Mikä soi nyt..?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

NuoriDaavid kirjoitti:No jos jamakailaset puolestaan haluavat soittaa death metallia, niin en minä ole sitä heiltä kieltämässä.
Tuossa biisissä ei mun mielestäni sanota huumeista mitään.
Kyse onkin koko reggae-ilmiöstä, se on huumemyönteistä propagandaa. Poltetaan pilveä, ollaan passiivisia, maailma huolehtii ja taivaalta sataa mammonaa, bonuksena punaiset silmät.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Haemaeraemies kirjoitti:Monta Skrillex linkkiä
Konemusiikki on ollu mulle jotenki aina aika vaikeesti lähestyttävää. Sinänsä ihan mielenkiintoisia nää linkkaamasi skrillexit, mutta ei ihan kolahda. Ehkä ongelma on soundipuolessa, sillä kyllä niissä ideaa oli.

Vastapainoksi enemmän tunnetta ja hitaampi tempo. Tää on kanssa viimepäivien löytöjä ja jotain vitun jatsia. Me likes.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Riemumieli kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:No jos jamakailaset puolestaan haluavat soittaa death metallia, niin en minä ole sitä heiltä kieltämässä.
Tuossa biisissä ei mun mielestäni sanota huumeista mitään.
Kyse onkin koko reggae-ilmiöstä, se on huumemyönteistä propagandaa. Poltetaan pilveä, ollaan passiivisia, maailma huolehtii ja taivaalta sataa mammonaa, bonuksena punaiset silmät.
Beatlesit vetivät LSD:tä kaksin käsin. Tekeekö se heidän tuotannostaan paskaa?

Käsittääkseni diggaat perinteisestä hevistä? Ei sitä ole yleensä ihan maitokahvin voimalla vedetty.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Beatlesit vetivät LSD:tä kaksin käsin.
Niiden täytyi vetää.

"Eilinen,
Kaikki pulmani näyttivät niin kaukaisilta,
Nyt näyttävät tulleen jäädäkseen
oi, uskon eiliseen"

Mit vit?
Mun mielestä toi toimii suomeksikin ihan hyvin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Riemumieli kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:No jos jamakailaset puolestaan haluavat soittaa death metallia, niin en minä ole sitä heiltä kieltämässä.
Tuossa biisissä ei mun mielestäni sanota huumeista mitään.
Kyse onkin koko reggae-ilmiöstä, se on huumemyönteistä propagandaa. Poltetaan pilveä, ollaan passiivisia, maailma huolehtii ja taivaalta sataa mammonaa, bonuksena punaiset silmät.
Ja metalligenren suosima räkäkänni höystettynä amfetamiinilla on parempi linja. Taitaa nyt se oma pyllyreikä haista kivalta sinne omaan nenään..

Kaikki reggae ei ole huumemusiikkia, kuten kaikki hevikään ei promotoi kirkkojen polttamista.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mun mielestä toi toimii suomeksikin ihan hyvin.
Mitä _sinä_ olet ottanut? :)
Täytyykö tämä vääntää rautalangasta:

Laulun hemmolla oli vielä eilen kaikki hyvin. Ei ollut huolia. Nyt elämä on huolen täyteistä. Tämän takia hän kaipaa takaisin eiliseen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Täytyykö tämä vääntää rautalangasta:

Laulun hemmolla oli vielä eilen kaikki hyvin. Ei ollut huolia. Nyt elämä on huolen täyteistä. Tämän takia hän kaipaa takaisin eiliseen.
Niin? Enhän lukea tietty osaa enkä ymmärräkään mitään.
No mikä tuossa sitten mättää?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti: Tuossa sanoituksessa sanamuotoineen on jotakin tosi pahasti vikaa. En puhu vaan ensimmäisestä säkeestä.
Ei ymmärrä. Piti oikein googlata sanat ja katsoo läpi. Muija lähtenyt ja nyt depis päällä ja haikailee entisen elämän perään. Vähän taiteellista vapautta päälle, että saadaan riimit ja tavut täsmäämään ja riittävästi säkeistöjä.

Luulis ton lahjakkailta ihmisiltä onnistuvan ilman aineitakin.

:on:

Repost: Nina Simonen Sinnerman. Tätä on nyt tullu pyöritettyä useampi kerta viimepäivinä. Huikea kappale.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Haemaeraemies kirjoitti:Ja metalligenren suosima räkäkänni höystettynä amfetamiinilla on parempi linja. Taitaa nyt se oma pyllyreikä haista kivalta sinne omaan nenään...
En arvosta päihdekulttuuria missään muodossa, oli kyse sitten metallista tai muusta. Mutta reggaessa erityisesti ärsyttää sen löysäperseinen olemus. Ollaan passiivisia, odotetaan, että joku muu pelastaa ja mietitään skeidaa. Se liittyy luonnollisesti pilven polttoon, mutta silti.

Analogiaa voi etsiä kehitysavusta. Tehdään kaikki autettavien puolesta ja ihmetellään, kun nämä eivät muutukaan omatoimisiksi, vaan istuvat edelleen paskamajoissaan odottaen seuraavaa avustuserää.
Paras päivä ikinä.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja huima »

^Onkos Riemiksellä nyt moonikset taas?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

huima kirjoitti:^Onkos Riemiksellä nyt moonikset taas?
Ei toki, kuinka niin? Alkava loma vain vituttaa, kun ei kuitenkaan ehdi jakaa täällä viisauksiaan, mikä johtaa tapojen turmelukseen.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Pitää häivyttää Korsuorkesteri pois päästä. Joten tätä kuunnellen jonkun aikaa. Tekisi kyl hyvää pe+la turnee tuon hengessä, ainakin työstressi saattaisi vähetä. Ja naamalle tulla 4:05 kohdan mukainen virne.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Rush - koko tuotanto mitä spotifysta löytyy.

Radio Helsingistä tuli eilen aamulla Rush-speciaalin uusinta. Oli jännän mielenkiintoista. Tämä on jotain vakavasti tehtyä Spinal Tapia. Otan kulttuurisivistyksellisenä kokemuksena.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Tirina

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Tirina »

Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Viimeksi muokannut Vagabondo, 17.07.2011 16:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Inttimuistoja. Komppaniassa soi tää aina repeatillä uuden erän ensimmäisenä aamuna. Musta oli hassua, että jollain palo käämit tän kanssa.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Linkkaampa tähän 3 versiota La Vie En Rose -kappaletta, kun olen niitä tässä nyt pyöritellyt. Aika erilaisissa tunnelmissa liikutaan kaikissa ja jokainen on tavallaan hieno tekele. Originaaliversion kappaleesta teki Edith Piaf vuonna -46. Luis Armstrong teki sen jossain vaiheessa englanniksi ja Grace Jones teki discosovituksen, joka nousi sinkkulistan ykköseksi vuonna -77.



[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8IJzYAda ... re=related[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kYkVtz6o ... re=related[/youtube]
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja MiiX »



Tosimiehet kuuntelee vaa black metallia \,,/ No ei, menee oikeastaan kaikenlainen musiikki, mutta tuo nyt sattui vaan soimaan tällä hetkellä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä yleensä skippaan noi hevilinkit yli, mutta nyt urheesti kuuntelin läpi. Mieleen nousi vain kysymys; miksi noi tehdään niin huonosti? Vallankin mitä mustenpi hevi, niin sitä surkeempi tekninen toteutus. Onko kyseessä tyyli, tekniikka, taito vai kaikki yhdessä? Kappale kuulosti kuin olisi äänitetty huonoilla mikeillä kotistudiossa 4-raiturilla. Soittimet oli sijoitettu päällekkäin, eikä soundia oltu yhtään levitetty, mikä vaikeutti ennestään suttusista soundeista selvää saamista. Lisäksi bassoista oli taas leikattu alataajuudet pois. Eikö näitäkin vois tehdä kunnolla?

Eikö se olisi vielä miehekkäämpää, kun bassot jyrisisivät kunnolla alhaalta asti? Sinänsä hassua, että hevi, joka yrittää olla niin rankkaa, on bassotoistoltaan niin heppoinen musiikin tyylisuunta. Toki mukaan mahtuu poikkeuksia, kuten esim. ainakin vanha HIM, jossa kyllä on soundit teknisesti kohdillaan. Tyyli on sitten tietysti makukysymys.

Jos on kyseessä joku pieni bändi, joka on vääntänyt tän jossain autotallissa, niin sitten mä ymmärrän.

Pattonia

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja MiiX »

Vagabondo kirjoitti:Mä yleensä skippaan noi hevilinkit yli, mutta nyt urheesti kuuntelin läpi. Mieleen nousi vain kysymys; miksi noi tehdään niin huonosti? Vallankin mitä mustenpi hevi, niin sitä surkeempi tekninen toteutus. Onko kyseessä tyyli, tekniikka, taito vai kaikki yhdessä? Kappale kuulosti kuin olisi äänitetty huonoilla mikeillä kotistudiossa 4-raiturilla. Soittimet oli sijoitettu päällekkäin, eikä soundia oltu yhtään levitetty, mikä vaikeutti ennestään suttusista soundeista selvää saamista. Lisäksi bassoista oli taas leikattu alataajuudet pois. Eikö näitäkin vois tehdä kunnolla?

Eikö se olisi vielä miehekkäämpää, kun bassot jyrisisivät kunnolla alhaalta asti? Sinänsä hassua, että hevi, joka yrittää olla niin rankkaa, on bassotoistoltaan niin heppoinen musiikin tyylisuunta. Toki mukaan mahtuu poikkeuksia, kuten esim. ainakin vanha HIM, jossa kyllä on soundit teknisesti kohdillaan. Tyyli on sitten tietysti makukysymys.

Jos on kyseessä joku pieni bändi, joka on vääntänyt tän jossain autotallissa, niin sitten mä ymmärrän.
Nyt on hankala kommentoida, kun minusta tuossa jokainen instrumentti on harvinaisen hyvin esillä ja miksaus toimii hyvin. Basistina itse voin sanoa, että harvinaisen hyvin kuuluu bassotkin verrattuna suurimpaan osaan raskaammista metallikipaleista. Itsekin tykkään soittaessa leikata alapäätä ihan urakalla pois. Middleen ja trebleen jonkin verran sitten boostia niin saa mukavan, terävän soundin.

Mutta näin yleisesti black metallia kommentoidakseni, niin ideana on nimenomaan vetää otot purkkiin vähän huonommilla kamoilla tai ainakin miksata ne "raa'an" kuuloisiksi. Toki joku Dimmu Borgir on hyvinkin lähellä valtavirran metallin soundeja ja se on minulle ok, mutta myönnän että lievästi vituttaa nykyajan hifistely. Jälkituotantoon ja soundien hiomiseen kulutetaan älyttömät määrät rahaa sekä aikaa ja loppujen lopuksi musiikki kuulostaa kliiniseltä paskalta.

En väitä, että oman bändini kanssa lähtisin äänittämään kappaleita kasettinauhurilla yhdellä otolla purkkiin, mutta kyllä tämä nykyinen tietokonepelleily on mennyt myös musiikissa pahasti yli.

Linkkaan vielä videon miten ne entisajan tosimiehet levytti kappaleen :P


Ei mitään erillisottoja, kaikki vaan kerralla purkkiin. Tuossa vaaditaan jo todellista soittotaitoa eikä virheisiin paljoa ole varaa. Eikä niitä voi korjata tietokoneella.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

MiiX kirjoitti: Nyt on hankala kommentoida, kun minusta tuossa jokainen instrumentti on harvinaisen hyvin esillä ja miksaus toimii hyvin. Basistina itse voin sanoa, että harvinaisen hyvin kuuluu bassotkin verrattuna suurimpaan osaan raskaammista metallikipaleista. Itsekin tykkään soittaessa leikata alapäätä ihan urakalla pois. Middleen ja trebleen jonkin verran sitten boostia niin saa mukavan, terävän soundin.

Mutta näin yleisesti black metallia kommentoidakseni, niin ideana on nimenomaan vetää otot purkkiin vähän huonommilla kamoilla tai ainakin miksata ne "raa'an" kuuloisiksi. Toki joku Dimmu Borgir on hyvinkin lähellä valtavirran metallin soundeja ja se on minulle ok, mutta myönnän että lievästi vituttaa nykyajan hifistely. Jälkituotantoon ja soundien hiomiseen kulutetaan älyttömät määrät rahaa sekä aikaa ja loppujen lopuksi musiikki kuulostaa kliiniseltä paskalta.
:sir:

Näin hifistelijänä arvostan toisenlaista soundimaailmaa. Mutta jos tää oli hyvin miksattu, niin en todellakaan halua kuulla sitä huonoa.

Lisää Pattonia

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Mikä soi nyt..?

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Ruokalan kalapuikko Pena
Vastaa Viestiin