Tipitiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Kevät on, vallaton!

Mä en saa enää yöllä nukuttua ollenkaan, aamut on sellasia hihhuli-hihihi-hetkiä täynnä. Kohta vähän aamupuuroa napaan ja ehkä se uni tulee kun talossa ei ole muita kuin minä.

Ei taida mitalia tulla tätä menoa.. :roll:
The great club outshines the individual, always and forever.
Dumis

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Perkele et jäi unet taas vähille, tänään meen aikaseen koisaa.
Räkätauti näyttää hiljaisia hiipumisen elkeitä, tällä tahdilla olen juhannuksena täysin vailla räkää.

Mut kuitenkin kiva viilis, jos tänään kävis sotkee kunnon pyörälenkin.
ninnithequeen

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Olin sit minuutin myöhässä :D

Tää täti muuttaa seinän taakse 4 h ja keittiö ja sauna kämppään. JEEEE! Lapsille ihan omat huoneet, Nita on jo valitsemassa verhoja uuteen huoneeseensa

Mitäs nussukoilla mielessä?
Dumis

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

ninnithequeen kirjoitti:Mitäs nussukoilla mielessä?
Pimppi ja urheilu, voiko olla muuta?

No ei, sais tulla jo kesä, on vähän vilpoinen aamuisin.
Enää vajaa kuukausi laittomaan kesälakkolomaan.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Oli niin paska olo kurkussa, että piti valvoa myöhään. Nyt sitten piti hengenhädässä kaataa vaatekaappi olohuoneen lattialle. että duunari pääsee laittamaan uusia ovia siihen. Kunhan vain ilmestyisi paikalle, kohta pitäisi lähteä palaveriin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Dumis kirjoitti:Perkele et jäi unet taas vähille, tänään meen aikaseen koisaa.
Räkätauti
Etkä mee, sieltä tulee barcan ja realin toinen osaottelu kakkoselta :)
The great club outshines the individual, always and forever.
Dumis

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Elppis kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Perkele et jäi unet taas vähille, tänään meen aikaseen koisaa.
Räkätauti
Etkä mee, sieltä tulee barcan ja realin toinen osaottelu kakkoselta :)
Kyllä mä valkkaan unet sen hyppimisen katselun sijaan. Kekkiviikkona on taas kuitenkin iltamatsi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

No nyt on mullakin flunssa. Homot, eKontaminoitte mut! Ei muuten olis mitään hätää, mutta yhdeltä on sählykupin pronssipeli ja illalla kauden avaus futiksessa. Saas nähdä, ans kattoo...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja huima »

ninnithequeen kirjoitti:Tää täti muuttaa seinän taakse 4 h ja keittiö ja sauna kämppään. JEEEE! Lapsille ihan omat huoneet, Nita on jo valitsemassa verhoja uuteen huoneeseensa
Eiks toi meinaa, että sulla edelleen pysyy siis asumismenot suhteellisen korkeana koko tulotasoon nähden?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

huima kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Tää täti muuttaa seinän taakse 4 h ja keittiö ja sauna kämppään. JEEEE! Lapsille ihan omat huoneet, Nita on jo valitsemassa verhoja uuteen huoneeseensa
Eiks toi meinaa, että sulla edelleen pysyy siis asumismenot suhteellisen korkeana koko tulotasoon nähden?
Asiaan liittyen; katson noita stadinasunnot.fi- vaihtoasuntopörssin ilmoituksia päivittäin, josko joku haluaisi vaihtaa päittäin (neliö -> kolmio) ja siellä on kyllä aika kukkasia niissä ilmoituksissa:

"Minä tarvita asunto, ihan sama. Kauppa ok. Nopea." - vaihtoilmoitus Yläkiventie, Myllypuro (karsea taloyhtiö)

"Kaupa lähellä malmijakomäki" - Asuu siis Malmilla neliössä, ei mitään muita toiveita asunnosta, nimi Abdullah.

"1h+kk tai 3h+kk tai molemmat tai kumpi vaan käy, vain kantakaupungin alueelta, vuokra max. 400e". - Asuu Kontulassa neliössä.

:rofl:
The great club outshines the individual, always and forever.
AngryBird

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Elppis kirjoitti:"vain kantakaupungin alueelta, vuokra max. 400e"
:haha:

:lollero:
So Hard

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mulle kans 3h kantakaupungista neljällä satasella. Pistän ykkösen eteen ja vuokraan edelleen.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Joo, ei paljon järki pakota.

Parhaita on noi ilmoitukset, missä lukee "Ihan mihin vaan samankokoinen asunto". Kuka haluaisi vaihtaa päittäin jonkun kanssa, joka haluaa asunnostaan pois ihan minne tahansa mahd. nopeasti? Antaa hyvän kuvan kämpästä :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

:yo:

Jos nyt työt ei enää estäisi kitinöintiä :) Ainakaan hetkeen
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:Mulle kans 3h kantakaupungista neljällä satasella. Pistän ykkösen eteen ja vuokraan edelleen.
Maksetaanko keskustakolmiosta oikeesti noin paljon vuokraa?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja huima »

Vagabondo kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Mulle kans 3h kantakaupungista neljällä satasella. Pistän ykkösen eteen ja vuokraan edelleen.
Maksetaanko keskustakolmiosta oikeesti noin paljon vuokraa?
Kyllä.

Jo Vuosaaressa kolmio voi maksaa tuon 1300, puhumattakaan sitten keskustasta.
AngryBird

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Vagabondo kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Mulle kans 3h kantakaupungista neljällä satasella. Pistän ykkösen eteen ja vuokraan edelleen.
Maksetaanko keskustakolmiosta oikeesti noin paljon vuokraa?
Isäni vuokralaiset maksavat keskustakolmiostaan (84 m2) 2100 e/kk :P
ninnithequeen

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Jumaleissön sentään, satasen kalliimpi vuokra ku tässä ja yks huone lisää.
Ja tää menee syksyllä takas töihin lepäämään.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

:shock: Ei ihme, että ihmisillä on vaikeuksia henkilökohtaisen taloutensa kanssa ja ovat valmiita maksamaan järjettömiä hintoja omistusasunnoista.

Täällä espoossa 1400€ riitti merinäköalalla olevan omistuskolmion kaikkiin kuluihin (ostin -06) ja omakotitalostakin maksaa sillä korot ja lainanlyhennyksen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
ninnithequeen

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Sossu ei maksa enää latiikaan yksinhuoltajalle. Kas ku joudun takas töihin jo nyt. Eipä haittaa. Ja kiitos äiti sinne pilvenreunalle henkivakuutusrahoista.
So Hard

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti::shock: Ei ihme, että ihmisillä on vaikeuksia henkilökohtaisen taloutensa kanssa ja ovat valmiita maksamaan järjettömiä hintoja omistusasunnoista.

Täällä espoossa 1400€ riitti merinäköalalla olevan omistuskolmion kaikkiin kuluihin (ostin -06) ja omakotitalostakin maksaa sillä korot ja lainanlyhennyksen.
Kysyntä ja tarjonta, ootko koskaan kuullut sellaisista?
Dave

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Dave »

So Hard kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti::shock: Ei ihme, että ihmisillä on vaikeuksia henkilökohtaisen taloutensa kanssa ja ovat valmiita maksamaan järjettömiä hintoja omistusasunnoista.

Täällä espoossa 1400€ riitti merinäköalalla olevan omistuskolmion kaikkiin kuluihin (ostin -06) ja omakotitalostakin maksaa sillä korot ja lainanlyhennyksen.
Kysyntä ja tarjonta, ootko koskaan kuullut sellaisista?
Tuntematon käsite suurimmalle osalle. Ilmenee monessakin asiassa.

Mun appiukkoni, joka on fiksu mies, on todennut että "kysynnän ja tarjonnan laki on maailman rautaisin laki". Ts. sitä vastaan on mahdotonta kamppailla.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Dave kirjoitti: Mun appiukkoni, joka on fiksu mies, on todennut että "kysynnän ja tarjonnan laki on maailman rautaisin laki". Ts. sitä vastaan on mahdotonta kamppailla.
Thaikuissa eivät ymmärrä tätä. Sesongin aikana oli hiton halpaa esim yöpyä, sesongin ulkopuolella oli perkeleen kallista verrattuna sesonkiin. Kaveri, joka on asunutkin Thaikuissa, ihmetteli samaa asiaa, kyseessä ei siis ollut yhden paikan kieroutunut tapa vana ihan yleinen käytäntö siellä. Jännä juttu!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti::shock: Ei ihme, että ihmisillä on vaikeuksia henkilökohtaisen taloutensa kanssa ja ovat valmiita maksamaan järjettömiä hintoja omistusasunnoista.
Täällä espoossa 1400€ riitti merinäköalalla olevan omistuskolmion kaikkiin kuluihin (ostin -06) ja omakotitalostakin maksaa sillä korot ja lainanlyhennyksen.
Kysyntä ja tarjonta, ootko koskaan kuullut sellaisista?
No kun nyt on osoittautunut kiistattomaksi, että Vagabondo on tiukan linjan demari (tämän päivän Hesarihan uutisoi demarien vaativan tiukempaa julkisen talouden ssästöpolitiikka kuin Käteinen hallituspuoleilta edellyttää), niin lukisin tämän pikemminkin perisos.demokraattiseksi huoleksi siitä, että vuokratason holtiton nousu lisää valitettavia luokkaeroja omistusasujien ja vuokralaisväen välillä: Jos on säästövarallisuutta ja/tai uskottava työtilanne, voi hankkia asuntolainan avulla asumistason, joka vuokrapohjalta tulisi merkittävästi kalliimmaksi. Näin omaisuus kertyy sinne, missä sitä jo on, ja ilman pesämunaa/uskottavaa työnäkymää vailla olevat eivät sitä saa lainkaan kerättyä, kun sikavuokrat syövät kaiken pois.

Tämä siis sillä oletuksella, että Vagabondo tarkoitti yllä kirjoittaa "...maksamaan järjettömiä hintoja *vuokra-asunnoista*".
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tipitiistai

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: Kysyntä ja tarjonta, ootko koskaan kuullut sellaisista?
Olen, mutta olen myös kuullut järjenkäytöstä raha-asioissa. Sijoittajien toiminnan mä kyllä ymmärrän, mutta en oikein hahmota maksavan portaan logiikkaa. Myönnetään kuitenkin, ettei keskusta tarjoa mitään lisäarvoa minulle, joten on ole siitä valmis extraa maksamaan. 20km on mulle ihan riittävän lähellä.
Espoon sisälläkin pystyy helposti maksamaan tuplahintoja maksamiini verrattuna. Kyllä mä hahmotan mistä suvisaaristolaiset ja haukilahden rantarivi maksaa, mutta saako jossain pohjoistapiolassa oikeesti vastinetta käyttämälleen rahalle. Omistusasuja voi vielä spekuloida asunnon arvolla, mutta vuokra-asujalla ei ole edes sitä iloa.

Parantaako keskustan läheisyys tai arvostettu asuinalue niin paljon vuokrallaelävän elämänlaatua, että se on oikeasti järkevää nykyisellä hintatasolla? Mun mielestä ihmiset ovat valmiita maksamaan liikaa asumisesta PKS alueella ja näin ollen käyttävät tuloistaan suhteettoman paljon asumiseen.

Kontrolli tieto: Meillä talouden brutto noin 100K. Asumiskulut kaikkineen vajaa 2000€/kk, josta puolet menee lainan lyhennykseen. Mielestäni liikaa, mutta pidän tätä samalla sijoituskohteena, jonka tämän hetkinen markkina-arvo on noin tuplasti siihen sijoitettu rahamäärä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin