Oletko vaihtanut kännykkänumeroasi?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Oletko vaihtanut matkapuhelimesi puhelinnumeroa koskaan?

Sama numero ollut käytössä aikojen alusta asti
8
33%
Yhden kerran olen vaihtanut numeroa
8
33%
Olen vaihtanut numeroni kahdesti
5
21%
Taitaa olla 3-5 vaihtoa takana
1
4%
Puhelinnumeroni on vaihtunut uuteen yli 5 kertaa
2
8%
 
Ääniä yhteensä: 24

Manaaja

Oletko vaihtanut kännykkänumeroasi?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Tässä mietiskellessäni "Onkohan herra X:llä vielä sama numero käytössä" tein huomattavan havainnon, etten ole koskaan itse vaihtanut puhelinnumeroani sen jälkeen kun kännykän hommasin joskus 90-luvun puolivälissä.

Mites teillä? Oletteko vaihtaneet useastikin numeroanne hankittuanne kännykän ja siihen liittymän? Ja tässä on kyse sitten henkilökohtaisesta numerosta, ei työ- tai muista seksipuhelinnumeroista.

PS. Huomaatteko miten retardimaisen vanhanaikaiselta tuntuu sanoa "kännykkä"?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Oletko vaihtanut kännykkänumeroasi?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Muistaakseni kahdesti olen vaihtanut. Ekan kerran joskus ajat sitten, kun vaihdoin operaattoria. Toisen kerran sen vuoksi, että yksi makean suklaan kalvama kusimato häiriköi. Voi olla, että yksi kerta vielä näiden lisäksi, en muista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Oletko vaihtanut kännykkänumeroasi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Yhden kerran olen vaihtanut. Tämä johtui työpaikan vaihdosta aikoinaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Oletko vaihtanut kännykkänumeroasi?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Manaaja kirjoitti:tässä on kyse sitten henkilökohtaisesta numerosta, ei työ- tai muista seksipuhelinnumeroista.
No mulla on periaatteessa ollut sama numero hankittuani ensimmäisen kännykkäni 1997. Mutta asia on monisyinen: on tässä välissä ollut rinnalla sellaisia työnumeroita, jotka ovat ikäänkuin samalla olleet henkilökohtaisia numeroita, sekä ulkomailla asustellessani paikallisen maan liittymänumeroita ensisijaisena henkilökohtaisena numerona. Mutta sama alkuperäinen numero ollut koko ajan mukana, ja nyt taas jo pitkään ainoana henkilökohtaisena numerona työkännykän ollessa lähes yksinomaan työasioihin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Dumis

Re: Oletko vaihtanut kännykkänumeroasi?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Zwai.
Dave

Re: Oletko vaihtanut kännykkänumeroasi?

Viesti Kirjoittaja Dave »

Sama kännynumero ollut vuodesta 1994 ja sama meiliosoite vuodesta 1999. Meiliosoitteen kanssa meinaskin käydä ohraisesti, kun joku puhelinmyyjä myi mulle Saunalahden nettiliittymän juuri muutama päivä sitten Elisan liittymän tilalle (missä sivumenen sanoen ei tunnu olevan myyjän kannalta järkeä, koska ovat samaaa firmaa, miksi kilpailla saman omistajan toista putiikkia vastaan). No eniveis, tänään hokasin, että wattu soikoon mun kolumbus.fi meilisoitehan muuttuu saunalahti.fi osoitteeksi. No onneksi aasiakaspalvelu lupasi, että laittavat bitit siihen asentoon, että saan jatkaa vanhalla s-postiosoittella.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Oletko vaihtanut kännykkänumeroasi?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kerran olen vaihtanut numeroa, koska piti päästä silloisesti miesystävästä eroon. Hän ryhtyi puhelinhäiriköksi, joten vaihdoin numeron ja tein siitä salaisen.

Numeroni on edelleen vain harvojen ja valittujen hallussa. Plus tietty puhelinmyyjien, ttu.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Oletko vaihtanut kännykkänumeroasi?

Viesti Kirjoittaja aasi »

En ole vaihtanut koskaan numeroa. Henkilökohtainen sähköpostiosoitekin on ollut (ja tulee olemaan jatkossakin) sama vuodesta 1998. Iki.fi ftw.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oletko vaihtanut kännykkänumeroasi?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Piti vaihtaa, kun operaattori vaihtui vuonna 2002. Sen jälkeen on ollut sama nro. Aina pitää olla tavoitettavissa.
Paras päivä ikinä.
AngryBird

Re: Oletko vaihtanut kännykkänumeroasi?

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Olen vaihtanut muistaakseni 6 kertaa. Neljä kertaa meni exän karistamiseen kannoilta kun ei auttanut salaiset numerotkaan.
Nyt on ollut sama nro vuodesta 2003, edellisestä jouduin luopumaan koska ex-työnantaja.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletko vaihtanut kännykkänumeroasi?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Oon kai kerran. Joskus ennenmuinoin ei se numeronsiirto onnistunut, ja jouduin ottamaan lähes saman numeron kahden numeron muutoksella operaattoria vaihtaessa.
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Re: Oletko vaihtanut kännykkänumeroasi?

Viesti Kirjoittaja scarface »

Pari kertaa vaihtanut, nykyisellä menty viimeset 10 vuotta (ainakin) :)
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Oletko vaihtanut kännykkänumeroasi?

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Pari kertaa. Joskus aikana ennen tulen keksimistä ei tosiaan onnistunut numeron siirto, joten sen myötä numero vaihtui pari kertaa.

Peekele, mullahan on joku prepaidkin ollu. Missäköhän se on nyt? Mikäköhän sen numero oli? Onkohan mulla sen sim vielä jossain arkistossa? 2 ekaa kännykkänumeroani ihme kyllä muistan yhä.
Me transmitte sursum, Caledoni!
So Hard

Re: Oletko vaihtanut kännykkänumeroasi?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Aloitin kännykkäajan vasta -96. Opiskelijana vaihtui siviilinumero aina kun joku teki tarpeeksi hyvän diilin, se oli tarkan markan aikaa. Toisaalta hinnatkin oli silloin "hieman" korkeammat eikä ollut mahdollisuutta säilyttää samaa numeroa jos vaihtoi operaattoria. Oliskohan 3 tai 4 kertaa vaihtunut numero. Vuoden 2000 jälkeen on ollut sama kuukausimaksuton siviililiittymä, mutta se ei ole koskaan ollut käytössä ensimmäisen viikon jälkeen. Siitä eteenpäin on numero vaihtunut aina työpaikan myötä ja hyvä niin - dorkat ei soittele kysymässä tyhmiä enää sen jälkeen kun siitä ei makseta.

En ole muuten nähnyt puhelinlaskua yli 11 vuoteen kuin kerran. Silloin talouspuolen nasaaliääninen anuspetteri mailasi sen ja kyseli, että miksi ihmeessä moinen puhelinlasku. Se oli vilpittömän hämmästyksen hetki.
CeDell Davis

Re: Oletko vaihtanut kännykkänumeroasi?

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Kerran. Kun siirryin omasta numerosta firman numeroon.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Oletko vaihtanut kännykkänumeroasi?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Numeroa olen pitänyt samana, nyt minulla soittokielto päällä..
Toisaalta pari numeroa varalla, niitä kun voi melkein ilmaiseksi pitää sivussa.. on siis 040 050 ja 045 -alkuiset numerot, käytän 050-numeroa, mutta en ole vaihtanut yhtään noista vaikka vaikka operaatoria olenkin vaihtanut useamman kerran, viimeksi kun vaihdoin puoliälyttömään puhelimeen otin siihen Mini-datan mukaan kallista 10M 4,40 tai jotain..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oletko vaihtanut kännykkänumeroasi?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kerran, parisen vuotta sitten. Piti karistaa puhelinhäirikkö.
Operaattoria en ole vaihtanut koskaan.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Oletko vaihtanut kännykkänumeroasi?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kerran.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Oletko vaihtanut kännykkänumeroasi?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Sama numero vuodesta -94. Tosin nyt ollut rinnalla (soitonsiirto) työnumero, jonne melkein kaikki kaveritkin soittaa. Tosta omasta luen tekstarit pari kertaa viikossa ja käytän sitä vapaa-ajalla, jos joku häiriköi työnumeroa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: Oletko vaihtanut kännykkänumeroasi?

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Sama ensimmäinen numero on ollut vuodesta -96. Vanha puhelin näyttää operaattoriksikin vielä jostain syystä Radiolinja. (Painamalla punaista luuria 2 kertaa jostain syystää vaihtuu: Saunasolm... eikun Saunalahti.)

E-mail -osoite on vielä vanhempi, mutta parin vuoden päästä siitä täytynee luopua. Hankalaa kun ei enää voi tietää, missä kaikkialla se on.
Vastaa Viestiin