Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Yleinen lätinä jä kitinä

Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa käsityksesi mukaan humalassa?

En
19
73%
Useammin kuin kerran
7
27%
 
Ääniä yhteensä: 26

Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Täytyy oikeastaan testata. Tänään kello 9:10 ostin kyläkaupasta kahdeksan kolmasosatölkin verran Karhua sekä yhden puolenlitran tölkin Karhua. Nyt kello 13 mennessä olen juonut sen yhden puolilitraisen ja neljä kolmasosalitraista. Loput neljä pikkutölkkiä säästän illaksi. Eli vesipoikana sinne asti.

Juominen lopetettua promillet mittarini virhe huomioiden 1.9.
Raportoin tunnin kuluttua.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pulkannaru kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:...
Vesper kirjoitti:
Varis kirjoitti:Ei kellään ole sellaista mutanttimaksaa että polttaisi sellaisen määrän nollaan pilkkuun mennessä.
Ai jaa. En jaksanut kirjoittaa tuossa aiemmin paria muuta kertaa, joissa samansuuntaista tulosta, eli kuudella (seitsemällä? tuon aiemmin mainitsemani lisäksi) henkilöllä on aamulla 1.7-2.3 promillea ja mulla 0 saman annosmäärän nauttineena.
Mulla ja parilla muullakin on sitten über mutanttimaksat!

Kaikki ei vaan mene ja toimi niiq kirjoissa ja kansissa lukee. Ei ihmisissä eikä koneissa/laitteissa.
Mistä sä tiedät niin tarkasti, mitä sun kaverit on illan aikana juoneet? Tai pitääkö se, mitä he raportoivat juoneensa, paikkansa?

Jos kaveri puhaltaa aamulla 2 promillea, niin olen hyvin hämmästynyt, jos muistaa tarkasti, mitä on illan aikana juonut.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Jospa kumpikin on ostanut mökille saman verran alkoholia sisältävän satsin, joka on sunnuntaiseen aamuun mennessä juotu pois ja la illalla kummallakin on ollut jäljellä tukeva sama annos? Esim perjantaina ollut koppa kaljaa/lonkeroa, pullo viinaa ja jonkin verran viiniä. Daah !
Ja kapakassa tuolla ensiksi mainitulla kerralla ko. kaveri tarjosi mulle juomat ja osti samalla itselleen. Oltiin viimeiset kolme tuntia vesi-linjalla.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 19.01.2011 23:51

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Varis »

Pulkannaru kirjoitti:^
Jospa kumpikin on ostanut mökille saman verran alkoholia sisältävän satsin, joka on sunnuntaiseen aamuun mennessä juotu pois ja la illalla kummallakin on ollut jäljellä tukeva sama annos? Esim perjantaina ollut koppa kaljaa/lonkeroa, pullo viinaa ja jonkin verran viiniä. Daah !
Ja kapakassa tuolla ensiksi mainitulla kerralla ko. kaveri tarjosi mulle juomat ja osti samalla itselleen. Oltiin viimeiset kolme tuntia vesi-linjalla.
Kannattaa raportoitua johonkin lääketieteelliseen tutkimuslaitokseen ihmeennä. :roll:

Jos mökille mennään, ei kenelläkään ole mitään kontrollia kuka juo mitä ja koska. Joku aina tarjoaa ja muut juovat. Lisäksi tahtoo usein käydä niin, että kuski juo vähemmän lähtöä edeltävänä päivänä ja muut eivät jarruttele.

Montakos annosta tuona nollapuhallusiltana sitten joitte? Minun on vaikea uskoa että kaverisi olisi tarjonnut kuskilleen 15 annosta, joka hänen itsensä on pitänyt nauttia jotta promillet saisi olemaan yli kahden vielä 3 tunnin tauonkin jälkeen. Nautitte varmaan samat pohjatkin?
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 19.01.2011 23:51

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Varis »

Gat kirjoitti:Täytyy oikeastaan testata. Tänään kello 9:10 ostin kyläkaupasta kahdeksan kolmasosatölkin verran Karhua sekä yhden puolenlitran tölkin Karhua. Nyt kello 13 mennessä olen juonut sen yhden puolilitraisen ja neljä kolmasosalitraista. Loput neljä pikkutölkkiä säästän illaksi. Eli vesipoikana sinne asti.

Juominen lopetettua promillet mittarini virhe huomioiden 1.9.
Raportoin tunnin kuluttua.
Odotitko puoli tuntia juomisen lopettamisesta ennen kuin puhalsit? Ei tuolla määrällä pääse millään liki kahteen promilleen. Joko laitteesi on roskaa tai mokasit.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Varis kirjoitti:
Gat kirjoitti:Täytyy oikeastaan testata. Tänään kello 9:10 ostin kyläkaupasta kahdeksan kolmasosatölkin verran Karhua sekä yhden puolenlitran tölkin Karhua. Nyt kello 13 mennessä olen juonut sen yhden puolilitraisen ja neljä kolmasosalitraista. Loput neljä pikkutölkkiä säästän illaksi. Eli vesipoikana sinne asti.

Juominen lopetettua promillet mittarini virhe huomioiden 1.9.
Raportoin tunnin kuluttua.
Odotitko puoli tuntia juomisen lopettamisesta ennen kuin puhalsit? Ei tuolla määrällä pääse millään liki kahteen promilleen. Joko laitteesi on roskaa tai mokasit.
No ok. Tein juuri äsken väliaikapuhalluksen, noin puoli tuntia juomisen lopettamisesta. En tiennyt tuota puolen tunnin
sääntöä. Oli 1.5 virhe huomioiden. Pidetään sitten sitä virallisena verrokkina. Huomioikaa, että olen alle 70-kiloinen kynäniska. Kuntoillen pääsisin johonkin 75 kiloon, mutta olut ei lihota. Pituutta 185.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^^^
Kaveri on broidinsa kanssa huonosti viinaa sitäviä ja siitä huolimatta sitä koko ajan litkivät. Noilla lauantai-illan krapula saattaa kestää ma/ti aamuyöhön asti.
Muistaakseni (n 10 vuoden takaa, mutta muisti on hyvä) ei ollut kertomansa mukaan pohjia, saatoi toki olla kolme..neljä kaljaa pari tuntia ennen kapakkaan menoa. Ihmetteli itse kuitenkin tulosta, kuten takapenkkiläisetkin ja vaativat nähdä alkometrin.
Sama juttu oli joskus jussina festareilla kolmen päivän ryyppäjäisten jälkeen. 2 kaveria oli sunnuntaina aamulla ympäripäissään, kun kysyin josko paluumatkalle. Olin aamupalalta tullessani puhaltanut jo nollat 'viralliseen' alkometriin. Kaverit eivät uskoneet, vaan vaativat uuden puhallutuksen heidän maksamana. Ei meinattu antaa puhaltaa uudelleen, koska puhalluttaja muisti kyllä aamun ensimmäisen selvän puhaltajan.

Mut kai mä sit vaan oon friikki runopoika.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

No helkkari. Tuliko kehuttua maksaani liikaa?
Alkumittaus siis heti juomisen loputtua mutta luulisin ilman suualkoholia oli siis 1.9. Sattumoisin ilman puolen tunnin säännnön tietämistä noin puoli tuntia sitten mittaamani oli 1.5. Nyt tunti dokaamisesta ja puoli tuntia siitä virallisemmasta hetkestä on vieläkin 1.4!! Plussaten mittarin lukuihin kymmenesosan. Siis en saa ajaa, mutta enhän minä vaikuta känniseltä, enhän?? Antakaa pillua!!
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

En ole kuljettanut moottoriajoneuvoa kännissä, en koskaan myöskään selvin päin.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

No nyt:
Heti juonnin lopuksi 1.9.
Puoli tuntia siitä 1.5.
Tunti 1.4.
Puolitoista tuntia 1.0.

Lopultakin maksa on käynnistynyt.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Imeytymiseen vaikuttaa ruokailut ja muut juomailut, torvi juo viinaa tyhjään vatsaan, vaikka se hidastaa imeytymistä..
Olen joskus lainannut kaverin kevaria, mutta selkeässä pirtuhumalassa...
Sanottakoon että kaikki kudokset polttavat alkoholia, aivotkin, siellä sitten hajotuksessa vapautuu vapaita radikaaleja ja ne tappaa aivosolusesi..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Taas hidastelee

Heti juonnin lopuksi 1.9.
Puoli tuntia siitä 1.5.
Tunti 1.4.
Puolitoista tuntia 1.0.
Nyt kaksi tuntia ja vielä 0.8.

Lisäksi tekee hirveästi mieli olutta!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Heti juonnin lopuksi 1.9.
Puoli tuntia siitä 1.5.
Tunti 1.4.
Puolitoista tuntia 1.0.
Kaksi tuntia ja vielä 0.8.
Jo kaksi ja puoli tuntia ja vielä 0.7
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Äh. Kolme tuntia 0.6
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

No lopultakin. Aika hidasta sittenkin.

Siis neljä kolmasosalitran tölkkiä plus yksi puolilitrainen. Mahdollisesti toki eilisen pohjaakin.

Heti juonnin lopuksi 1.9.
Puoli tuntia siitä 1.5.
Tunti 1.4.
Puolitoista tuntia 1.0.
Kaksi tuntia 0.8.
Kaksi ja puoli tuntia 0.7
Kolme tuntia 0.6
Kolme ja puoli tuntia 0.4

Varmistellen uskaltaisin lähteä ajamaan noin puolen tunnin kuluttua.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Jep, nyt 0.2
AngryBird

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Kännikuski aiheutti mun siskon kuoleman v. 1982.

Täällä on aika monta, joille tekis ihan hyvää saada vaikka kirveestä päähän :?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

AngryBird kirjoitti:Kännikuski aiheutti mun siskon kuoleman v. 1982.
:(
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Joskus teininä puolkilsaa yksityistietä, jossa ei muuta liikennettä ja yli kymmenen vuotta sitten Italialaisessa pikkukylässä aamuyöntunteina noin kilsan siirtymä. Sielläkään ei liikkunut ketään siihen aikaan yöstä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

AngryBird kirjoitti:
Täällä on aika monta, joille tekis ihan hyvää saada vaikka kirveestä päähän :?
Jep. Sakot suuremmiksi ja autot valtiolle. Heti ensimmäisestä kerrasta.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Manaaja

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Olen kuvitellut ottaneeni kerran tietoisen riskin ja ajaneeni kännissä julkisilla teillä teini-ikäisenä, kun puolikkaan pisang ambon pullollisen jälkeen piti lähteä esittelemään camaroa kaverille puolen kilometrin päähän. Myöhemmin promilleja laskeskellessa tajusin kuitenkin että eihän tuolla 100-kiloinen kaveri pääse 0,5 promilleen mitenkään.

Muuten en ole ajellut tilassa jossa olisin joutunut epäilemään olevani humalassa. Toki junnuna noita "lähdetään autolla ottamaan terassille 2 ja sitten kotiin" -tilanteita oli vähän useampikin, mutta ei nekään rajoille asti menneet. Kerran kyllä puhallutettiin suoraan tommosen terdeltälähdön perään ja miliisin mittari muistaakseni antoi vajaat 0,3. Vaikka tulos oli sinänsä ihan odotettu, niin sen verran se säikäytti kumminkin etten sen jälkeen enää moista pahemmin harrastanut.

Omakotitalon/mökin pihalla olen pariin otteeseen siirtänyt autoa muutamia metrejä kännissä, joko pois toisten autojen tieltä tai järjestääksemme musiikkia istumapaikkojen läheisyyteen, mutta sitä ei taideta laskea mukaan, vai lasketaanko?

Olen tosin kerran muistaakseni ajanut nurmikkoa päällä istuttavalla traktorilla humalassa. Tosin en sitäkään voi vannoa varmaksi olinko jo siinä vaiheessa yli promillerajojen. Dear Eki, miten vastaan?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Joo ei, koska en ole vain itseäni ajatteleva paskakasa.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Manaaja kirjoitti:Omakotitalon/mökin pihalla olen pariin otteeseen siirtänyt autoa muutamia metrejä kännissä, joko pois toisten autojen tieltä tai järjestääksemme musiikkia istumapaikkojen läheisyyteen, mutta sitä ei taideta laskea mukaan, vai lasketaanko?
Toki lasketaan, koska tuo jo täyttää rattijuopumuksen määritelmän ja olisi rangaistavaa, jos kiinni jäisi.

Tai siis niin mä luulen. Korjatkaa jos olen väärässä. Mulla on sellainen käsitys, ettei kännissä saisi avainten kanssa edes istua kuskin paikalle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Moottoriajoneuvoa ei mun käsityksen mukaan suomen lain voimassaoloalueella saa kuljettaa missään (edes faradyn häkillä suojatussa betonibunkkerissa 100 metriä maan alla ainoana ihmisenä maapallolla) yli 0.5%:n humalassa.

Avaimet taskussa kuskin paikalla saa kyllä istua kännissä. Kuljettaminen on rangaistavaa. Ei istuminen. Ei suakaan tuomita raiskaamisesta, vaikka sulla onkin rikoksentekoväline valmiina.
Manaaja

Re: Oletko kuljettanut moottoriajoneuvoa humalassa?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Moottoriajoneuvoa ei mun käsityksen mukaan suomen lain voimassaoloalueella saa kuljettaa missään (edes faradyn häkillä suojatussa betonibunkkerissa 100 metriä maan alla ainoana ihmisenä maapallolla) yli 0.5%:n humalassa.
Tää on ihan totta. Siks yritinkin kysyä että mitä tässä kysymyksenasettelussa todellisuudessa haetaan, tiukkaa juridista kantaa, vai jonkinnäköistä moraalin ja maalaisjärjen ohjaamaa kantaa.

Pidän kuitenkin aika eri asiana siirtää autoa omalla kotipihalla muutamia metrejä vs. lähteä samassa tilassa ajamaan naapurikylään rimpsalle. Ja toivon että muutkin pitävät.
Vastaa Viestiin