Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:(en ole käynyt - miksi ihmeessä kukaan menisi iltafiilistelemään ravintolaan Tapiolaan?).
Sä tuot tässä ketjussa aika vahvasti esille omaa rajoittunutta maailmankuvaasi. Tarvetta korostaa omia valintojasi ja pitää niitä muita parempana, ainoina oikeina, arvoina.
Mä nyt vähän ihmettelen. Tässä ketjussahan mä olen päinvastoin toistuvasti korostanut, että nimenomaan korostan asioiden erilaisuutta vailla erilaisuuteen liittyvää arvottamista suuntaan tai toiseen. Mä jopa kuvittelisin, että me ollaan tässä oikeasti paljolti samaa mieltä, jotenkin sä vain espoolaisidentiteetistäsi epävarmana junantuomana väännät erilaisuuden analyysin arvosteluksi. Outoa. Esim. tuo leffateatterikeissi. Helsinkiläisenä, perinteistä kaupunkikulttuuria arvostavana ihmisenä sydämeni vuotaa verta Helsingin kadonneiden, pienten ja minusta tunnelmallisten leffateatterien - olkootkin sitten vähän nuhjuisia ja soveltumattomia kaiken nykytekniikan optimaaliseen käyttöön - väistymiseen hirvittävien viihdemultipleksien tieltä. Kuten itse todistat, sinulle tämä ei oel relevanttia, koska kotona sinulla on kuitenkin laadukas kotiteatteri, jossa tarjoilu pelaa, eli et kuitenkaan kokisi mitään tarvetta leffaan lähteä kotisi ulkopuolelle. En millään ymmärrä, miksi sen toteaminen, että tämä edustaa täysin erilaista arvomaailmaa kuin mikä vallitsee omaksi (ainakin aiemmaksi) viiteryhmäkseni kokemassani urbaanin kaupunkikulttuurin kuluttajien piirissä, pitäisi heti ymmärtää arvottavaksi tai herraties omia valintoja erityisesti kortostavaksi ja muiden valintoja dissaavaksi puheeksi. Sanoinko jo, että outoa.

Mähän tässä olen koettanut sanoa, että oma kauppakeskusten ja niiden ravintoloiden puolustuspuheesi niissä käymisen helppouden ja kätevyyden perusteella, on esimerkki aivan erilaisesta suhtautumisesta ostoksilla ja iltafiilistelyravintolassa käymiseen, kuin mikä on tyypillistä niille, jotka arvostavat mahdollisesti epäkäteviä ja hankalastikin tavoitettavia kivikaupungin kivijalkapikkupaikkoja. Vastaavasti vaikka taidemuseoille tässä ketjussa. Se olet sinä, joka et ole hyväksynyt tätä perustavaa erilaisuutta (vailla eri systeemien yhteismitallista arvottamista toistensa suhteen). Sinä, en minä, olet koettanut perustella, että nämä espoolaisversiot ovat jotenkin myös kapunkiversioiden omilla kriteereillä parempia tai yhtä hyviä kuin ne kaupunkikulttuuriversiot.

Kuulostaisi siis siltä, että tässä keskustelussa se olet sinä, joka tuo esiin omaa rajoittunutta maailmankuvaansa ja tarvetta korostaa omia valintojaan ja pitää niitä muita parempana, ainoina oikeina, arvoina. Sen sijaan minä olen korostanut erilaisten systeemien erilaisuutta, ja niiden keskinäisen paremmuuden riippuvuutta siitä, mikä on paremmuuden arvioijan elämäntilanne, arvot, taustat ja preferenssit. Sinä olet vastustanut tätä pluralismia ja koettanut pakottaa kaikki samalle viivalle jonkinlaiseen objektiiviseen arvojärjestelmään, jossa huipulle nousevat sinun valintasi.

Mä pidän ihan mahdollisena, että kun tämä keski-ikäistymiseni tästä vielä etenee, että joku kaunis päivä vielä muutan vaikka Espooseen, koska silloin minun elämäntilanteeseeni ja tilannesidonnaisiin preferensseihini sopii Espoon tarjonta paremmin kuin Helsingin. En kuitenkaan usko, että silloinkaan kokisin tarvetta vähätellä Espoon ja Helsingin eroja tai myöntää, että Helsingillä on paljon sellaista tarjottavaa, jota Espoo yksinkertaisesti ei voi tarjota. Totetaisin vain, että siinä elämäntilanteessa just minä arvostan Espoon tarjontaa enemmän. Hyvänen aika, mähän asun jo nyt puoli-espoolaisesti Lauttasaaressa, koska kävelyt rannalla ja merinäköala ovat minulle tärkeämpiä kuin kaupungin syke, hyvät kahvilat ja ravintolat, teatterit ja kulttuuri.

Kyllä mä edelleen olen sitä mieltä, että just tämän ketjun perusteella se olet sinä, en minä, jolla on tarve tuoda esiin "omaa rajoittunutta maailmankuvaasi. Tarvetta korostaa omia valintojasi ja pitää niitä muita parempana, ainoina oikeina, arvoina."
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16700
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:(en ole käynyt - miksi ihmeessä kukaan menisi iltafiilistelemään ravintolaan Tapiolaan?).
Sä tuot tässä ketjussa aika vahvasti esille omaa rajoittunutta maailmankuvaasi. Tarvetta korostaa omia valintojasi ja pitää niitä muita parempana, ainoina oikeina, arvoina. Tapiola on hieno paikka ja esimerkiksi gardenin terassilla on oikein mukavaa ja tunnelmallista istua kesäiltana. Myönnettäköön, että Kilim ei ole Tapiolan hienoimmalla paikalla, mutta moni asuu kävelyetäisyydellä siitä, jolloin siellä käyminen on helppoa.
Sinulla menee urpilaisen preferenssit ja arvot sekaisin. Urpilainen ei voi sietää ainuttakaan espoon ravintolaa, mutta ei urpilainen näe mitään pahaa siinä, että joku tykkää käydä espoolaisissa ravintoloissa.
No joo, tuon, mitä yritin sanoa neljällä kappaleella, voi tosiaan tiivistää näin. Ehkä lisäisin vain sen, että pidän sitä kuitenkin osoituksena rajoittuneesta ymmärryksestä, jos - arvostipa sitten itse helsinkiläisiä tai espoolaisia ravintoloita - ei kykene ymmärtämään ja myöntämään niiden arvostuskriteerien aika yhteismitatonta erilaisuutta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

En mä tarvii autoonkaan kahta rattia (pistämätön kitinäanalogia). Siksi mulle riittää Helsingin keskustassa sijaitseva Espoon keskusta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:(en ole käynyt - miksi ihmeessä kukaan menisi iltafiilistelemään ravintolaan Tapiolaan?).
Sinulla menee urpilaisen preferenssit ja arvot sekaisin.

Onko espoon tavoitteena pyrkiä muistuttamaan yhä enemmän Helsinkiä, vai haluaako Espoo löytää jonkun muun tien?
Meneekö? Minusta vaikuttaa, että urpilainen pitää espoolaisia keskustoja epämiellyttävinä ympäristöinä. Kertakaikkisen sopimattomina ympäristöinä viihtyisälle ravintolalle. Niin sopimattomana, että joutuu oikein ihmettelemään miksi kukaan menisi iltafiilistelemään ravintolaan, arkkitehtuurisesti merkittävään, Tapiolaan. Mä tiedän Espoossa vaatimattomammankin kuuloisia paikkoja, joissa oikein mielelläni iltafiilistelisin, jos siellä vaan olisi siihen sopiva ravintola. Enkä ole ainoa tuntemani Espoolainen joka niin tekisi.

Espoo on hyvin samanlainen kuin Helsinki helsinginniemen ulkopuolella. Lähiökeskuksia ja pientaloaluetta, niin kuin Vantaakin. Joskin rakentamatonta maata on jäljellä enemmän, mutta eteläisessä Espoossa metron tulo kyllä muuttaa tilanteen. Sitä ei enää estä mikään, vaan etelä Espoo tullaan rakentamaan täyteen. Kyse on vain aikataulusta. Mitä enemmän täällä on ihmisiä, niin sitä enemmän tänne tulee erilaisia palveluja. Kantakaupungin kaltaista Espoosta kuitenkaan tuskin koskaan tulee.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:En mä tarvii autoonkaan kahta rattia (pistämätön kitinäanalogia). Siksi mulle riittää Helsingin keskustassa sijaitseva Espoon keskusta.
Minusta Espoossa asumisen tärkeimpiä syitä on juuri se, että Helsinki on riittävän lähellä mutta riittävän kaukana.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: ei kykene ymmärtämään ja myöntämään niiden arvostuskriteerien aika yhteismitatonta erilaisuutta.
Kuka sitä on kiistänyt? Mähän olen vaan kaivannut lisää vaihtoehtoja ja olettanut että tulevaisuudessa niitä olisi enemmän tarjolla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mossad on kyllä pelottavan tehokas.

http://www.hs.fi/ulkomaat/Pommi-isku+ta ... 5553153017
Universaali disclaimer.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja ak »

NuoriDaavid kirjoitti:En mä tarvii autoonkaan kahta rattia (pistämätön kitinäanalogia). Siksi mulle riittää Helsingin keskustassa sijaitseva Espoon keskusta.
Vaikka toi on totta niin se ei silti estä, etteikö ton yhden keskustan ympärille voi muodostua muita erilaisia keskuksia joihin voisi mahtua myös jokunen ihan mukava ravintolakin. Suur-Leppävaaran asukasluku on nykyisellään jotain 60000. Alueelta löytyy jo aikalailla kattavasti kaikki palvelut, liikunta & ulkoilu mahdollisuudet, iso kauppakeskus & leffateatterit. Miksi ton ympärille ei voisi löytyä paikkaa & kysyntää myös muutamalle kelvolliselle ravintolalle? Vai meinaatko oikeasti, että kaikki Espoossa asuvat oikeasti haluaa lähteä Helsinkiin ravintolaan, koska siellä se Espoon keskusta on.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:Mossad on kyllä pelottavan tehokas.

http://www.hs.fi/ulkomaat/Pommi-isku+ta ... 5553153017
Aika huikeaa. Miten tuollaisia iskuja pystytään tekemään useita ja vielä siten, että kukaan ei jää kiinni?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Mossad on kyllä pelottavan tehokas.

http://www.hs.fi/ulkomaat/Pommi-isku+ta ... 5553153017
Aika huikeaa. Miten tuollaisia iskuja pystytään tekemään useita ja vielä siten, että kukaan ei jää kiinni?
Joo, varsinkin kun kyse on varmaan aika hyvin suojelluista henkilöistä Mossadille mahdollisimman vihamielisessä ympäristössä.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

"Israelin asevoimien esikuntapäällikkö, kenraali Benny Gantz vihjasi tiistaina, että Iran voi varautua uusiin "epäluonnollisiin" tapahtumiin vuonna 2012"

:lol:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

Tapaatteko seisoa laiturin reunan lähellä vaiko seinän tai tolpan vieressä?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012011 ... 2_uu.shtml

Itse olen aina vältellyt reunaa..
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:"Israelin asevoimien esikuntapäällikkö, kenraali Benny Gantz vihjasi tiistaina, että Iran voi varautua uusiin "epäluonnollisiin" tapahtumiin vuonna 2012"

:lol:
Onhan se aika epäluonnollista, että moottoripyörämies kiinnittelee magneettipommeja tutkijoiden autoihin.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: ei kykene ymmärtämään ja myöntämään niiden arvostuskriteerien aika yhteismitatonta erilaisuutta.
Kuka sitä on kiistänyt? Mähän olen vaan kaivannut lisää vaihtoehtoja ja olettanut että tulevaisuudessa niitä olisi enemmän tarjolla.
Sitten toivot ihan turhaan. Ei mikään viittaa siihen suuntaan, että Espooseen oltaisiin rakentamassa kaupunkimaisempia ympäristöjä. Kerrostalot metropysäkin ympärillä eivät ole kaupunkia, eikä niiden kivijalkoihin synny esimerkiksi yhtään sen kummempia ravintoloita kuin kontulaankaan.

Minua suoraan sanoen ihmetyttää, että mitä tarjontaa oikein toivot, jos omien sanojesi mukaan kaupungin syke ei miellytä? Paria putiikkia lukuunottamatta espoon ostareista saa ostettua saman tauhkan kuin helsingistäkin ja netistä luonnollisesti saa kaiken saman kuin helsingissäkin. Espoon ravintolatarjonta on nyt sitä samaa lounasta, pizzakebabia ja epämääräistä etnistä kuin kaikkialla suomessa, lukuunottamatta muutaman kaupungin keskustaa. Minulla on se käsitys, että suurin osa espoolaisista harrastaa mieluummin kotiteatterinsa parissa kuin käy kulttuuritapahtumissa, joten miksi niitä teattereitakaan tarvittaisiin enempää?

Jos Espoo heräisi oleman Espoo, niin meillä voisi olla monta innovaatiota käsissämme muualle myytäväksi.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:"Israelin asevoimien esikuntapäällikkö, kenraali Benny Gantz vihjasi tiistaina, että Iran voi varautua uusiin "epäluonnollisiin" tapahtumiin vuonna 2012"

:lol:
Onhan se aika epäluonnollista, että moottoripyörämies kiinnittelee magneettipommeja tutkijoiden autoihin.
Spinal Tapin rumpaleitahan kuoli näissä mystisissä räjähdyksissä myös.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

...ei kun...
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Sillä on rajansa, mitä mies sietää:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012011 ... 1_uu.shtml
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti:Urpilainen ei voi sietää ainuttakaan espoon ravintolaa, mutta ei urpilainen näe mitään pahaa siinä, että joku tykkää käydä espoolaisissa ravintoloissa.
Kun ihminen kertomallasi tavalla sydämensä pohjasta inhoaa jotain asiaa, heijastuu se mielestäni vääjäämättä negatiivisella latauksella niihin, jotka kokevat asian päinvastaisella tavalla. Ei ihmismieli ihan noin rationaalinen ole.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Mikähän v-tun idea tässäkin oli. .

Too much violent games?
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: Sitten toivot ihan turhaan. Ei mikään viittaa siihen suuntaan, että Espooseen oltaisiin rakentamassa kaupunkimaisempia ympäristöjä. Kerrostalot metropysäkin ympärillä eivät ole kaupunkia, eikä niiden kivijalkoihin synny esimerkiksi yhtään sen kummempia ravintoloita kuin kontulaankaan.
Aika näyttää kumpi on oikeassa. Käsittääkseni stereotyyppinen Espoolainen eroaa aavistuksen Kontulalaisen stereotyypistä. Sillä saattaa olla vaikutusta saataville oleviin palveluihin.

Miten sä nimittäisit esim leppävaarassa meneillään olevaa muutosta?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23518
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti:Miten sä nimittäisit esim leppävaarassa meneillään olevaa muutosta?
Mogadishiutuminen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Obama munasi kun ei pistänytkään ilmastonmuutosta ja ydinaseiden leviämistä kuriin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Johnny Winter

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

elco kirjoitti:Obama munasi kun ei pistänytkään ilmastonmuutosta ja ydinaseiden leviämistä kuriin.
No mut onhan se kohtuullista, että kaikki pannaan yhden puolimustan politiikon piikkiin ja me kaikki muut voidaan pestä kädet. Kiva lähteä puhtaalla omallatunnolla :)
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti:
Aika näyttää kumpi on oikeassa. Käsittääkseni stereotyyppinen Espoolainen eroaa aavistuksen Kontulalaisen stereotyypistä. Sillä saattaa olla vaikutusta saataville oleviin palveluihin.

Miten sä nimittäisit esim leppävaarassa meneillään olevaa muutosta?
Kontulalainen:
- notkuu päivät itiksessä
- syö ulkona kebabia
- harrastaa telkkarin katsomista

Leppävaaralainen:
- notkuu päivät töissä
- syö ulkona työmaan ruokalassa
- harrastaa kotiteatteria

Kaupunkikulttuurin nuo molemmat hakevat ytimestä, jos sitä kaipaavat.

Leppävaara oli ex-kollegan mukaan pisteessä, joka vaatii pois muuttamista kun lapset tulevat kouluikään. Leppävaara on siis jossain hertsikan ja itiksen välissä menossa itiksen suuntaan. Ja noista hertsikassakaan ei ole oikeastaan mitään kaupunkikulttuuria. Tosin hertsikassa on kai bistro, joka on parempi kuin mikään espoon mesta.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Lolita »

masa kirjoitti:Tapaatteko seisoa laiturin reunan lähellä vaiko seinän tai tolpan vieressä?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012011 ... 2_uu.shtml

Itse olen aina vältellyt reunaa..
Kollega kertoi, että tuo olisi riehunut puukon kanssa asemalla ja joutunut sitten tönäistyksi. Virallista totuutta en tiedä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Vastaa Viestiin