Mikä soi nyt..?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
küllküll

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Tähän ei vaan kyllästy kesähelteilläkään..

Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Yle Areena: Koe-eläinpuisto viime lauantailta.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Kuulin aamulla ekan kerran radiosta. Laurin äänestä ei voi erehtyä, googlasin. Todennäköisesti kuuntelen tätä sitten pari seuraavaa päivää putkeen, kunnes kyllästyn. Ihana biisi :h:
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
küllküll

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja küllküll »

"This week.. I'veen been listening mostly thrash-metal, psychobilly and Hra Heinämäen Lato-orkesteri"

Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minulla on miekkaostokseni takia buumi päällä. Luen miekkafoorumeita, käsikirjoja, katson opetusvideoita. Hinkkaan meisseliä ja välillä halkaisen kokispulloja.

Nyt aion katsoa tämän nuoren väen unohtaman klassikon. Sitten menen heiluttelemaan "sitä" tuonne pihalle. Toivoen ettei kukaan näe. Tai mitä välii, tietää ne minut hulluksi muutenkin.

(P.S. Selvästi tarvitsisin emännän)

Tenpole Tudor - Swords of a 1000 Men

Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Naitvissin paras piisi. Tossa 2:20 alkaen muuttuupi uskottavammaksi Naitvissiksi.

Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Haloo Helsinki: Kokeile minua.

Sanoitus on hyvää ohjetta naisten käsittelyyn juuri minunlaisilleni aroille runkkareille. Videon tarina taas realistisesti näyttää tyypillisen kännisen nykysuominaisen, ja miten siinä voi käydä. Opettavaista, ja siksi uskonkin, että tuo Elli on oikeasti Hyvä Tyttö ja vaimomatskua juuri minulle.

Joitakin kysymyksiä:
Onko tuo lopun rujo setä, jolla on pienempi linkkari kuin minulla aina taskussa, se jujutsu-Kuuno?

Olen aikoja sitten asunut Helsingissä 10 vuotta mutta:
Tavastia on selvillä.
Mihin puistoon sitten mennään?

Siirrytäänkö sitten suoraan Pasilaan?
Siellä asuin, mutta en ole ihan varma tunnistuksesta.

Ainakaan tuollaista tunnelia ei ollut. Onko se jossain muualla sittenkin?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-KtwJnMK ... ure=relmfu[/youtube]
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »



Rauno Repomiestä lainatakseni: NO HUHHUH.

29.7 Skrillex @ Circus!! WHOOOOOOmWOBWOBWOBWOB!!!
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »



Mahtava meisinki jätkällä kyllä..
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Haloo Helsinki! ja ihku Elli vetämässä livenä coveria minulle silloin nöösinä samettifarkkupunkkarina paljon merkinneestä Pelle Miljoonan biisistä.

Bändi kuulostaa hyvältä, vaikka Ellin livekyvyistä en ole ihan varma. Mutta koska haluaisin olla Ellin kanssa sukupuoliyhdynnässä ja mieluumminhan tuollaista katsoo kuin minkään ikäistä Pelle Miljoonaa, niin menköön.

Hienoa joka tapauksessa, että minun vanhuspolveni populaarimusiikilla on sellaista vuosikymmenien yli kestävyyttä, jota aiemmilla vanhuspolvilla ei ollut ( eliitin klassista musiikkia lukuunottamatta, Bach rulettaa minullekin) eikä varmaan tulekaan enää. Edes Hämärämiehen sisällöltään tyhjiä elottomia vaikka teknisesti taitavia teknokilkatuksia tuskin muistetaan 30-40-60 vuotta. Kuten ei isäni diggaamia 50-luvun italialaiskäännösimellyksiäkään Big Brotherin idiootit tiedä vaikka syntymäänsä edeltävien kasaribiisien sanatkin...eikä isäni toisaalta tiedä edes 20-luvun biisejä. Päiväperhosia. Rock´n´Roll ja Punk kestää ja tietenkin kasaripoppi :D ..

Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Gat kirjoitti: Edes Hämärämiehen sisällöltään tyhjiä elottomia vaikka teknisesti taitavia teknokilkatuksia tuskin muistetaan 30-40-60 vuotta.
Uskallan väittää vastaan. Kehtaan jopa sanoa että 30-40 vuoden päästä elektronisen musiikin historiasta puhuttaessa esiin nousee ainakin nimet Jarre, Aphex Twin, Kraftwerk, ja todnäk myös Squarepusher.

Paljon tulee jäämään historian hämärään ns. aikakautensa juttuna, mutta niinhän sen on aina. Ne kulmakivi teokset tullaa muistamaan, ja tässä tapauksessa niitä on ainakin Jarren Oxygenic ja Aphex Twinin Richard D. James-albumi.

Plus tässä nykyaikana on kehittynyt musatyylejä, joilla ei ole kovin pitkää historiaa, esimerkiksi dubstep ja kaikki sen variaatiot. Ei sieltä varmasti mitään stairway to heavenia tule, mutta varmasti juttuja jotka musiikkihistoriaa kerratessa tullaan muistamaan.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Juu anteeksi Hämärä, ei minun olisi pitänyt nälväistä noin. Hyviä nuo varmaan ovat, vaikka eivät juuri minulle paljoa merkitsekään. Jarren spektaakkeleja ja Kraftwerkia ainakin on ollut vaikea välttää havaitsemasta, vaikkeivat simpukkaani kosketakaan.

Minulla vaan on eräänlainen ikäkriisi, jota yllä epäreilusti purin. Olen sillai sukupolvien välissä. Vanhempani, joiden kanssa olen joutunut olemaan liikaa tekemisissä, esimerkiksi kuuntelevat kaikki päivät Radio Suomesta tietenkin tangoja ja oman nuoruutensa 50-luvun käännösiskelmiä. Toivo Kärkeä myös. Ilmeisimmin niillä vasta onkin jatkuvuutta. Vaikka minusta ovat suunnattoman tylsiä, tylsempiä kuin sinun teknosi jopa :D Ja kuitenkin ne soivat koko ajan, pään täyttäen.

Sitten isä välillä ihmettelee ääneen, miksei nykyään ole tehty mitään, joka jäisi samalla tavalla "ikivihreäksi" kuin nämä isän italoimellykset. Sitten kun Radio Suomestakin aina joskus tulee nykyään minun jo vanhenevan polveni nuoruuden musiikkia, vaikkapa Rock-klassikoita 70-luvulta, niitä isä ei ole koskaan kuullutkaan. Sanon että varmaan olet kuullut. Isä että no sitten ne ei ole tehneet vaikutusta häneen. Eivät ole ikivihreitä. Minä viimeksi että hei, tämäkin biisi on jo yli 40 vuotta vanha, joten eiköhän se ole jo "ikivihreä" :D

Siitä sitten oma yksityisajatus että entäs jos rock- ja popmusiikki alkaakin olla jo niin pitkäaikainen ilmiö, että sillä on poikkeuksellisesti ajallista jatkuvuutta. Ei toki niinkuin tangoilla, mutta melkein :D Silti joo vaikka BB-talon idiootit muistavat ulkoa poprock-biisejä, jotka on ehty parikytä vuotta ennen syntymäänsä! Ei mun polvi vaan niin kunnioittanut 40-luvun iskusävelmiä.
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

Kuva
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Hei minäkin digastelin Daft Punkia silloin muinaisella 90-luvulla. Tuntui kyllä, että kunnon rokustahan tämä on paskaa, ja pervoa että se minusta kuulostaa hyvältä.

Eri genrestä PalstaNeekerin aiemmin mainitsemaa Primusta minulla on CeeDeinäkin. Bassolla korvattu kitarasoolotkin.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Gat kirjoitti:Hei minäkin digastelin Daft Punkia silloin muinaisella 90-luvulla. .
Mä en tykkää niiden studio-tuotannosta, mutta Alive-albumi on ihan tajuttoman super-kova, ei ole yksikään biisi alkuperäisessä muodossa ja monikymmentuhatpäisen yleisön riemuun on helppo yhtyä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Manaaja

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Haemaeraemies kirjoitti:Mahtava meisinki jätkällä kyllä..
Onpas Sonny lyhyt. :shock:
Manaaja

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Ja sellaiset artistit kuten The Prodigy ja Pendulum tullaan varmasti muistamaan vielä 30+ vuoden kuluttua, koska mun ikäryhmä ja nuorempi. Ja koko ajan tulee uusia, nuorempia faneja. Varmasti tulee kiikkustuolissa kuunneltua ennemmin sen Virtasen Olavin ja Kantri Helunan sijaan.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Manaaja kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Mahtava meisinki jätkällä kyllä..
Onpas Sonny lyhyt. :shock:
Joo kelasin samaa, että kylläpäs pätykkä veivaa isoa soundia. Jotenkin muutenkin tosi tuore ote hommissa jäbällä, veikkaan ett tosta tulee viel aika iso nimi, ihan kun ei ois jo..
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti:Ja sellaiset artistit kuten The Prodigy ja Pendulum tullaan varmasti muistamaan vielä 30+ vuoden kuluttua, koska mun ikäryhmä ja nuorempi. Ja koko ajan tulee uusia, nuorempia faneja. Varmasti tulee kiikkustuolissa kuunneltua ennemmin sen Virtasen Olavin ja Kantri Helunan sijaan.
No mun kommentit on kai sitten sitä vanhenemista. Mutta et sinäkään enää nuori ole.

Verrokkina päätyen itseeni:
Vanha jo kuollut enoni oli Dallape-fani. Muutamaa kuukautta ennen kuolemaansa purskahti itkuun musitellessaan, miten oma isänsä ei päästänyt poikaa Dallapen konserttiin. Vaan pakotti maatöihin. Vaikka poika yritti näyttää että oli niin märkää, että hevonenkin upposi peltoon. "Olisi se isä voinut itse käydä pellolla edes katsomassa ja päästää minut konsertiin, yhyhyhyy!"

Tästä ihan viime vuosien nuorisomusiikista eno oli tietoinen Elviksestä, jonka äänestä piti, vaikkei musiikkia ymmärtänyt. The Beatles oli myös tuttu, vain nimenä.

Joskus tuli puhetta hevimetallista ja eno kysyi millä instrumenteilla sitä soitetaan. Minä kerroin johon eno: "Aha, se on siis rautalankaa".

Vanhempani taas enoani nuorempina ovat tango- ja 50-60- luvun iskelmäkansaa. Vain koska ovat joutuneet asumaan kanssani, ovat tietoisia esim. (sattuneesta syystä) AC/DC:stä. Mutta joku Iron Maiden on tuntematon, johtuen kai, että minäkään en sellaisesta teinipopista ehtinyt innostua ja soittaa kaikkia päiviä.

Nyt sitten sanot "The Prodigy ja Pendulum" Mitähäh?
Progidyn muistan 90-luvulta ihan turhan tekoangstisena muka synkkänä meikkipojubändinä. Ei sitä eikä tätä. Ei rokkia, ei poppia, ei taidetta, ei oikeasti synkkää saatanaheviä. Vieläkö ne elää?

"Pendulumista" en ole ikinä kuullutkaan.

Ja sitten tää efekti, että yllätyin kuullessani, että kasarien homopopin Depeche Modekin esiintyy vielä. Tässä se, että vaikka innokkaille faneille tuollainen on selviö, ja luulevat että kaikille, muilta se voi olla unohtunut. Esimerkiksi juu harva tietää, että fanittamani Kate Bush on elossa ja on nyt julkaissut remix-levyn :D

Sitten vielä paikalliset olosuhteet. Ei kaikki ole Helsingin seutua. Käydessäni levymessuilla Varkaudessa kuulin kahden kiertävän kauppiaan valittavan, miten Savonlinna on suunnilleen samankokoinen kaupunki, mutta Varkaudessa halutaan vain Katri Helenaa sekä Mattia ja Teppoa. Joilla lienee se vahvin pysyvyys suomenmaassa, tai ainakin todellisissa kansan syvissä riveissä :D Siis mä tunsin töissä mun ikäisen sihteerikönkin, joka ihailee Katri-Helenaa! Piti punkkia nuoruuden haihatteluna.

Mutta silti... jos tosiaan kuten joku konserttiketjussa kertoi, pari päivää siten jopa 90-luvulla syntyneet pogosivat Pelle Miljoonalle, niin se tarkoittaa että JUST MUN NUORUUDEN musiikilla on erikoinen kestävyys!!! NIIN :D

Edit: Lisäksi URIAH HEEP, jota kuulin eka kertaa 70-luvun alussa tulee jonnekin vitun Himokselle lähes ALKUPERÄISKOKOONPANOSSA!! Aiotteko mennä? Tiedättekö mikä se on ? Onko aitoa ikivihreetä vai ei kun soittaa vielä ja me vanhukset muistetaan?
Viimeksi muokannut Gat, 11.07.2011 15:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja huima »

Hitto toi Skrillex tipahti.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja huima »

Gattagan parhaat kirjoitukset pitäisi koota yksiin kansiin ihan vain sen takia, että ne voisi lyödä nuorten käteen ja sanoa että hemmetti menkää ja eläkää elämäänne, ettei teistä tule tällaisia itkijöitä. Teillä on vain yksi elämä ja ainoa, joka teitä estää sitä elämästä olette te itse.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Gat »

huima kirjoitti:Gattagan parhaat kirjoitukset pitäisi koota yksiin kansiin ihan vain sen takia, että ne voisi lyödä nuorten käteen ja sanoa että hemmetti menkää ja eläkää elämäänne, ettei teistä tule tällaisia itkijöitä. Teillä on vain yksi elämä ja ainoa, joka teitä estää sitä elämästä olette te itse.
Mikä vitun Shillex tai Hilleri? Ei voi olla kova juttu. Ihan paskaa, tuntematon ja unohtuu jo ennen Katri-Helenaa :twisted: :lol:
küllküll

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Sopii viikonloppujuoputtelun jälkeiseen maanantai-static-pörinään kuin rasva anopin reisiin.

Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Gat kirjoitti:
huima kirjoitti:Gattagan parhaat kirjoitukset pitäisi koota yksiin kansiin ihan vain sen takia, että ne voisi lyödä nuorten käteen ja sanoa että hemmetti menkää ja eläkää elämäänne, ettei teistä tule tällaisia itkijöitä. Teillä on vain yksi elämä ja ainoa, joka teitä estää sitä elämästä olette te itse.
Mikä vitun Shillex tai Hilleri? Ei voi olla kova juttu. Ihan paskaa, tuntematon ja unohtuu jo ennen Katri-Helenaa :twisted: :lol:
Juu niin varmasti unohtuu :D Tyyppi on pienen piirin muusikko viel tässä vaiheessa, ja nyt jo repii niin isot salit täyteen kun bookataan. Facebookin virallisessa ryhmässä ujot 935,320 fania+ noin 100k kpl päälle erinmoisissa epävirallisissa ryhmissä.

Juu,ei tuota kukaan muista ens kuussa..

Ai niin,tässä Skrillexin Liveveto WMC:stä...

http://soundcloud.com/punpz/skrillex-live-set-sxm-music
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Vastaa Viestiin