Perussuomalaiset - The Finns

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:Toisaalta H-a oli tietysti siinä oikeassa, että diktatuuri olisi ainoa mahdollisuus ajaa säästöt voimaan Kreikassa. En nyt muista, sanoiko hän poistetussa postauksessaan, että se olisi hyvä asia. Tosiasia se kuitenkin on.
Toinen vaihtoehto on tietysti, ettei kukaan enää lainaa niille rahaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Toisaalta H-a oli tietysti siinä oikeassa, että diktatuuri olisi ainoa mahdollisuus ajaa säästöt voimaan Kreikassa. En nyt muista, sanoiko hän poistetussa postauksessaan, että se olisi hyvä asia. Tosiasia se kuitenkin on.
Toinen vaihtoehto on tietysti, ettei kukaan enää lainaa niille rahaa.
Sehän kaataisi koko maan ensikuussa ja velat jäisivät taatusti maksamatta. Kyllä mä näen, että jos ajatellaan velkojia, niin diktatuuri olisi varmin vaihtoehto rahojen takaisin saamiselle.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:Sehän kaataisi koko maan ensikuussa ja velat jäisivät taatusti maksamatta.
Juu, mutta säästötkin varmaan toteutuisi, jos kreikka ei saisi rahaa kuin omilta kansalaisiltaan. Joko verottamalla tai lainaamalla.

Ei ole ollenkaan varmaa kiinnostaisiko sotilasjunttaa maksaa velkoja. Voishan nuo ilmoittaa, ettei maksa penniäkään takaisin. Ellei sitten ole kyseessä EU:n omat sotilaat.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Toisaalta H-a oli tietysti siinä oikeassa, että diktatuuri olisi ainoa mahdollisuus ajaa säästöt voimaan Kreikassa. En nyt muista, sanoiko hän poistetussa postauksessaan, että se olisi hyvä asia. Tosiasia se kuitenkin on.
Toinen vaihtoehto on tietysti, ettei kukaan enää lainaa niille rahaa.
Sehän kaataisi koko maan ensikuussa ja velat jäisivät taatusti maksamatta. Kyllä mä näen, että jos ajatellaan velkojia, niin diktatuuri olisi varmin vaihtoehto rahojen takaisin saamiselle.
Dikatuurit ovat tupanneet järjestään johtamaan talouden kurjistumiseen. Keskiluokan vapaus on se joka vaurastuttaa yhteiskunnat. Jos aika menee mellakoidessa, kapinoidessa tai vankileireillä, kansantuote ei kasva. Eiköhän se ole niin, että paras tapa saada kreikkalaiset säästöihin on lopettaa lainaaminen. Jos kukaan ei vippaa, suu menee väkisin säkkiä myöden. Sellaista vaihtoehtoa jossa velkojat saisivat fyrkkansa takaisin ei ole tarjolla.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:
Toinen vaihtoehto on tietysti, ettei kukaan enää lainaa niille rahaa.
Sehän kaataisi koko maan ensikuussa ja velat jäisivät taatusti maksamatta. Kyllä mä näen, että jos ajatellaan velkojia, niin diktatuuri olisi varmin vaihtoehto rahojen takaisin saamiselle.
Dikatuurit ovat tupanneet järjestään johtamaan talouden kurjistumiseen. Keskiluokan vapaus on se joka vaurastuttaa yhteiskunnat. Jos aika menee mellakoidessa, kapinoidessa tai vankileireillä, kansantuote ei kasva. Eiköhän se ole niin, että paras tapa saada kreikkalaiset säästöihin on lopettaa lainaaminen. Jos kukaan ei vippaa, suu menee väkisin säkkiä myöden. Sellaista vaihtoehtoa jossa velkojat saisivat fyrkkansa takaisin ei ole tarjolla.
Toisaalta Kiinassa on diktatuuri ja talous on kasvanut n 10% vuodessa 70-luvun lopulta lähtien.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Sehän kaataisi koko maan ensikuussa ja velat jäisivät taatusti maksamatta.
Juu, mutta säästötkin varmaan toteutuisi, jos kreikka ei saisi rahaa kuin omilta kansalaisiltaan. Joko verottamalla tai lainaamalla.
Säästöt varmastikin toteutuisivat, kun rahaa ei olisi. Jos rahaa ei ole ja lainaa ei saa, niin on vaikea kuluttaa. Mutta velkojat eivät saisi tässä tapauksessa senttiäkään.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriDaavid kirjoitti:Toisaalta Kiinassa on diktatuuri ja talous on kasvanut n 10% vuodessa 70-luvun lopulta lähtien.
Mutta se ei ole perinteinen sotilasdiktatuuri, johon H-A viittasi.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja aasi »

Ei helvetti, kyllähän ne hienosti saa taas käännettyä keskustelun Hallikseen ja Perussuomalaisiin. Eikä mitään oikein ole taaskaan tehty, tai mitään merkittävää edes sanottu.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Uskoisin kyllä, että Persujen kannatuksen huippu on nähty. Veikkaan, että ennen seuraavia eduskuntavaaleja puolue hajoaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

aasi kirjoitti:Ei helvetti, kyllähän ne hienosti saa taas käännettyä keskustelun Hallikseen ja Perussuomalaisiin. Eikä mitään oikein ole taaskaan tehty, tai mitään merkittävää edes sanottu.
Joo, ja vielä kansainvälisesti. Onneksi niillä on nyt virallinen englanninkielinen käännös puolueen nimestä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
aasi kirjoitti:Ei helvetti, kyllähän ne hienosti saa taas käännettyä keskustelun Hallikseen ja Perussuomalaisiin. Eikä mitään oikein ole taaskaan tehty, tai mitään merkittävää edes sanottu.
Joo, ja vielä kansainvälisesti. Onneksi niillä on nyt virallinen englanninkielinen käännös puolueen nimestä.
Mistä sitä tietää, vaikka Kreikassa kenraalit tarttuisivat toimeen J H-a:n viitoittamalla tiellä :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
aasi kirjoitti:Ei helvetti, kyllähän ne hienosti saa taas käännettyä keskustelun Hallikseen ja Perussuomalaisiin. Eikä mitään oikein ole taaskaan tehty, tai mitään merkittävää edes sanottu.
Joo, ja vielä kansainvälisesti. Onneksi niillä on nyt virallinen englanninkielinen käännös puolueen nimestä.
Mistä sitä tietää, vaikka Kreikassa kenraalit tarttuisivat toimeen J H-a:n viitoittamalla tiellä :)
Joo, kai siellä on vielä hengissä edes joitain vanhan koulun antidemokraatteja, jotka poistavat varmistimen kuullessaan sanan parlamentarismi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
RP

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja RP »

Eikö Kreikan pääministeri oli jo todennut että ainakin tankkeja kaduille saattaa tulla suojelemaan esim. pankkeja. Olisi tällainen mielikuva.

En mäkään usko että Kreikan ongelmat ratkeaa demokraattisesti eli kansan toiveita kuunnellen ja toteuttaen, mutta en mä kannata sotilasjunttaa noup, mutta sitä maa varmaan tarvitsisi, jotain humaanisempaa ja modernimpaa versiota siitä (lol lol).
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja aasi »

RP kirjoitti:Eikö Kreikan pääministeri oli jo todennut että ainakin tankkeja kaduille saattaa tulla suojelemaan esim. pankkeja. Olisi tällainen mielikuva.
Tämmöistä linkkiä tuli toisaalla:

https://www.facebook.com/notes/veli-pek ... 5709781238
RP

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja RP »

aasi kirjoitti:
RP kirjoitti:Eikö Kreikan pääministeri oli jo todennut että ainakin tankkeja kaduille saattaa tulla suojelemaan esim. pankkeja. Olisi tällainen mielikuva.
Tämmöistä linkkiä tuli toisaalla:

https://www.facebook.com/notes/veli-pek ... 5709781238
Minä en olla Facebook, minä ei nähdä.
masa

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja masa »

RP kirjoitti: Minä en olla Facebook, minä ei nähdä.
:shock:

Luulin olevani ainut vastarannan kiiski.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja aasi »

RP kirjoitti:Minä en olla Facebook, minä ei nähdä.
Ähh, kuvittelin että tuo näkyis kaikille kun oli muutenkin julkinen.
RP

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja RP »

masa kirjoitti:
RP kirjoitti: Minä en olla Facebook, minä ei nähdä.
:shock:

Luulin olevani ainut vastarannan kiiski.
Ei mun ukkokaan ole, ei todellakaan meidän jutska.
RP

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja RP »

aasi kirjoitti:
RP kirjoitti:Minä en olla Facebook, minä ei nähdä.
Ähh, kuvittelin että tuo näkyis kaikille kun oli muutenkin julkinen.
No tuota, mitä siinä sanottiin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:
RP kirjoitti: Minä en olla Facebook, minä ei nähdä.
:shock:

Luulin olevani ainut vastarannan kiiski.
:yo:
Täällä kanssa. Mutta mehän ollaan muutenkin melkoisia sielunveljiä ja -sisaria.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Vammasia te ootte.

edit: okei, nyt mulla on liian tylsää :D
edit2: töissä naama blokattu niin oon kans vammanen, olix siin jotain tärkeetä?
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja aasi »

RP kirjoitti:No tuota, mitä siinä sanottiin.
Työnteko häiritsee kitinöintiä.

En viitsi koko juttua copypasteta kun ei kerran täysin julkinen juttu ollutkaan, mutta nämä lainaukset eri poliitikkojen sanomisista:

"Kreikalla on edessään niin raju vyönkiristys, että voidaan jopa kysyä, kestääkö Kreikan demokratia, vai palaako maa sotilashallitukseen. Yhteiskunnallisen luottamuksen taso on maassa kovin matala."

-Osmo Soininvaara http://www.soininvaara.fi/2011/08/31/kestaako-kreikka/

"Jos emme saa rahoja, edessämme on kauheat näkymät. Saatamme nähdä armeijan tankit suojamassa pankkeja, koska meillä ei ole riittävästi poliiseja"

-Kreikan varapääministeri Theodoros Pangalos

‎"Germany’s EU commissioner Günther Oettinger said Europe should send blue helmets to take control of Greek tax collection and liquidate state assets. They had better be well armed."

"Van Rompuy linked hostility to the EU, and the idea that countries could leave the Union, to a revival of aggressive nationalism. […] 'We have together to fight the danger of a new Euroscepticism.' Mr Van Rompuy, stressed that he was […] talking about […] those people who want to leave the EU. […] "The biggest enemy of Europe today is fear. Fear leads to egoism, egoism leads to nationalism, and nationalism leads to war".

http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... o-war.html
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Vaikka mä nyt yleisesti ottaen olenkin sitä mieltä, että tässä keississä on vähän sen makua, että on oikein odotettu Halliksen taas möläyttävän jotain niin urpoa, että siihen voidaan tarttua, niin en silti oikein ymmärrä tuon salaviestin pointtia. Onko tarkoitus vihjata, että muutkin ovat sanoneet samaa kuin Hullu-uho, ilman vastaavia seurauksia? Jos on, niin esimerkit eivät ole kovin hyviä. Nuo muut (Oettinger mahdollisena poikkeuksena - hänhän kai on jonkinlainen sarjamöläyttelijä) tuntuvat kantavan huolta siitä, että kurjistuva talous saattaa pahimmassa tapauksessa johtaa sellaisiin levottomuuksiin, joiden vakauttamiseen tarvitaan asevoimaa. Sotilasjuntta tai vastaava nähdään siis uhkana, joka pitää torjua demokraattisella politiikalla. Hallis taas esitti (ironisesti, kärjistäen, leikillisesti tai mitä se aina jälkikäteen selitteleekään) päinvastoin, että sotilasjuntta olisi toivottava mahdollisuus. Halliksen aivopierua ja noita muita esimerkkejä ei oikein yhdistä kuin yleinen typeryys, ei sisältö, sävy tai suunta.
Viimeksi muokannut urpiainen, 15.09.2011 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

masa kirjoitti:
RP kirjoitti: Minä en olla Facebook, minä ei nähdä.
:shock:

Luulin olevani ainut vastarannan kiiski.
Eiks se oo jo ihan out, ku siellä on keski-ikäset ja vanhukset. Kuka itseään kunnioittava trendsetter siellä vois olla.

Ei oo Facebookkia ja Linked in:n tilinkin lopetin joskus 10 vuotta sitten.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
masa

Re: Perussuomalaiset - The Finns

Viesti Kirjoittaja masa »

Vagabondo kirjoitti:Kuka itseään kunnioittava trendsetter siellä vois olla.
.
Ja minä tunnetusti olenkin varsinainen trendsetter :P
Vastaa Viestiin