Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
RP

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RP »

küllküll kirjoitti:^ Ei se ole ajan tuhlaamista :D
Lähinnä kateuttani kysyin, itse ehdin katsoa hädin tuskin leffan päivässä.
Joo, ei tätä tahtia pysty pitämään jos töissä käy. Yöunet on nyt noin neljä tuntia eli pari kolme leffaa yöhön saa jos haluaa, mutta ei sitä vähäunisuutta oikein pysty pitämään (ellei pakko) jos töissä käy, silloin uni vienee voiton.

Kun oma mutsi tulee vierailulle, sulkeudun yleensä makkariin viikoksi, se on niinku mun hermoloma, kolme päivää vielä jäljellä tätä ihanuutta :D
RP

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RP »

Tänään ollut hieman hiljaisempi päivä, mutta nautinnollista draamailua anyways (projektina katsoa hyllyjen draama että komedia osioita hieman pienemmäksi): Short Cuts, Things We Lost in the Fire sekä Precious.

Saa nähdä jatkanko näillä genreillä vai siirrynkö äksöni/trilleri linjalle seuraavaksi.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

küllküll kirjoitti:^ Ei se ole ajan tuhlaamista :D
Lähinnä kateuttani kysyin, itse ehdin katsoa hädin tuskin leffan päivässä.
Viimeisen kahden viikon aikana olen ehtinyt katsoa neljä, eikä mulla ole edes lapsia.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

küllküll kirjoitti:Lähinnä kateuttani kysyin, itse ehdin katsoa hädin tuskin leffan päivässä.
Miten joku lapsellinen ehtii katsoa yhdenkään leffan päivässä? Itellä tulee katottua öpaut yksi leffa kuukaudessa :D
Pröötprööt
masa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja masa »

pierupylly kirjoitti: Miten joku lapsellinen ehtii katsoa yhdenkään leffan päivässä? Itellä tulee katottua öpaut yksi leffa kuukaudessa :D

Silloin kun ovat päiväunilla tai illalla.

Ostin pleikkarin maaliskuussa ja olen pelannut sillä niin paljon, että olen juur matkalla Shambalaan :D
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

masa kirjoitti:
pierupylly kirjoitti: Miten joku lapsellinen ehtii katsoa yhdenkään leffan päivässä? Itellä tulee katottua öpaut yksi leffa kuukaudessa :D
Silloin kun ovat päiväunilla tai illalla.
Päiväunien aikaan olen töissä ja illalla menee klo 23 nukkumaan. Olen kyllä lauantai-illat varannut leffoille, mutta viimeisenä kahtena kertana olen nuokahtanut puolen tunnin kohdalla :D No, ehkä sitten kunhan unirytmi tasoittuu ja alkaa käymään vähän aiemmin yöunille.
Pröötprööt
RP

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RP »

Vauva-aikahan oli yhtä juhlaa elokuvien osalta, tottakai näin äitinä koska en töissä. Tytsä nukkui sohvalla vauvapedissään mun viekussa ja mä pöhötin yötä myöden leffojen parissa. Sehän vaan nukkui, syöttökertoja lukuunottamatta.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

RP kirjoitti:Vauva-aikahan oli yhtä juhlaa elokuvien osalta, tottakai näin äitinä koska en töissä. Tytsä nukkui sohvalla vauvapedissään mun viekussa ja mä pöhötin yötä myöden leffojen parissa. Sehän vaan nukkui, syöttökertoja lukuunottamatta.
Meillä on vähän erilainen tapaus, valvoo käytännössä päivät ja nukkuu yöt. No, pääasia että nukkuu ne yöt.
Pröötprööt
RP

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RP »

küllküll

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Bridesmaids

Kierrän girly-hömpät yleensä kaukaa, mutta joskus miehen täytyy poiketa periaatteistaan.

Tää filkka oli oikeastaan miellyttävä yllätys - semminkin kun muuten nössöllä ääniraidalla kuuluu myös Eiskadeiskaa!!! Päähenkilöt näyttävät "tavallisilta ihmisiltä" eikä joukossa ole mitään yyberbimboja. Traileriin on poimittu räväkämpiä pätkiä, mutta leffan yleistempo on aika hillitty. Pituudesta puolisen tuntia tiivistämällä olisi saanut huomattavasti jämäkämmän paketin. SNL-taustaisen pääroolittaja Kristen Wiigin komediennen lahjat vaikuttivat.

Kyllä tästä treffielokuvaksi on.

Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Georgina »

küllküll kirjoitti:Bridesmaids

Tää filkka oli oikeastaan miellyttävä yllätys
Hyvä ystävä kävi kans kattoon tuon ja sanoi samaa, yllättävän hyvä kuulemma. Pitää melkein mennä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

küllküll kirjoitti:Kellyn Sankarit
Ei huono.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
küllküll

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Crimson Tide

"Kapina Laivalla" vietynä amerikkalaiseen SSBN:een (ballistisia ohjuksia kuljettava ydinsukellusvene). Gene Hackmanin jääräpäinen kippari ja Denzel Washingtonin ensimmäinen upseeri puskusilla siitä, nuketetaanko neukut vaiko eikö.

Jerry Bruckheimerin luotto-ohjaaja Tony Scott käyttää kaikki temppunsa (puolifilttereitä ulkokuvissa, kamera-ajoja huoneen laidalta toiseen, voimakkaita värivaloja). Lopputulos on sujuva jännitysviihdyke - eniten pääparin ammattitaidon ansiosta. Knoppitietoa sen verran, että käsistä oli vääntämässä eräskin Quentin Tarantino. Kredoja ei herunut, mutta ukon kädenjälki näkyy selvästi useammassakin kohdassa (upseerikunta jauhamassa sukellusvene-elokuvista, "Von Clausevitz"-keskustelu upseerimessissä sekä päähenkilöiden väittely lipitzan-hevosten alkuperäisestä kotimaasta.

Kuva

Muutamia ihan hirveitä asiavirheitä toki mukana. Pelotepartioon lähtevä boomer tuskin ajaa pinnalla vain siksi, että kippari saa polttaa sikarin ja nauttia auringonlaskusta. Tehostekohtauksissa nauratti "USS Alabaman" potkuri joka pyöri kuin viimeistä päivää. Ohjusveneissä on vitun isot potkurit mm. siksi, ettei kierroksia tarvita niin paljoa. Mitä nopeammin propu jauhaa vedessä, sen todennäköisemmin tulee kavitaatiota > pieniä kuplia jotka vastapuoli kuulee. Piilossapysyminen on sukellusveneasellajille kunnia-asia ja jos delfiini-merkkiä uniformunsa rinnassa kantava jotain vihaa, niin omasta paatista kuuluvaa ääntä.

"Punaisen Lokakuun Metsästyksen" elokuvaversiossa oli samanlainen ääliömäisyys. Kun Sean Conneryn esittämä kippari kytkee uuden hienon ohjusveneensä lähes äänettömän voimansiirron päälle livahtaakseen varjostajaltaan, miehistö puhkeaa spontaanisti laulamaan "Suuri Ja Mahtava Neuvostoliitto". Vitusti järkeä rakennuttaa kallis ohjusvene ja sitten ajaa sillä "hiljaa" samalla kun sata ukkoa veisaa kansallislaulua. Tosi hiljaista :D
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bhven »

küllküll kirjoitti: Muutamia ihan hirveitä asiavirheitä toki mukana. Pelotepartioon lähtevä boomer tuskin ajaa pinnalla vain siksi, että kippari saa polttaa sikarin ja nauttia auringonlaskusta.
Piti nyt oikein tarkistaa, mutta kun nuo Bangorista lähtivät, niin Juan de fucan salmen suulta on mannerjalustan reunalle matkaa noin 80 kilometriä. Sukelsivat vasta kun kölin alla oli vettä 1200 jalkaa, kuten dialogista käy ilmi. Ajoivat siis pinnalla noin 300 kilometriä mannerjalusta päällä.
küllküll

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ No se oli iso ja kallis sikari :D
Joku on nyt tehnyt kotiläksynsä. Olen oikeasti vaikuttunut, tuo ei olisi tullut edes mieleenkään!

48 Hrs

Buddy-movie körmyniskasta valkoisesta kytästä (Nick Nolte) joka joutuu hakemaan vankilasta mustan venkulan (Eddie Murphy) saadakseen napattua copkiller-vankikarkurin.

Aika on jotenkin verottanut tätä pätkää. Muistelen pentuna diggailleeni kovastikin, mutta nyt tuntui vain keskiverrolta viihdykkeeltä. Murphy onnistui paremmin "Vaihtokaupoissa".

Kuva
küllküll

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Clear And Present Danger

Kattelin sitten aamukolmelta, kun rupesivat puhelimella häiriköimään niin ettei saanut nukuksittua...

Tässä skenaariossa pressa pottuuntuu Medellinen koksukartelliin niin perusteellisesti, että aloittuttaa salaisen sissisodan marssipulverin tuottajia vastaan. Collateraalia damagea tulee liikaa ja Washingtonin nappikallet vetävät Kolumbiassa toimivalta sissiyksiköltä tuen pois ja uhraavat mosurit poliittisessa lehmänkaupassa huumeparonin juonittelevan turvallisuusneuvonantajan kanssa. Tämähän ei tietysti käy ja "meidän poijjaat" pitää lähteä hakemaan pois.

Ihan siedettävä Clancy-filmatisointi. Kirja toki paljon rikkaampi, mutta perusjuoni välittyy kiitettävästi. Harrison Ford on kyllä vähän turhan pökkelö jackryan. Roolituksesta ei muuten valitettavaa, mutta minusta Willem Dafoe on ihan väärä jätkä agentti John Clarkin rooliin. Ei vaan toimi. Restartin ("Sum of All Fears") Liev Schreiber on muuten tuohon rooliin ihan yhtä huono)

Pelonsekaisin tuntein odottelen, saadaanko vielä filmaamattomista jackryaneista mitään kelvollista isolle kankaalle ("Debt Of Honor", "Executive Orders", "Bear And The Dragon" ja "Red Rabbitt"). Nää viimeiset neljä ruununraakki Clancyn tekelettä on kyllä sivu- ja sivujuonimäärältää semmoisia järkäleitä, että niitä joutuisi kyllä editoimaan todella raskaalla kädellä ennen kuin niitä voisi kuvitellakaan filmaavansa)

Kuva
RP

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja RP »

Karu paluu arkeen on verottanut katseluaikaa, mutta sen vähänkin olen käyttänyt hyödyksi ja paneutunut yhteen lemppariini eli pieneen ja mahtavaan Woody Alleniin. Tällä kertaa kierrokselle pääsivät: Every Thing You Always Wanted to Know About Sex * But Were Afraid to Ask, What's New Pussycat sekä Vicky Cristina Barcelona.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Crazy Stupid Love. Aivan ihana, kokonaisuudessaan niin hyvän mielen leffa kuin olla ja voi. Rakkauden sekä sen oheistunteiden ja -tapahtumien kirjoa lähes vauvasta vaariin. Ja se Gosling. Luulen, että sen täytyy olla jotain laitonta. Haluan nähdä ihmisen, jota tämä leffa ei kosketa jollain tasolla ja väitellä aiheesta hänen kanssaaan. YV:stä tavoittaa.

http://www.youtube.com/watch?v=eK68Y3oMEk8


Zombieland. "It's time to nut up or shut up." Zombieleffa, jossa zombiet on kuitenkin vahvasti sivuosassa päähenkilöiden jahdatessa toisiaan, zombievapaata unelmaa sekä Twinkies -patukoita apokalyptisessa maailmassa, jossa tärkeintä on taas kerran Rakkaus. Siinä nyt ei enää liene kenellekään mitään uutta, että rrrrakkauteni Eisenbergin roolivalintoja kohtaan(sitä ihmissutta EHKÄ lukuunottamatta) alkaa olla jokseensakin kuolematonta, pun intended ja toimis paremmin in English, mutta so not. Erikoismaininnan saa nouseva tähdykkä Emma Stone, joka ei taatusti ole parhaimmillaan tässä leffassa, mutta silti.

:h:
Prepare for the worstest.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Koska en voi tehdä mitään hyödyllistä niin käyn meidän suppeaa dvd valikoimaa tässä läpi. Katsoin jo Brokeback mountain. Oivoi, kyllä se on ihana leffa, kiellettyä rakkautta vähän eri paketissa. En ole katsonut sitä hetkeen ja tällä kertaa osasin sitä katsoa paljon positiivisemmassa valossa, niille tyypeillehän tapahtui itse asiassa paljon hyvää :h:

Hienoja maisemia, vakuuttavia näyttelijäsuorituksia ja pelkistetty tarinankerronta toimii allekirjoittaneelle.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Ja seuraavaksi listalla Pirates of the caribbean, At Worlds End
Hitto tää oli parempi kuin muistinkaan! ja katsomalla tämän hoksasin miksi en ihan niin paljon pitänyt siitä nelosesta, at stranger tides. Vaikkakin uudempi on tehty pienemmällä budjetilla en kaivannut niinkään erikoistehosteita kuin visuaalisia ja musiikillisia oivalluksia jotka tästä kolmosesta löytyivät! Ei leffan parasta antia olleet lonkerot vaan hienot kuvakulmat, maisemat ja kohtalokas musiikki. Oisko kyse siitä että Gore Verbinski on osannut hommansa Rob Marshallia paremmin?

Esimerkiksi tämä kohtaus (jolle kuva ei tee oikeutta) on ihan törkeän hieno! Musiikki toimii tässä ihan täysillä!
Kuva

En onnistunut löytämään kuvaa siitä kun maailmanloppua etsiessä seilattiin pakkasessa, sekin oli kuvattu upeasti enkä silti usko että siihen on tarvinnut käyttää törkeitä määriä rahaa.

10 vuotta on muuten pirun pitkä aika odottaa rakastaan, toki jos se sattuu olemaan Orlando Bloom niin pitäisi jo vakavasti harkita ;)
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Georgina kirjoitti: Brokeback mountain .
Katsoin tuon joskus vuosia sitten ja olin kuolla tylsyyteen :P
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Kreitsu kirjoitti:
Georgina kirjoitti: Brokeback mountain .
Katsoin tuon joskus vuosia sitten ja olin kuolla tylsyyteen :P
Musta se oli ihan törkeän hyvä!
Mä olin kuolla aikoinaan tylsyyteen kun katsoin Blair Witch project joka on kuulemma monen mielestä jotenkin jännä? Vidu mitä skeidaa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Uh huh.

En oo kattonu enkä kato:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Human_ ... _Sequence)

onko joku kitinäläinen katsonut? Tunnusta, senkin sairas pervå!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Uh huh.

En oo kattonu enkä kato:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Human_ ... _Sequence)

onko joku kitinäläinen katsonut? Tunnusta, senkin sairas pervå!
En ole katsonut muuta kuin South parkin jakson jossa aihetta sivuttiin.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: onko joku kitinäläinen katsonut? Tunnusta, senkin sairas pervå!
Eikös edesmennyt ystäväsi snapa hehkuttanut tuota täällä joskus.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Vastaa Viestiin