Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Dave, olen ymmärtänyt, ettei ammattilaiskiekko, kuten moni muukaan ammattilaisjoukkueurheilu, ole omistajalleen mitenkään paras tai edes hyvä sijoitus. Väitän, että suhteellisen usein omistajalla on merkittävä kiinnostus itse lajia kohtaan, jopa lajirakkaus.
Voi olla. Saatan olla bluesmies.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 363
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

masa kirjoitti:Vain Venäjällä rakennetaan tutka-antenni kiitoradan kanssa samaan linjaan?
Kuva
Loppuiko data & argumentit?
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

masa kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/khl/nain-vena ... 26204.html


Vain Venäjällä rakennetaan tutka-antenni kiitoradan kanssa samaan linjaan?
Luin kaikki kommenttinne, ja olihan niissä mietitty asiaa moneltakin kantilta. Herättää tunteita tokikin. Hyvät kommentit kaikenkaikkiaan ja kommenttihan on aina hyvä, jos siihenon uhrattu ajatuskin!

Toki en alkuunkaan ymmärrä, mitä kornia olisi avauksessani? Jos hiukan perustelisit So Hard! vai onko se haukkuminen vain SA:n moittiminen "viran puolesta"?Hiukan arvaan niin, sillä miksi siinä jotain kornia olisi?

Itse olen myös puhunut eräitten urheilumiesten eli ystävieni kanssa asiasta ja jossain määrin myös samaa asiaa kuin täällä on vilahtanut. Ovat kaverini olleet silti aika hiljaisia. Juoksijaporukkakavereitani nuoruudesta. Jääkiekko oli silloin hiukan kuin kilpailulaji ja suhtauduttiin siihen ikäänkuin vihulaisena.
NYT on asiat täysin toisin ja minä olen ihan koukussa jääkiekkoon kuten useimmat suomalaiset, vaikka ensiä jurikaan ole pelannut lukunottamatta hupimatseja, puulaaki.

MASAN HUOMIO on erinomainen. Katsoin tuon animaation ja mietin sitä samaa, että onkohan animaatiossa virhe vai oliko kentän suunnittelija alaikäinen? Ihan siis kamalaa ku koneen nokka olisi tuosta katkennut kuin hammastikku. Hirveät voimat. Mutta olikos siis heikko polttoainelaatu? Mitenkäs sekin IKINÄ voi olla ymmärrettävissä,jos se sitä on!

Stadinarska
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Arska!

Kuinka järkyttynyt olit näistä kahdesta uutisesta ja minkälaisia ajatuksia elämän hauraudesta ne sinussa herättivät?

http://www.iltalehti.fi/libyankriisi/20 ... 4_lc.shtml

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.sht ... -italiassa
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Arska!

Kuinka järkyttynyt olit näistä kahdesta uutisesta ja minkälaisia ajatuksia elämän hauraudesta ne sinussa herättivät?

http://www.iltalehti.fi/libyankriisi/20 ... 4_lc.shtml

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.sht ... -italiassa
Aatella että joku kuolee jo lapsena ihan ennenku ehtii idoloimaan venäjän liigan kiekkopelaajia! Lapsparat! Näihköhän ehtivät edes seurata potkupalloa? Kyllä nyt tuli mieleen että elämä on haurasta.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Arska!

Kuinka järkyttynyt olit näistä kahdesta uutisesta ja minkälaisia ajatuksia elämän hauraudesta ne sinussa herättivät?

http://www.iltalehti.fi/libyankriisi/20 ... 4_lc.shtml

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.sht ... -italiassa
Aatella että joku kuolee jo lapsena ihan ennenku ehtii idoloimaan venäjän liigan kiekkopelaajia! Lapsparat! Näihköhän ehtivät edes seurata potkupalloa? Kyllä nyt tuli mieleen että elämä on haurasta.
Näinhän se on. Mahtoivatko lapsiraukat koskaan saada katsoa edes Eurosportia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

NuoriDaavid kirjoitti:Arska!

Kuinka järkyttynyt olit näistä kahdesta uutisesta ja minkälaisia ajatuksia elämän hauraudesta ne sinussa herättivät?

http://www.iltalehti.fi/libyankriisi/20 ... 4_lc.shtml

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.sht ... -italiassa
Daavid hyvä! Kiitos kysymästä.

Kuitenkin selostin ajatuksiani hyvin laajalti alkupostauksessani ja niistä vastakkainaseteluista ja tasa-arvosta. Etkö lukenut edes!Kirjoitinhan varsin selkeästi, että perustan tasa-arvoon ihmisten ihmisarvossa, mutta totesin, että ihminen inhimillisenä vain kokee jotkut asiat koskettavampana vaikka kuinka pyrkii tasapuolisuuteen.

Kuitenkin kaikki asiat, nuo liittämäsi myös mitä suurimmin, ovat ihmisille tragedioita, ja koskettavat. Olisi arvojen miettimisen paikka, jos ne sivuuttaisi yhdentekevinä.

Mutta olen usein pysähtynyt uutisissa, joiden mukaan joissain on kuollut se ja se määrä ihmisiä, ja otsikoihin tulee, että yksi suomalainen on kuollut.
Minä en tekisi sellaista otsikkoa. Siinä on oikeastaan sitä korniutta ja lisäksi se otsikko ei ole kestävää kehitystä: se ei ole kasvattava. Lapsi huomaa, että on oltava tuolla tavalla ajatteleva: Oma maa mansikka, muu maa sitten jotain ihan muuta. Ei hyvä, jos ajattelee maailman parantamista.

Kuitenkin on nähtävä myös metsä puilta. Maailmassa on nälänhätä samaan aikaan kun muualla on yltäkylläisyyttä. Siinä on moraalisesti ainakin minulle varsin kestämätön asia.


SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Luin toki. Mulle on kyllä aivan sama, jos 40 ulkomalaista, kuminpalaa työkseen jäällä liikuttelevaa kuolee lento-onnettomuudessa, tai 40 pakolaista hukkuu laivaonnettomuudessa. Molemmat ovat ikäviä juttuja, mutta kumpikaan ei mua hetkauta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Jääkiekkojoukkueet ovat liikeyrityksiä. Ei niillä ole muuta funktioita kuin tuottaa voittoa omistajilleen.
Jos sun lekuriasemalle iskisi tulipalo ja kaikki muut kuolisivat niin olisiko ansionmenetys ainoa asia mikä sinulla kävisi mielessä?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Jääkiekkojoukkueet ovat liikeyrityksiä. Ei niillä ole muuta funktioita kuin tuottaa voittoa omistajilleen.
Jos sun lekuriasemalle iskisi tulipalo ja kaikki muut kuolisivat niin olisiko ansionmenetys ainoa asia mikä sinulla kävisi mielessä?
Ei.

En kuitenkaan palkkaisi ennaltaehkäisevästi ko. asemalle 24/7/365 omaa päivystävää palomiestä, jos se veisi firman tuloksen miinukselle.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

NuoriDaavid kirjoitti:Luin toki. Mulle on kyllä aivan sama, jos 40 ulkomalaista, kuminpalaa työkseen jäällä liikuttelevaa kuolee lento-onnettomuudessa, tai 40 pakolaista hukkuu laivaonnettomuudessa. Molemmat ovat ikäviä juttuja, mutta kumpikaan ei mua hetkauta.
Kiitos Daavidi vastaksestasi.

No siis en minäkään nyt mitenkään ahdistu tai minua kosketa itselleni kamalasti tuollaiset onnettomuudet, mutta selkeästi en kuitenkaan niitä sivuuta mitättöminä uutisina. Minun mielestä pääasia on, että on oma etiikka ja moraali sellainen, että kuitenkaan ei ainakaan riemastu asioista ja miettii asioita laajemmin juuri suhteellisuutena eri onnettomuuksissa ja maailmankaikeudessa.
Usein juuri lähes "raivostuttaa" median populistisuus jossain yksittäisissä kuoleman tutkimisissa ja joissain muutaman tärkeän ihmisen kuolemassa, ellei niissä ole jotain poliittista merkitystä, ts. vaaraa tulevaisuuteen. Siis raivostuttavuus kohdistuu siihen niinkuin olen sanonut, että auttamista olisi miljoonille ihmisille, jotka kuolevat perustarpeisiin.

Mutta yksittäiselle ihmiselle MINUN MIELESTÄ riittää, että se miettii omia arvojaan ja asioita hiemankin ja muodostaa päässään oikean ja väärän ja ne kuuluisat metsät ja puut.

Minä kirjoitin juuri tästä Jaroslav-onnettomuudesta niin, että "pyysin anteeksi", että se vaikuttaa minuun niin koska olen hirveä jääkiekkofani. Perustelin asiaa sillä, että ihminen on vain inhimillinen ja joskus näkee ne puut metsässä. Olen vain pieni ihminen! Mutta PITÄÄ MIETTIÄ arvojaan ja perusteitaan. Jokaiselle on annettu aivot. Ja jos osaa siivota lattian, osaa myös miettiä!!

Minulle selkeästi vaikutti jopa fyysisesti Estonian taannoinen uppoaminen. Se oli sellainen tragedia, että vaikka media repi tietenkin siitä viimeisestkin populismit niin se oli NIIN TOSI ja karmea, että se vain kiinnosti ja hirvitti ja ajatteli hirveitä viimeisiä hetkiä.

Samoin en juurikaan voi miettiä keskitysleirin kammotuksia ja kidutuksia ja perheitten erotuksia, sitä inhimillistä hätää... minun tulee varsin kurja olo jopa keskitysleirivitseistä, vaikka ne sinänsä saattaisivat naurattaa. taustalla on vain niin vakava asia, että ne vitsit pitäisi periaatteessa kieltää.

Niinkuin moni muukin asia. Mutta kun joku saa niistä haitallisista asioista rahaa. Sitä joka tapauksessa ihmettelen hautaan asti, miten ihmiset menevät aina vain lankaan erilaisissa juksauksissa. Tälläkin hetkellä joku huumeita käyttämätön hyväkuntoinen antaa ohjeet kuriirille mennä koulun pihalle tuhoamaan lapsia.

Laitoin nyt esimerkin vielä. Viimeiseksi sanoiksi sanoisin tähän postaukseen, että älkää noudattako mediamiesten ja naisten kukkaron avaamissyteemiä vaan menkää lenkille ja mietikää elämän oikeita arvoja.

Eiköhän siinä ollut saarnaa tarpeeksi. Kitinässä on hurjasti älyllistä resussia, todellakin! Mutta surkean paljon oikeaa itsekkyyttä ja erilaisuuden eristämistä, suvaitsemattmuutta, räikeätä omanhyväistä itsekkyyttä.

KOETTAKAA vihdoinkin ymmärtää sekin, että omilla kirjoituksillani olen KOETTANUT herättää jokaisessa sen ajatuksen, että mikä on oikein ja mikä väärin ja mikä hauskaa ja mikä vinksallaan.
Muutama on oivaltanut, sen uskon. Mutta nyt vain AJATUKSIA mukaan. Ei asioita tarvi VAIN lukea kirjoista. Pitää ajatella lukemaansa tai kokemaansa.

Te olette ihan hienoa väkeä kaikki, ja ajattelette. Siksi ihmettelenkin, kuinka jotkut ajatukset ja arvot vaatisivat selkeää kehittämistä.

Jatkan vielä! Tukija-"leikkini" ei oikeastaan ole leikkiä muuten kuin sanana. Olen aina kehunut aiheesta ja moittinut jos on todella ala-arvoista asiaa, joka ei sivistyneelle ihmiselle kuulu. Ne, jotka olen sanonut tukijoikseni, ovat osoittaneet monenlaista sydämen sivistystä.

Ja itsekin tunnen että "paasaan". En halua olla Jumala, mutta kerron asioista, jotka olen päässäni monina vuosina, vuosikymmeninä, miettinyt.

Noniin, nyt sitten meni aikatauluni sekaisin, MUTTA SIINÄKIN pitää olla suhteellinen. Minun työni ja asian siirtyminen tämän kirjoituksen vuoksi ei vaikuta oikeasti maailmankaikkeuteen mitenkään. En ole näet tehnyt vahinkoa. Teen vaan sen sitten illalla.

Voikaa hyvin ja IHAN KAIKILLE ystävyyden toivossa

STADINARSKA

(Anteeksi saarnamainen ote - se on minun hiukan ikävä piirteeni, mutta kun innostun! En tarkoita pahaa, ja viimeisenä tärkeänä varmuuden vuoksi: kaikissa meissä on vikaa ja kehitettävää ja Stadinarska ei suinkaan siinä asiassa ole poikkeus vaan yksi yhteiskunnan inhimillisistä muurahaisista
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Manaaja

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Hienosti emuloitu empatiaa.

Mut vituixmän.
Stadinarska kirjoitti:Kiitos Daavidi vastaksestasi.

No siis en minäkään...minua kosketa itselleni...en kuitenkaan...Minun mielestä...MINUN MIELESTÄ...Minä kirjoitin...vaikuttaa minuun...Olen...Minulle selkeästi...en juurikaan...minun tulee...omilla kirjoituksillani olen...Ne, jotka olen sanonut tukijoikseni...En halua olla Jumala...Minun työni...En ole...Teen vaan...se on minun ...Stadinarska.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jos ihminen ei liiku niin hän kuolee paikalleen, loput kuolee liikkeessä.
Parin lätkänpelaajan, varsinkaan venäläisen kuolema ei juuri liikuta. Toisaalta sieltä tulee aina yhdestoista venäläinen? Jos positiiviselta puolelta katsellaan asiaa, niin nyt on sitten helpompi uudistaa joukkoe, kun ei tarvi vanhaa vuosikertaa pois potkia?

Ja kyllä olin pillahtaa itkuun kun luin 1700 potilaan kuolleen Suomessa hoitovirheen takia! Entäs ne 1000 itsarin tehnyttä? Polttoainekuluja ei tullut lisää, paitsi jos pakokaasulla itsensä rappoivat?

Se vaan on sillä lailla, että kaikkea ei voi surra, ei edes useimpia asioita tai ihmisiä. Maailmassa kuolee koko ajan ihmisiä sitä tahtia että lienee myöskin mahdotonta. Viimeisen sekunnin aikana kuoli varmaan kymmenen ihmistä? Sureppa niitä! Jos tiedonvälitys olisi ollut kuten Neuvostoliiton aikana, viikon päästä ei olisi niin surettanut? Tieto lisää tuskaa.

On myös itsekästä surra ihmisiä joita joku toinen todella suree, omaiset yms. vähän kuin varastaa surua. tietenkin tämä sureminen korvaa niitä voimakkaita tunteita joita ei nykymaailmassa ole tai sitten niitten tunteminen aiheuttaa harmia tuntijalleen. Joka päivä pitää niin korrekti olla että siihen ei pienet surut mahdu. Kumpi sitten aiheutti enemmän surua, jääkiekkojoukkoe vai Kyllä se kesti kuulin Karoliinan lähteneen? Riippuu kohderyhmästä. Ei varmaan pikkutytön kuolema tuntunut niin voimakkaasti jääkiekkofanaatikon kupolissa eikä jotkut äijänköriläät vaspailevien tyttöjen mieltä niin sumentaneet?
Noissa kahdessa on tietysti se ero että kuka tahansa pieni lyyli voi joutua väkivallan tai muun rikoksen uhriksi tai muuten vain joutua onnettomuuteen, harvempi meistä lentelee rublia taskut täynnä venäjän ilmatilassa?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4287
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Bhven »

:O c==3
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Niban postaus tuntui jollain tasolla järkevältä. Onkohan tämä vakavaa??
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Niba »

Nyt Putin jakoi ruusuja arkuille, vaikka on ollut hyväksymässä ja ylläpitämässä Venäjän kelvotonta ilmailukalustoa? Tai ei ole aiheuttanut mitään muutosta tilanteeseen. Kaikki välttämätön taitaa olla ryssissä retuperällä? Suomi rahoitti jätevedenpuhdistustusta, kukahan ostaa venäläisille uuden siviililentokaluston? Ai niin Venäjä sijoittaa seuraavan kymmenen vuoden aikana 500 miljardia uuteen sotakalustoon, taistelukoneisiin yms. Selkeä rahapula vaivaa siis Venäjää.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Manaaja kirjoitti:Hienosti emuloitu empatiaa.

Mut vituixmän.
Stadinarska kirjoitti:Kiitos Daavidi vastaksestasi.

No siis en minäkään...minua kosketa itselleni...en kuitenkaan...Minun mielestä...MINUN MIELESTÄ...Minä kirjoitin...vaikuttaa minuun...Olen...Minulle selkeästi...en juurikaan...minun tulee...omilla kirjoituksillani olen...Ne, jotka olen sanonut tukijoikseni...En halua olla Jumala...Minun työni...En ole...Teen vaan...se on minun ...Stadinarska.
Kuinkahan minä... aä, siis minähän puhun,,,äh, siis sinämuoto on minulle äh...en minä voi sinua käyttää...äh... siis

mää puhun omia mielipiteitäni, ihan mahdotonta puhua jonkun muun suulla kuin minun äh.

Minä olen minä enkä ole sinä vaikka haluaisitkin!

Mutta oikeastaan taisit pitää silti kirjoitustani hyvänä, luin rivien välistä.
Vuodatin siihen kuitenkin energiaani sielusta syvältä!

Pitääpä vastata sulle Stadinarskan Sanomiin, postaukseesi jostain puskasta
.

Vakavoitunut S T A D I N A R S K A
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Jaroslavin lentotragedian musta muistoketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Ei auttanut henkitorven siirtokaan vai eihän sitä varmaan ehditty edes valmistella.
Elossa oleva jääkiekkoilija , tunnettu maajoukkueestakin, poistui maallisesta elosta. Uskoisin asian olevan hänelle onni, sillä karmeassa kunnossa mies olisi loppuelämänsä ollut melko varmasti(?)

Mutta toden totta. Ihmisiä kuolee ja syntyy. Kun ihminen on keksinyt ilmassa olevia esineitä, niin tämä asia pitää laittaa kohtaan "luonnollinen mahdollisuus".

On inhaa kuitenkin, että hirveästi rahaa menee pelaajien palkkoihin, mutta sitten ne menevät vapaaehtoisesti istumaan johonkin karmealla riskillä.

Mielenkiintoista saada tietää onko kysymyksessä

a) huono viallinen kone

b) huono polttoaine

c) huonot lentäjät

d) huono asenne (venäjä saattaa suhtautua lentoliikenteeseen liian arkisesti? Huoltoon suhtautuminen?

Stadinarskalainenhan ei todellakaan osaa muuta kuin aavistaa ja aavistaa kohtaa d. Onko teillä lukijoilla muita aavistuksia? Otaksuisin, että kohta d olisi kaikkein oletettavin, mutta se on myös hävettävin ja siksi ehkä ei niin suosittu syy ainakaan heti ennekuin on pakko se sanoa


Stadin Arskalainen
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Vastaa Viestiin