Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

http://www.iltalehti.fi/digi/2011121114926498_du.shtml

Kyllä käsittämättömän suuria korvauksia on artisteille jaossa.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Tämä farssiei ota loppuakseen.

Päästiin sopimukseen, että sopimus allekirjoitetaan 2015. Sopimus koskee kaikkia, mutta sen sisällöstä ei kenelläkään ole hajuakaan. En ymmärrä, miksi moiseen hölmöilyyn pitäisi satsata puupenniäkään.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Juha Tapio olisi myynyt timattikulltaa ilman piratismia!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

elco kirjoitti:Tämä farssiei ota loppuakseen.

Päästiin sopimukseen, että sopimus allekirjoitetaan 2015. Sopimus koskee kaikkia, mutta sen sisällöstä ei kenelläkään ole hajuakaan. En ymmärrä, miksi moiseen hölmöilyyn pitäisi satsata puupenniäkään.
Meidän on syytä välittömästi ryhtyä toimeen, jotta olemme valmiina uusia päästörajoja varten. Ilmastojutut on tulevaisuuden bisnes. Me tienataan tällä.
Avatar
Teraslilja_m
Kitisijä
Viestit: 1177
Liittynyt: 30.10.2005 14:31
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

elco kirjoitti:Tämä farssiei ota loppuakseen.

Päästiin sopimukseen, että sopimus allekirjoitetaan 2015. Sopimus koskee kaikkia, mutta sen sisällöstä ei kenelläkään ole hajuakaan. En ymmärrä, miksi moiseen hölmöilyyn pitäisi satsata puupenniäkään.
Käsittääkseni YK vaatii käytettävän 1.6 triljoonaa dollaria vuosittain ilmastonmuutoksen estämiseen. Lycka till ...

Vertailun vuoksi: Maailman sotilasmenot ovat samaa suuruusluokkaa ;-)
Life is complex, it has real and imaginary parts.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4296
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Senkin höpsilö. Suomen kielellä tuo summa on tietenkin 1,6 biljoonaa dollaria.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/digi/2011121114926498_du.shtml

Kyllä käsittämättömän suuria korvauksia on artisteille jaossa.
Tossahan mainittiin könttäsummat. Jos jaossa oli tuhansia eri artisteja, ei se niin paljoa/artisti ole.

Mulla ei ole sääliä noita piraatteja kohtaan. Itse 16-vuotiaana harrastin pelipiratismia ja käärin siitä tuhansien markkojen tulot. Tiesin koko ajan tekeväni väärin. Turha se on selitellä, että mutkun mä en tiennyt.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Teraslilja_m kirjoitti: Vertailun vuoksi: Maailman sotilasmenot ovat samaa suuruusluokkaa ;-)
Joo. Onhan se ihan naurettavaa, että ilmastonmuutosta pyrittäisiin torjumaan samalla summalla, kuin maailman sotilasmenot ;-)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:Tämä farssiei ota loppuakseen.

Päästiin sopimukseen, että sopimus allekirjoitetaan 2015. Sopimus koskee kaikkia, mutta sen sisällöstä ei kenelläkään ole hajuakaan. En ymmärrä, miksi moiseen hölmöilyyn pitäisi satsata puupenniäkään.
Sä et ymmärrä, niin pakkohan sen on olla hölmöilyä. Tai sitten sä et vain ymmärrä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti:
Sä et ymmärrä, niin pakkohan sen on olla hölmöilyä. Tai sitten sä et vain ymmärrä.
Mitä yrität sanoa?`

Sun mielestä tietenkään yhteisillä rahoilla ei ole mitään väliä, joten on aivan sama mihin humpuukiin niitä tuhlataan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Teraslilja_m
Kitisijä
Viestit: 1177
Liittynyt: 30.10.2005 14:31
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

NuoriDaavid kirjoitti:
Teraslilja_m kirjoitti: Vertailun vuoksi: Maailman sotilasmenot ovat samaa suuruusluokkaa ;-)
Joo. Onhan se ihan naurettavaa, että ilmastonmuutosta pyrittäisiin torjumaan samalla summalla, kuin maailman sotilasmenot ;-)
Ilmankos Suomessa ollaan ajamassa armeijaa alas, pistävät mieluimmin paukut maailman pelastamiseen ;-)
Life is complex, it has real and imaginary parts.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Nääh.
Pienentävät kumpiakin. Saadaan lisää rahaa Kreikkaan !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Manaaja

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Mulla ei ole sääliä noita piraatteja kohtaan. Itse 16-vuotiaana harrastin pelipiratismia ja käärin siitä tuhansien markkojen tulot. Tiesin koko ajan tekeväni väärin. Turha se on selitellä, että mutkun mä en tiennyt.
Ihan uskomatonta kaksinaismoralismia, anteeksi nyt vaan. Jos olet todella tuota mieltä - vielä verrattuna ihmisiin jotka eivät vertaisverkkotoiminnallaan välttämättä saavuta euroakaan tuloja, vaan päinvastoin menettävät rahaa sen ylläpitämiseen - mitäs jos laitettaisiin sulle toiminnastasi taloudellisesti hyötyneenä vanhana piraattina korkoineen parinsadantonnin mätkyt laittomasta toiminnastasi takavuosilta?

Ainoa asia mikä sun säälittömään mielipiteeseesi vaikuttaa on se, ettet itse jäänyt kiinni vaikka tienasit sillä laittomasti käypää valuuttaa. Kertakaikkisen raivostuttavaa. Ääni kun muuttuisi pillissä huomattavasti, jos joku tulisi jälkivaatimusten kanssa ovelle.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Mulla ei ole sääliä noita piraatteja kohtaan. Itse 16-vuotiaana harrastin pelipiratismia ja käärin siitä tuhansien markkojen tulot. Tiesin koko ajan tekeväni väärin. Turha se on selitellä, että mutkun mä en tiennyt.
Jos tekosi ei olisi jo vanhentunut, käräyttäisin sinut kytille. Koska naamapalmu :facepalm:
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriDaavid kirjoitti: Mulla ei ole sääliä noita piraatteja kohtaan. Itse 16-vuotiaana harrastin pelipiratismia ja käärin siitä tuhansien markkojen tulot. Tiesin koko ajan tekeväni väärin. Turha se on selitellä, että mutkun mä en tiennyt.
Vertaat omaa rikoksesta hyötymistäsi siihen että ihmiset mahdollistaa tiedoston jaon keskenään, ihan hyvää hyvyyttään?

Se että sinä olet roisto joka haluaa hyötyä rikoksestaan, ei tee kaikista muista semmoisia.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Sä et ymmärrä, niin pakkohan sen on olla hölmöilyä. Tai sitten sä et vain ymmärrä.
Mitä yrität sanoa?`

Sun mielestä tietenkään yhteisillä rahoilla ei ole mitään väliä, joten on aivan sama mihin humpuukiin niitä tuhlataan.

Jos ei ymmärrä, niin kannattaa olla hiljaa tai sitten vaihtoehtoisesti vain sanoa, että ei ymmärrä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011121 ... 0_uu.shtml


Jos kävisi niin ihmelllinen seikka, että Lehtomäki tutkittaisiin ja todettaisiin syylliseksi, niin paljonko Dave veikkaat että se saisi sakkoja ja korvauksia maksettavakseen?

Lyödäänkö peräsuolihuuhtelusta vetoa, että pirraaattipolon saama rangaistus on tuhannesti suurempi?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Teraslilja_m kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Teraslilja_m kirjoitti: Vertailun vuoksi: Maailman sotilasmenot ovat samaa suuruusluokkaa ;-)
Joo. Onhan se ihan naurettavaa, että ilmastonmuutosta pyrittäisiin torjumaan samalla summalla, kuin maailman sotilasmenot ;-)
Ilmankos Suomessa ollaan ajamassa armeijaa alas, pistävät mieluimmin paukut maailman pelastamiseen ;-)
Joo :wink:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Manaaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mulla ei ole sääliä noita piraatteja kohtaan. Itse 16-vuotiaana harrastin pelipiratismia ja käärin siitä tuhansien markkojen tulot. Tiesin koko ajan tekeväni väärin. Turha se on selitellä, että mutkun mä en tiennyt.
Ihan uskomatonta kaksinaismoralismia, anteeksi nyt vaan. Jos olet todella tuota mieltä - vielä verrattuna ihmisiin jotka eivät vertaisverkkotoiminnallaan välttämättä saavuta euroakaan tuloja, vaan päinvastoin menettävät rahaa sen ylläpitämiseen - mitäs jos laitettaisiin sulle toiminnastasi taloudellisesti hyötyneenä vanhana piraattina korkoineen parinsadantonnin mätkyt laittomasta toiminnastasi takavuosilta?

Ainoa asia mikä sun säälittömään mielipiteeseesi vaikuttaa on se, ettet itse jäänyt kiinni vaikka tienasit sillä laittomasti käypää valuuttaa. Kertakaikkisen raivostuttavaa. Ääni kun muuttuisi pillissä huomattavasti, jos joku tulisi jälkivaatimusten kanssa ovelle.
Häh? Mähän sanoin, että tein väärin? Jos mulle olisi laitettu aikoinaan sakot ja korvaukset, se olisi ollut mua kohtaan aivan oikein.

"Mies sanoi olleensa tekoaikana siinä käsityksessä, että palvelussa jaettavassa materiaalista vastaa kukin käyttäjistä itse, ja ettei palvelun ylläpitäjä ole jakamisesta vastuussa"

Jos ei tiedä ja aikoo ko. palvelun pystyttää, täytyy ottaa selvää. Ko. heppu olisi voinut tiedustella etukäteen tekijänoikeusjärjestöiltä, että mulla olis tällainen idea, onko jeesch?
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 12.12.2011 8:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Haemaeraemies kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Mulla ei ole sääliä noita piraatteja kohtaan. Itse 16-vuotiaana harrastin pelipiratismia ja käärin siitä tuhansien markkojen tulot. Tiesin koko ajan tekeväni väärin. Turha se on selitellä, että mutkun mä en tiennyt.
Vertaat omaa rikoksesta hyötymistäsi siihen että ihmiset mahdollistaa tiedoston jaon keskenään, ihan hyvää hyvyyttään?
Jotkut räjäyttelee pommeja torilla hyvää hyvyyttään, jotkut polttaa kirkkoja, jotkut vapauttaa minkkejä.

Heppu teki rikoksen ja maksaa korvaukset. Ei sen kummempaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

masa kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011121 ... 0_uu.shtml


Jos kävisi niin ihmelllinen seikka, että Lehtomäki tutkittaisiin ja todettaisiin syylliseksi, niin paljonko Dave veikkaat että se saisi sakkoja ja korvauksia maksettavakseen?

Lyödäänkö peräsuolihuuhtelusta vetoa, että pirraaattipolon saama rangaistus on tuhannesti suurempi?
Voitaisiin huviksemme laskea että mitä pahaa tuolla samalla rahalla voisi tehdä kanssaeläjilleen, kyll loppuis miehestä mehut jos yhdeltä seisomalta tuollaista korvauspiikkiä koittaisi aikaan saada, vaikka turpaan mättämällä.

Ihan täysin uskomatona, että oletetuista menetetyistä tuloista joutuu makselemaan, ihan kuin jokainen joka waresti olisi ostanut vaikkapa Juha Tapion ( Kuka vitun juha tapio, joka kari tapio klooni??) levyn? Jos 100 ihmistä lataa, niin ehkä oikeasti silloin jää 5 levyä ostamatta, tuokin arvaukseni taatusti yläkanttiin. Ehkä 1 ostettu levy menetettiin per 100 latausta kohden.

Ja tollainen artistien sotkeminen puheisiin on vitun paskaa, harhaanjohtamista koska ei voi sanoa että " lev-yhtiöt menettivät önönönö euroa", paljon raflaavaampaa myydä taiteijan kärsimystä joka kumpuaa oletetuista latauksista. Vittu mä sanon, jos ite maksaisin mun duunarille 20 euron levystä noin 1 euron korvaukset, niin en vittu kehtais olla mitään oikeutta käymässä mihinkään suuntaan.

Vittu kun korpeaa, huhhuh.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriDaavid kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Mulla ei ole sääliä noita piraatteja kohtaan. Itse 16-vuotiaana harrastin pelipiratismia ja käärin siitä tuhansien markkojen tulot. Tiesin koko ajan tekeväni väärin. Turha se on selitellä, että mutkun mä en tiennyt.
Vertaat omaa rikoksesta hyötymistäsi siihen että ihmiset mahdollistaa tiedoston jaon keskenään, ihan hyvää hyvyyttään?
Heppu teki rikoksen ja maksaa korvaukset. Ei sen kummempaa.
Oikeasti tuo korvaussumma on perusteltu sinun mielestä?
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Haemaeraemies kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
Vertaat omaa rikoksesta hyötymistäsi siihen että ihmiset mahdollistaa tiedoston jaon keskenään, ihan hyvää hyvyyttään?
Heppu teki rikoksen ja maksaa korvaukset. Ei sen kummempaa.
Oikeasti tuo korvaussumma on perusteltu sinun mielestä?
Mä en ole lukenut oikeudenkäyntipöytäkirjoja. Oletko sinä?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mies on pystyttänyt ko palvelun 5 vuotta sitten eli 2006-2007. Kyllä silloin oli jokaiselle selvää, että ko. palvelu oli laiton.

Jos vuosi olisi ollut 1996, niin voisi käyttää "en tiennyt" korttia.

Napster suljettiin jo 2001 ja viimeistään sen jälkeen on ollut jokaiselle asiasta kiinnostuneelle selvää, että on erittäin vaarallista perustaa tiedostonjakopalveluita.

Oikeuskäytäntöön liittyy velvollisuus ottaa selvää. Ei riitä, että ei tiedä. Jos ei tiedä ja aikoo tehdä jotain, joka saattaa olla laitonta, on velvollisuus ottaa selvää.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin