Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Haemaeraemies kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Katsoin Taru sormusten herrasta eka osaa eilen n 20 min mutta ei koskettanut mun simpukkaa. Ko. trilogia jäänee näkemättä.
Eli tuomitsit kirjan takakannen perusteella. LOTR:ssa kestoa on sen verran että 20 min siivu yhdestä osasta vastaa takakantta kirjasta, ehkä kirjailijan esittely+alkusanat lisäksi.
Joo. Voi olla. Jotenkin vaan tuon tyyppiset fantasiajutskat ei oo mun teekuppini. Sama alku jossain avaruusoopperassa olisi varmaan herättänyt mielenkiinnon.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 19.01.2011 23:51

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Varis »

Kauhea kankkunen 2 ei ollut kauhean hyvä, vaikka ajoittain muutaman kerran hörähdinkin. Lopun kuvakavalkaadissa nähty tapahtumasarja on se, minkä olisi pitänyt muodostaa elokuvan juoni.

Päivänäytökset tuovat hieman epätodellisen olon kaupan päälle.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja MiiX »

Drive Angry

Leffan lahkolaiset ei onnistunu tuomaan helvettiä maan päälle, mutta itse elokuva ylsi hyvin lähelle sitä. Voin kuvitella että helvetin kärsimykset tuntuvat suunnilleen samalle kun tämän leffan katsominen. En muista että mikään leffa olis aiheuttanut tämmöstä ragee pelkästään uskomattoman paskuuden takia. Cagekin vitutti normaalia enemmän.

*facepalm*
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja MiiX »

Day of the Dead

Hyvää Romero laatua. Ei tarjonnut mitään uutta, mutta pienistä puutteista huolimatta viihdyttävä ja paikoin jopa ahdistava kokemus. Ja tulipa tuota parissa kohtaa pieni "awww"-fiiliskin :P
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja MiiX »

Eastern Promises

Ei kyllä tuonut yhtään mitään uutta gansterielokuvien joukkoon, mutta silti viihdyttävä ja suhteellisen toimiva kokonaisuus. Elokuvan "suuret yllätykset" arvasi etukäteen helposti, mutta eipä se nyt tunnelmaa sinänsä pahemmin pilannut.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja MiiX »

Land of the Dead

No jaa. Ihan viihdyttävä leffa sinänsä, mutta tylsät henkilöhahmot kyllä söi tunnelmaa. Muutenkin juoni melko perustason kliseistä zombihuttua. Verta ja suolenpätkiäkin ois saanut olla reilusti enemmän :P
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
RP

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RP »

Personal Effects

Idealtaan elokuva oli mielestäni hyvä, mutta Kutcherin ja Pfeifferin kemioiden toimimattomuus vei kaiken syvyyden ja surullisuuden elokuvasta pois. Sääli. Potentiaalia koskettavuuteen kun olisi ollut.

P.S I Love You

Tämä taas yllättäen kosketti Pupun simpukkaa. Ihanan humoristinen suhde elokuvan parilla, perfect. Plussaa tietenkin siitä että elokuvassa oli kaksi Miestä; Butler und Morgan.

Harjunpää ja pahan pappi

Pidin elokuvasta vaikka ei mielestäni yltänyt ahdistavuudessaan sille tasolle mitä kirjan lukeneena olisin ehkä kaivannut. Juonikuvioista olen kuullut moitetta, mielestäni se ei kuitenkaan ollut kirjan saati elokuvan idea, olla juonellisesti rikas, vaan juuri pahuuden kosketuksen vaikutuksen kuvaaminen. Mitä taas rakastin tässä elokuvassa = puvustus yms. rekvisiitta ja niillä kikkailu.

Tucker & Dale vs Evil

Ei näitä kaveruksia voi olla rakastamatta. Juuri näin toteutettu komediallisen sarkastista kauhua olenkin kaivannut. Liiallisen kauhun katsomisella voi olla yllättäviä seurauksia, kirjoitan muistilapun itselleni.

Kätketty

Itselläni on rakkaus-vihasuhde Hanekenin elokuviin, joten tämänkin elokuvan kohdalla koin ristiriitaisia tunteita: pitääkö vai eikö pidä.

Eyes Wide Shut

En todennäköisesti ole koskaan nähnyt näin tylsää elokuvaa. Mielestäni ei onnistu juuri missään mitä on yritetty. Elokuvan parhainta antia oli Kidmanin loppulaini. Edes tissit ei tällä kertaa pelasta.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

RP kirjoitti: Eyes Wide Shut

En todennäköisesti ole koskaan nähnyt näin tylsää elokuvaa. Mielestäni ei onnistu juuri missään mitä on yritetty. Elokuvan parhainta antia oli Kidmanin loppulaini. Edes tissit ei tällä kertaa pelasta.
w00t :shock:

Toihan on loistava elokuva.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja MiiX »

Sky Blue

Anime-elokuvaksi vain keskinkertainen, mutta silti päihittää tunnelmassa ja juonen toimivuudessa 80 % "normaaleista" leffoista. Alkoi vähän turhan hitaasti, mutta ei kuitenkaan missään vaiheessa tylsä ollut. Loppupuoli olikin sitten verrattavissa parinkymmenen minuutin orgasmiin :P
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Burn after reading

CIA mies saa potkut, siitä alkaa uskomaton sekasotku, jossa toinen toistaan typerämmät tyypit sähläävät.

Kova tähti katras, mm John Malcowich, Brad Pitt ja George Clooney.

Coen veljekset ovat erikoistuneet idioottirikollisten kuvaamiseen.

3.5/5 tähteä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Piti saada hiukan hymyä naamalle, joten katsoin Kungfu pandan ja Shrek I,II, III putkeen.

Viimeiseksi sitten joku tippa linssiin pätkä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
RP

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RP »

Katastrofikytät

Ajoittain hyvinkin hauska parodiaa aseenaan käyttävä toimintapätkä. Oli tällä hetkensä ja ihan mukava tapa viettää lauantai-iltaa, mutta ei ihan odotettua laatua kuitenkaan ollut.

Sisters

Haluan menetetyt puolitoista tuntia yöstäni takaisin. Mä en oikein tiedä mitä tämä elokuva yritti olla, mutta oli mitä oli, veikkaisin ettei onnistunut siinä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

The Hudsucker Proxy oli edelleen yhtä ihanan hyvin tehtyä hömppää.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja MiiX »

Unknown

Melko yhdentekevä trilleri. Se perus muistinmenetys blaablaablaa... totuus paljastuu hiljalleen blaaaa... sitten tapetaan kaikki isojen räjähdysten kera ja lopuksi eletään onnelisenä elämän loppuun asti. Yritti muka olla hyvinkin älykäs, mutta tylsäksi jäi.

I Sell the Dead

Niiin paljon hukattua potentiaalia. Juonen lähtökohta oli mielenkiintoinen, mukana oli hyviä näyttelijöitä ja odotin kyllä että leffa olisi viihdyttävä ja hauska. Toisin kävi, liikaa turhaa jaatamista ja vähän tapahtumia. Leffa olisi tarvinnut reilusti enemmän perseilyä toimiakseen komediana ja kauhunakin jäi kovin latteaksi. Loppuratkaisunkin tajuaa kuka tahansa - jonka apinalla on molemmat lautaset tallella - hyvissä ajoin ennen leffan loppua. Ja vaikka ei tajuaisikaan niin silti se yllättää kuin Jalostajan hernekeitto.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja MiiX »

No nyt se Cannibal Holocaust

Ihan helevetin hyvä leffa. Ja ei, en sano tätä pelkän väkivallan takia. Tuota olis voinut vaan luulla oikeaksi dokumentiksi jos ei paremmin tietäisi. Realistinen väkivalta ja yleinen raakuus vaan tekivät leffasta uskottavamman ja paremmin toimivan. Toki viherpiipertäjät ja muut ituhipit jaksaa valittaa, mutta mulla ei kyllä oo pahaa sanaa sanottavana tästä.

Varsinkin viimeinen repliikki oli legendaarinen: I wonder who the real cannibals are.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

MiiX kirjoitti:No nyt se Cannibal Holocaust

Toki viherpiipertäjät ja muut ituhipit jaksaa valittaa, mutta mulla ei kyllä oo pahaa sanaa sanottavana tästä.
Siis on piipertäjä ja ituhippi, jos ei tykkää katsoa leffaa, jossa eläimiä kidutetaan oikeasti hengiltä? Ja eks sä vielä väittänyt itseäsi jotenkin tavallista eläinrakkaammaksi tyypiksi? Olen hyvin hyvin pettynyt!
Pröötprööt
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja MiiX »

pierupylly kirjoitti:
MiiX kirjoitti:No nyt se Cannibal Holocaust

Toki viherpiipertäjät ja muut ituhipit jaksaa valittaa, mutta mulla ei kyllä oo pahaa sanaa sanottavana tästä.
Siis on piipertäjä ja ituhippi, jos ei tykkää katsoa leffaa, jossa eläimiä kidutetaan oikeasti hengiltä? Ja eks sä vielä väittänyt itseäsi jotenkin tavallista eläinrakkaammaksi tyypiksi? Olen hyvin hyvin pettynyt!
Tuo "viherpiipertäjät ja ituhipit" -kommentti oli itseasiassa suora lainaus eräästä toisesta artikkelista, jonka ihan huvikseni päätin vaan lainata tuohon yhteyteen. Ja onnistuin näköjään jotain ärsyttämään sillä eli "mission accomplished".

Ja joo olen kyllä eläinrakas ihminen, mutta ei mulla silti tee pahaa nähdä eläin tapettavan ja nyljettävän. Varsinkaan kun leffassa niille ei aiheutettu kovin pitkää tuskaa (no joo sen ihme pussirotan tappaminen teki vähän pahaa). Tavallisella metsästysreissulla (jota en kylläkään harrasta) tapahtuu paljon pahempaa eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa, enkä siltikään vastusta sitä.

Yllättävän laimeita oli minusta ne eläintappokohtaukset.

Mutta todellisuudessa kyllä ymmärrän jos joku ei leffaa voi ilman pahoinvointia katsoa :P
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

MiiX kirjoitti:Tuo "viherpiipertäjät ja ituhipit" -kommentti oli itseasiassa suora lainaus eräästä toisesta artikkelista, jonka ihan huvikseni päätin vaan lainata tuohon yhteyteen. Ja onnistuin näköjään jotain ärsyttämään sillä eli "mission accomplished".
Leffa-arvostelujesi "missio" on ärsyttää ihmisiä? Ok!
MiiX kirjoitti:Ja joo olen kyllä eläinrakas ihminen, mutta ei mulla silti tee pahaa nähdä eläin tapettavan ja nyljettävän. Varsinkaan kun leffassa niille ei aiheutettu kovin pitkää tuskaa (no joo sen ihme pussirotan tappaminen teki vähän pahaa). Tavallisella metsästysreissulla (jota en kylläkään harrasta) tapahtuu paljon pahempaa eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa, enkä siltikään vastusta sitä.
Eli kun eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa on olemassa, on ihan jees että niitä tapetaan elokuvissakin? Kummallinen perustelu. Ihmisiäkin kuolee päivittäin, mutta ei se sitä tarkoita, että minua kiinnostaisi katsella oikeaa kärsimystä elokuvamuodossa. No, meitä on moneen junaan.
Pröötprööt
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja huima »

^No hei se on basisti, jakeluauton kuljettaja ja entinen Valion laborantti.

It all makes sense.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Jonkinlainen latva kakkonen pitää olla, jos haluaa ihmisten tai eläinten fiktiivistä tai todellista kiduttamista katsoa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriDaavid kirjoitti:Jonkinlainen latva kakkonen pitää olla, jos haluaa ihmisten tai eläinten fiktiivistä tai todellista kiduttamista katsoa.
Hmh, en arvosta kyseistä mielipidettä.

Terveisin: Hostel-fani
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Johnny Winter

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

Pitääkö minun nyt päätellä tästä se, että en voi arvostaa kummankaan mielipidettä??

Kirjoitusten perusteella kummatkin nauttivat jotain muutakin kuin mustikkamehua oman olonsa parantamiseen.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Pan's Labyrinth ****1/2

Täähän oli sellainen paranneltu versio Del Toron aiemmista leffoista, jossa palaset loksahtelee melkolailla täydellisesti kohdalleen. Visuaalisesti aivan henkeäsalpaavan upea.

Onkohan tämä juliste ollut innoittajana tälle:
Kuva
Pröötprööt
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Johnny Winter kirjoitti:Pitääkö minun nyt päätellä tästä se, että en voi arvostaa kummankaan mielipidettä??

Kirjoitusten perusteella kummatkin nauttivat jotain muutakin kuin mustikkamehua oman olonsa parantamiseen.
Ketä nää "kummatkin" on? Älä oo niin salaperäinen!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Johnny Winter

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

NuoriDaavid kirjoitti:
Johnny Winter kirjoitti:Pitääkö minun nyt päätellä tästä se, että en voi arvostaa kummankaan mielipidettä??

Kirjoitusten perusteella kummatkin nauttivat jotain muutakin kuin mustikkamehua oman olonsa parantamiseen.
Ketä nää "kummatkin" on? Älä oo niin salaperäinen!
Saat tietenkin korjata ymmärrystäni sen suhteen, että sinä ja Hämärä jotenkin korjaatte/parannatte/ruokitte mielialaa kemikaaleilla. Sinä masennusta ja Hämärä hakee matkoja?
Vastaa Viestiin