Presidentinvaalit 2012

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Väyrynen --. Väitteeseen "vaikka ufo-havaintoja ei ole kyetty tieteen keinoin todentamaan, on selvää että vierailuja ulkoavaruudesta maahan on tapahtunut", hän vastasi vaikea sanoa.



http://fi.wikipedia.org/wiki/Pudasj%C3%A4rven_ufot

:think:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^^ Vihreäthän eivät tosiaankaan ole mikään tiedepuolue, vaan kaikenlainen New age ja muu höpsismi on aina ollut puoleeen sydäntä lähellä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Mutta nyt niillä on puolellaan tieteellinen konsensus, joka on vahvempi kuin mikä esim. gravitaatiolla on.

Jännä yhteensattuma.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:^ Mutta nyt niillä on puolellaan tieteellinen konsensus, joka on vahvempi kuin mikä esim. gravitaatiolla on.

Jännä yhteensattuma.
:) Voi sokea kanakin löytää jyvän!

Minä en muuten kannata vihreiden yksipuolisen CO2-päästöjen vähentämisen oppia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:^^ Vihreäthän eivät tosiaankaan ole mikään tiedepuolue, vaan kaikenlainen New age ja muu höpsismi on aina ollut puoleeen sydäntä lähellä.
No näinhän se on. Toisaalta vihreiden kahtiajakautuneisuus näkyy siinäkin, että kyllä vihreät ovat ymmärtääkseni (en just nyt jaksa kaivaa tilastodataa) myös esimerkiksi yliopistoväen keskuudessa suhteellisen suosittu puolue, eli vakavia tutkijoitakin porukka puoleensa vetää. Hörhöilyä herra ties löytyy, mutta vaikea se on kai tiedemyönteisempää vaihtoehtoakaan löytää. (Kristillisten eduskuntaryhmä on kai suhteessa korkeakoulutetuin.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12391
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Systerini perheineen asuu Arhinmäen lapsuudenkodissa Pasilassa. Noin 100 neliötä tai vähän yli.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Homeboy65 kirjoitti:Systerini perheineen asuu Arhinmäen lapsuudenkodissa Pasilassa. Noin 100 neliötä tai vähän yli.
Olet melkein sukua julkkikselle.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Mun lukioluokkakaverin isosysteri seukkas Arhinmäen kanssa (tai en tiedä onko vieläkin), sen lisäksi Pave on pelannut samassa jengissä fudista ja oon myös heittänyt hänen kanssa tikkaa (OMG!)... ja mitä vittu kaikkee, en jaksa edes muistella.

Pitäskö jo soittaa seiskaan?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriDaavid kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Systerini perheineen asuu Arhinmäen lapsuudenkodissa Pasilassa. Noin 100 neliötä tai vähän yli.
Olet melkein sukua julkkikselle.
Amatöörit.
Isäni on Mauno Koiviston "kolmas serkku", siis joku kaukainen sukulainen.
Lisäksi isäni oli keskikoulussa Armi Kuuselan luokkatoveri, ja sitten Muhoksella kävikin kova kohina "Oletteko kuulleet että Armi on mennyt neekerin kanssa naimisiin?"

Äidin puolelta polveudun mm. Tanskan viimeisestä pakanallisesta viikinkikuninkaasta Gorm Vanhasta (niin tosin varmaan puoli Skandinaviaa, phoh)

Niin ja isän puolelta yksi esiäitini oli ammatiltaan "Ruotsin kuninkaan vuoteenlämmittäjä" (en muista kenenkä, mutta sellainen ammatti oli), ja palasi Suomeen raskaaksi tultuaan.

Löytyyhän esivanhemmistani vielä hakkapeliitta, nuijasodassa köyhiä kapinallisia kurmuuttanut eversti ja noita-akkakin.
Viimeksi muokannut Gat, 07.01.2012 16:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12391
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: Namedropping...
Olen ollut kusella samaan aikaan kapakan vessassa Pekka Vennamon (huhtikuu 1988, Ukkomunkki) ja Pelle Miljoonan (syyskuu 1996, Vanhan kuppila) kanssa. Molempien kanssa myös juttelin.

Olen punkannut samassa huoneessa missä Pelle Miljoona oli punkannut 10 v. aikaisemmin sivariaikoinani v. 1988.

Ralf König lähetti minulle alkuperäispiirroksen ja nimikirjoituksensa kun kirjoitin hänelle.

Olen jutellut luonnonsuojelusta Pentti Linkolan kanssa 4:sen raitsikassa.

Pertti "Veltto" Virtanen kosketti olkapäätäni Rockin SM-skaboissa 1986. Halusi päästä ohi, olin ovensuussa.

Faijani on ollut useammin kuin kerran TV:ssä. HS:n sunnuntaisivuilla oli iso juttu hänestä hänen jäätyään eläkkeelle. Faijani tapasi Mauno Koiviston aikoinaan.

Paavo Lipponen on äitini entinen työtoveri (Ulkopoliittinen instituutti).
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

On se hienoa nähdä miten tosimiehet pätee!
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti:Toisaalta vihreiden kahtiajakautuneisuus näkyy... Hörhöilyä herra ties löytyy, mutta vaikea se on kai tiedemyönteisempää vaihtoehtoakaan löytää.
Olen aina ajatellut asian niin, että vihreät suhtautuvat myönteisesti lähinnä julkisrahoitteisen tutkijan tai opiskelijan elämäntapaan. Mikään ei mielestäni viittaa siihen, että vihreät olisivat erityisen innoissaan tieteestä.

Jos ei puhuta puolueesta, niin vihreä aate kyllä on yleinen tutkijoiden keskuudessa, koska koulutetulle on aika helppoa sisäistää, miksi ympäristöjuttuja pitää ajaa eteenpäin yhteiskunnallisella tasolla. Tiedemaailman toimijat luultavasti suhtautuvat vihreään puolueeseen myönteisemmin kuin muu väestö, mutta tämähän ei itsessään tee puolueesta mitenkään tiedemyönteistä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18757
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Niba »

Sijjootukset! ÄHesarin pressadarissa..

1 9 Arhinmäki Paavo VAS -90
2 4 Väyrynen Paavo KESK -91
3 6 Niinistö Sauli KOK -122
4 7 Essayah Sari KD -133
5 5 Lipponen Paavo SDP -186
6 8 Biaudet Eva RKP -223
7 2 Haavisto Pekka VIHR -225
8 3 Soini Timo PS -225

Jaa tuloksesi Facebookissakin?

Mutta Haavisto kohoaa tai mitä sitten kohoakaan, Islannissa oli jo lesbo pressa? Mutta ei se vetänyt islantilaisia kölin alta vaan jotkut yli-innokkaat sijoittajajätkät..

Mä en oon ollu kun Iltalehdessa, Iltasanomissa, Hesarissa, radiossa(YleQ), taloussanomissa jne.. En omista ansioistani vaan niitten takia.. Joo yhtään presidenttiehdokasta en tunne enkä tiedä, Arhinmäe asuu parin sadan metrin päässä..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Piste Haavistolle:

http://www.hs.fi/politiikka/Oikeutta+el ... 5552952172
No kyllä se säälipisteitä tarvitseekin sen jälkeen, kun ei tunnistanut naapurimaansa presidenttiä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Toisaalta vihreiden kahtiajakautuneisuus näkyy... Hörhöilyä herra ties löytyy, mutta vaikea se on kai tiedemyönteisempää vaihtoehtoakaan löytää.
Olen aina ajatellut asian niin, että vihreät suhtautuvat myönteisesti lähinnä julkisrahoitteisen tutkijan tai opiskelijan elämäntapaan. Mikään ei mielestäni viittaa siihen, että vihreät olisivat erityisen innoissaan tieteestä.

Jos ei puhuta puolueesta, niin vihreä aate kyllä on yleinen tutkijoiden keskuudessa, koska koulutetulle on aika helppoa sisäistää, miksi ympäristöjuttuja pitää ajaa eteenpäin yhteiskunnallisella tasolla. Tiedemaailman toimijat luultavasti suhtautuvat vihreään puolueeseen myönteisemmin kuin muu väestö, mutta tämähän ei itsessään tee puolueesta mitenkään tiedemyönteistä.
No mä en oikeastaan ajatellut nyt ollenkaan tuota ympäristöpuolta, vaan politiikan ja tieteen suhdetta kahdessa (toisiinsa enemmän tai vähemmän liittyvässä) mielessä.

Ensinnäkin, mun mielestä vihreiden (no, Soininvaaran...) yhteiskunta- ja sosiaalipolitiikassa näkyy vanhoihin luokkaintressipoteroihin kaivautuneiden puolueiden toimintaa enemmän sellainen tieteelle ominainen pragmaattisuus: haetaan ratkaisuja, jotka voisivat toimia olemassa olevan tutkimustiedon mukaan parhaiten - eikä niitä ratkaisuja, jotka sopivat parhaiten taustaideologiaan ja -järjestöihin. Kyllähän aika usein demarit puhuvat ay-liikkeen suulla, kokkarien ideat tulevat EK:sta ja kepu on vain MTK:n poliittinen siipi. Ja siinä missä näiden peruspuolueiden politiikkansa taustalla käyttämän tutkimustiedon takana ovat ideologisesti sitoutuneet tai ainakin suuntautuneet "omat" tutkimuslaitokset, vihreät ovat olleet avoimempia sitoutumattoman tiedemaailman puoleen.

Siinä missä tuo ensimmöinen tiedepolitiikan aspekti koskee politiikan ja tieteellisen tiedon suhdetta, toinen aspekti koskee sitten tieteen tekemisen yhteiskunnallisia ehtoja muokkaavaa politiikka. Tämä on kai se, mitä tiedepolitiikalla yleensä tarkoitetaan. Tällä puolella kepu alistaa tiedepolitiikan surutta kotiinpäinvetävälle aluepolitiikalle, demarit eivät ole kiinnostuneet varsinaisesta tieteestä ja tutkimuksesta vaan kaikille avoimen koulutuksen tasa-arvoistavasta funktiosta, ja kokoomus taas pyrkii latistamaan tiedemaailman yritysten lyhyen tähtäimen koulutustarpeiden täyttäjäksi ja halvaksi tuotekehittelytueksi. Vakavasti otettavista(?) puolueista vain vihreät (tai siis tämä ei-hörhö puoli niistä) tuntuvat näkevän pitkän aikavälin kunnianhimoisen ja uutta luovan, vapaan perustutkimuksen roolin innovaatioketjun moottorina.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

^ Edustaako Soininvaara sun mielestä jotenkin vihreiden päävirtauksia?
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:^ Edustaako Soininvaara sun mielestä jotenkin vihreiden päävirtauksia?
On se minulle tärkeissä asioissa - Helsingin kuntapolitiikka ja tietyt asiat valtakunnan politiikassa - vihreiden vaikutusvaltaisimpia (sekä omasas puolueessa että yli puoluerajojen) tyyppejä. Lisäksi se edustaa sitä suuntaa vihreissä, jota haluan vihreissä tukea. Joten äänestin edellisissä vaaleissa harmitellen sitä, että parempaa puoluetta ei ole tarjolla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: Ensinnäkin, mun mielestä vihreiden (no, Soininvaaran...)... Vakavasti otettavista(?) puolueista vain vihreät (tai siis tämä ei-hörhö puoli niistä)...
Sä näet tän nyt just niinkuin haluat nähdä. Vertaat yhden puolueen vähemmistön tai ehkä oikeammin yksilön poliittista linjaa muiden puolueiden kokonaislinjaan. Kyllä vertailu pitäisi tehdä joko yksilö-, siipi- tai puoluetasolla, jotta siinä olisi mitään järkeä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Ensinnäkin, mun mielestä vihreiden (no, Soininvaaran...)... Vakavasti otettavista(?) puolueista vain vihreät (tai siis tämä ei-hörhö puoli niistä)...
Sä näet tän nyt just niinkuin haluat nähdä. Vertaat yhden puolueen vähemmistön tai ehkä oikeammin yksilön poliittista linjaa muiden puolueiden kokonaislinjaan. Kyllä vertailu pitäisi tehdä joko yksilö-, siipi- tai puoluetasolla, jotta siinä olisi mitään järkeä.
Ei pidä paikkaansa ainakaan tuon toisen aspektin kohdalla. Asia selviää ihan puolueiden ohjelmista että eritoten käytännön toimista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:Ensinnäkin, mun mielestä vihreiden (no, Soininvaaran...) yhteiskunta- ja sosiaalipolitiikassa näkyy vanhoihin luokkaintressipoteroihin kaivautuneiden puolueiden toimintaa enemmän sellainen tieteelle ominainen pragmaattisuus: haetaan ratkaisuja, jotka voisivat toimia olemassa olevan tutkimustiedon mukaan parhaiten - eikä niitä ratkaisuja, jotka sopivat parhaiten taustaideologiaan ja -järjestöihin. .
Joo. Mutta Odehan onkin puolueensa kiintiöhetero.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: Ei pidä paikkaansa ainakaan tuon toisen aspektin kohdalla. Asia selviää ihan puolueiden ohjelmista että eritoten käytännön toimista.
Miksi et sitten rehellisesti kirjoita puolueiden linjoista, vaan viljelet tekstissä toistuvia erotuslausumia?

Itse asian faktasisällöstä mulla ei ole hajuakaan, joten olen puhtaasti antamasi informaation varassa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12391
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti:
Mutta mitä tarkoittaa järkivihreys? :?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kun koko ajan sanotaan, että presidentillä ei ole enää mitään valtaa, niin eikö korkeimpien virkamiesten nimitysoikeus ole vielä säilymässä pressalla? Ja meillähän on tuoreita esimerkkejä siitä, miten voi nimittää täysin toisin kuin valtioneuvosto esittää. Sailas on syntynyt vuonna 1945.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

http://www.iltasanomat.fi/presidentinva ... 81652.html


Kyseessä on joku erinomainen vaalimainos tai sitten kysessä on silkka tyhmyys.
Vastaa Viestiin