Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Termin "Matinkylän ostari" oli kyllä tässä yhteydessä tarkoitus kattaa kaikki Sellot ja Omenat
Kummallista epätäsmällisyyttä. Matinkylän ostaria kun pidetään esimerkkinä rappiolla olevasta 70-luvun ostarista. Ei voinut Espoolainen ymmärtää.

Mä olen joskus käynyt Basessa seuraamassa stand upia ja samalla syömässä ja ollut oikein tyytyväinen kokemukseen ja käytän hyväkseni muutenkin nykyistä sangen vähäistä ravintolatarjontaa. Täytynee muistaa, etten mä ole urbaani ihminen vaan maaseudulta kotoisin ja aina viihtynyt paremmin pienissä kaupungeissa. Myös maailmalla reissatessa kiertelen mieluummin maalaiskyliä kuin suurkaupunkeja. Mä en kaipaa suurkaupungin sykettä ympärilleni vaan mulle riittää rauhallisempikin tunnelma.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kauppakeskuksen ravintola on vain sellainen paikka, että kaltaiseni wanna be elitisti saa paniikkihäiriökohtauksen. Sehän on junttiuden ja luuseriuden peruskuvastoa.

Toki tämä kertoo enemmän minusta, kuin kauppakeskuksen ravintolasta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:(Sama muuten pätee leffateatterihin, mutta vielä hälyyttävämmin: tilanne on katastrofaalinen jo Helsingissäkin!)
Mä unohdin kommentoida tän ensimmäisessä viestissä. Mä en tietenkään käy missään leffateattereissa, kun on iso kangas kotona sekä parempi ääni ja alkoholia tarjoillaan myös elokuvan aikana.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Johnny Winter

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

Just just... Mä taidan mennä hakemaan mäkkäristä tuplajuuston ja kahvin ja ajaa kotiin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Johnny Winter kirjoitti:Just just... Mä taidan mennä hakemaan mäkkäristä tuplajuuston ja kahvin ja ajaa kotiin.
Mä söin tuossa päivänä eräänä...oliko se Big Hotin. Muuten hyvä, paitsi ruisleivällä varmasti parempi. Oletko poikennut säbäpeleissä?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Söin Hesessä äsken vakio heselounaani eli juustohampurilainen, pieni zerokokis ja kahvi, 6.1 euroa. Ihmettelinkin jo aiemmin kyselyketjussa, miten hese pystyy myymään hampparinsa niin paljon mäkkäriä kalliimmalla. Kävisin mielummin mäkkärissä, mutta matkan varrella ei ole
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21495
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti:Mä en kaipaa suurkaupungin sykettä ympärilleni vaan mulle riittää rauhallisempikin tunnelma.
Sykkeen olemassaolo tarkoittaa, että tarjonta ei ole täysin kuollut. Jotkut jo mainitsivatkin, että Espoosta ei löydy edes yhtä ainutta fiilistelyyn kelpaavaa ruokaravintolaa.

Itse en ymmärrä Espoon intoa leikkiä oikeaa kaupunkia? Mielestäni Espoon pitäisi keskittyä olemaan se nukkumalähiö, mikä se onkin. Toiminta pitää keskittää ostereille ja kaikki fiinimpi tulee hoitaa hesassa (olen maalta, kuten iso osa hesalaisista).

Ravintolaskenessä paras, mitä espoo voisi toivoa lähitulevaisuudessa, olisi edes siedettävä valikoima kotiinkuljetettua syötäväksi kelpaavaa ruokaa. Tosin gastronautti ei tainnut suomessa lentää, joten ehkä tuonkin toivon voi kuopata? Tosin mistä se ruoka kuljetettaisiin kotiin, kun ne kelvolliset take away-mahdollisuudetkin ovat vähissä?

Aihe harmittaa siitä syystä, että Espoo on suomen lupaavin lähiöelämän koelaboratorio. On sääli, jos Espoo ei löydä omaa tietään. Espoon pitäisi näyttää miten eletään mallikepoisesti kehätien varrella.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti: Tosin gastronautti ei tainnut suomessa lentää.
Kyllähän gastronautti ed on pystyssä?

http://www.gastronautti.fi/
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21495
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ vilkaisepa niitä tarjolla olevia 'ravintoloita'. Gurmeenautti!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:^ vilkaisepa niitä tarjolla olevia 'ravintoloita'. Gurmeenautti!
Ei kai takeawayna noin yleisemminkään maailmalla mitään erityisen gurmeeta saa? Etnisiä pikamömmöjä mostly?
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Mä en kaipaa suurkaupungin sykettä ympärilleni vaan mulle riittää rauhallisempikin tunnelma.
Sykkeen olemassaolo tarkoittaa, että tarjonta ei ole täysin kuollut. Jotkut jo mainitsivatkin, että Espoosta ei löydy edes yhtä ainutta fiilistelyyn kelpaavaa ruokaravintolaa.
Ei vielä. Italiassa sellainen löytyy joka kylästä, joten luulisi Espooseenkin muutama mahtuvan vaikka helsinki vieressä onkin. En nyt tarkoita mitään michelinravintolaa, vaikka niitäkin on pitkin maaseutua.
sivustahuutaja kirjoitti:Itse en ymmärrä Espoon intoa leikkiä oikeaa kaupunkia? Mielestäni Espoon pitäisi keskittyä olemaan se nukkumalähiö, mikä se onkin. Toiminta pitää keskittää ostereille ja kaikki fiinimpi tulee hoitaa hesassa
Miksi ihmeessä? Mikä siitä kaupungin rajasta tekee niin ihmeellisen? Espoossa kuitenkin asuu 250K ihmistä. Miksi hyvää ravintolaruokaa saadakseen pitäisi siirtyä Helsinkiin? Miksi Espooseen ei saisi kasvaa illanviettokeskusta, jossa olisi ravintoloita ja baareja? Alkuun toki tarvitaan se ensimmäinen kunnon ravintola, joka avaa pelin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16749
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä luulen, että tämä vain nyt menee niihin aihealueisiin, joita Vagabondo ei vain jostain ihme syystä tajua. Ei minunkaan nyt, ainakaan siis tällä kertaa, ollut erityisesti tarkoitus mollata Espoota tai todistella Helsingin paremmuutta. Tämähän lähti siitä Sivustahuutajan pointista, että jotain modernin taiteen museota nyt ei vaan kannata rakentaa "kaupunkiin", joka on pelkkä hajanainen kokoelma nukkumalähiöitä. Kuten Vagabondo itsekin todistat, Espoon arvo on nimenomaan siinä, että se perustuu erilaiseen elämäntyyliin kuin kaupunki elävine kulttuuriskeneineen, tunnelmallisine ravintoloineen ja baareineen ja niin edelleen. Espoo on amerikkalaisena suburbina tietylle ihmistyypille tai ainakin elämänvaiheelle sopiva aika erilainen viritys kuin eurooppalainen kulttuurikaupunki, ja juuri siinä on Espoon raison d'être - mutta sitten on turha haikailla asioita, jotka kuuluvat nimenomaan siihen kaupunkityyppiin, jota Espoo nimenomaan ei ole eikä halua olla. Siinä, että Espoossa ei ole yhtään fiilistelyyn sopivaa ruokapaikkaa ei ole kyse mahtumisesta vaan siitä, että fiilistelyyn kelpaavan ruokapaikan välttämätön edellytys on asiaan sopiva fiilis. Ja sitä ei Espoossa ole - ja hyvä niin, koska sellaista löytää Helsingistä, ja Espoon idea on olla fiilikseltään eri kuin Helsinki.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Ja lisättäköön tähän, että Espoo pysyköön Espoona ja Espoon helsinkiläistyminen tai liittyminen Helsinkiin olisi kuolemaakin pahempi kohtalo. Tarkoittaisihan se vasemmistolaisten, vihreiden ja muiden laitapuolen kulkijoiden kanssa samassa kaupungissa asumista ja heidän laskujensa maksamista.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16749
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Olisi siinä kuitenkin mahdollisuus espoolaisestakin näkökulmasta moniin järkeistyksiin: ei tarvitsisi esittää itsenäistä kaupunkia omalla taidemuseolla, teatterilla jne. Ne, samoin kuin kerrostalokeskittymät, voitaisiin sijoittaa rauhassa keskustaan eli Helsinkiin, ja Espoo jätettäisiin entistä selvemmin automarkettien, omakotitalojen ja keskiluokan kauppakeskusten paratiisiksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21495
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:^ vilkaisepa niitä tarjolla olevia 'ravintoloita'. Gurmeenautti!
Ei kai takeawayna noin yleisemminkään maailmalla mitään erityisen gurmeeta saa? Etnisiä pikamömmöjä mostly?
Gastronautin alkuperäinen idea oli kuitenkin jotain enemmän kuin pizzaa. Kuka ostaa etnistä parin kympin toimitusmaksulla kun pakastinaltaan thaikuutiot ovat ihan syömäkelpoisia? Nautin olisi pitänyt speksata valmiiksi mitä kannattaa lähteä kuljettelemaan ja rakentaa koko konsepti fiksujen elämysten varaan.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^^Espoon kunnallisvero 17.75, Helsingin 18.5%. Lisäksi Helsingin talous on kuralla ja ainoa mikä rajoittaa punavihreiden tuhlailua on rahan puute. Jos Helsinki pääsisi rikkaisiin naimisiin, niin tuhlailu räjähtäisi.

Eli kiitos, mutta ei kiitos.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18766
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^^ Se on Bluntlyn kattoterassi!
Tai haaremi.
Tosa on sulle Haaremi Miss Helsinki 2012!

Kuva

Mutta ei oo mitään taustaa kuvassa sinne vaan shootataan ilmastotointiputkiin ja betonikattoon.. :shock:
Ja helvetin huono valistus kuin kellarissa, onks tää joku Stadilainen Yök-erho? Vai mikä kellari on..

IHAN Kuva!!!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9501
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:ei tarvitsisi esittää itsenäistä kaupunkia omalla taidemuseolla, teatterilla jne. Ne, samoin kuin kerrostalokeskittymät, voitaisiin sijoittaa rauhassa keskustaan eli Helsinkiin, ja Espoo jätettäisiin entistä selvemmin automarkettien, omakotitalojen ja keskiluokan kauppakeskusten paratiisiksi.
Pitkälti samaa mieltä, mutta asiat on jo päätetty toiseen suuntaan. Kulttuuripytingit on jo. Metro tulee viimein Helsingin päättäjien voimakkaan painostuksen seurauksena Espooseen ja sen kylkiäisenä entistä tiiviimmät kerrostaloalueet asemien lähettyville. Toisenlainen kehityssuunta on jo käynnissä.

Mitä tohon ravintola-asiaan tulee, niin pidän teitä lyhytnäköisinä. Uskon, että antamassani 10-20 vuoden haarukassa Espoonkin ravintolatarjonta tulee paranemaan paljon. Mitä enemmän pääkaupunkiseudulla on ihmisiä, sitä todennäköisemmin kehittyy useampia keskustoja joissa on elämää. No aikahan tämän tulee näyttämään, mutta ei jenkki suburbitkaan ihan tyhjiä paikkoja ole, vaan siellä täällä on palveluja lähellä ihmistä.

EDIT: Jos vihjaisit, että Espoon kannattaisi liittyä Helsinkiin, niin siitä olen eri mieltä Kuten Dave jo perusteli, niin siitä ei seuraa mitään hyvää. Kulttuurin rahoituksesta voi silti tinkiä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23550
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti:Kulttuuripytingit on jo.
Kyllä ne kohta päättää, että on saatava oma ooppera. Eikun piru, onhan meillä jo Satulinna.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Termin "Matinkylän ostari" oli kyllä tässä yhteydessä tarkoitus kattaa kaikki Sellot ja Omenat, Viulut ja Päärynät, ja mitä niitä nyt onkaan. En kyllä niihin haluaisi mennä syömään, vaikka siellä olisi mikä Bocuse kokkina. (Sama muuten pätee leffateatterihin, mutta vielä hälyyttävämmin: tilanne on katastrofaalinen jo Helsingissäkin!)
Meidän pitäis mennä naimisiin.
Threesome!!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Bluntly kirjoitti:Aika ruusunpunaiset lasit saa olla, että ½ miljoonaa kävijää saadaan vuosittain.
Jos palkkaavat westerbackan angrybirdsiltä markkinointijohtajaksi niin voidaan tuplata tuo miljoonaan ja lisäksi kymmenkertaistaa joka vuosi - ei ole mitään syytä miksei tsadin guggis voisi olla suurempi kuin louvre! Ja ennenkaikkea saataisiin se vaihtamaan se huppari.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti:Söin Hesessä äsken vakio heselounaani eli juustohampurilainen, pieni zerokokis ja kahvi, 6.1 euroa. Ihmettelinkin jo aiemmin kyselyketjussa, miten hese pystyy myymään hampparinsa niin paljon mäkkäriä kalliimmalla. Kävisin mielummin mäkkärissä, mutta matkan varrella ei ole
On kyllä disgustingia. Nälkäkuolemakinpäihittää hesen majoneesimyrkytykset
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kannattaa varmaan jättää nykyään warettamatta, ellei ole sitten todettu ulosotossa varattomaksi:

http://www.iltasanomat.fi/musiikki/chis ... 95502.html
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Onnea bisnesnero Salonojalle puluusin myyntiin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication