Viimeisimmät Levyostokset

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Starflare

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja Starflare »

bedlam kirjoitti:Aika moni siinä ilmeisesti jotain järkeä näkee, koska 90% viesteistä on pelkkää luetteloa. Mielummin itse lueskelen niitä listauksia ilman, että jokaisen listauksen välissä on teikäläisen marmatusta ja kiroilua.
En onneksi itse näe sitä noin isona osuutena. Meikäläisen marmatuksella ja kiroilulla ei myöskään ole ollut minkään valtakunnan tehoa listauksen lopettamiseen joten lopetan sen tähän, olkaat hyvä.
bedlam kirjoitti:Kun on sitä muutakin tekemistä levyjen kuuntelun lisäksi. Ei se musiikki levyhyllyssä kuuntelemattomana huonone tai vanhene miksikään. Onpahan mukava jonain rötväyspäivänä tai autoreissulla ottaa hyllystä "tuore" levy kuunteluun.
Ootkos nyt ihan tosissasi :roll: . En ole väittänytkään että musiikki huononisi/vanhenisi kuuntelemattomana hyllyssä, minusta on jokseenkin outoa laittaa rahaa kiinni musiikkiin jonka ensikuuntelu saattaa venähtää vuoden päähän, vaikka tuohan se iloa silloinkin.
bedlam

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Starflare kirjoitti:Ootkos nyt ihan tosissasi :roll: . En ole väittänytkään että musiikki huononisi/vanhenisi kuuntelemattomana hyllyssä, minusta on jokseenkin outoa laittaa rahaa kiinni musiikkiin jonka ensikuuntelu saattaa venähtää vuoden päähän, vaikka tuohan se iloa silloinkin.
Musiikki oli minulle ikävuosien 12-25 ajan tärkein harrastukseni ja suurin intohimoni. Jossain vaiheessa halu kuunnella musiikkia syystä tai toisesta laantui ja vähintään tunnin päivittäinen musiikkiannos vaihtui kerran viikossa kuunneltuun vanhaan levyyn. Tästä huolimatta jostain syystä levyjä tulee kuitenkin ostettua vanhasta tottumuksesta vieläkin liikaa kuunteluintoon nähden ja suuri osa levyistä päätyy hyllyyn ennenkuin on paria viisua enempää kuunnellutkaan.
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja cardic »

Starflare kirjoitti:
EDIT: Ja oikeasti, vaikka et kommentoisikaan hankintojasi, niin voisit EDES katsoa levyn nimen siitä saamarin kotelosta ja vaivautua sen kirjoittamaan.
no ei oo tapana kanniskella levya povarissa koko aikaa (mulla ei naas oo nettii himas).
ja voishan sita vaivautuu nimenki kattoon joo, mut en oo nykyaan hirveesti levyn nimeen kiinnittany huomioo. mulla on useitaki levyja hyllyssa joitten nimee en muista/tieda. kannen kuvasta yleensa muistan onko kyseinen latty omistuksessa vai ei.
mut jokainen tyylillaan, ei tasta sen enempaa
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Gina

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja Gina »

Bedlam jätti mun autoon soundgardenin levyn, se on perskeles yllättävän hyvä. Tosin tätä ei voine laskea mun omaki hankinnaksi... Harmi kun Exsatilla ei unohtunut se PMMP sitä oisin voinut kuunnella myös.
aimohaiku

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

En valinnut asiaa (2CD)

Poliittisten laulujen parhaat (2CD)

Kaj Chydenius - Kauneimmat rakkauslaulut


Tulipa sitten hankittua hyllyyn pari tuplaseedeellistä "taistolaislauluja". Ehdinpähän hyvin opettelemaan laulujen sanat ennen seuraavaa vappua, tavoitteena vallankumous laulun voimalla. :lol:

Poliittinen laululiike sai alkunsa 60-luvun puolivälissä Ylioppilasteatterin näyttämöllä (Lapualaisooppera) ja 70-luvun vaihteessa laulut saivat uutta potkua nuorison käsittelyssä. Liikkeen huippukausi kulki käsikädessä vasemmiston äärilaidan, taistolaisuuden, elinkaaren kanssa, joten siksi näitä usein taistolaislauluiksikin kutsutaan. Lauluissa korostettiin yhteiskunnan luokkaluonnetta. Maailmassa oli karkeasti ottaen vain hyviä ja pahoja asioita; ystäviä ja vihollisia. Osassa lauluista tavoiteltiin solidaarisuutta ja maailmanrauhaa, osassa taas ihannoitiin Neuvostoliittoa ja kommunistista järjestelmää. Liikkeen piirissä syntyi myös suuri määrä rakkauslauluja.

Oli "kommaripaskaa" eli ei, minulle tämän musiikin aatteellinen sanoma ei merkitse mitään. Minä olen porvari ja nukun laulujen mukaan huonosti. Sen sijaan kappaleista löytyy runsaasti musiikillista osaamista ja erinomaisia sävellyksiä, joista vastaa mm. Kaj Chydenius. Lauluista välittyy vilpitön ja palava usko omaan aatteeseen. Vaikka sanoma ei kosketakaan, on tätä paatosta hauska kuunnella. Ja viimeistään tätä levyä kuuntelemalla voi todentaa sen, missä Ultra Bran juuret ovat, kyllä ne tästä musiikista löytyvät. Alkuaikojen UB oli nykyaikaistettu ja vähemmän poliittinen versio Agit Propista. Ja kukapa muu onkaan tuon ensimmäisen ceedeen kappaleet valinnut kuin Kerkko Koskinen.

Viimeinen levy, Kaj Chydeniuksen "Kauneimmat rakkauslaulut" -cd on niin ikään kokoelma eri esiintyjien tulkitsemia Chydeniuksen kirjoittamia lauluja. Jos korvat eivät kestä "kommaripaskaa", suosittelen ainakin tähän levyyn tutustumaan. Tämä cd ei sisällä voimakasta aatteen paloa, vaan nimensä mukaisesti ainutlaatuisen kauniita lauluja rakkaudesta ja rakastamisesta.
Edith

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja Edith »

Saako tätä ketjua off-topikoida? Saa? No, hyvä. Mulla ei ole omana mitään noista Aimon ostoksista, mutta kirjastosta olen lainaillut. Kotona mulla on "Lautanen Guatemalan verta", "Marja-Leena Mikkolan lauluja" ja Kom-teatterin "Vapauden kaiho", josta on harmikseni Köyhälistön marssi kulunut puhki.

Mutta mä tykkään. En Neuvostoliitosta ja joukkomurhista yms., jotka joku kumminkin vetäis esiin, vaan siitä, että nuoret ihmiset uskoivat asiaansa, uskoivat yhteisöllisyyteen ja uskoivat voivansa tehdä jotain. Ja tekivät laulunsa hyvin. Ja mä saan noista lauluista energiaa. Paljon energiaa. Esimerkiksi "Liisa Mäkinen" -laulusta: "Minä työmaani ruokalassa tiskit tiskailen, minä luukulta myyn puuroa ja soppaa." -- "Sillä tiedän keiden rinnalla mä seison. Niiden joukkoon kuulun, niiden tunnuksia kannan, joita suurpääoma puristaa ja syö." yms.

Että voi tehdä oman osuutensa ja olla ylpeä siitä, nähdä päämääriä. Ja musiikillisesti toki mukaansa tempaavia. Tykkään torvista. Todella tykään.

Ja osaan luetella ne 20 perhettä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Edith kirjoitti:Mutta mä tykkään. En Neuvostoliitosta ja joukkomurhista yms., jotka joku kumminkin vetäis esiin, vaan siitä, että nuoret ihmiset uskoivat asiaansa, uskoivat yhteisöllisyyteen ja uskoivat voivansa tehdä jotain.
Komppailen (kai). Kuuntelen 70-luvun poliittisia lauluja aika useinkin, ja vaikka esitänkin pitäväni niistä vain postmodernin ironian kautta, olen kyllä oikeasti ainakin osin ihan tosissani. Tokikaan en ihannoi Neuvostoliiton reaalisosialismia tai kannata kommunistista vallankumousta Suomessa, mutta ihailen suuresti 70-lukulaisen ideologian yhteisöllisyyttä. Tämä nykyinen yltiöindividualismi latistaa kyllä ihmisyyttä aikalailla yhteisöllisempään katsantoon verrattuna. Lisäksi kunnioitan suuresti tapaa nähdä etiikka ja yhteiskunnallinen oikeudenmukaisuus taloudellisia ratkaisuja ohjaavana tekijänä, eikä toisinpäin kuten nykyään on kasvavissa määrin tapana. Taidan olla kaappi-70-lukulainen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Edith

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja Edith »

urpiainen kirjoitti:
Soot IhQu! Jätä se postmoderni ironia kokonaan ja tule sittenkin vaisuihin pikkujouluihin! Tai johkin miittiin. Saat pusun.

Tänään nyt vaan soittanut taas noita.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Edith kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:...
Soot IhQu! Jätä se postmoderni ironia kokonaan ja tule sittenkin vaisuihin pikkujouluihin! Tai johkin miittiin. Saat pusun.
No nyt olisi kunnon motiivi tulla kuitenkin vaisujouluihin! Mutta taidan sittenkin olla vielä liian ujo miittailemaan kityläisiä. Kuka tietää, ehkä törmäämme usein mainitsemallasi Metsätalolla - anna pusu siellä!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Edith

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja Edith »

urpiainen kirjoitti: Kuka tietää, ehkä törmäämme usein mainitsemallasi Metsätalolla - anna pusu siellä!
Eihän sulla oo ees omia kuvia galleriassa (vaikka nättejä kuvia kyllä onkin). Eli mistä mä tunnistan? Neilikkaa rintaan koko ens viikoks sitten?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Edith kirjoitti:Eihän sulla oo ees omia kuvia galleriassa. Eli mistä mä tunnistan?
No niinpä tosiaan. Ei taida tuo avatar-kuvanikaan olla kovin näköinen. Pahus. Niin sitä taas kaatui hyvä pusumahdollisuus! :(

Koskakohan modet kyllästyy tähän toisten asiaketjun sotkemiseen asiattomalla chattailyllä? Jos saan tästä yv-varoituksen tai peräti bannin, niin Kity-elämäni monipuolistuu aivan hurjasti. Vasta äskettäin koin ensimmäiset henkilökohtaisuuksiin menevät hyökkäyksetkin foorumilla. Näin sitä etenee e-urallaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Terrorizer

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja Terrorizer »

Kuva Skrewdriver: This one`s for the skinheads! (Live)
18 biisin keikka 1987 vuodelta

White Power, Hail the New Dawn, Government Action, Europe Awake, Street Fight, Built Up, Knocked Down, Boots & Braces, Lower the Bang, Blood & Honour, Strike Force, Our Pride is Our Loyalty, Voice of Britain, When the Boats Comes In (Nigger, Nigger), Smash the I.R.A., Tomorrow Belongs to Me, Free My Land, I Don’t Like You, White Power (Part 2).
hyvä keikkasetti,mutta soundit olisi saaneet olla paremmat 8)
ElanorRaven

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Ostin Fields of the Nephilimin Mourning Sun -levyn.
Ja Fall of the Leafelta Vantage.
Molemmat kerrassaan mainioita.
bedlam

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Ajattelinpas ostamisen sijaan alkaa myymään vähemmäksi tuota rokkikokoelmaa. Jos ei niitä kuuntele niin helvettiäkö niitä säilyttämään.
Terrorizer

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja Terrorizer »

bedlam kirjoitti:Ajattelinpas ostamisen sijaan alkaa myymään vähemmäksi tuota rokkikokoelmaa. Jos ei niitä kuuntele niin helvettiäkö niitä säilyttämään.
:shock: meinaatko siirtyä kuuntelemaan vain jotain tiettyä genreä?
ElanorRaven

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

bedlam kirjoitti:Ajattelinpas ostamisen sijaan alkaa myymään vähemmäksi tuota rokkikokoelmaa. Jos ei niitä kuuntele niin helvettiäkö niitä säilyttämään.
Mitäs olisi kaupan? :P
HoundDog

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

bedlam kirjoitti:Ajattelinpas ostamisen sijaan alkaa myymään vähemmäksi tuota rokkikokoelmaa. Jos ei niitä kuuntele niin helvettiäkö niitä säilyttämään.
Kun tuossa yllä näyttää kinnostusta olevan, kuin myös täällä, niin laitapa pystyyn 'ostetaan, myydään, vaihdetaan ja varastetaan' -ketju, niin saadaan kuvaa kaupan olevasta tavarasta. Saattaisimpa rahapulassa minäkin osallistua myyntipuolelle (epätodennäköistä).
bedlam

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Ketju perustettu ikiliikkujiin: http://kity.kicks-ass.net/viewtopic.php?p=60549#60549
Terrorizer kirjoitti: :shock: meinaatko siirtyä kuuntelemaan vain jotain tiettyä genreä?
Ei sellaisesta kyse. Kuten jo aiemmin mainitsin, tulee nykyään vanhasta tottumuksesta ostettua aivan liikaa levyjä suhteessa siihen, kuinka paljon niitä tulee kuunneltua.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Ostin tänään käytettynä kaksi Arto Munan levyä kahdella eurolla. Aivan loistavaa kamaa, tulee ihan mutsin Agentsien levyt mieleen. Musta on näemmä tulossa mummo :shock:
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja nexie »

Kun en kerran keikoille päässyt (*sob*), ostin Nicole Willis and the Soul Investigatorsin Keep reachin' up -uutukaisen ja Moneybrotherin To die alonen. Nicolen levy on groovy 60's -hengessä tehtyä ja oikein leppoisaa menomusaa, mutta Moneybrother ei ensimmäisillä kuuntelukerroilla ole herättänyt suuria tunteita. Edellinen julkaisu (Blood Panic) oli reippaampi rykäisy.
Don't Panic!
RolloTomasi

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Gregorian Christmas Chants & Motets

En ole viela ehtinyt kuunnella.
Terrorizer

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja Terrorizer »

Kuva Motörhead - No Remorse
hyvä kokoelma
Motorhead includes: Ian "Lemmy" Kilmister (vocals, bass); Fast Eddie Clarke, Wurzel, Phil Campbell, Larry Willis, Brian Robertson (guitar); Philthy Animal Taylor, Lucas Fox (drums).Additional personnel includes: Wendy O. Williams.All tracks have been digitally remastered.

Kuva Slayer - God Hates Us All - Collector´s edition
2 lisäbiisiä + pari DVD-raitaa ( vitun vittu DVD-trackit ei oo levyllä :x )


Kuva
George A. Romeron Kuolleiden Valtakunta-DVD
Bliss

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Soul Vaccination : Tower of Power : Live
Nighthawk

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

Bliss kirjoitti:Soul Vaccination : Tower of Power : Live
Äärettömän hienoa että joku toinenkin pitää funkkaavasta musiikista. :cheer:
Urban Reneval on oma suosikkini.
Terrorizer

Re: Viimeisimmät Levyostokset

Viesti Kirjoittaja Terrorizer »

tuli hankittua tämä DVD kun oli niin edullinen

Iggy Pop - Iggy In Paris
Kuva
hyvä biisilista, pappa on hyvässä vedossa :)

Raw Power
5 Foot 1
Dirt
Loose
Lust For Life
China Girl
I Got A Right
Butt Town
Real Wild Child
My Baby Wants To Rock N Roll
Neon Forest
Home
Brick By Brick
1969
Candy
I Wanna Be Your Dog
No Fun
Search And Destroy
Down On The Street
Passenger
Louie Louie
Foxy Lady
Live at the Olympia, Paris, March 15th, 1991 :D

The godfather of punk, the founder of shock, a dabbler in glam, an expander of psychedelia, an early gender-bender ~ Iggy Pop has been a bleeding hard-rock pioneer since the 1960's. And as this Paris consert shows, mellowing was never part of Iggy's plan; Sweating, jumping, singing his heart out....Iggy blast his way through one almost unbearably intense rocker after another
Vastaa Viestiin