesti. Nyt joutuu aina lyömään jompaakumpaa "laimin"
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

küllküll kirjoitti:Olin eilen duunin jälkeen poitsujen kanssa pihalla.
On muuten ihan stnan vaikea keksiä - minun ainakin - sellaista leikkiä josta konttausikäinen ja ympäriinsä juoksenteleva haalarikaveri saisivat viihdykettä tasapuolisesti. Nyt joutuu aina lyömään jompaakumpaa "laimin"
Laita juokseva tyyppi kaivamaan tunnelia pikkuveljelleen kun samalla itse konttausikäisen kanssa "varastatte" toisen lapioimaa lunta ja kokoatte sitä omaksi pinoksi. Menee 30 min.
The great club outshines the individual, always and forever.
Boner

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Boner »

Muistattehan Alien-leffan? Meillä ois yks semmonen baby-alien tulossa. Se syö itseään pimun rinnasta läpi tällä hetkellä.. tai siis huuto ja itkun vakavuus kuulostaa siltä.

Thank god oon pikkupromilleis. Muuten oisin haudannut itseni pihan suurimpaan lumikasaan jo ja tunkenut tiiliskivet korviini.

Ja onneksi on tuo nainen. Se jaksaa, se kestää, se huolehtii, se hyssyttää, se rakastaa menettämättä hermojaan. Täydellinen äiti :hail:
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Boner kirjoitti:Ja onneksi on tuo nainen. Se jaksaa, se kestää, se huolehtii, se hyssyttää, se rakastaa menettämättä hermojaan. Täydellinen äiti :hail:
Toivottavasti ei pimahda jossain vaiheessa. Äitikin voi olla väsynyt ja välillä vaikka huonolla tuulella ja ainakin jonkinlainen varaventtiili olisi hyvä olemassa.
Paras päivä ikinä.
Boner

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Boner »

Kitinäihmisillä on hämmästyttävä kyky ottaa asioita itseensä ja loukkaantua. :nuts:
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Tuskin tuosta kukaan loukkaantui tai otti itseensä, mutta kuulostihan se siltä kuin äidin tehtävä olisi ottaa vaikeudet vastaan vaikka tarkoitit varmaan kehua puolisoa. Olen mäkin kiinnittänyt huomiota siihen miten usein olet maininnut vaimosi olevan todellinen lapsi-ihminen, se on hieno asia. Muistan kyllä myös miten tässä joku aika sitten mainitsit olevasi ensimmäistä kertaa pari tuntia lasten kanssa kahden (otti koville), sitä ennen taas oli ollut jo metsästysreissua ja viikonloppuvapaita kyllä itselläsi. Jaksavinkin äiti tarvitsee apua ja sitä kai tässä kommenteilla tarkoitettiin. Tosin olithan sä eilenkin paikalla ja teillä kuulostaa olevan hyvin perinteinen työnjako, hyvä teille kun toimii!
Elämä kantaa, jos sen antaa
Boner

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Boner »

Eli jos kehun täällä vaimoani, minut täytyy samassa asiayhteydessä kertoa mitä itse teen auttaakseni sitä, ja mitä itse teen sen kuormaa keventääkseni, ettette te vaan saa sitä kuvaa että minä vaan rällästän ja vaimo hoitaa kaiken.

Te olette hulluja saatana kaikki.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kato, tää menee näin. Jos nainen kertoo, miten on kiva ottaa kuppia ja olla kuuntelematta huutavaa lasta, niin se on jees. Toisinpäin nou nou.

Mulle tosin ihan sama, en arvosta kummankaan kupin ottoa huutavan lapsen edessä/takana/sivulla tai ylipäänsä kupin ottoa missään tilanteessa/paikassa/muodossa.
Paras päivä ikinä.
RP

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

^Mä luulen että paremmin olisi tehonnut jos olisit lisännyt että vaimo on myös täydellinen äiti teidän lapsille vaikka ei aina jaksaisikaan tai menettäisi hermonsakin ajoittain.

Käsittääkseni "hyvänä äitinä" olo useinkin yhdistetään lapsille täysin elämiseen, täydelliseen rauhallisuuteen, uhrautuvaisuuteen olisi mun valinta sanana. Veikkaan että se herättää alitajuista vastareaktiota, varsinkin jos itse ei kykene samaan.

Itselleni ei niin väliksi, koska olen kyllä ihan sujut sen asian kanssa etten ole perinteinen äitihahmo, siksi on olemassa superisät. Mutta usea varmaan haluaisi olla se "täydellinen äiti", joten jos itsessä ei näitä omasta mielestään täydellisen äidin juttuja löydy niin vastareaktio voi olla mitä vaan.

Toisaalta, jonkun silmään se voi näyttää oudolta jos isukki on promillet veressä kirjoittamassa kitinään samalla kun äiti vahtii alien vauvaa :D

Tästä on ihan turha pauhata, mietin vaan miksi noita kirjoituksia
on saattanut tulla kommenttiisi.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mä voin onneksi sanoa (ilman promilleja), että onneksi on tuo mies olemassa. Sillä ei koskaan pala kämmi samalla tavalla kuin mulla. Itse tosin ilmaisen sen esim. istumalla vessassa jäähyllä hetken sen sijaan että karjuisin tai pahempaa. Superisätkin on cool, kun ei voi aina olla sekä superisä ETTÄ superäiti.
The great club outshines the individual, always and forever.
Boner

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Boner »

Riemumieli kirjoitti: Mulle tosin ihan sama, en arvosta kummankaan kupin ottoa huutavan lapsen edessä/takana/sivulla tai ylipäänsä kupin ottoa missään tilanteessa/paikassa/muodossa.
No ei se minun ongelmani ole, jos teillä ei voi lasten aikana alkoholia nauttia edes saunakaljojen vertaa. Meillä oli molemmat mukulat saunan jälkeen jo nukkumassa, kunnes pimatsu heräsi.

Tavaanko teillä vanhempien kesken leikkiä perjantai-iltana pullon pyöritystä tai jotain muuta, jos ei kerta saa muutamaa lasillista ottaa vaikkapa punkkua illan päätteeksi?

RP kirjoitti:^Mä luulen että paremmin olisi tehonnut jos olisit lisännyt että vaimo on myös täydellinen äiti teidän lapsille vaikka ei aina jaksaisikaan tai menettäisi hermonsakin ajoittain.
.
Ja mitä muuta siihen olisi pitänyt lisätä, että palstan mutsit eivät olisi tunteneet huonoa omaatuntoa omasta mutsiudestaan?

Eikä mun tommosia tarvinnut siihen lisäillä, koska se ei menetä hermojaan. Tai ainakaan ei ole vielä koskaan menetettänyt..
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Boner kirjoitti:Tavaanko teillä vanhempien kesken leikkiä perjantai-iltana pullon pyöritystä tai jotain muuta, jos ei kerta saa muutamaa lasillista ottaa vaikkapa punkkua illan päätteeksi?
Ei kai tässä saamisesta ole kyse, en vain arvosta alkoholia tai sen käyttöä. Ei pullonpyöritystä eikä paljon muutakaan, jos tarkka pitää olla.
Paras päivä ikinä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Boner kirjoitti: Tavaanko teillä vanhempien kesken leikkiä perjantai-iltana pullon pyöritystä tai jotain muuta, jos ei kerta saa muutamaa lasillista ottaa vaikkapa punkkua illan päätteeksi?
:roll:
RP

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Pullonpyöritys on kivaa jos muistaa aina valita tehtävän totuuden sijaan, aikuisilla on mukavaa kun saa leikkiä :]
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja huima »

RP kirjoitti:Pullonpyöritys on kivaa jos muistaa aina valita tehtävän totuuden sijaan, aikuisilla on mukavaa kun saa leikkiä :]
Leikkiminen on tärkeää.

Siinä ei haittaa edes Hello Kity alusasut.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vesper »

huima kirjoitti:
RP kirjoitti:Pullonpyöritys on kivaa jos muistaa aina valita tehtävän totuuden sijaan, aikuisilla on mukavaa kun saa leikkiä :]
Leikkiminen on tärkeää.

Siinä ei haittaa edes Hello Kity alusasut.
Korkeintaan ovat hetkellisesti tiellä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti:
huima kirjoitti:
RP kirjoitti:Pullonpyöritys on kivaa jos muistaa aina valita tehtävän totuuden sijaan, aikuisilla on mukavaa kun saa leikkiä :]
Leikkiminen on tärkeää.

Siinä ei haittaa edes Hello Kity alusasut.
Korkeintaan ovat hetkellisesti tiellä.
Nyt mulla on päässä visio huimasta hello kitty-alusasussa.

Yrjöttää.
Boner

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Boner »

Riemumieli kirjoitti: Ei kai tässä saamisesta ole kyse, en vain arvosta alkoholia tai sen käyttöä.
Raivoraitis valtion virkamies. Seuraavaksi varmaan kerrot työskenteleväs ulosotossa? :shock:
Vastaa Viestiin