Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Aito_Johanna

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Yönmustaritari kirjoitti:
Niin jos mieli on heikko ja tarvitsee uusia virikkeitä toimiakseen paremmin. Joo joo. Kai siinä jonkin verran monipuolisuutta saa olla.
Ei. Kun lihas tottuu tiettyyn rasitukseen, se lakkaa kasvamasta. Luulisi tämän tiedon olevan asianharrastajaksi itseään tituleeraavalle ihan peruskauraa.
Mulli75

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Pyörällä nopea 8 km:n lenkki mahdollisimman isolla vaihteella polkien.
Yönmustaritari

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Aito_Johanna kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:
Niin jos mieli on heikko ja tarvitsee uusia virikkeitä toimiakseen paremmin. Joo joo. Kai siinä jonkin verran monipuolisuutta saa olla.
Ei. Kun lihas tottuu tiettyyn rasitukseen, se lakkaa kasvamasta. Luulisi tämän tiedon olevan asianharrastajaksi itseään tituleeraavalle ihan peruskauraa.

Tottuu rasitukseen? Mit. vit. Minähän olen koko ajan kasvattamassa rasitusta kehityksen mukana. Pitäisi vaihtaa siis kuntopyörästä juoksumattoon, jotta kehittyisi ja kuntopyörän vastuksen lisääminen ei olisi toimiva.

Ei ja ei mulla ei tosiaan ole mitään hajua mitä yrität sanoa. Tituleeraanhan mä mitään vain vain vain. Voinhan minä valehdella vain, jotta saisin pillua.
Exsat

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Tänään taas kävellen salille ja rinta-olkapää-vatsa-ojentajatreeni. Lisäksi runsasta hikoilua työasioita hoitaessa.
Aito_Johanna

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Yönmustaritari kirjoitti:
Tottuu rasitukseen? Mit. vit. Minähän olen koko ajan kasvattamassa rasitusta kehityksen mukana. Pitäisi vaihtaa siis kuntopyörästä juoksumattoon, jotta kehittyisi ja kuntopyörän vastuksen lisääminen ei olisi toimiva.
Kyllä, varsinkin, jos kiinnostaa kokonaisvaltainen kunnon kasvattaminen eikä joku ihme putkiaivokuntopyöräeksperttiys. Eri lajeissa käytetään eri lihaksia ja erilaisia liikeratoja.
Sitä paitsi, palatakseni siihen mistä keskustelu lähti, pacessa vastuksen tai vauhdin lisääminen on lopulta aika rajallista. Tuntuvampaa lihaskuntotreeniä tai hikisempää aerobista treeniä saa tietyistä muista jumpista, salilta tai lenkkipolulta. Olen itse kokeillut. Et voi väittää vastaan. Ole hiljaa.
Yönmustaritari

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Aito_Johanna kirjoitti: palatakseni siihen mistä keskustelu lähti, pacessa vastuksen tai vauhdin lisääminen on lopulta aika rajallista.
Enää en kaipaakaan muuta kuin vastauksen, että miksi sitten tätä ei voinut sanoa heti, koska tätähän nimen omaan kysyttiin. Tai hei ootas. En kyllä kaipaa sitäkään.
Aito_Johanna

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Yönmustaritari kirjoitti: Tai hei ootas. En kyllä kaipaa sitäkään.
Eli kaikki ovat tyytyväisiä. Elämä on ihanaa!
Yönmustaritari

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Aito_Johanna kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti: Tai hei ootas. En kyllä kaipaa sitäkään.
Eli kaikki ovat tyytyväisiä. Elämä on ihanaa!
No tavallaan on ja tavallaa ei. Vielä minulle on hiukan epäselvää, että voidaanko, perus helsinkiläisen kermaperseen leima myös sinun harteillesi laittaa.

Jos alunperin väitän, että rankan harjoituksen pystyt saamaan vaikka postinhakureissusta jos alkulämmittelynä tehdään oikeanlainen kenngännauhojen sitominen, johon sinä vastaat vaihtavasi liikuntamuotoa sen vuoksi ettei laji itsessään ole liikunnallisesti riittävän haastava, niin kyllähän sinä silloin olet leiman ansainnut.

En siis edelleenkään suostu uskomaan jonkin lajin, jota liikuntamuodoksi kutsutaan vaikutukset olisivat suurimmaksi osaksi mistään muusta kuin suorittajasta itsestään riippuvaisia.

Pointti tässä saattoi kuitenkin olla päästä vain kirjoittamaan pitkiä virkkeitä, joista saat jälleen etsiä huviksesi virheitä.
nypari

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja nypari »

Hotellihuoneen lattialla 3x punnerrus ja 3 x vatsalihas. Siinäpä sitten koko viimeisen viikon reeni eli ei hyvin mene.
Aito_Johanna

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Yönmustaritari kirjoitti:
Jos alunperin väitän, että rankan harjoituksen pystyt saamaan vaikka postinhakureissusta jos alkulämmittelynä tehdään oikeanlainen kenngännauhojen sitominen, johon sinä vastaat vaihtavasi liikuntamuotoa sen vuoksi ettei laji itsessään ole liikunnallisesti riittävän haastava, niin kyllähän sinä silloin olet leiman ansainnut.

En siis edelleenkään suostu uskomaan jonkin lajin, jota liikuntamuodoksi kutsutaan vaikutukset olisivat suurimmaksi osaksi mistään muusta kuin suorittajasta itsestään riippuvaisia.

Pointti tässä saattoi kuitenkin olla päästä vain kirjoittamaan pitkiä virkkeitä, joista saat jälleen etsiä huviksesi virheitä.
Virheiden etsiminen ei ole minulle huvia vaan työtä, jota en tee ilmaiseksi varsinkaan tähän vuorokaudenaikaan. Tuo keskimmäisen kappaleesi virke kylläkin on käsittämätön, se selviää etsimättäkin.

Minä en alun perin puhunut postinhakureissusta, josta totta kai saadaan vaikka kuinka rankka, jos postilaatikko sijaitsee tarpeeksi kaukana ja juostaan tarpeeksi lujaa, ehkäpä vielä nostellaan painoja samalla, kun juostaan. Minä puhuin alun perin pace-tunneista. Mene hyvä mies kokeilemaan, jos et usko. Kai niitä Lahdessakin järjestetään.
Aito_Johanna

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Yönmustaritari kirjoitti:
EDIT2: Lahdessa ei koskaan. Ei milloinkaan ole harjoittelijoiden ja/tai kuntoilijoiden kanssa ollut mitään ongelmia yrittämisen ja uhrautuvaisuuden suhteen. Siis niinkin yksinkertaisen toimen suorittaminen kuin parhaansa yrittäminen on helsinkiläisille kermaperseille liikaa vaadittu.
Vielä tähän. Montako maratonia sinä olet juossut? Minä olen juossut viisi. Keskustellaanko vielä parhaansa yrittämisestä ja pitkäjänteisyydestä kuntourheilussa? :twisted:
Yönmustaritari

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Aito_Johanna kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:
EDIT2: Lahdessa ei koskaan. Ei milloinkaan ole harjoittelijoiden ja/tai kuntoilijoiden kanssa ollut mitään ongelmia yrittämisen ja uhrautuvaisuuden suhteen. Siis niinkin yksinkertaisen toimen suorittaminen kuin parhaansa yrittäminen on helsinkiläisille kermaperseille liikaa vaadittu.
Vielä tähän. Montako maratonia sinä olet juossut? Minä olen juossut viisi. Keskustellaanko vielä parhaansa yrittämisestä ja pitkäjänteisyydestä kuntourheilussa? :twisted:
En yhtään.

Keskustellaan vaan. Nyt kuitenkin kun nostit suorituksesi pöydälle niin eihän tuommoiseen voi vastaankaan väittää. Ehken siis voi syyttää sinua moisesta ja maraton-kunnolla ei ehkä tavisten kanssa tavis-liikunta olekaan oikea muoto.
Yönmustaritari

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Aito_Johanna kirjoitti:Minä en alun perin puhunut postinhakureissusta,

Minä puhuin alun perin pace-tunneista.

Aivan niin. Muistatko vielä mistä minä puhuin?

Aluperin minäkin kysyin, että rajoitetaanko siinä sitten toimintaa?
Yönmustaritari kirjoitti:Rajoitetaanko siinä sitten toimintaa?
No nyt on sitten saatu vastaus, että pitkänmatkanjuoksuun ei nähtävästi tai kuuleman mukaan ole toimiva harjoittelumuoto.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Pikku jumppa aamulla. Kävelyä ympäriinsä kaupungilla ja sitten salille --> selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, vatsat. Kuntopyöräilyä 16min. Ja sitten juoksujalkaa kotiin.
Mulli75

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Tekniikkatreenit, sparrausta ja lopuksi sitten erilaisia vatsalihasliikkeitä n. 140 kpl
Puujalankin sain samalla reissulla treeneissä kun kaveri potkaisi vahingossa polvella jännittyneeseen reisilihakseen ja just siihen kohtaan missä varmasti tuntuu. :x
Pikku-Akka

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Shoppailua, tanssimista ja kävelyä baarien välimatkat. Todellinen jalkatreeni. Myös vatsalihakset ovat kuntoutuneet jatkuvan vatsasisään-tempun takia..
Faghag

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Jesh! Tänä aamuna mulle tehtiin uusi kuntosaliohjelma ja sen laati nyt nainen. Aikaisemmet ohjelmat mulle ovat tehneet mukava ja synppikset nuoret miehet, jotka ovat olleet innoissaan siitä, että mulle kasvaa helposti massa ja olen vahva. Tuloksena on se, että olen tehnyt heidän ohjelmillaan 6 vkon kiertoa, jossa ovat vaihdelleet kovat (max painot, lyhyet sarjat) ja pumppi viikot (hieman kevyemmät painot, pidemmät sarjat), 7:n viikon ollessa kevyt. Massa toki kasvanut ja rasva vähentynyt kehosta, mutta tuon seurauksena on ollut jatkuvat painojen lisääminen, jotta treeni tuntuisi enemmän. Koska olen jo vanha akka, niin kun omaa painoa on sentään 75 kiloa (pituus 167 cm, naisten vaatekoko 40 eli M) ja niskassa jalkakyykkyä tehdessä melkein oma painomäärä, on siinä tädin polvet ja nivelet kovalla.

Noin kovan treenin johdosta liikunnasta saattaa mennä maku ja siitä tulla yksi stressin aihe. Mulle tullut muutenkin kaipuu pehmeämpään liikuntaan, joka polttaa enemmän rasvaa kuin kasvattaa massaa. Tuleva ohjelmani koostuu hieman kevyemmistä painoista, mutta erittäin pitkistä sarjoista. Löytyipä ohjaajalta ohjelmaan muutama liike, jotka olivat ennestään tuntemattomia, mutta tehokkaan tuntuisia.

Ohjelma on seuraava: 3 X viikossa 45 min kuntosalilla. 1. pvänä kädet ja ylävartalo, 2. pvänä selkä ja 3. pvänä jalat, kaikki erittäin pitkillä sarjoilla. Jokaisella kerralla tietenkin vatsaliikkeitä runsaasti. Tämän lisäksi 3 X vkossa sauvakävelyä ja sen jälkeen vatsaliikkeitä. Totta kai venyttelen ahkerasti, sillä muuten kipeydyn salitreenin jäljiltä.

Tällä ohjelmalla pitäisi onnellisuusmaha laskeutua kelvolliseksi hottistoppien pitämistä varten :-D Ruokavaliossa pitää tietenkin välttää alkoholia, joka hidastaa mun aineenvaihduntaa, liikoja sokereita ja haitallisia rasvoja ja suosia kohtuudella normaalia, täysipainoista kotiruokaa: vihanneksia, hedelmiä, koko lihaa, täysijyväviljaa sekä vähärasvaisia maitotuotteita. Itse en voisi luopua hiilihydraateista, sillä kehoni nauttii puuroista ja ruisleivästä.

Mutta tuo hassu outokumpuni ja jenkkakahvat ovat tulleet lähinnä herkuttelun sekä liikunnan epäsäännöllisyden myötä. Niistä pääsee nopeasti eroon palaamalla normaaliin kohtuuteen :)
Mulli75

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

5 km:n kävelylenkki pakkasella teki hyvää kun ei autojakaan ollut kovin saastuttamassa ilmaa.
Bigmama

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Bigmama »

Urheilu on vastoin mun uskonvakaumusta
Aito_Johanna

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Juoksulenkki 45 min.
Turbohaltija

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Aito_Johanna kirjoitti:Juoksulenkki 45 min.
Aika temppu tällä pakkasella. Paljonko juoksit?
Aito_Johanna

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Turbohaltija kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:Juoksulenkki 45 min.
Aika temppu tällä pakkasella. Paljonko juoksit?
Enemmän kuin viisi, vähemmän kuin kymmenen kilometriä. En tiedä tarkkaan.
Ei tuolla vielä ole kova pakkanen, ja juostessahan joka tapauksessa tulee kuuma.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

No nyt ois sitte koko kroppa menty läpi kahdessa osassa eilen ja tänään kuntosalilla. Sitten vielä äsken pace 1h, ja huomisaamuna pikku jumppa ennen junalle lähtöä. Jospa sitä sitten rötvähtäis rauhassa joulunviettohon.
Turbohaltija

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Pitää ryhtyä salittamaan säännöllisemmin. Tänäänkin tuli tosi positiivinen olo treenin ja kylmän suihkun perään. Ovat rukanneet uimasalin kuntosalin uuteen uskoon. Eka ajattelin, että ei täällä voi treenata kun joka paikka on täynnä koneita, mutta ovat ne onneksi säilyttäneet jonkun holtin. Vapaita painoja ja perusvärkkejä löytyy sittenkin meikäläisen tarpeeseen. Tosin pari konetta vois lempata pellolle ja laittaa tilalle vaikka T-tangon ja jalkakyykkytelineen (mä en mitään smithkyykkyjä ala pyllistelemään). Turha trendikkyys eli kaikki mahdollisimman mukavat ufohärvelit, joihin ihmisen pitää kahlita itsensä harjoittaakseen lihaksiaan, vieraannuttaa ihmiset todellisesta kuntourheilusta ja liikunnan ilosta. Kehitys ei aina ole edistystä.
Aito_Johanna

Re: Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Eilen vesijuoksu + uinti 40 min, tänään pyöräily 11,5 km + kävely 2,5 km.
Vastaa Viestiin