Lomamatkaretostelua

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Onks tää mun yllätyshäämatka?!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Jos on, niin voin suositella erittäin pätevää häävalokuvaajaa sieltä Juan-les-pinsistä!
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja ak »

Buukkasin liput Nairobiin heinä-elokuulle reiluksi pariksi viikoksi. Onko kellään kokemuksia Kenian safaritsydeemeistä? Jotain luotettavaa hinta-laatusuhteelta hyvää palveluntarjoajaa? Tai huonoja mitä tietää sitten vältellä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

ak kirjoitti:Buukkasin liput Nairobiin heinä-elokuulle reiluksi pariksi viikoksi. Onko kellään kokemuksia Kenian safaritsydeemeistä? Jotain luotettavaa hinta-laatusuhteelta hyvää palveluntarjoajaa? Tai huonoja mitä tietää sitten vältellä.
Mun kokemus on vähän vanhaa (2005) enkä edes muista firmaa (kuitenkin sama, jota tutut Suomen lähetystössä käyttivät), mutta hanki riittävän isolta puljulta ja koeta minimoida Nairobissa viettämäsi aika.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ei, mut voisinx mää päästä mukaan? Mun Kenia on vieläkin käymättä!1

Toisaalta mulla on aika monta opasta aiheesta, joten voin laitella jotain myöhemmin.
Prepare for the worstest.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja ak »

^ kyllä mulle passaa, tyttökaverista en sitten ole varma ;) Noita käytännön kokemuksia lähinnä kaipailen ja mieluiten suht tuoreita. Arvotaan tässä sen välillä, että buukkaillaanko jotain etukäteen vai vasta paikanpäältä. Nairobissa tosiaan ei ole tarkoitus olla kuin sen mitä pakko. Onhan tässä melkein pari kuukautta aikaa setviä suunnitelmia ja kahlailla käsiin löytyvät oppaat läpi.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja elco »

ak kirjoitti:Arvotaan tässä sen välillä, että buukkaillaanko jotain etukäteen vai vasta paikanpäältä.
En ole mustimmassa Afriikassa ikuna käynyt, mutta paikan päällä lienee sen verran hässäkkäpotentiaalia, että pitää olla referenssit ainakin kolmeen palveluntarjoajaan, joilta sitten yrittää kalastella stand by-hintoja. Itse en kyllä enää tälläisenä vanhempana herrasmiehenä suostuisi olemaan lomalla standbynä missään, koska hukattu aika maksaa enemmän kuin prebookingin preemio.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

ak kirjoitti: Nairobissa tosiaan ei ole tarkoitus olla kuin sen mitä pakko. Onhan tässä melkein pari kuukautta aikaa setviä suunnitelmia ja kahlailla käsiin löytyvät oppaat läpi.
Nairobissakin on oikein mukavia rikkaitten valkoisten vehreitä lähiöitä, joissa saa varsin kohtuuhintaista majoitusta ;)

En usko että mun mukaanlähtö ois sun tyttixellekään mikään ongelma 8) Eiku, menee kesään 2012 jos nyt silloinkaan...
Prepare for the worstest.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

elco kirjoitti: -Juan-les-Pinsistä löytyy parhaat biitsit
Piti vielä vinkata, että biitsin lisäksi täältä löytyy myös Ployez-Jacquemart- samppanjatilan perheen hotelli La Villa, josta saa ostettua oman tilan samppanjaa edukkaasti (25-30 euroa pullo) mukaan. Ainakin oman hotellin asiakkaille järjestävät myös maistatustilaisuuksia, mutta niitä kannattaa kysyä muutenkin, jos sellainen kiinnostaa. Muutenkin hotelli oli varsin miellyttävä, vaikka edullisempiakin toki löytyy.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ikinä en oo missään kaupungissa nähny niin paljon hyvännäköisiä miehiä kuin Pietarissa. Siis oikeesti. Alan ymmärtää sitä Masan hehkutusta jostain balttikohteesta. Avot.

Muutenkin ihan huippureissu kaikin puolin :h:
Prepare for the worstest.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

nowaysis kirjoitti:Ikinä en oo missään kaupungissa nähny niin paljon hyvännäköisiä miehiä kuin Pietarissa. Siis oikeesti. Alan ymmärtää sitä Masan hehkutusta jostain balttikohteesta. Avot.

Muutenkin ihan huippureissu kaikin puolin :h:
Saitko?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ihana kun sua kiinnostaa mun sexielämä :h:

Kivaa vanhempainiltaa isukille!
Prepare for the worstest.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

nowaysis kirjoitti:Ihana kun sua kiinnostaa mun sexielämä :h:
Tottaki kai kiinnostaa. Eix kaikkia kiinnosta? Siis pitäisi kiinnostaa. Yleinen etu on tässä siis vaffempi kuin henkilökohtainen etusi 8) ...no, ei sun pakko ole kertoa just nyt. Juo vaix muutama sidukka ja kerro sit illalla 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
küllküll

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja küllküll »

France TJ 2

Kuva
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:Ikinä en oo missään kaupungissa nähny niin paljon hyvännäköisiä miehiä kuin Pietarissa. Siis oikeesti. Alan ymmärtää sitä Masan hehkutusta jostain balttikohteesta. Avot.
Siis ihan törkeetä.
küllküll

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Alan ymmärtää, miksi monet fanittavat Ranskaa. Helevetin hyvää sapuskaa, kaunis maaseutu, maailmanluokan luolasukelluskohteita, punkku puoli-ilmaista, leppoisa meininki.

Kurssi käyty - läpäisin. Huomenna vielä yksi päivä hupidyykkailua ja sitten kotio kohti. Majoitus hollantilaisen perheen maatalossa pienessä kylässä. Täyshoito, kolme ateriaa päivässä, viiniä niin paljon kuin jaksat juoda, kaasutäytöt > 70 e per vrk. Ei huono hinta-laatusuhde. Autovuokraamossakin kävi mäihä. Varattu koslaluokka oli loppu, joten alle saatiin uudenkarhea Citikka C5 ilmastoitu dieselfarkku automaatti-askilla ja kaikilla herkuilla - ei kilsarajaa. 260 e per vko.

Luulenpa, että hommaan vanhuudenkodin täältä.
Bruce Willisika

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Kolme päivää Kaunasta takana.

Ihan kiva wanha kaupunki Liettuassa. Hintataso kolmanneksen kotimaisesta, syöminen&juominen&punkkaaminen on huokeata. Yöelämää ei balttialaisten pienehköjen kaupunkien tapaan havaittavissa vkloppujen ulkopuolella, joten bilehileiden kannattaa ratsata kylä viikonloppuisin. Hyvärunkoisten naaraiden loputonta kavalkadia on kiva seurata terasseilta käsin vaikka esim. Riigalle ja Budapestille jäikin selvästi kolmoseksi. Superpäräyttäviä nähtävyyksiä ei löydy, mutta vanhoja hienoja kirkkoja ja linnoja yms. hökötyksiä kylläkin koko rahan edestä.

Yövyttiin ytimen ulkopuolella sijainneessa hostellin tyyppisessä omakotitalossa, jota emännöi muutaman sanan saksaa ja muutaman enemmän venäjää solkkaava eukko. Juuri mitään ei toistemme mölötyksistä tajuttu, mutta kaikki hoitui. Kaupoissa ja ravintoloissa pärjää ihan enkulla, mutta paikalliseen väestöön tutustuminen voipi olla harvoja poikkeuksia lukuunottamatta hankalaa ilman hyvää käsitystä venäjän tai liettuan alkeista.

Suositellaan viikolla lapsiperheille ja pelkän kyldyyrin perässä juokseville, viikonloppu jäi valitettavasti koeajamatta mutta varmasti toimisi paremmin myös nuorekkaammallekin raikuliremmille.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

Bruce Willisika kirjoitti:Hyvärunkoisten naaraiden loputonta kavalkadia on kiva seurata terasseilta käsin..
Kauheeta liioittelua kyllä, eihän meitä ollut kuin kolme!
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja elco »

exsu kirjoitti: Kauheeta liioittelua kyllä, eihän meitä ollut kuin kolme!
Eikä sikamikakaan erityisen hyvärunkoinen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Bruce Willisika

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Jälkimmäinen paluulento Venezuelasta myöhäistyi muutamalla tunnilla. Nyt voisi olla paikka iskeä eionnistu-lappu pöytään ja vaatia (kaiken jo käydyn tappelun jälkeen) rahat takaisin. Tuo reissuajankohta on luultavasti äärimmäisen epäoptimaalinen, todennäköisyys matkaan lähtöön on alle 50%. Toisaalta optioon sijoitettu rahasumma on melko vähäinen, joten siinä mielessä sen torppaaminen ei ole mielekästä. Toisaalta en ole järin varoissani ja option lunastamisen kokonaishinta ei ole tarkalleen tiedossa; en edes tiedä, missä päin Karibiaa lojuisin tuon ajan. Toinen ja kaikin puolin riskittömämpi vaihtoehto olisi jättää tämä optio lunastamatta ja mahdollisesti kotiuttaa siihen sijoitettu pääoma ja suunnata joulun jälkeen paremmalla ajalla vaikkapa Phukettiin kuukaudeksi. Emmätiijjä, kauhean vaikeata, vaikeata on. Taidan kuitenkin pitää option hanskassa, se kuulostaa muihin kustannuksiin nähden järkevimmältä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Barcelonaan myöh. kesällä viikoksi.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Tajusin tuos joku viikko sitten etten ole ikinä matkustanut ulkomaille pelkästään matkailun takia. Tai ehkä silloin kun olin 6v, silloin käytiin Moskovassa. Mut joo, ehkä mä en osaa matkustella, täytys varmaan oppia.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Talvella lämpöiseen?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Bluntly kirjoitti:^ Talvella lämpöiseen?
Voishan tuota harkita, on jo pidemmän aikaa jokin lämpöinen biitsi-vaihtis takaraivossa kolkutellut.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Oi ku pääsiskin! LFC-porukka on lähdössä Thaikkuihin, ja kun mies kieltäytyi lähtemästä, niin kysyivät multa :D Se oliskin elämys, minä ja n. 10 miestä Thaimaan reissulla keskenämme. Olis varmaan aika yksinäistä.. ehkä.
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin