Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
RP

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Vesper kirjoitti:
RP kirjoitti:Mä en ainakaan osaa käsitellä noita räksyttäviä teinejä mitenkään päin, ei kohteliaasti, ei äitimäisesti, ei toruvasti. Silmillehän ne hyppii. En sanoisi näitä henkilökohtaisuuksia koska tiedä mitä traumoja saavat mutta kohteliaasti toivotan painumaan vittuun mikä yleensä toimii. Yhteinen kieli, näes.
Ai että jos teini ei osaa käyttäytyä, on ihan ok aikuiselta alentua samalle tasolle?

Innolla odotan kun teidänkin pienet kullanmurut on teini-iässä.
Juuri sanoin että ei, mutta elämä on. Näillä mennään mitä on annettu, oma napa paras napa. Jos oma kullanmuruni tulee äitiinsä, niin todennäköisesti vietän teini-ikänsä suljetulla osastolla piilottelemassa.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

exsu kirjoitti:Veikkaan, että koiranpaskoja ja neuloja eivät ihan nuorimmat teinit levittele.

Joo, kyllä koiranpaskoja levittelee enemmän laiskat aikuiset. Jos olen aina vihannut koiran paskottajia ja paskoja verisesti, niin nyt vasta niitä vihaan kun pitäisi ulkoilla leikki-ikäisen kanssa. Ei sellaista tienreunaa tai nurtsialuetta olekaan, jossa ei ole koiran paskoja sotkemassa mukulan vaatteita.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vesper »

RP kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
RP kirjoitti:Mä en ainakaan osaa käsitellä noita räksyttäviä teinejä mitenkään päin, ei kohteliaasti, ei äitimäisesti, ei toruvasti. Silmillehän ne hyppii. En sanoisi näitä henkilökohtaisuuksia koska tiedä mitä traumoja saavat mutta kohteliaasti toivotan painumaan vittuun mikä yleensä toimii. Yhteinen kieli, näes.
Ai että jos teini ei osaa käyttäytyä, on ihan ok aikuiselta alentua samalle tasolle?

Innolla odotan kun teidänkin pienet kullanmurut on teini-iässä.
Juuri sanoin että ei, mutta elämä on. Näillä mennään mitä on annettu, oma napa paras napa. Jos oma kullanmuruni tulee äitiinsä, niin todennäköisesti vietän teini-ikänsä suljetulla osastolla piilottelemassa.
Ei mun pitänyt sua lainata vaan Pertsaa. Sorry!!!

Edit: nyt on lainaus oikein.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
RP

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

exsu kirjoitti:RP:n hyvin kuvaaman yhteisöllisyyden puute (ei kiinnosta, yhteiskunta saa hoitaa) ei ole paras rakennuspalikka yhteisten tilojen kunnossa pysymiselle.
Valitettavasti näin on, omalla kohdallani. Ruoskin itseäni, ja varmasti tulevaisuudessa kadun puukko perseessä ojassa maaten, miksi en rakkautta jaellut.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Vesper kirjoitti: Innolla odotan kun teidänkin pienet kullanmurut on teini-iässä.

Minä vien oman teinini sen alueen leikki-puistoon sotkemaan, jossa tuo reikänaamagootti leikittää äpärälastaan :perse:
RP

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

Vesper kirjoitti:
RP kirjoitti:
Vesper kirjoitti: Ai että jos teini ei osaa käyttäytyä, on ihan ok aikuiselta alentua samalle tasolle?

Innolla odotan kun teidänkin pienet kullanmurut on teini-iässä.
Juuri sanoin että ei, mutta elämä on. Näillä mennään mitä on annettu, oma napa paras napa. Jos oma kullanmuruni tulee äitiinsä, niin todennäköisesti vietän teini-ikänsä suljetulla osastolla piilottelemassa.
Ei mun pitänyt sua lainata vaan Pertsaa. Sorry!!!

Edit: nyt on lainaus oikein.
No ei tuo niin väliksi, koska mulla on asennevamma. Kyllähän aikuisen pitäisi osata käyttäytyä, mutta itse en kerta kaikkiaan viitsi vaivautua jos tilanne on päällä. Masan vastaavassa tapauksessa olen todennut jotakuinkin niin että "nyt tehdään niin että te poistutte alueelta tällä minuutilla eli teidän kielellänne painutte vittuun asap". Se on noin viisi minuuttia vähemmän ajastani pois, ehkä enemmänkin.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

En siis tarkoittanutkaan että teinit sitä koiranpaskaa ja neuloja viljelevät, vaan ne ihmiset (ja niiden eläimet) joiden ei kuuluisi näissä leikki-ikäisille tarkoitetuissa "tiloissa" oleskella.

Meidänkin lähipuisto on aidattu, iso kyltti "asiattomilta pääsy kielletty" jne., mutta silti iltaisin ohi kävellessä kuuluu huvimajan katolta "vittu-vittu-vittu" ja rööki palaa, kyseessä n. 12-13-vuotiaat kersat. Sinänsä leikki-ikäisiä kai hekin.. :roll:
The great club outshines the individual, always and forever.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

RP kirjoitti: No ei tuo niin väliksi, koska mulla on asennevamma. Kyllähän aikuisen pitäisi osata käyttäytyä, mutta itse en kerta kaikkiaan viitsi vaivautua jos tilanne on päällä.
Kun on pyytänyt yli-ikäisiä leikki-ikäsiä poistumaan lastentarhojen leikkilaitteista parin viimeisen vuoden aikana varmaan 100 kertaa turhaan, menee kyllä hermo moralistiltakin. Niin monen monta kertaa pyyntöni jälkeen on teinix-lauma jäänyt istumaan passiivisena liukumäkikiipeilytelineen päälle tekemättä elettäkään poistumisen eteen, että sen kokemuksen perusteella jo tietää ettei ne usko kuin kovaa sanaa.

Ja miksi ne ei saisi istua siellä? No siksi että pienemmät lapset eivät millään rohkene kiivetä telineille, kun siellä on isompia lapsia tiellä. Monet kerrat olen joutunut lähtemään pojan kanssa pois samasta syystä.

Toivottavasti uuden asuinalueen uudessa leikkipuistossa ei teinit vetelehdi ja sotke. Tai jos vetelehtivät, niin lähtö tulee pomminvarmasti.
Viimeksi muokannut masa, 14.09.2011 14:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

masa kirjoitti:[
Joo, kyllä koiranpaskoja levittelee enemmän laiskat aikuiset. Jos olen aina vihannut koiran paskottajia ja paskoja verisesti, niin nyt vasta niitä vihaan kun pitäisi ulkoilla leikki-ikäisen kanssa. Ei sellaista tienreunaa tai nurtsialuetta olekaan, jossa ei ole koiran paskoja sotkemassa mukulan vaatteita.
Paskamainen OT tähän väliin.

Tää on todella ärsyttävää, varsinkin kun myös me tunnollisemmat koiranomistajat saamme luonnollisesti tästä vihat päällemme. Itse kerään oman koiran kakkojen kanssa samaan pussiin aina myös lähistöllä näkyvät, kollektiivinen syyllisyys painaa.

Meidän lähelle on ilmestynyt joku valtavia kakkavuoria puskeva otus, jonka a) annetaan kakata kävelytielle ja b) kakat jäävät siivoamatta. Kyllä raivostuttaa! Huomautan kyllä jos saan omistajan kiinni "itse teossa". Enemmän silti näkyy niitä, jotka yrittävät kännykän valolla löytää kakkaa nurmikolta lehtien seasta ilta-aikaan, kun katuvalot eivät ihan riitä.
RP

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja RP »

masa kirjoitti: Toivottavasti uuden asuinalueen uudessa leikkipuistossa ei teinit vetelehdi ja sotke. Tai jos vetelehtivät, niin lähtö tulee pomminvarmasti.
Mun kokemukseni mukaan oli alue kuinka huono tai hyvä tahansa niin aina niillä alueilla asuu teinejä jotka sitten alueen valtaavat. Meillä on täällä vieressä pieni lasten (pikkulasten) uintipaikka, ei sinne halua erkkikään lastaan viedä; pulloja, kondomeja, lasinsiruja, nuotionjämiä, lasinsiruja yms. kamaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
masa kirjoitti:Ja miksi ne ei saisi istua siellä? No siksi että pienemmät lapset eivät millään rohkene kiivetä telineille, kun siellä on isompia lapsia tiellä. Monet kerrat olen joutunut lähtemään pojan kanssa pois samasta syystä.
Tämä pistää ihan saatanasti vihaksi.

Hieman kiehuu pinnan alla sekin, että palstalaisten ilmeinen enemmistö on sitä mieltä että minun (ja sinun?) pitäisi yrittää kärsivällisesti kasvattaa vanhempien kasvattamatta jättämiä pikku inhotuksia.
Tuskinpa. Uskoisin vain, että sen teinixin haukkuminen läskiksi oli se, mikä monen korvaan särähti.

Mutta ehkä se oli siinä tilanteessa oikeutettua, jos muu ei auttanut.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Kottarainen kirjoitti:Saas nähdä mitä tapahtuu kun palstan supermachourosten oma jälkikasvu nimittelee niitä homoksi. Sellastakin kuulemma sattuu. Onneksi on vielä vuosia aikaa etsiä joku heikko kohta niiden itsetunnosta, mieluummin ulkonäöstä, ja iskeä siihen vuosien tuomalla rautaisella kokemuksella.
Sano vaan suoraan Masa. Eiköhän kyse ollut nyt että Masaa vitutti muiden teinit ja se ettei niitä kouluteta. Oma teini ei varmasti tee niin, ainakaan ilman koulutusta, luulen näin.

Suvinen kirjoitti tosi hyvin, yks päivä viikolla kelasinkin että missäs piilossa sitä ollaan <3
Ruokalan kalapuikko Pena
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Suvinen kirjoitti:Miten jumalauta kenellekään voi edes pälkähtää päähän lähteä haukkumaan jotain teini-ikäistä tyttöä ulkonäöstä?!


Olet oikeassa. Olisi täytynyt olla yhtä lehmähermoinen kuin aiemmissa tilanteissa ja lähteä pois toiseen leikkipuistoon.

Ensikerralla lupaan olla haukkumatta läskiksi. Otan vaan niskasta kiinni ja tumppaan naamansa räkimäänsä lammikkoon.

Suvinen kirjoitti: Terveisin kauppakeskuksessa kaikki päivät työskentelevä, joka päivä lukuisia teinejä asiakaspöydistä pois ajava sekä tet- ynnä muita teiniharjoittelijoita kouluttava, yhdeksän taaperon/varhaisteinin/teinin/nuoren aikuisen täti.


No siis kyllä mäkin muuten olen huippyhyvä faija. Ikinä en ole mitään tehnyt muksun kanssa väärin kuten et säkään.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Kottarainen kirjoitti:Saas nähdä mitä tapahtuu kun palstan supermachourosten oma jälkikasvu nimittelee niitä homoksi. Sellastakin kuulemma sattuu. Onneksi on vielä vuosia aikaa etsiä joku heikko kohta niiden itsetunnosta, mieluummin ulkonäöstä, ja iskeä siihen vuosien tuomalla rautaisella kokemuksella.

Nyt kannattaa pitää huoli vaan omien muksujensa kasvattamisesta. Kannattaa kasvattaa ne niin, ettei ulkopuolisten tarvitse puuttua niiden tekemisiin.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja huima »

Tää on niin tätä. Nyt masa on defenssit päällä ja menee lapsi pesuveden mukana.
PlanBee
Kitinä paheena
Viestit: 41
Liittynyt: 19.11.2009 23:59

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja PlanBee »

Meillä on kotona useampi teini-ikäinen ja kyllä niiden tekemisistä ja menemisistä tulee jokatapauksessa jostain taholta sanomista , teet kuinka hyvänsä. Ne käyttäytyy sillontällöin huonosti kasvatuksesta huolimatta:). Meidän teinejä on sentään kaksi aikuista yrittänyt kasvattaa parhaansa mukaan . Sopii muistella omia nuoruusvuosiaan ja mennä itseensä.
Olen taipuvainen uskomaan että teinien kanssa pätee ne samat säännöt kuin muidenkin ihmisten. Täällä päin ainakin on pärjätty puhumalla niin omien kuin vieraidenkin teinien kanssa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertti kirjoitti:Tässä on ehkä sellainen perspektiivivirhe nyt, että olin eniten tyytyväinen siitä että Masa ei vaihtanut sitä leikkipuistoa. Ei hyssytellyt ja vaihtanut paikkaa toivoen että teinit seuraavalla kerralla eivät olisi paikalla.
No daah! Eihän se olekaan mikään ongelma.

Eiväthän teinitkään opi mitään rajoja, jos niitä ei koskaan ympäristöstä aseteta. Eri asia on sitten se, että miten ne asetetaan.

Ne teinitkin on kuitenkin kaikesta räkänokkuudesta huolimatta kehittymässä olevia ihmisiä ja oppivat siitä miten maailma heitä kohtelee sitä miten kohdella muita ihmisiä ja miten maailma toimii. Itsekin olen joskus ärähdellyt, mutta myös pyytänyt anteeksi jos olen kohtuuttomasti kohdellut.

Ja eihän kukaan ole Masaa mihinkään ristiin naulitsemassa - mutta on hyvä muistaa, miten melodramaattista elämä saattoi teininä olla. Verbaaliset pommit saattaisivat saada muutenkin vain jotenkuten teinin itsetunnon romahtamaan pitkäksi aikaa - ja saada aikaiseksi muutakin vahinkoa.

Vähän kuin vastaisi kivien heittelyyn ampuma-aseilla.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

tähän vois laittaa OH BEHAVE
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertti kirjoitti: iloitsin hänen jämäkkyydestään.... tilanne .... hoidettiin.
Melko gay.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

huima kirjoitti:Tää on niin tätä. Nyt masa on defenssit päällä ja menee lapsi pesuveden mukana.
Olet taas niin hukassa kuin olla ja saattaa. En ole ylpeä käytöksestäni, koska annoin pojalleni huonon esimerkin.

Eniten minua vituttaa se, että nuo mukulat saavat terrorisoida leikki-puistoja mielin määrin sillä verukkeella, ettei "niillä ole muutakaan paikkaa minne mennä"
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Suvinen kirjoitti:Jumalauta nyt.
:h:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Nää lastenkasvatusasiat vaan on sellasia, että voi vain toivoa, etteivät mene massan mukana teineinä. Mutta kääntöpuolella on taas se, että elleivät olet huippu-urheilijoita tai neroja, tulevati kiusatuiksi. Joten kasvatat lapsesi miten vaan, suurella todennäköisyydellä sitä kaljaa tulee vedettyä 13-vuotiaana nyky-Suomessa. Kotonahan tästä ei kerrota mitään.
The great club outshines the individual, always and forever.
küllküll

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Mulla alkaa vissiin olla kaikki toivo käytetty tuon esikoisen kanssa. Joka päivä tapellaan kuin katupojat. Se perhana osaa painella kyllä niitä nappeja, joista minä tulistun välittömästi. On lisäksi ylpeä, itsepäinen, äkkipikainen ja pitkävihainen, joten kaikki katastrofin ainekset on kasassa.

Vittumaisínta tässä on, että päivä päivältä löydän itsestäni enemmän omaa faijaani - jonka kanssa tapeltiin ensimmäiset 18 vuotta kuin katupojat.

Ei omena näemmä jne. Vitutuksen määrä infernaalinen^2*53
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^Pahoittelen pappailuun tunkemista, mutta kun ylläoleva teksti oli suoraan kuin omasta suusta tietyllä tavalla. 3v on ilmetty minä; täynnä muka-fiksuja comebackejä, osaa jo käytellä sarkasmia taitavasti.. tai miten nyt 3v osaa "kettuilla". On myös todella samanlainen siinä, että on joko iloinen ja hyvällä tuulella tai täysin päinvastoin; ollaan vaan täysin päinvastoin turhan usein samaan aikaan ja silloin kipinöi.
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin