Presidentinvaalit 2012

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja saira »

^^Anna mennä, vahvistat vain ylimielistä kuvaasi mun silmissäs.

Mulla ei ole tapana kannustaa ketään vain sen vuoksi, että voisin paapoa tätä. Missään asiassa. Se, että sä kuvittelet Haaviston kannattajien tehneen niin kertoo susta ehkä sit enemmän.

^Ja komps ensimmäiseen lauseeseen.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:pso rattijuoppo rähisijä
Tää puolisokysymys ei mun mielestä ole kovin oleellinen, vaikka edustushenkilöä/paria haetaankin, mutta kyllä noissa vaalitilaisuuksissa Jenni oli aika merkittävästi edustavampi esiintymisessään kuin Haaviston kumppani. Jälkimmäisestä tuli enemmän sellainen myötähäpeä, että hakekaa nyt joku se poikaparka pois sieltä kameran edestä, kun sillä ei ole mitään käsitystä mitä siellä voi höpötellä. Vaikka olihan se söpis!
En mä huomannut, että se Haaviston puoliso mitenkään olisi mokannut. Katoin YLE:ä, siinä sitä lyhyesti haastateltiin. Viittaatko siihen, vai tuliko jostain muualta?

Vai tarkoitatko jotain aiempaa esiintymistä?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Mun mielestä kummankaan puoliso ei ole mikään unelma, mutta Jenni häiritsee enemmän. Eleet ja ilmeet vahanukkemaisia, tyyli mummomainen ja pahimpana puhuu kirjakieltä. Antonio on selvästi suht. yksinkertainen, mitä vaikutelmaa lisää huono suomen kielen taito, mutta on sentään avoimesti oma itsensä eikä vaikuta piilottelevan mitään.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Leevi kirjoitti:Voi olla ettei edes mene 60-40 vaan 55-45, Niinistölle kumminkin.
Mun veikkaus tällä hetkellä on tuo 55-45. Pidän mahdollisena vieläkin tiukempaa tilannetta, mutta silloin pitää kaiken mennä Pekalla nappiin ja Salen alavireisyyden jatkua samanlaisena kuin tähänkin asti. Sale on toki todella kova vastus Haavistolle, ja Haaviston voittoon tarvittaisiin pieni ihme (en toki sitäkään sulje aivan täydellisesti pois, mutta en pidä todennäköisenä).

Äänestysprosentti varmaan nousee toisella kierroksella; veikkaan lisä-äänien menevän aika tasan. Salelta tulee jonkin verran ääniä Pekalle, toisin päin ei niinkään. Sekä Väykän että Soinin äänistä osa menee varmasti Haavistolle, mutta selvästi suurempi osa Niinistölle. Demarien ja vasemmistoliiton ääniä Haavisto saanee enemmän.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9464
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

EveryWoman kirjoitti:Salelta tulee jonkin verran ääniä Pekalle, toisin päin ei niinkään.
Mä en oikein osta tätä väitettä, kun ensimmäisen kierroksen asetelma oli selvästi varma Sale ja toisen paikan taistelu Haaviston ja Väyrysen välillä, jolloin osa Salen äänestäjistä keskittyi mieleisensä vaihtoehdon äänestämiseen. Tältä pohjalta pitäisin todennäköisenä, että Haaviston äänestäjistä osa valuu takaisin Niinistölle, kun mennään ratkaisevaa äänestykseen. Luultavasti Haavisto kuitenkin on tiukempi vastus Niinistölle kuin Väyrynen olisi ollut, sillä mutulla sanoisin, että kokoomuksen vastaiset äänestäjät lipsahtaa helpommin Haaviston kuin Väyrysen taakse.

Valitettavasti Soini onnistui säilyttämään asemiaan paremmin kuin Lipponen, joka sai kyllä historiallisen surkean tuloksen SDP:n ehdokkaana. Vähän enempi olis vielä persuja tarvittu Väyrysen taakse, jotta toiselle kierrokselle olisi päässy. Normaalisti olisin kiltisti kirjoittanut Niinistön numeron toisen kierroksen lappuun, mutta koska mulla on nyt mennyt kuppi nurin Kokoomuksen nykyjohdon kanssa, eikä Kataisen tulkinta vaalituloksesta luottamuslauseena miljardien eurooppaan kippaamiselle paranna tilannetta yhtään, niin toisella kierroksella vaihtoehdot on kotiin jääminen tai tyhjän äänestäminen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

EveryWoman kirjoitti:Mun mielestä kummankaan puoliso ei ole mikään unelma, mutta Jenni häiritsee enemmän. Eleet ja ilmeet vahanukkemaisia, tyyli mummomainen ja pahimpana puhuu kirjakieltä. Antonio on selvästi suht. yksinkertainen, mitä vaikutelmaa lisää huono suomen kielen taito, mutta on sentään avoimesti oma itsensä eikä vaikuta piilottelevan mitään.
+1 Jenni oli juurikin jonkinlainen nukkerobotti, joka vastaili ulkoaopittuja latteuksia, eikä antanut persoonastaan mitään irti. Kun ihminen on sinut itsensä kanssa, niin kyllä herranjestas täytyy uskaltaa olla oma itsensä. Nolo.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Kun tämä Haaviston suosio on itselle hieman tuntematon ja ehkä käsittämätönkin ilmiö niin siitä olisi kiva tietää lisää. Jos vaikka oppisi lisää.
Kyseessä on salaliitto, homonorsujen perseraiskaushyökkäys. Peppu ojoon.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23533
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti:Luultavasti Haavisto kuitenkin on tiukempi vastus Niinistölle kuin Väyrynen olisi ollut, sillä mutulla sanoisin, että kokoomuksen vastaiset äänestäjät lipsahtaa helpommin Haaviston kuin Väyrysen taakse.
Tätähän tässä harmittelen.

Muuten ihan sama tunkeeko pressa moloaan vaikka kanaa, mutta rajoittaahan se kun osa maista tuskin suostuu ottamaan vastaan maamme kulissina toimivaa henkilöä.

Mikä vituttaa jos arvojohtaja edustaa arvoja, joiden saurauksena rahat kärrätään ulkomaille aina siihen asti kunnes täältä on saatu teollisuus tapettua ja päästään takaisin pettuleivät ja palttinapaidan ääreen. Toisaalta ei Niinistökään tässä kovinkaan puhtaita papereita saa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9464
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

EveryWoman kirjoitti:Mun mielestä kummankaan puoliso ei ole mikään unelma, mutta Jenni häiritsee enemmän. Eleet ja ilmeet vahanukkemaisia, tyyli mummomainen ja pahimpana puhuu kirjakieltä.
Jenni vaikuttaa ulkoisesti ihan sopivalta puolisolta kuuskymppiselle miehelle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Yksi asia vitutti enemmän kuin muut eilisissä vaalilähetyksissä. Miksi Lipposen ja sitä kautta SDP:n mahalaskusta ei puhuttu niin kuin se oikeasti meni? Kukaan ei tuonut esiin Paavon juroa, kiukuttelevaa ja etäistä persoonaa. Ulosantikin on heikkoa verrattuna kärkiehdokkaisiin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9464
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Miksi Lipposen ja sitä kautta SDP:n mahalaskusta ei puhuttu niin kuin se oikeasti meni? Kukaan ei tuonut esiin Paavon juroa, kiukuttelevaa ja etäistä persoonaa. Ulosantikin on heikkoa verrattuna kärkiehdokkaisiin.
Koska SDP:llä oli mielestään hyvä ehdokas, ehta valtiomies, kuten moni illan aikana todisti. Toivottavasti demarit jatkaa valitsemallaan linjalla ja sukeltaa marginaaliin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Jenni oli juurikin jonkinlainen nukkerobotti, joka vastaili ulkoaopittuja latteuksia, eikä antanut persoonastaan mitään irti.
Tää vastaa aika täydellisesti mun oletusta edustusrouvan roolista. Mies tai nainen, "mä siis niin aion jatkaa mun duunii kampaajana! IIk!" - hihittely ei anna kovin edustavaa kuvaa kenestäkään.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti: Jenni oli juurikin jonkinlainen nukkerobotti, joka vastaili ulkoaopittuja latteuksia, eikä antanut persoonastaan mitään irti.
Tää vastaa aika täydellisesti mun oletusta edustusrouvan roolista. Mies tai nainen, "mä siis niin aion jatkaa mun duunii kampaajana! IIk!" - hihittely ei anna kovin edustavaa kuvaa kenestäkään.
Mä oon niin suvaitsevainen ja rakastan kaikkia. Mä hyväksyn sekä Jennin että Antonion tyylin.

Toki Jennin tyyli on sellainen, että siinä ei voi epäonnistua kovin pahasti. Antonion tietysti on enemmän tunteita herättävä.

Mutta kun Antonio nyt on joku banaanitasavallasta tuleva hiusmuotolija, niin mun mielestäni ei olisi uskottavaa, jos hän äkisti alkaisi esiintyä kovin konservatiivisesti ja jähmeästi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21436
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti:Tää vastaa aika täydellisesti mun oletusta edustusrouvan roolista. Mies tai nainen, "mä siis niin aion jatkaa mun duunii kampaajana! IIk!" - hihittely ei anna kovin edustavaa kuvaa kenestäkään.
Puoliso voisi olla haaviston valtti. Kun pääjehut puhuu asiaa, niin first leideille ja boille järkätn kulttuuria, hyväntekeväisyyttä ja shoppaamista. Kaikki tiedämme sinkkuelämistä, että homo on naisen paras shoppailukaveri. Siinä samassa vois sitten ajaa agendaa "pekka sano, et darfur on ihan hirvee. Mä olin ihan et kauheeta, pekka, multa ei heru, siis paljoo, ennen ku darfur on taas fantsu mesta. Tehkää siskot samoin, eiks joo?"
masa

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja masa »

exsu kirjoitti: Tää puolisokysymys ei mun mielestä ole kovin oleellinen, vaikka edustushenkilöä/paria haetaankin, mutta kyllä noissa vaalitilaisuuksissa Jenni oli aika merkittävästi edustavampi esiintymisessään kuin Haaviston kumppani. Jälkimmäisestä tuli enemmän sellainen myötähäpeä, että hakekaa nyt joku se poikaparka pois sieltä kameran edestä, kun sillä ei ole mitään käsitystä mitä siellä voi höpötellä. Vaikka olihan se söpis!
Olen varma että Haavistolaiset näkevät tässä mahdollisuuden. Toyboy joutuu vaihtoon, koska se ei pysty itsenäisyyspäivän juhlissa kommunikoimaan umpisuomalaisten Lontoota taitamattomien punaniskojen kanssa, ja Haavisto hankkii uuden edustusmorsiammen. Tuo morsian on kaikkien hinaajien stereotypia ja esikuva Teuvo Loman.


Ah sitä kansallisen ylpeyden tunnetta kun Haavisto&Loman kulkevat käsikynkkää linnan parketilla tanssimaan Kikan Apinamiehen tahdissa :h:
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Mulle toyboysta tulee mieleen teinipoika, tosin en nyt ole kait edes ensimmäistäkään kommenttia kuullut häneltä. MUTTA kuvia on kyllä nyt riittänyt. Jennin haastista kuulin ehkä puolet kun Salen voitto oli lähellä.

Mielummin Jenni edustamaan ressan puolisona.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja exsu »

Puolisokeskustelun tarkoitus ei ollut osoittaa suosiota Salelle. Haavisto- Niinistö parista pidän itseäni enemmän Haavistolaisena. Mutta koska pösilön oloiset hihittelijät sukupuolesta riippumatta ei koskaan ole olleet mun juttu, pidän Jenniä edustavampana puoliskona.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Vihervasemmistolle täydet pointsit siitä, että ovat piilottaneet Haaviston aatteellisen taustan jonnekin syvälle suohon. Jopa persulaiset aikovat äänestää Haavistoa, mitä voi pitää aikamoisena vitsinä.
Paras päivä ikinä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:pösilön oloiset hihittelijät sukupuolesta riippumatta..
Ei saa olla noin ilkeä Antoniolle! Kamoon. Poika on latinohiusmuotoilija, joka äkisti on joutunut keskellä presidentinvaalikamppailua. Ja en mä nyt sanoisi, että se on välttis tymä, se ei vain osaa oikein Suomea.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriDaavid kirjoitti: Ja en mä nyt sanoisi, että se on välttis tymä, se ei vain osaa oikein Suomea.
Joo joo, me tiedetään että sun vaimo on kampaaja. Ei kaikki kampaajat ole pösilöitä hihittelijöitä. Ehkä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Vagabondo kirjoitti:Mä en oikein osta tätä väitettä, kun ensimmäisen kierroksen asetelma oli selvästi varma Sale ja toisen paikan taistelu Haaviston ja Väyrysen välillä, jolloin osa Salen äänestäjistä keskittyi mieleisensä vaihtoehdon äänestämiseen. Tältä pohjalta pitäisin todennäköisenä, että Haaviston äänestäjistä osa valuu takaisin Niinistölle, kun mennään ratkaisevaa äänestykseen.
Okei, tuo unohtui itseltäni ottaa huomioon. Toisaalta voi olla hyvin paljonkin vielä niitä, jotka ovat äänestäneet rutiinilla viimekertaista suosikkiaan, seuraamatta ja selvittelemättä muita ehdokkaita sen kummemmin. Hyvin moni tuntemani ihminen tässä kategoriassa onkin äänestänyt Haavistoa jos vain on tavalla tai toisella tullut saaneeksi hänestä riittävästi tietoa. Kuka tietää, kuinka suuri osa Saulin nykyisistä kannattajista on näitä? Yhdeltä jo kuulin juttua, että äänesti ekalla kierroksella Pekkaa (strategianaan oli just tuo), joten taitaapa äänestää sitten toisellakin..
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

EveryWoman kirjoitti:Salelta tulee jonkin verran ääniä Pekalle, toisin päin ei niinkään. Sekä Väykän että Soinin äänistä osa menee varmasti Haavistolle, mutta selvästi suurempi osa Niinistölle. Demarien ja vasemmistoliiton ääniä Haavisto saanee enemmän.
Öö, ei. Tiedän, että moni joka muuten äänestää Saulia äänesti ekalla kierroksella Haavistoa koska äänesti Väyrystää vastaan.

Naisethan tämänkin presidentin ratkaisevat, joten pikkuisen pelottaa jos riittävän moni menee siihen lankaan että hymyilevän symppiksen alla ei muka piile viherdiktaattori. Sauli on sentään aidosti oma ylimielinen itsensä.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja elco »

Ok, 70-30 ampuu varmaan yli, mutta olen vakuuttunut, että tulee suurin suoran vaalin ero koskaan. Kepulit äänestävät yhtenä miehenä Salea - funtsikaa nyt vastassa on vihreä liberaali homo. Mitäköhän siinä lapinmies ja pohjoispohojanmaan lestadiolainen äänestää?

Jaakonsaari oli muuten loistavaa viihdettä maikkarilla eilen: "Tällä kertaa edistyksellisyys ei kanavoitunut meidän kauttamme." Niinq miten pihalla saa olla?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Ja en mä nyt sanoisi, että se on välttis tymä, se ei vain osaa oikein Suomea.
Ei kaikki kampaajat ole pösilöitä hihittelijöitä. Ehkä.
:kele:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja So Hard »

elco kirjoitti:Jaakonsaari oli muuten loistavaa viihdettä maikkarilla eilen: "Tällä kertaa edistyksellisyys ei kanavoitunut meidän kauttamme." Niinq miten pihalla saa olla?
Demarien retoriikka on kyllä näissä vaaleissa kamppaillut huumoriarvossa hyvin liki Väyrysen kommenttien kanssa. Urpiaisen suurmiessekoilut ovat yhä tämän kisan kukkanen.
Universaali disclaimer.