Presidentinvaalit 2012

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9462
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti: Vanhemmuushan voidaan rajata biologisiin vanhempiin, ellei jompikumpi anna omaa oikeuttaan adoptioon, jolloin vanhempien määrä säilyy aina kahtena.
Keinohedelmöitys luovutussoluilla on ihan yleistä, eli ei biologisia vanhempia heteropareissakaan ole välttämättä kuin yksi. Jos kohdunvuokra sallitaan, niin voi olla että kumpikaan vanhemmista ei ole biologinen.

Jos urpilaista kuunnellaan, niin kaksi ei ole mikään maaginen luku, vaan lapsen kasvattaa perheyhteisö,
Keinohedelmöityksessä siementen luovuttaja saa mielestäni vapaasti päättää pitääkö isäoikeudet itsellään vai ei ja jos sillä on vaikutusta siemiä vastaanottavassa päässä, niin valkkaa siitä joukosta joka itseään miellyttää. Mutuna heittäisin, että suurin osa luovuttajista luopuisi oikeudestaan vanhemmuuteen. Mielestäni esittämäsi kohdat eivät ole missään nimessä ristiriidassa esittämäni sivulauseen kanssa.

Kuten kannanotoistani voi päätellä, niin minulle ei ole mitään sitä vastaan, että lapset kasvavat isommissa perheyhteisöissä. Kyse on lähinnä selkeydestä erotilanteessa, ettei lapsi joudu pompottelemaan kovin monen kodin välillä. Kahdessa lienee ihan riittävästi tasapainoilemista. Toki muille entisille perheenjäsenille voidaan antaa jotain rajatumpia tapaamisoikeuksia, jos aikuiset eivät osaa keskenään sopia. Kuolemantapausten varalta saa puolestani laatia listan mihin suuntaan elatusvelvollisuus siirtyy.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16718
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kun muistaa, miten paljon kirkkoon kuulumattomuudella koetettiin lyödä Halosta aiemmissa kampanjoissa, niin on tämän vähän yllättävä tieto: http://www.hs.fi/politiikka/Kotimaa+Kol ... 5553239788
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Ei lapsettomia naisia kuitenkaan laiteta armeijaan!

Tämähän muuten hoitaisi monta asiaa. Pitäisi olle pykälä, että jos ei ole pokinut 30:een mennessä, niin eikun armeijaan.
Ja jos ei ole lapsia 40:een mennessä niin pääsee isyyslomalle!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Eilisessä tentissä Arhinmäki oli hyvä. Sale oli oudon vaisu. Ehkä tarkoituksella varoi tekemästä virheitä. Kun kannatus on ylivoimaisen iso, se voi ainoastaan laskea.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Eilisessä tentissä Arhinmäki oli hyvä.
A on mielestäni hyvä selkeä puhuja, helppo kuunnella.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Eilisessä tentissä Arhinmäki oli hyvä.
A on mielestäni hyvä selkeä puhuja, helppo kuunnella.
Joo. Yhden kerran eilen Soini kuitenkin servasi (huom! teinix-termi, olen oppinut pojaltani!) Arhinmäen täysin.

Arhinmäki puolusti Teemu Mäkeä ja sanoi, että eikö yhden 24 vuotta sitten tehdyn rikoksen jo pitäisi saada anteeksi. Soini kysyi, onko Mäki pyytänyt anteeksi. Ei voi saada anteeksiantoa, jos ei pyydä anteeksi. Arhinmäki jäätyi täysin. Mutta muuten meni hyvin.

Olen lukenut aiemmin tuosta, että Arhinmäellä juttu luistaa hyvin, mutta jos joku heittää riittävän tiukan vastakysymyksen, hän hätääntyy, silmiin tulee anova katse.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Eilisessä tentissä Arhinmäki oli hyvä.
A on mielestäni hyvä selkeä puhuja, helppo kuunnella.
Ja mun mielestä taas päivastoin. Arhinmäki on vähän kuin Biaudet. Se toistelee joko ulkoa opittuja mantroja tai toistaa vieruskaverin sanomaa lisäten omia täytesanoja.

Arhinmäki on mies jonka ympäriltä tuolit viedään.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

masa kirjoitti:Arhinmäki on vähän kuin Biaudet.
B:n ulosanti on hyvin takkuista ammattipoliitikolle. Äänenkäyttö on myöskin hyvin heikkoa. Sisältöpuolella hän on yksipuolinen. A on kaikesta huolimatta monipuolisempi ja mielestäni siis hyvin selkeä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21432
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti: Olen lukenut aiemmin tuosta, että Arhinmäellä juttu luistaa hyvin, mutta jos joku heittää riittävän tiukan vastakysymyksen, hän hätääntyy, silmiin tulee anova katse.
Vasemmiston vahvuus on agitaatio, ei argumentaatio.
masa

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: B:n ulosanti on hyvin takkuista ammattipoliitikolle. Äänenkäyttö on myöskin hyvin heikkoa. Sisältöpuolella hän on yksipuolinen.
B ja Urpilainen voisivat olla sisaruksia. Ovat molemmat sellaisia räksyttäviä rakkikoiria.

Katsoin tosin eilen vasta ekan panelin. Silti mua sylettää ihan helvetisti ihan liikaa tilaa saava tasa-arvo ja rasimipöhö.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

masa kirjoitti:Silti mua sylettää ihan helvetisti ihan liikaa tilaa saava tasa-arvo ja rasimipöhö.
B:n pressaehdokkuus vaikuttais perustuvan vain siihen, että näin hän saa ilmaista primetime puheaikaa paasata juuri mainitsemistasi asioista. Rasittavaa, todellakin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Keskustelun meneminen oikeasti tärkeistä asioista siihen suuntaan suosii tiettyjä ehdokkaita, joten ne kannattaa yrittää pitää pinnalla. Useimmilla ei ole tarjota mitään edes vähän järkevältä kuulostavaa eurokriisiin tai kotimaisiin ongelmiin.
Onneksi listalta löytyi myös ilmastopöhö, jonka tukijaksi ilmoittautumalla sai taas kehäykkösen sisältä muutaman kymmentä innostunutta yskäisyä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14931
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Väykän komediakouhotus alkoi jo reilusti ennen toista kierrosta.

http://www.iltasanomat.fi/presidentinva ... -tf-promo5
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12407
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti:Väykän komediakouhotus alkoi jo reilusti ennen toista kierrosta.

http://www.iltasanomat.fi/presidentinva ... -tf-promo5
Kuten taannoinen huumorilehti Pahkasika aikoinaan totesi: "Paavo Väyrynen - huumoristin valinta."
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16718
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:Katsoin tosin eilen vasta ekan panelin. Silti mua sylettää ihan helvetisti ihan liikaa tilaa saava tasa-arvo ja rasimipöhö.
Mä katsoin tämänkin aika pätkittäin ja huonosti, mutta arvioisin, että Soinille sopii oikein hyvin tämä, että hänen kimppuunsa hyökätään Hullu-uho keppihevosena, ja että hän joutuu oman puolueensa ksenofobisiipeä puolustamaan. Toistaiseksihan Soinin kannatus on ollut kaukana persujen eduskuntavaalikannatuksesta, mutta nyt nämä muut ehdokkaat tekevät koko pressanvaalista hyökkäystä persuja puolueena vastaan, mikä lienee omiaan aktivoimaan persuja äänestävän tyhmälistön taas Soinin taakse. Se olisi suora lippu toiselle kierrokselle Paven sijaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:arvioisin, että Soinille sopii oikein hyvin tämä
Soini-lyöminen on aika koomista. Iltapulu kertoi Aoinin kiivastuneen syytöksistä ja esiintyneen jatkossa hyvin hermostuneena.

Mun mielestä Soini oli kuin valiumissa. Rauhallinen ja analyyttinen lyöjien mouhottaessa "käsittämättömiä"..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16718
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:Soini-lyöminen on aika koomista. Iltapulu kertoi Aoinin kiivastuneen syytöksistä ja esiintyneen jatkossa hyvin hermostuneena.

Mun mielestä Soini oli kuin valiumissa. Rauhallinen ja analyyttinen lyöjien mouhottaessa "käsittämättömiä"..
No kyllähän Soini vastasi Biaudetille tosi huonosti, kun koetti pestä omia käsiään ja jopa vyöryttää vastuuta Halla-ahon pj-paikasta muillekin toitottamalla sitä, että eduskunta hyväksyi persujen eduskuntaryhmän esityksen ykismielisesti. Kyllä kai kaikki vielä muistavat Soinin toistuvan messuamisen siitä, miten eduskuntaryhmänsä on muka täysin hänen hallussaan ja kuinka hänestä on tärkeätä, että persuihin sovelletaan täsmälleen samaa eduskunnan käytäntöä kuin muihin puolueisiin, eli näissä asioissa eduskuntaryhmän esitys hyväksytään. Tuosta väännöstä pisteet Biaudetille.

Mutta kuten sanoin, kokonaisuutena uskon, että tämä hyökkäys vain vahvistaa Soinin asemaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti: Tuosta väännöstä pisteet Biaudetille..

Soinin vastaus ei ollut paras mahdollinen, mutta vastaavasti Biaudetin kysymys oli silkkaa propakandahakuista sontaa. Ei siihen olisi tarvinnut vastata muuta kuin että: Hohhoijjaa, taasko tätä.

Disclaimer. En äänestä Soinia, en ole äänestänyt Soinilaisia.
Viimeksi muokannut masa, 13.01.2012 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tuosta eilisestä tentistä muuten huomio, että Järvenpään lukiolaiset yllättivät positiivisesti esiintymisvarmuudellaan. Kaikki esittivät kysymykset sujuvasti ja apujuontajina toimineet kaksi lukiolaista olivat sujuvia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16718
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo. Toinen minun silmiini (Haaviston kannattajana) ihan osuva retorinen yllätyskoukku leukaan oli, kun Niinistö koetti vitsailla Haaviston kanssa sosiaalisen median nollavaikutuksesta. Haavisto käänsi sen todella näppärästi siten, että esiintyi edelleen kohteliaasti ja kunnioittavasti Salea kohtaan, mutta läpituleva viesti oli kuitenkin se, että Pappa-Niinistö ei ymmärrä sosiaalisesta mediasta mitään, kun taas Haavisto näkee sen roolin nykypäivänä paljon syvällisemmin. Kaikki Jyrki jne. Kasvin äänet tulivat siinä Peksille, jos joku sosiaalisesta mediasta kiinnostunut nyt tälllaista vanhan median spektaakkelia muka katsoi.

Muutamat tiedotusvälineet ovat raportoineen Essayahin inspiroituneesta Israel-puolustuksesta debatissa. Taisin olla silloin poissa tv:n äärestä - kuinka hihhuliksi homma meni? (Tämä kiinnostaa lähinnä siksi, että Essayah on kyllä toistaiseksi suhteellisen hyvin peitellyt hihhulointiaan näissä kekkereissä.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Tuosta eilisestä tentistä muuten huomio, että Järvenpään lukiolaiset yllättivät positiivisesti esiintymisvarmuudellaan. Kaikki esittivät kysymykset sujuvasti ja apujuontajina toimineet kaksi lukiolaista olivat sujuvia.
Juu, sama havainto. Jan taas urpoili tivaten aivan turhaan vastauksia, joita tuskin itsekään uskoi saavansa. Hän vaikuttaa välillä vähän yksinkertaiselta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti:Essayah on kyllä toistaiseksi suhteellisen hyvin peitellyt hihhulointiaan näissä kekkereissä.)
Jonkun kanavan muutama päivä sitten pitämässä yksilötentissä Sarilta kysyttiin suoraan uskonasioista ja niiden vaikutuksesta politiikkaan. Se oli kyllä hyvä muistutus itselle, miksi hihhuli on aina hihhuli vaikka voissa paistais.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Essayah on kyllä toistaiseksi suhteellisen hyvin peitellyt hihhulointiaan näissä kekkereissä.)
Jonkun kanavan muutama päivä sitten pitämässä yksilötentissä Sarilta kysyttiin suoraan uskonasioista ja niiden vaikutuksesta politiikkaan. Se oli kyllä hyvä muistutus itselle, miksi hihhuli on aina hihhuli vaikka voissa paistais.
Tota samaa se eilenkin toisteli. Sen verran se israel homma alkoi minua naurattamaan, että poistuin jääkaapille siinä kohtaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Tuosta eilisestä tentistä muuten huomio, että Järvenpään lukiolaiset yllättivät positiivisesti esiintymisvarmuudellaan. Kaikki esittivät kysymykset sujuvasti ja apujuontajina toimineet kaksi lukiolaista olivat sujuvia.
Juu, sama havainto. Jan taas urpoili tivaten aivan turhaan vastauksia, joita tuskin itsekään uskoi saavansa. Hän vaikuttaa välillä vähän yksinkertaiselta.
Joo. Jan on kyllä mun mielestäni erittäin rasittava juontaja. Hän takertuu johonkin pikkujuttuun tai keksii mielestään jonkun hassun kysymyksen, jota sitten tiukkaa gestapotyyliin ja yrittää saada kyllä tai ei vastausta johonkin monimutkaiseen kysymykseen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:Joo. Toinen minun silmiini (Haaviston kannattajana) ihan osuva retorinen yllätyskoukku leukaan oli, kun Niinistö koetti vitsailla Haaviston kanssa sosiaalisen median nollavaikutuksesta. Haavisto käänsi sen todella näppärästi siten, että esiintyi edelleen kohteliaasti ja kunnioittavasti Salea kohtaan, mutta läpituleva viesti oli kuitenkin se, että Pappa-Niinistö ei ymmärrä sosiaalisesta mediasta mitään, kun taas Haavisto näkee sen roolin nykypäivänä paljon syvällisemmin. Kaikki Jyrki jne. Kasvin äänet tulivat siinä Peksille, jos joku sosiaalisesta mediasta kiinnostunut nyt tälllaista vanhan median spektaakkelia muka katsoi.
Mun mielestäni Niinistö oli kyllä hauska kun sanoi, että he ihmettelivät, miten Pekka kirii FB kavereissa, mutta sitten tajusivat, että sehän mainostaa!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.