Tytöttely ja pojittelu

Yleinen lätinä jä kitinä

Saako tytötellä/pojitella?

Minua saavat tytötellä/pojitella minua vanhemmat henkilöt
2
10%
Minua saavat tytötellä/pojitella kaikki halukkaat
6
29%
En halua, että minua tytötellään/pojitellaan.
9
43%
Ketä kiinnostaa?
4
19%
 
Ääniä yhteensä: 21

Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja exsu »

Saako sinua tytötellä/pojitella, ja jos saa, niin kuka, missä ja milloin?

Oon tytöttelyherkkis. Varsinkin sellaiset "kuules tyttö..." -tyyppiset keskustelunavaukset nostavat niskakarvat pystyyn. Ollakseni epälooginen, puhun kuitenkin sujuvasti "tyttöjenilloista", "tyttöjenreissuista" jne.

Olen saanut itseni viime aikoina toistuvasti kiinni meidän yhden työparin "pojittelusta". Nämä "pojat" ovat siis minua 1-3 vuotta nuorempia oman työnsä superammattilaisia, ja "pojittelu" ei mielestäni ole kovin kunnioittavaa. Siitä on vaan niin kovin vaikea päästä eroon, lipsahtaa ihan luonnostaan. Epäilen, että "poikia" ei edes haittaisi jos kuulisivat, mutta yritän eroon silti.

Äänestykseen vastaisin kuitenkin, etten pidä siitä, että minua tytötellään. Rouvitella saa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen niin tavattoman kankea, etten koskaan työelämässä käyttäisi moisia termejä. Paheksun myös, jos joku niitä käyttää (siis edelleen työelmäkontekstissa). Asiatonta vallankäyttöä ja hierarkian rakentamista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
ninnithequeen

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mua taas raivostuttaa ku rouvitellaan. Grrrrrr.....ja 18 v kirjastossa töissä olin kirjastoTÄTI. Grrrrr.....
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja exsu »

urpiainen kirjoitti:Mä olen niin tavattoman kankea, etten koskaan työelämässä käyttäisi moisia termejä. Paheksun myös, jos joku niitä käyttää (siis edelleen työelmäkontekstissa). Asiatonta vallankäyttöä ja hierarkian rakentamista.
Meidän työyhteisössä on aika välitön ja öh.. rempseä ilmapiiri, joten sinne tuollainen ilmaisu sinällään ei ole täysin tavaton. Viimeisestä lauseesta olen kuitenkin samaa mieltä, olkoonkin niin, että olen itse ainoa, joka tuohon on herännyt. En toki käytä termiä ulkopuolisten kuullen, vaan ainoastaan sisäisissä keskusteluissa, tyyliin "Helsingin pojat voisivat hoitaa sen mainoksen".
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ollessani kesäkandina 90-luvun alussa, jotkut vanhat sairaanhoitajat puhuivat kandeista pikkulääkäreinä. Se raivostutti.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja exsu »

ninnithequeen kirjoitti:Mua taas raivostuttaa ku rouvitellaan. Grrrrrr.....ja 18 v kirjastossa töissä olin kirjastoTÄTI. Grrrrr.....
Niin, tästä poiketen mä olen rouva.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriDaavid kirjoitti:Ollessani kesäkandina 90-luvun alussa, jotkut vanhat sairaanhoitajat puhuivat kandeista pikkulääkäreinä. Se raivostutti.
:P
AngryBird

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Tässä iässä se on ihan se ja sama jos tytötellään. Tytöttelevä vastapuoli saa tosin takaisin jotain vastaavaa, esim. sedittelyä :P
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 14:06

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

En muista, että mua olis juur koskaan tytötelty. Tietty tuommonen tytöttely tuottais ja uusintais semmosia konstruktioita, joita jotka ei oo silleen kivoja, mutta en osaa sanoa, miten se niinku henk.koht. tuntuis, kun mun eksistenssi ei synnytä tommosta diskurssia. Itse en tytöttele tai pojittele. Ei vaan oo tapana.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Mulle on ihan sama, jos joku mua tytöttelee, tädittelee tms. Rouvittelu kuullostaa oudolle, mut ihan sama sekin mulle. En ole turhan tarkka tällasissa asioissa :lol:
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Olen niin tavattoman poikamaisen oloinen, että en nyt oikein siitä ole osannut hermostua. Se muutama kerta kun on uralla tapahtunut, vastapuoli on ollut yleensä ainakin kaksi kertaa ikäiseni ja olen palauttanut pallon "papparaisella" tai "kääkällä" tms. Jos jurppii, ei pidä jäädä tuleen makaamaan. Naispuolinen kollega hommasi aikanaan tytöttelystä kirjallisen anteeksipyynnön ja varoituksen siihen erhettyneelle.
Universaali disclaimer.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Kaipa sitä vanhemmat ihmiset saavat pojitella, muiden pojittelu vähän on vähän ihmeellistä. Pojittelua tosin tapahtuu aika harvoin koska en yleensä ole huoneen kynäniskaisin.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja elco »

Itselläni sedittelyriski alkaa ajamaan pojitteluriskin ohi. Tai alkoi joskus 1900-luvun lopulla.

Itse tietenkin pojittelen ja tytöttelen kaikkia.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Just sukujuhlissa jouduin eräälle savolaiselle toteamaan kun onnistuin trollaamaan sen politiikka-keskustelussa ihan reunalle että " Ei tarvi huutaa eikä pojitella, tällä mökillä on 1 ihminen jolta kuuntelen huutoa ja pojittelua, ja se seisoo sun selän takana", tarkoittaen tietenkin äitiäni.

Äiti saa pojitella, muilta en sitä kuuntele.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
masa

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja masa »

exsu kirjoitti: Olen saanut itseni viime aikoina toistuvasti kiinni meidän yhden työparin "pojittelusta". Nämä "pojat" ovat siis minua 1-3 vuotta nuorempia oman työnsä superammattilaisia, ja "pojittelu" ei mielestäni ole kovin kunnioittavaa. .

Ei haittaa minua ainakaan. Itsehän kutsun tyttöjä pohjalaisesti flikoiksi. Vielä ei ole kukaan suuttunut, ainakaan julkisesti.


Tixin tarina on kyllä taa jotain omg ja facepalm-välimaastoa. Voin kuvitella miten pidetty tuo kyseinen harpyija on kollegana.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vuosia sitten olin isän kanssa ravintolassa ja isä kutsui tarjoilijaa huutamalla "poika". Hävetti.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Haittaa ainostaan silloin, kun tytöttelyä käyttävä tekee sen korostaakseen omaa "pätevyyttään". Muuten sopii, enemmän kammoan tädittelyä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:Tixin tarina on kyllä taa jotain omg ja facepalm-välimaastoa. Voin kuvitella miten pidetty tuo kyseinen harpyija on kollegana.
Mun ymmärtääkseni oikeussalissa vastapuolen asiamiehen tytöttely on sellainen mistä tuomari voisi halutessaan täräyttää suoraa sakkoakin. Kollegana erittäin pidetty. Itse asiassa nauramme yhäkin päin naamaa sille vastapuolen pösilölle aina tavattaessa. Hän ei ole erityisen pidetty.
Universaali disclaimer.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja Sola »

^^ Komppaan.
masa

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:oikeussalissa

Ach so. Kuvittelin että konttorilla puolihuolimattomasti heitetty juttu tai jotain. En muistanut että te teette töitäkin!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:
So Hard kirjoitti:oikeussalissa
Ach so. Kuvittelin että konttorilla puolihuolimattomasti heitetty juttu tai jotain. En muistanut että te teette töitäkin!
Kollegoiden kesken huumori on aika paljon rajumpaa kuin joku tytöttely.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:Kyllä tuo tytöttely ja pojittelu on tosi törkeää. Siksi kutsukin yleensä miespuolisia työkavereita homoiksi ja naispuoleisia huorrrriksi ja koirrriksi. :)
:) Smooth talker!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:
Kollegoiden kesken huumori on aika paljon rajumpaa kuin joku tytöttely.
Mä olen yhden naiskollegan temppujen jälkeen ottanut täydellisen puhtaan asialinjan naiskollegoiden kanssa. Meni meinaan silloin luottamus niin totaalisesti.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:Itsehän kutsun tyttöjä pohjalaisesti flikoiksi.
masa kirjoitti:Mä olen ottanut täydellisen puhtaan asialinjan naiskollegoiden kanssa.
Jossain toisessa kontekstissa voisi olla erilainen tulkinta "täydellisen puhtaasta asialinjasta".
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tytöttely ja pojittelu

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:Mä olen yhden naiskollegan temppujen jälkeen ottanut täydellisen puhtaan asialinjan naiskollegoiden kanssa. Meni meinaan silloin luottamus niin totaalisesti.
Hmmnjoo, enpä mä nyt korporaation käytävillä satunnaisesti vastaan tulevia mitenkään erityisesti puhuttele. Mä olen aina ollut töissä suhteellisen pienissä tiimeissä, ei ole ollut erehdyksen vaaraa. Tämäkin jota salissa tytöteltiin kutsuu itseään mm. "seitsemän leivän uuniksi" viitaten (olemattomaan) perseen leveyteen.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin