Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

aasi kirjoitti:Minkälaisia marginaaleja asuntolainoihin nyt oikeasti saa?
Kyselin alustavasti pankilta mennä viikolla, ja 0,60 lupasivat ennen kuin kerkesin asiasta mennä varsinaisesti neuvottelemaan (en ole vieläkään mennyt). Vakuuttavammille rahamiehille varmasti parempaa on tarjolla suoraan - ja elän toivossa, että ehkä minullekin, jos neuvottelemaan menen ja varsinaisen sitovan lainatarjouksen pyntöön lähden.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja aasi »

urpiainen kirjoitti:Kyselin alustavasti pankilta mennä viikolla, ja 0,60 lupasivat ennen kuin kerkesin asiasta mennä varsinaisesti neuvottelemaan (en ole vieläkään mennyt). Vakuuttavammille rahamiehille varmasti parempaa on tarjolla suoraan - ja elän toivossa, että ehkä minullekin, jos neuvottelemaan menen ja varsinaisen sitovan lainatarjouksen pyntöön lähden.
Ok, eli tiedustelukäynnillä mainittu 0.65 ei ilmeisesti ole mitenkään erityisen hyvä tarjous.

Vastenmielinen reissu, mutta tulipahan tehtyä. Ehkä kilpailutankin pankit sen perusteella että mikä ei yritä tyrkyttää mitään ylimääräistä eläkesäästämistä tai elämä menee pieleen - vakuutusta.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

aasi kirjoitti:Ok, eli tiedustelukäynnillä mainittu 0.65 ei ilmeisesti ole mitenkään erityisen hyvä tarjous.

Vastenmielinen reissu, mutta tulipahan tehtyä. Ehkä kilpailutankin pankit sen perusteella että mikä ei yritä tyrkyttää mitään ylimääräistä eläkesäästämistä tai elämä menee pieleen - vakuutusta.
Raportoi toki kilpailutustulokset tänne. Ehkä tuo 0,60 onkin niin hyvä, että siihen pitäisi tarttua.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mun pitäis kehittää jotain tosi suomalaista n. 70 hengelle. Tässä raamit:

Oltava yksittäispakattua, helposti kuljetettavaa, ei mielellään suklaata/salmiakkia/xylitolia (on jo käytetty), ei alkoholia, saatava hankittua tänään/huomenna ennen klo 14.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Miten ois karjalanpiirakat? Ja kiitos kysymästä, munavoi ihan hyvin.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Nergal kirjoitti:Miten ois karjalanpiirakat? Ja kiitos kysymästä, munavoi ihan hyvin.
Saako niitä yksittäispakattunakin? Mur!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

aasi kirjoitti:Ehkä kilpailutankin pankit sen perusteella että mikä ei yritä tyrkyttää mitään ylimääräistä eläkesäästämistä tai elämä menee pieleen - vakuutusta.
Itse olen neuvotteluaikaa varatessani pyytänyt että neuvottelija on täydellisesti asiansa osaava ammattilainen joka ei yritä myydä mitään ylimääräistä roskaa tyyliin eläkevakuutus tms. Aina on pyyntöön vastattu.

Älä tuijota liikaa pelkkkään marginaaliin. Lainoissa kun on muitakin kuluja.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Sola »

Jos mä teen jotain kinkkupastaa tms minkä soossiin oon käyttänyt ruokakermaa/kermaa ja niitä ei ole nyt saatavilla niin millä sen korvais?
Onhan tossa joo kauppa vieressä mut jos ei olis? Miten te tekisitte sen soossin?
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Sola kirjoitti:Jos mä teen jotain kinkkupastaa tms minkä soossiin oon käyttänyt ruokakermaa/kermaa ja niitä ei ole nyt saatavilla niin millä sen korvais?
Onhan tossa joo kauppa vieressä mut jos ei olis? Miten te tekisitte sen soossin?
kermaviili, sienisalaatti noin äkkiseltään
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

par-sky kirjoitti:
Sola kirjoitti:Jos mä teen jotain kinkkupastaa tms minkä soossiin oon käyttänyt ruokakermaa/kermaa ja niitä ei ole nyt saatavilla niin millä sen korvais?
Onhan tossa joo kauppa vieressä mut jos ei olis? Miten te tekisitte sen soossin?
kermaviili, sienisalaatti noin äkkiseltään
Siis millä korvaisimme (ruoka)kerman kinkkupastassa? No tietty esim. tomaattimurskalla, jos kaapista löytyy. Ja jos kinkkusi on hyvää (esim. jotain ilmakuivattua parmalaista tai espanjalaista, hätätilassa Schwartzwaldista), niin ei se aina kaipaa muuta kuin valkosipulia, oliiviöljyä, mustapippuria ja mahdollisesti sitten vielä maun/saatavuuden mukaan sipulia, yrttejä, oliivia, aurinkokuivattuja tomaatteja tms.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Sola »

"The name will tell to clients and stakeholders the corporation´s direct sales role of the new releases and innovation what it brings to market."

Onko tossa lauseessa mitään järkeä?
PlanBee
Kitinä paheena
Viestit: 41
Liittynyt: 19.11.2009 23:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja PlanBee »

Ei.

Tai siis minä kyllä ymmärsin mitä siinä YRITETÄÄN sanoa mutta onhan se ihan päin helvettiä. Google-kääntäjän tuotos?
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Sola »

^ Sitähän minäkin :D
Sit mua nauratti jopa oikeassa kohtaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Oma 2t motonetin ~20€ hallitunkki on palvellut moitteettomasti moisessa käytössä yli puolivuosikymmentä. Eiköhän niillä ole vain yksi valmistaja, merkit vaihtelee vain maalilla ja tarroilla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Onko näissä siedettävän hintaisissa hydraulitunkeissa jotakin laatueroja? Eli alle 50e.

On. Halvalla ei saa kuin paskaa. 20€ tunkilla olen hommat hoitanut, mutta käyttömukavuus ja luotettavuus eivät ole kyllä mistään parhaimmasta päästä. 50€ tunkki on jo varmasti parempi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Miksi et vaan vaihdata renkaita jossain?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:Itsellä on aina ollut pullotunkki, mietin vaan olisiko järkevä vaihtaa pyörälliseen.

Olen varma että 20 ecun pullotunkki on luotettavampi kuin samanhintainen hallitunkki. Käyttömukaavuus taas huonompi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Kunnon hallitunkki, vaikka tämmönen kannattaa hankkia. Maksanee jotain 2:n ja 3:n sadan väliin. Saa esim Finnkoneesta.
Ekan tollasen ostin 1995 ja toisen kolme vuotta sitten. Eka on nyt mökillä ja pelittää yhä. Tukevia ja turvallisia.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exPertti kirjoitti: Oli vaan eilen katastrofi lähellä kun päästi öljyt korkeintaan puoli minuuttia ennen täyskatastrofia. (yksi pultti oli vielä kiinni).
Tunkilla nostetaan ja lasketaan, työstäessä auto pidetään pukkien päällä ettei satu leukaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Jos haluaisin tilata mun puhelimeen uudelleen multimediaviesti asetukset ko entiset on johonkin hävinneet niin miten saan tietää mikä on mun puhelimen malli?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Georgina kirjoitti:Jos haluaisin tilata mun puhelimeen uudelleen multimediaviesti asetukset ko entiset on johonkin hävinneet niin miten saan tietää mikä on mun puhelimen malli?
Ei sun mun mielestä tarvitse tietää puhelimen mallia. Lähetät vain tekstarin operaattorin nettisivuilta löytyvään numeroon. Kyllä ne siellä päässä osaa haistella, mikä puhelin sulla on. Luulen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Kellään kokemusta UPS-kuljetusyhtiöstä yksityishenkilönä? Lähinnä se, että miten toimittavat kotiin? Jollei ole kotona, käyvätkö uudelleen/jättävätkö lapun tms? :shock:
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mirkku kirjoitti:Kellään kokemusta UPS-kuljetusyhtiöstä yksityishenkilönä? Lähinnä se, että miten toimittavat kotiin? Jollei ole kotona, käyvätkö uudelleen/jättävätkö lapun tms? :shock:
Kerron vain, että DHL on toimittanut mulle LED-lamppuja ja se on mennyt niin, että kun en ole ollut paikalla kotona päivällä, niin ovat jättäneet laatikoon lapun ja olen sitten töistä tullessani hakenut paketin lentoaseman lähellä olleesta toimitilasta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
PlanBee
Kitinä paheena
Viestit: 41
Liittynyt: 19.11.2009 23:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja PlanBee »

Mirkku kirjoitti:Kellään kokemusta UPS-kuljetusyhtiöstä yksityishenkilönä? Lähinnä se, että miten toimittavat kotiin? Jollei ole kotona, käyvätkö uudelleen/jättävätkö lapun tms? :shock:
Kolmas vastaus aiheesta: Mä olen tilannut tavarat työpaikan osoitteeseen jos olen ennakkoon tiennyt, että kuljetuksen hoitaa joku muu kuin posti. Noi kun minun käsittääkseni ajavat vain päivällä kun normaalit ihmiset ovat duunissa ja jos ei olla paikalla, lappu luukkuun ja sitten haet itse ties mistä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mirkku taitaa asua siellä rajan väärällä puolella, eli ei liene pitkä matka lentoasemalta hakemaan, jos USP-tuo.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin