Matkapuhelin

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut

Matkapuhelin

Sony Ericsson K750i
3
38%
Sony Ericsson W800i
5
63%
 
Ääniä yhteensä: 8

Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Lolita »

No nih. Ostin uuden kännykän, mutta en sitä mikä piti, vaan HTC Legendin. Ei tullut mieleen varmistaa kaupassa, että käyttöohjeet olisivat pohjoismaisen kielien lisäksi suomeksi tai englanniksi. Siis tavaan niitä ruotsiksi. Enkä saa "nettiyhteyttä" toimimaan. Ei yhdisty nettiin, ei yhteisöpalveluihin, ei mihinkään. Onneksi sentään puhelut ja viestit toimii.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Manaaja

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dumiz kirjoitti:edit: ja ennenkuin Manaaja vastaa niin sanon etten ole ostamassa sitä S2 high end-cäpulaa joka maksaa +500e. Tai mitään muutakaan saman hintatason vähjettä ellei joku anna sille 5v takuuta.
Miksi ihmeessä et osta sitä puhelinta osamaksulla tai kytkynä, kun se tulee useammissa tapauksissa halvemmaksi kuin ostaa se käteisellä? Koska pystyin tän uuden puhelimen varsin pätevän ja helppokäyttöisen netin jakamisen avulla heittämään mokkulan helvettiin, niin maksan tästä nyt käytännössä ainoastaan 7 euroa kuussa enemmän kuin aiemmin seuraavat 2 vuotta, enkä tunne että olisin joutunut tinkimään mistään. Sen 2 vuoden jälkeen alan jo tienaamaan kuluissa takaisinpäin.

Joku 22 egeä kuussa, mitä se on sulle? 1 stobe/vkl.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Dumiz kirjoitti:vähjettä ellei joku anna sille 5v takuuta.
Joku viiskin vuotta kuluu, niin mikä sä oot, mikä mä oon? Yks rupinen kurppa. Se on hirveetä kattoo.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 19.01.2011 23:51

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Varis »

exPertti kirjoitti:Pitäisi kait olla ollut tarjolla jo jonkin aikaa.

http://aani.nokia.fi/2011/06/21/symbian ... ta-alkaen/
E7 sai päivityksen viime viikolla. Moni ärsyttävä asia korjaantui ja erityisesti toiminnan nopeus ja selaimen käytettävyys muuttuivat ihan eri tasolle. Tällaisenahan tuo olisi pitäynyt julkaista kun S^3 kuitenkin rakennettiin kuin Iisakin kirkkoa. Olisi osakekurssi vähän eri tasolla.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Manaaja kirjoitti:
Dumiz kirjoitti:edit: ja ennenkuin Manaaja vastaa niin sanon etten ole ostamassa sitä S2 high end-cäpulaa joka maksaa +500e. Tai mitään muutakaan saman hintatason vähjettä ellei joku anna sille 5v takuuta.
Miksi ihmeessä et osta sitä puhelinta osamaksulla tai kytkynä, kun se tulee useammissa tapauksissa halvemmaksi kuin ostaa se käteisellä? Koska pystyin tän uuden puhelimen varsin pätevän ja helppokäyttöisen netin jakamisen avulla heittämään mokkulan helvettiin, niin maksan tästä nyt käytännössä ainoastaan 7 euroa kuussa enemmän kuin aiemmin seuraavat 2 vuotta, enkä tunne että olisin joutunut tinkimään mistään. Sen 2 vuoden jälkeen alan jo tienaamaan kuluissa takaisinpäin.

Joku 22 egeä kuussa, mitä se on sulle? 1 stobe/vkl.
Tätä mä oon nyt vähän kelannut ja todennut ettei se kytky nyt välttis mikään mahoton astia ole. Pitäs vaan löytää oikea kapula ja siihen hyvä kytkydiili :D En nyt vaan oikein osaa valita, on liian monta vaihtista.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Ostin sit sen Galaxy S2:n :D
Onpas kiva lelu, kyllä nyt leikkii.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja elco »

Ruotsalaistumisprosessini etenee: Ostin ruotsalaisen puhelimen kun se vielä oli mahdollista - ennen kun huomaattekaan alan pukeutumaan pinkkeihin housuihin ja ryhdyn kunnon keikariksi.

SonyEricssonin Experia sopi firman anaaliin politiikkaan siinä missä Galaxy ja iPhone jäivät täpärästi ulos. Vehje on tyylikäs ja sen rinnalla iPhone näyttää todella vanhanaikaiselta. Näyttö, tuntuma ja kontrollit ovat mahtavia.

Miinusta tulee puheluominaisuuksista (kun joku soittaa niin ei kulje puhe) ja siitä, että vasenkätisen selailu ottaa valoisuustunnistimeen ja sitämyötä näyttö välkkyy.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Meinaatko, että Sony voisi ryhtyä rakentamaan 'neljättä' ekosysteemiä? Ai niin, nehän osti jo koko erkin itselleen...
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Niba »

Eikss sillä Sony ollut se pelialusta win Xposia vastaava, siitä on hyvä lähteä? Lisää vaikka kymmenen uutta e.. Biologina tuo ekosysteemin käyttö tässä suhteessa on helvetin väätin koska ainoa elävä(ainakin ennen robetit) on käyttäjä ainoastaan.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja elco »

sivustahuutaja kirjoitti:^ Meinaatko, että Sony voisi ryhtyä rakentamaan 'neljättä' ekosysteemiä? Ai niin, nehän osti jo koko erkin itselleen...
En meinaa. Androidvehjehän tuo.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Nergal »

elco kirjoitti:Androidvehjehän tuo.
Fleshlight sun tyttöystäväsikin on, mitä kinnaat?
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

Lumialaiset haloo. Yrittävät tunkea mulle duunista Lumian 900:sta edellisen kapulan rikkoonnuttua. Kannattaako ottaa vastaan?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:Lumialaiset haloo. Yrittävät tunkea mulle duunista Lumian 900:sta edellisen kapulan rikkoonnuttua. Kannattaako ottaa vastaan?

No mä olen vähän huono kait vastaaamaan kun oon vähän fanboy ja edellinen luuri oli kommari, eli ei oo kokemusta nykyaikaisista puhelimista ennen sitä.

Mutta eo:n disclaimerien jälkeen: olen tykännyt (nythän puhelin on tosin korjattavana, mun mikro-usb rikki.....).
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: (nythän puhelin on tosin korjattavana, mun mikro-usb rikki.....).


Niin nokialaista niin nokialaista.

Taidan jättää tilaisuuden käyttämättä ja odotan sitä Samsungin qwertyä.
Avatar
Manzel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 13.08.2011 0:28

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Manzel »

Uusi puhelin pitäisi saada tai se vaaditaan, kun omia puhelimia ei saa enää käyttää työpaikan liittymässä. Oon tähän asti pärjännyt hyvin omalla ei-älypuhelimella ja tietämys älyluureista jää kavereiden puhelimien hetkelliseen hypistelyyn.

Katalogin omasta mielestä järkevät ehdokkaat ovat: Lumiat 620, 820 ja XCover 2. Jälkimmäisin kiehtoisi, mutta oon kuullut hevosmiehiltä, että niissä on paska kamera ja kosketusnäyttö.
Onko jollain kokemuksia Xcover 2:sta? Pelaako hyvin yhteen Win7:n duunikoneen ohjelmistojen ja Win8 kännyköiden kanssa?

Muuten tuo kestävyys kiehtoo, kun harrastukset ovat sellaisia. Kiitos.
Avatar
Manzel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 13.08.2011 0:28

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Manzel »

exPertti kirjoitti:^ 620:n ja Xcoverin kamerassa tuskin lienee suuria eroja. Enkä nyt hehkuttaisi 820:akaan. Eiköhän noilla kivoja kuvia saa kunhan valaistusolosuhteet ovat kunnossa.

http://www.puhelinvertailu.com/uutiset. ... a_muodossa

"Kuvanlaadultaan Lumia 820 on perinteinen mobiilikamera. Valoisassa kuvista tulee hyvinkin tarkkoja ja myös makrokuvaus onnistuu kiitettävällä tarkkuudella. Ympäristön muuttuessa tummemmaksi kuviin kuitenkin ilmestyy nopeasti kohinaa ja Lumia 920:n kuvanvakaimen puuttuessa hämärässä tarkkojen kuvien saaminen on hankalaa."

=perus 8Mpix kamera, jolla saa kivoja kuvia muttei tee mitään ellei valaistus ole kunnossa. Spekseistä oletan, että ND voinee tulla kertomaan millaisia kuvia lumia 800:n kameralla saa, lienee aika sama palikka.

Käyttöjärjestelmä on toinen juttu. Suosittelen räpläämään kumpaakin ja ehkä uhraamaan myös ajatuksen mitä puhelimella haluaa tehdä. Oma mielipiteeni on, että androidiin saa helpommin kaikki ilmaiseksi (ja yleensä saa kaiken), hintana mainokset ja datayhteysvaatimus. WP-luureihin ohjelmat yleensä maksavat ja niitä ei ehkä ole. Esim. mieleistä nettiselainta wp-luuriin et saa valita, se on IE.

----

Pysyäkseni kepeästi aiheessa kysyn täälläkin, että onko näistä uuden polven halpisandroideista kokemusta? Lukemani perusteella Sonyn Xperia Tipo voisi olla juuri oikea halpisandroid itselle. Ilmeisesti toteutustapa on karsia kepeästi ICS:ä jotta se pyörisi tuossa kombossa ja siten on saavutettu kohtuu hyvä kompromissi.

http://www.puhelinvertailu.com/vertaa.c ... peria_tipo
Kiitos! Päädyin kuitenkin Nokiaan. Tärkeitä ominaisuuksia ovat kuvaaminen huonoissa ja pimeissä paikoissa, hyvin Win yhteensopiva ja isojen PDF- ja DWG -tiedostojen avaaminen. Jälkimmäisestä en tiedä, mutta eiköhän se jollain kikkaskonstilla onnistu. Mun supernörttikaverini sanoi, että Xcover2:n tekniikka on jälkeenjäänyt, joten se merkitsi eniten.

Kovaan käyttöön ajattelin hommata tämän: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... -koko-Suom
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jollan älypuhelin julki tänään

"Se meidän juttu on tällainen uudenlainen käyttökokemus ja Sailfish perustuu tällaiseen käden liikkeeseen. Se on painikkeeton ja erilainen kuin muut käyttöjärjestelmät. Se on nyt se meidän juttu."

Eli ei meikäläiselle tämäkään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja exsu »

http://www.fairphone.com/

Kaveri oli tilannut tälläisen. Ideana tykkään, mutta oon jo niin tottunut tuohon winkkaan, ettei vaihto takaisin androidiin kiehdo ihan hirveästi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exPertti kirjoitti:^ Koko ajan on vahvempi tunne, että Sailfish on käyttöjärjestelmänäyte valmistajille, jotka haluavat pois mikkisoftan alta.
valmistajalle
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Melko hyvät speksit 325 euron hintaan. Liian suuri ja painava mielestäin. Ostanen Lumia 620:n.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Vittu näitä puhelimien kokoja tänä pänä. Veikkaan, että jossain arabiemiraateissa myydään Samsungin kalifi-puhelinta 190 tuuman näytöllä.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bhven kirjoitti:
Melko hyvät speksit 325 euron hintaan. Liian suuri ja painava mielestäin. Ostanen Lumia 620:n.
Suosittelen tätä, jos salaman puute ei haittaa

http://www.gigantti.fi/product/puhelime ... -520-musta
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Rapea hinta kriittiselle. Oon nyt kuitenkin kallistunut Lumia 720:nn kannalle, koska siinä on isot pikselit ja kaareutuva näyttö, pitäis vaan jaksaa raahautua kauppaan joku päivä.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Rikkaat kyykkyyn! Ostin sitten kuitenkin Lumia 520:nn enkä isompaa ja kalliimpaa, koska rupesin miettimään, käytänkö usein kameraa ja en.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Matkapuhelin

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ 130
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Vastaa Viestiin