SunnyDay

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: SunnyDay

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nyt kun kesäloma loppuu niin samalla voisi lyödä korkin kiinni vähäksi aikaa. Tai ainakin siihen asti kun tämä tärinä loppuu.

Ja mieli tekee jäätelöä ihan hemmetisti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: SunnyDay

Viesti Kirjoittaja exsu »

Onnittelut Sakulle nimestä! Onneksi ei urheilutähdet ihan hetkeen lopu, jos päätätte vielä kasvattaa joukkuetta. :h:

Mulla on eka kokonaan terveen tuntuinen päivä maanantain jälkeen, mahtista! Pystyin lenkkeilemään koiran kanssa ja tein saavillisen naudanlihaa ja parsakaalia osterikastikkeessa.

Keskusta on sen näköinen, että siellä on ollut jotkut hipat ja kaduilla kävelee runsain mitoin krapulaisen näköistä porukkaa. Puistossa oli vähän pöljä olo kerätä koirankakkaa muovipussiin, kun vieressä tuottaa nuorimies valtaisaa oksennuslammikkoa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: SunnyDay

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Joskus olen hämmästyksekseni kyllä ollut aistivinani, että jotkut pitävät mua kovana jätkänä, mikä on ollut kovin hämmentävää.
NuoriDaavid kirjoitti:Olinks mä hyvä?
Tällaisella itseluottamuksella varustettu uros on aina kova jätkä. Loppuu ne ihmettelyt...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: SunnyDay

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Joskus olen hämmästyksekseni kyllä ollut aistivinani, että jotkut pitävät mua kovana jätkänä, mikä on ollut kovin hämmentävää.
NuoriDaavid kirjoitti:Olinks mä hyvä?
Tällaisella itseluottamuksella varustettu uros on aina kova jätkä. Loppuu ne ihmettelyt...
NuoriDaavid kirjoitti:Kuva
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: SunnyDay

Viesti Kirjoittaja MiiX »

Raah!

Miks nuo Nutrilettin suklaan makuset "hunger control" -juomat on niin hyviä. Tänää tullu vedettyä niitä jo kolme :oops:

Ja pizzaki tuli ostettua lisäks, ei hyvin alkanu tämä "syön terveellisemmin ja koitan saada kesällä kertynyttä mahaa pois" -homma.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: SunnyDay

Viesti Kirjoittaja saira »

Muksu keksi hyvän. Halus pumppusaippuapullosta juomapullon. Niinpä saippua tyhjennettiin viemäriin, ja saippuavaahdon putsaukseen käytettiin rulla vessapaperia. Tästä loistavasta keksinnöstä palkinnoksi tuli kaksi viikkoa ilman karkkipäivää, ja sopimus siitä, että seuraavalla kerralla kerrotaan äidille, koska koko soppa olisi voitu välttää sillä, että äiti olisi kaatanut saippua esim eri purkkiin. Rangaistus tuli lähinnä siitä, että saippuan ja paperin tuhlauksesta on mainittu jo useita (kymmeniä) kertoja aiemminkin mm. lavuaarin "pesun" yhteydessä...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: SunnyDay

Viesti Kirjoittaja huima »

MiiX kirjoitti:Miks nuo Nutrilettin suklaan makuset "hunger control" -juomat on niin hyviä. Tänää tullu vedettyä niitä jo kolme :oops:

Ja pizzaki tuli ostettua lisäks, ei hyvin alkanu tämä "syön terveellisemmin ja koitan saada kesällä kertynyttä mahaa pois" -homma.
Juttele aasin kanssa porkkanoista.

Ja jos et ala aktiivisesti ottamaan itseäsi niskasta kiinni ja tunnistamaan erikseen milloin on nälkä ja milloin vain tekee mieli - niin rahan tuhlaaminen kalliisiin vähäkalorisiin laihdutuspaketteihin on yhtä älykästä kuinka että Bluntly sijoittaisi meikkeihin.

Jos oikeasti haluat tiputtaa painoa, niin hanki kotiisi pieni vaaka elintarvikkeiden mittaamista varten - ja pidä järkyttävän tarkkaa ruokapäiväkirjaa esimerkiksi kalorilaskuri.fi:ssä. Kun tiedät minkä verran olet syönyt ja minkä verran sinulla on varaa syödä päivässä voi se hillitä ahmimisia, ainakin jos oikeasti arvostat sitä laihtumistavoitetta enemmän kuin hetkellistä mielihyvää.
ninnithequeen

Re: SunnyDay

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

huima kirjoitti: - niin rahan tuhlaaminen kalliisiin vähäkalorisiin laihdutuspaketteihin on yhtä älykästä kuinka että Bluntly sijoittaisi meikkeihin.
Putosin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: SunnyDay

Viesti Kirjoittaja exsu »

huima kirjoitti:
MiiX kirjoitti:Miks nuo Nutrilettin suklaan makuset "hunger control" -juomat on niin hyviä. Tänää tullu vedettyä niitä jo kolme :oops:

Ja jos et ala aktiivisesti ottamaan itseäsi niskasta kiinni ja tunnistamaan erikseen milloin on nälkä ja milloin vain tekee mieli - niin rahan tuhlaaminen kalliisiin vähäkalorisiin laihdutuspaketteihin on yhtä älykästä kuinka että Bluntly sijoittaisi meikkeihin.
Sitäpaits nuo Hunger controllit ei ole erityisen vähäkalorisia. Ne ovat ateriankorvikkeita, eli ajatuksena on skipata lounas ja vetää tilalle pirtelö, ei vetää kolmea pirtelöä välipalaksi.
küllküll

Re: SunnyDay

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Bluntly kirjoitti:Nyt kun kesäloma loppuu niin samalla voisi lyödä korkin kiinni vähäksi aikaa. Tai ainakin siihen asti kun tämä tärinä loppuu..
Kyllä. Täysin samaa mieltä. Ainakin torstaihin saakka!

Vaikka ei perseitä tullut vedettyä kertaakaan, niin yhtä iltaa lukuunottamatta tissuteltiin enempi ja vähempi koko ajan. Muijan piti kesken viikkoa käydä viemässä lonkerotölkkejä takaisin alkoon, kun ei enää työkalut sekaan mahtuneet.

Enää on jäljellä toisen työtilalampun- TosiMies tekee sähkötyötkin tietysti itse - ja työtasojen kulmapalahärvelin asentaminen. Kaikista vittumaisin osuus oli kaakeleiden irtinaputtelun lisäksi silikonisaumaaminen käsipursottimella :evil:

Mutta tämä urakka oli pieni hinta maksettavaksi siitä, että sai suklailla kaksi viikkoa Norskeissa ja Franskassa :h:
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: SunnyDay

Viesti Kirjoittaja MiiX »

exsu kirjoitti:
huima kirjoitti:
MiiX kirjoitti:Miks nuo Nutrilettin suklaan makuset "hunger control" -juomat on niin hyviä. Tänää tullu vedettyä niitä jo kolme :oops:

Ja jos et ala aktiivisesti ottamaan itseäsi niskasta kiinni ja tunnistamaan erikseen milloin on nälkä ja milloin vain tekee mieli - niin rahan tuhlaaminen kalliisiin vähäkalorisiin laihdutuspaketteihin on yhtä älykästä kuinka että Bluntly sijoittaisi meikkeihin.
Sitäpaits nuo Hunger controllit ei ole erityisen vähäkalorisia. Ne ovat ateriankorvikkeita, eli ajatuksena on skipata lounas ja vetää tilalle pirtelö, ei vetää kolmea pirtelöä välipalaksi.
Tiedän kyllä :P

En minä ees suoranaisesti yritä painoo pudottaa. Ennemmin vaan haluaisin pitää sen nykysissä mitoissa ja koittaa vähentää tuota kaiken paskaruuan syömistä. En millekään aktiiviselle dieetille oo alkamassa.

Ja lähinnä tökkii se, kun oon ihan älyttömän laiska kokki. Nuo hunger control -juomat olis vaan hyvä lisä koulun jälkeen pitämään nälkä poissa. Koulussa saa syödä ilmaseks nii kyllä sitä tuommosella juomalla jo loppuillan sitte eläs ilman että tarvii ruveta ite mitää kokkailemaa. Ja ei tuohon pariin euroon kyllä talous kaadu mullakaa (2 euroo pullo siis sitä hunger controlia Lidlistä).

Edit: Tunnistan kyllä myös millon mulla on oikeesti nälkä ja millon vaan tekee mieli, mutta itsehillintä ei pidä silti.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: SunnyDay

Viesti Kirjoittaja huima »

MiiX kirjoitti:En minä ees suoranaisesti yritä painoo pudottaa. Ennemmin vaan haluaisin pitää sen nykysissä mitoissa ja koittaa vähentää tuota kaiken paskaruuan syömistä. En millekään aktiiviselle dieetille oo alkamassa.

Ja lähinnä tökkii se, kun oon ihan älyttömän laiska kokki. Nuo hunger control -juomat olis vaan hyvä lisä koulun jälkeen pitämään nälkä poissa. Koulussa saa syödä ilmaseks nii kyllä sitä tuommosella juomalla jo loppuillan sitte eläs ilman että tarvii ruveta ite mitää kokkailemaa. Ja ei tuohon pariin euroon kyllä talous kaadu mullakaa (2 euroo pullo siis sitä hunger controlia Lidlistä).

Edit: Tunnistan kyllä myös millon mulla on oikeesti nälkä ja millon vaan tekee mieli, mutta itsehillintä ei pidä silti.
No niin basisti, nyt se peukku pois perseestä ja itselleen valehtelu seis. On helppoa esittää, että kokkaaminen olisi muka vaikeaa ja että valmis ateriakorvike olisi jokin ratkaisu. Ei se ole. Se on vain korvike.

Kananmunat pannulle, suolaa ja pippuria sekaan - ja sinulla on munakas. Ei hirveästi vaadi kokkailua ja pitää nälkää paremmin.

Kuori tuoreita porkkanoita ja napostele niitä. Erittäin vähäkalorisia ja hyviä - eikä mitään paskaa nekään. Ei vaadi kokkailua.

Vedät kolme Hunger controllia, a 2 euroa kappale - ja parisataa kaloria per purkki, eli vedit yhteensä kalorimäärällisesti kaksi ja puoli Mars patukkaa, eikä tainnut hirveästi nälkääkään pitää? Oliko siis hyvä idea.

Ihan tavallisen, yksinkertaisen perusruuan tekeminen on helppoa, nopeaa ja halpaa. Ei tavallinen ihminen tarvitse mitään ateriakorvikkeita, jos perussyöminen on kunnossa. Jos taas ei ole kunnossa, ei niistä korvikkeistakaan välttämättä ole hyötyä.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: SunnyDay

Viesti Kirjoittaja MiiX »

huima kirjoitti:No niin basisti, nyt se peukku pois perseestä ja itselleen valehtelu seis. On helppoa esittää, että kokkaaminen olisi muka vaikeaa ja että valmis ateriakorvike olisi jokin ratkaisu. Ei se ole. Se on vain korvike.
En valehtele itselleni. Tiedän, että ruuanlaitto on yksinkertaista ja helppoa, osaan jopa tehdä ruokaa mutta ei vaan riitä motivaatio ;) Ja se on nimenomaan korvike joo, helppo semmonen. Koulussa yks kunnon ruoka ja sitten vetäsee sen illalla niin ei minusta mitään hirveetä ongelmaa.

Terveellinen syöminen ei kyllä itselle oo mikään pakkomielle muutenkaan ollut ikinä. Vedän melkein mitä paskaa vaan kunhan se pitää nälkää. Ja välillä ihan vaan senkin takia, että maistuu hyvälle.
huima kirjoitti:Kananmunat pannulle, suolaa ja pippuria sekaan - ja sinulla on munakas. Ei hirveästi vaadi kokkailua ja pitää nälkää paremmin.
Paistelen kyllä sillontällön kananmunia. Ja voin sanoo, että ei pidä nälkää yhtä hyvin kun ateriankorvike. Tai toki voi paistella sen 15 munaa, mutta ei se oikein oo toimiva ratkasu sekää.
huima kirjoitti:Kuori tuoreita porkkanoita ja napostele niitä. Erittäin vähäkalorisia ja hyviä - eikä mitään paskaa nekään. Ei vaadi kokkailua.
Vedän kyllä kasviksia ihan suhteellisen paljon.
huima kirjoitti:Vedät kolme Hunger controllia, a 2 euroa kappale - ja parisataa kaloria per purkki, eli vedit yhteensä kalorimäärällisesti kaksi ja puoli Mars patukkaa, eikä tainnut hirveästi nälkääkään pitää? Oliko siis hyvä idea.
Pitää nälkää erittäin hyvin ainakin omalla kohdalla. Ajaa kyllä asiansa nimenomaan ateriankorvikkeena.
huima kirjoitti:Ihan tavallisen, yksinkertaisen perusruuan tekeminen on helppoa, nopeaa ja halpaa. Ei tavallinen ihminen tarvitse mitään ateriakorvikkeita, jos perussyöminen on kunnossa. Jos taas ei ole kunnossa, ei niistä korvikkeistakaan välttämättä ole hyötyä.
Ihan tavallisen perusruuan tekeminen on kyllä kaikkee tuota jos jaksaa kokata :P Siinä se ongelma on tähänkin mennessä ollut. Hankala motivoida ihtesä siihen hommaan kun nälän saa pidettyä poissa helpommillakin tavoilla ja suhteellisen edullisesti jopa.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: SunnyDay

Viesti Kirjoittaja exsu »

No, helpoin ei-ihan-niin-idioottimainen ratkaisu olis varmaan joku proteiinipirtelö. Suosittelen seuraavaa: http://www.fast.fi/dietmix ja siitä vaikka se suklaanmakuinen, joka on varmasti lähinnä tuota mehuasi. Sitä sekoittelet rasvattomaan maitoon kotosalla, on halvempaa, parempaa ja yhtä helppoa. Saa vaikka Prismasta, mutta netistä halvemmalla.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: SunnyDay

Viesti Kirjoittaja MiiX »

exsu kirjoitti:No, helpoin ei-ihan-niin-idioottimainen ratkaisu olis varmaan joku proteiinipirtelö. Suosittelen seuraavaa: http://www.fast.fi/dietmix ja siitä vaikka se suklaanmakuinen, joka on varmasti lähinnä tuota mehuasi. Sitä sekoittelet rasvattomaan maitoon kotosalla, on halvempaa, parempaa ja yhtä helppoa. Saa vaikka Prismasta, mutta netistä halvemmalla.
Hienoo sinänsä miten helposti porukka vetää herneet nenääsä vaikka oma ruokavalio (tai sen puute) tässä on kyseessä. Suunnilleen henkilökohtanen loukkaus jos joku on laiska kokki ja vetelee ruuanlaiton sijaan jotain protskujuttuja tai vastaavia.

Mutta joo oon miettiny, että vois olla ihan toimiva ratkasu nuo jauheetkin. Tuskin niitä tekee niinkää mieli vetää monta mukillista kerralla. Ja kyllähän tuo muutenkin vaikuttaa järkevämmältä vaihtoehdolta kun ne pienet hunger control -putelit.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä
Viestit: 497
Liittynyt: 25.11.2010 14:13

Re: SunnyDay

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

^^ Mä just vedin aterian sijaan tuota suklaa Dietmixiä. Sain sen nopsempaa valmiiksi ja voin mennä aikaisemmin lenkille, kuin että odottelin painavan päivällisen sulattelua. Päivällisen vedän sit iltapala-aikaan :)
"Fool me 7 times shame on you, fool me 8 or more times shame on me" -Amy Wong
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: SunnyDay

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mä vaihtaisin ton hc-putelin Alpro Soyan suklaanmakuiseen soijamaitoon. Siinä ei ole mitään keinotekoista (kuten Nutriletissa tai Dietmixissä) ja maku on hyvä. Ja jos kaloreita karttelee, löytyy juomasta myös light-versio. Hinta on jotain 2-3 euroa 3 X 2,5 dl pakkaus.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: SunnyDay

Viesti Kirjoittaja exsu »

MiiX kirjoitti: Hienoo sinänsä miten helposti porukka vetää herneet nenääsä vaikka oma ruokavalio (tai sen puute) tässä on kyseessä. Suunnilleen henkilökohtanen loukkaus jos joku on laiska kokki ja vetelee ruuanlaiton sijaan jotain protskujuttuja tai vastaavia.
Mä näkisin tän samanlaisena elämänhallinta-asiana kun tuon Ninnin kanssa käytävän väännönkin. Sä ilmoitat a) haluavas muuttaa ruokailutottumuksia terveellisempään suuntaan ja b) tekeväsi sen väärin. Ja me taas halutaan a) että muut hyötyvät meidän "olen kokeillut jo kaikkea" - tietämystä ja b) että uskot meitä, oot tyytyväinen ja kaikilla on kivaa. :wink: B-kohta jää jälkimmäisestä parista useimmiten toteuttamatta, se on yksi syy siihen miksi tämä palsta on vielä olemassa.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: SunnyDay

Viesti Kirjoittaja MiiX »

exsu kirjoitti:
MiiX kirjoitti: Hienoo sinänsä miten helposti porukka vetää herneet nenääsä vaikka oma ruokavalio (tai sen puute) tässä on kyseessä. Suunnilleen henkilökohtanen loukkaus jos joku on laiska kokki ja vetelee ruuanlaiton sijaan jotain protskujuttuja tai vastaavia.
Mä näkisin tän samanlaisena elämänhallinta-asiana kun tuon Ninnin kanssa käytävän väännönkin. Sä ilmoitat a) haluavas muuttaa ruokailutottumuksia terveellisempään suuntaan ja b) tekeväsi sen väärin. Ja me taas halutaan a) että muut hyötyvät meidän "olen kokeillut jo kaikkea" - tietämystä ja b) että uskot meitä, oot tyytyväinen ja kaikilla on kivaa. :wink: B-kohta jää jälkimmäisestä parista useimmiten toteuttamatta, se on yksi syy siihen miksi tämä palsta on vielä olemassa.
Kyllä minä vinkit ihan mielelläni vastaan otan, ei siinä ;) Laitoin jopa tilaukseen sitä ihme Dietmixiä ihan kokeilumielessä. Voiskai tuota kyllä yrittää vähitellen ryhdistäytyä tuon ruuanlaitonki kanssa. Huvittavaa sinäsä, kun jaksan valittaa siitä että ei kehtaa ruokaa laittaa ja sitte seuraavassa lauseessa sitä kun ei oo mitää muuta tekemistä kun istua koneella.

Ei oo helppoo olla minä.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Vastaa Viestiin