Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
küllküll

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja küllküll »

RolloTomasi kirjoitti:
küllküll kirjoitti: sen sukellusvene olikin austinpowersmaisen korni.
Mun mielestä se toimi muutenkin Bond-henkisessä kokonaisuudessa mukavasti.
Juu, mutta tämmöistä nillittävää sukellusvenehörhöä ärsyttää suunnattomasti nuo fantasia-suklarit :P
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bhven »

küllküll kirjoitti: Juu, mutta tämmöistä nillittävää sukellusvenehörhöä ärsyttää suunnattomasti nuo fantasia-suklarit :P
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja MiiX »

Tales From Earthsea

Taas vaihteeks animee. Tällä kertaa sieltä hieman heikommasta päästä. Koko leffan ajan oli semmonen fiilis, että koko Maameren mytologia ja varsinkin leffan juoni on jääneet jotenkin puolitiehen. Tiedäpä sitten toimiiko kirjoissa paremmin, mutta ei ainakaan tämän leffan perusteella tee mieli niihin tarkemmin tutustua.

Hahmoistakin alkoi välittää tosissaan vasta hyvän matkaa puolenvälin jälkeen, mutta sen jälkeen leffa kyllä paransi tahtia muutenkin. Loppu olikin sitten jo suhteellisen vaikuttava ja mielenkiintoinen.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

küllküll kirjoitti:
elco kirjoitti:Vankalla supersankaritaustalla näitä jaksaa katsoa.
X-Men First Class yllätti positiivisesti...

Hugh Jackmanin ärjy Wolverine käskemässä Xavierin painua vattuja poimimaan hänen päiväkänniään häiritsemästä kyllä tipautti :)
Olin kirjoittamassa about samoja sanoja niin päätin säästää näppistä ja quottasin mielipiteeni aboutnoinniinku.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
küllküll

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Yksi Silta Liikaa

Operation Market Gardenin dramatisoinnin nimeksi voisi vaihtaa "Kolme Tuntia Liikaa". Luovutin puolivälissä. Ihan liian attenboroughia.

Kellyn Sankarit

Lempi-sotaleffojani. Jermuileva gi-retkue saa vihiä ranskalaisessa pankissa muhivasta kultalastista ja päättävät tehdä pankkiryöstön matkalla Berliiniin.

Kaikinpuolin velmu tekele, joka saa aina hyvälle tuulelle. Osissa Clint Eastwood, Telly Savalas ja Don Sutherland. Vilahtaapa taustalla lisäksi "Archie Bunker" Carroll O'Connor ärjynä kentsuna ja Gavin "Captain Stupid Of Loveboat" McCleod fruitahtavana panzer-mekaanikkona. Lalo Schifrin sutaisi sekaan vielä mainion marssiteeman, so whats there not to like?

Kuva
küllküll

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja küllküll »

The Big Red One - Voittamaton Ykkönen

Sedän Sotaleffa-maraton jatkuu. Elokuvan kirjoittaneen ja ohjanneen Samuel Fullerin omiin sotakokemuksiin pohjaava tarina kertoo I Jalkaväkirykmentin yhden joukkueen matkasta sotatantereelta toiselle. Joukkoa johtava veteraani Lee Marvin tekee hienon vähäeleisen roolin karskina kersanttina.

Pienistä tarinanpätkistä koostuva kolmetuntinen on tainnut osaltaan toimia innoittajan "Band Of Brothersin" luojille. Osissa mm Lee Marvin, Mark Hamill.

Kuva
RP

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RP »

Zero Day

Dokumentaarisella tavalla kuvattu elokuva kahdesta kouluampumista suunnittelevasta ja toteuttavasta pojasta. Inspiraationa mikä muukaan kuin Columbine. Itse pidin elokuvasta paljon, vastaa aika pitkälti myös omaa näkemystäni poikien rooleista oikeassa tosielämän tragediassa sekä ottaa omalla tavalla kantaa syihin ja seurauksiin. Suosittelen toki kaikille, mutta Columbinesta kiinnostuneille pakko katsonta, koska katsojana aivonussit itsesi katsomassa Ericia ja Dylania tositoimissa.

Veronika päättää kuolla

Aluksi haluaisin ilmoittaa että en ole kirjaa lukenut. Ei missään nimessä onnistunut herättämään sellaisia tunteita mitä tällä tarinalla pitäisi. Tämän jos minkä pitäisi nojata tunteisiin, ei niinkään muihin yksityiskohtiin. Liian helppoa. Muutamia hyviä kohtauksia, ihan kohtalainen yökatselmus.

Miehet jotka vihaavat naisia

Ihanan raadollinen elokuva.

Saw 3D

Sain gorea, mutta en mielenkiintoisia viimeisiä paloja, joita kieltämättä odotin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Et oo vieläkään puolustanut "Eyes wide shut" -mielipidettäsi (joka oli väärä).
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
RP

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RP »

NuoriDaavid kirjoitti:^Et oo vieläkään puolustanut "Eyes wide shut" -mielipidettäsi (joka oli väärä).
Koska mä en koe tarvetta puolustella sitä?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

RP kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^Et oo vieläkään puolustanut "Eyes wide shut" -mielipidettäsi (joka oli väärä).
Koska mä en koe tarvetta puolustella sitä?
No mä ajattelin, että olisi kiva väitellä aiheesta, mutta ei sit :(
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
RP

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RP »

NuoriDaavid kirjoitti:
RP kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^Et oo vieläkään puolustanut "Eyes wide shut" -mielipidettäsi (joka oli väärä).
Koska mä en koe tarvetta puolustella sitä?
No mä ajattelin, että olisi kiva väitellä aiheesta, mutta ei sit :(
Voin mä väitellä jos ensin perustelet mulle miksi se on kaikkea muuta kuin mitä väitin sen olevan.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Se oli hyvä leffa porvarillisen miehen mustasukkaisuudesta ja seksifantasioista.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Eyes Wide Shut on varmaan paras leffa, jota en ole katsonut koskaan kokonaan.
Pröötprööt
RP

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RP »

NuoriDaavid kirjoitti:Se oli hyvä leffa porvarillisen miehen mustasukkaisuudesta ja seksifantasioista.
Ymmärsin tämän jo aikaisemmin, mutta et vastannut miksi.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

RP kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Se oli hyvä leffa porvarillisen miehen mustasukkaisuudesta ja seksifantasioista.
Ymmärsin tämän jo aikaisemmin, mutta et vastannut miksi.
Ehkä se et osaa samaistua porvarillisen miehen mustasukkaisuusproblematiikkaan?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
küllküll

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Pullantuoksuisen kotiäidin leffamakua tyypillisimmillään :P

Super

"Kick-Ass" meets "Be Kind Rewind"
Ylipainoisen luuserikokin (Rainn Wilson) huumeaddiktiosta toipuva herkkuavovaimo (Liv Tyler) joutuu Pahan Sedän (Kevin Bacon) pauloihin ja dumppaa päähenkilön päätyen strippibaariin neula kyynärtaipeessa.

Musertunut Wilson yrittää ensin hyvällä saada siippaansa takaisin - tietenkään onnistumatta. Winksahtanut päähenkilö kokee Jumalaisen Ilmestyksen ja aloittaa kaksoiselämän """supersankari""" Crimson Bolttina, joka torjuu rikoksia itse kokoonkursituissa trikoissa, vitullinen isot putkipihdit aseenaan. Aisapari löytyy sarjakuvakauppaa pitävästä nörttitytöstä (Ellen Page)

Kieroutuneella tavalla sympaattinen pikku elokuva. Päähenkilö on niin säälittävä, ettei siitä voi olla pitämättä. Väkivaltapuoli on vedetty niin railakkaasti yli, että se hipoo gorea.

Sarjisfilmien ystäville ja nörteille, muut eivät ehkä pääse tähän sisään.

Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Vesper »

pierupylly kirjoitti:Eyes Wide Shut on varmaan paras leffa, jota en ole katsonut koskaan kokonaan.
Samikset! Ainoa leffa josta olen poistunut kesken näytöksen.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
RP

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RP »

Vesper kirjoitti:
pierupylly kirjoitti:Eyes Wide Shut on varmaan paras leffa, jota en ole katsonut koskaan kokonaan.
Samikset! Ainoa leffa josta olen poistunut kesken näytöksen.
Mä jouduin tekemään kovasti töitä etten lopettanut kesken. Mulla on nimittäin periaate; jokainen leffa katsotaan loppuun vaikka kituen ja itkien.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Mä ajattelin että jos nyt katosisin uudestaan. Jos olisin vaikka kypsynyt tjtn. tässä vuosien saatossa. Ehkä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ootte tymiä!

:leuhka:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Valkoinen masai. Saksalaisnainen jättää saksalaismiehensä Kenian matkalla ja muuttaa samburu -heimon pariin heimosoturin(vuohipaimenen) morsmaikuksi. Kulttuurisokkihan siinä iskee, ja valkoinen henki on aina lopulta mustaa arvokkaampi. Neljä tähdykkää ja yksi aivan loistava seksikohtaus :D

Vampyyrien imussa. No onko edes vaikea arvata kuinka kauheaa paskaa, Twilight -parodia, jossa ainoa onnistunut juttu taisi olla "Bellan" eläytyvä ja autenttinen huokailu ja vääntyilyvoihkinta. Yksi tähti, jos sitäkään.

Splice. Paskahko tieteistrilleri geenitutkijoiden luoman ihmis/eläinhybridin inhimillisyydestä ja ihmisten kaksijakoisesta suhtautumisesta siihen. Välillä lävitseni kulkivat myötähäpeän aallot, enkä liene ainoa. Jotenkin näiltä näyttelijöiltä olisin odottanut enemmän. Kaksi tähteä, joista molemmat elokuvan nostattamista moraalisista kysymyksistä. Aika friikki sexikohtaus tai pari tässäkin.

Superbad. Aivan helvetin loistava, ja ajoittain hieman "ahdistava" (hirveenä angstasin sitä ettei ne pääsekään sinne bileisiin!11) höpökomedia klassisesta aiheesta ;-) Parasta tässä oli kuitenkin, että leffan viesti oli selkeästi "it get's better", mut silleen 130%. Ja oli ihana huomata leffan lopussa Emma Stone ilman meikkiä <3 IMO sekin oli jotenkin tärkee statement.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti: Splice. Paskahko tieteistrilleri geenitutkijoiden luoman ihmis/eläinhybridin inhimillisyydestä ja ihmisten kaksijakoisesta suhtautumisesta siihen. Välillä lävitseni kulkivat myötähäpeän aallot, enkä liene ainoa. Jotenkin näiltä näyttelijöiltä olisin odottanut enemmän. Kaksi tähteä, joista molemmat elokuvan nostattamista moraalisista kysymyksistä. Aika friikki sexikohtaus tai pari tässäkin.
Ei se nyt noin huono ollut. 3/5 tähteä.

Kohtaus, jossa hybridin tekemät prinsessapiirrokset löytyvät olisi antanut mahdollisuudet hienoon nyyhkyttelyyn, mutta sitä ei hyödynnetty. Loppua kohti huoni.

Olisi pitänyt vääntää enemmän vanhempien syyllisyys sektorille ja vähemmän kauhuleffaksi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
küllküll

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Super 8

JJ Abrahamsin viime kesälle vääntämä popcorn-rymistey "ET meets X-Files"-hengessä. Amerikkalaiseen pikkukaupunkiin 1970-luvulle sijoitettu tarina kertoo pienestä poikaporukasta, joka harrastuspohjalta vääntää zombielokuvaa. Yöllinen kuvaussessio paikallisella rautatieasemalla keskeytyy, kun ohi kiitävä armeijan juna syöksyy radalta vitullisella paukkeella. Yhdestä vaunusta murtautuu jotain karkuteille, ja sitten alkaa nukkumalähiössä tapahtua kummia.

Alussa kovinkin pätevä, mutta loppua kohti sitä mukaa, mitä enemmän mysteeristä selviää, jännitystasoaan menettävä viihdykehän tämä. Siitä ZeiZeille propsit, että lapsinäyttelijöistä ei ole tehty kaikentietäviä besserwissereitä, vaan tuntuvat ihan "aidoilta" muksuilta. Tehoste- ja paukepuoli vähintään kiitettävällä tasolla.

küllküll

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Greatest Movie Ever Sold

Morgan "Supersize Me" Spurguloggari taas vauhdissa. Tällä kertaa selvitellään Hollywoodin ja markkinamaailman kytköksiä elokuvien sponsoroinnin ja tuotesijoittelun suhteen.

Kiinnostava aihe saa liian pinnallisen käsittelyn. Morggu olisi voinut käyttää puolet valkokankaalla pönöttämästään ajasta tiukempaan taustatutkimukseen ja koettanut raahata kameran eteen isompia tekijöitä setvimään Madison Avenuen ja Tinseltownin lehmänkauppoja. Quentin Tarantino, JJ Abrahams ja Brett Rattner saavat sanoa sentään muutaman sanan.

Hauskojakin hetkiä toki mahtuu. Tipahtelin huolella sponsoriksi tarjoutuneelle "Mane & Tail"-shampoolle, jolla pestään sekä ihmisiä että hevosia (!)
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

NuoriDaavid kirjoitti:Ootte tymiä!

:leuhka:
Mä kävin kattomassa Eyes Wide Shutin 5 kertaa ensi-iltakierroksella, ja sen jälkeen oon nähny sen leffassa ainakin kuudesti. (VHS/DVD-kertoja en laske, mutta niitä on ainakin 5.) Muakin kiinnostais tietää, mikä siinä on niin pahasti vialla.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Vastaa Viestiin