Spiritismin petos!

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Spiritismin petos!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Jari Iivanaisen artikkeli:

Yksi syy epäillä petoksen mahdollisuutta spiritismin alueella ovat monet käytännön havainnot siitä, miten saatana enkeleineen voi hyvin naamioitua ja pukeutua valkeuden enkeliksi (2 Kor 11:14), eli vaikkapa henkilön lähiomaiseksi. Se on saatanalle helppoa, koska se itsekin oli valkeuden enkeli ennen lankeamistaan (Hes 28:12-19).

Niinpä mm. seuraava Basil Tysonin kirjassaan ("Ufot, taivaallinen arvoitus", s. 81,82) kertoma kuvaus on hyvä esimerkki edellisestä. Siinä demoni, langennut henkiolento, esiintyi kirjoittajan äitinä, vaikka tämä oli yhä elossa. Se joutui kuitenkin poistumaan Jeesuksen Kristuksen nimen edessä:



"Kuten olen jo sanonut, olen koko elämäni ajan tiennyt minuun kohdistuvan pirullisen mielenkiinnon todellisuuden. Olin kerran nuorena miehenä poissa kotoa useita päiviä. Eräänä yönä näin kauheata unta. Saatoin selvästi nähdä sen huoneen oven, jossa nukuin ja koin hirvittävän varmuuden siitä, että tuosta ovesta tulisi selittämätön, kauhea olento. Kauhun ympäröimänä, kuitenkin yhä unessa, näin oven hitaasti avautuvan ja äitini haamun seisovan oviaukossa. Näen yhä mielessäni hänet sellaisena kuin näin hänet silloin, täydellisesti äitini näköisenä jokaista piirteiden yksityiskohtaa myöten. Hänellä oli yllään sama ruskea puku, jonka olin nähnyt hänen yllään lähtiessäni kotoa muutamia päiviä aikaisemmin.

Järkyttävä asia oli, että tiesin, ettei se ollut äitini. Olin täysin tietoinen siitä, että hän EI ollut läsnä, sillä hän oli kotona, noin 24 kilometrin päässä. Unessani hän käveli lattian poikki vuoteeni ääreen, kumartui ylitseni ja herätti minut suudelmalla. Heräsin oitis demonin epämiellyttävään läsnäoloon. Se oli naamioitunut äidikseni ja hylännyt nyt kokonaan yhdennäköisyyden. Olin silloin kristitty ja käskin Jeesuksen Kristuksen nimessä olentoa poistumaan, eikä se viipynyt kauan!

Siitä lähtien olen ollut erityisen tietoinen siitä, miten helposti pahat henget voivat näytellä rakkaitamme. Ne voivat ja todella menevätkin tuosta pidemmällekin, sillä ne näyttelevät muita yhtä hyvin kuin meille läheisiäkin."



Kun edellisessä esimerkissä henkilön äiti oli vielä elossa ja tätä muistuttanut hahmo ilmestyi, niin löytyy myös sellaisia esimerkkejä, joissa meedion kautta on puhunut kuolleeksi luultu henkilö, mutta jonka myöhemmin onkin todettu elävän ja viettävän aivan normaalia elämää muualla. Niinpä esim. seuraava lainaus viittaa juuri sellaiseen tapaukseen. Merkittävää siinä on, että vaikka istunnon tiedot tuntuivat pitävän paikkansa, ei siinä kuitenkaan todellisuudessa oltu yhteydessä oletettuun henkilöön:



Toisen maailmansodan aikana oli erään skotlantilaisen rouvan aviomiehen ilmoitettu "kadonneen taistelussa". Hän odotti ja rukoili miehensä paluuta, mutta näytti varmalta, että tämä oli kuollut. Hyväätarkoittavat uskovat kehottivat häntä menemään spiritistiseen istuntoon ja yrittämään ottaa yhteyttä mieheensä.

Rouva meni ja hänen hämmästyksekseen hänen miestään suuresti muistuttava olento ilmestyi. He puhelivat yhdessä ja ilmestyksen ääni oli yhtä iloinen kuin hänen miehensä ääni oli aina ollut. Häntä aivan värisytti, kun he puhuivat monista henkilökohtaisista asioista. Mutta kuvitelkaa hänen hämmästystään ja järkytystään, kun hänen aviomiehensä muutamia kuukausia myöhemmin etukäteen ilmoittamatta saapui kotiin terveenä ja reippaana. Hän ei ollut edes haavoittunut. (2)



Vielä yhden esimerkin tältä alueelta esittää Edmond Gruss Ouija-levyä käsittelevässä kirjassaan. Siinä olevan hengen tunnustukseen on syytä suhtautua varautuneesti, mutta ilmeisesti henget pystyvät lukemaan ihmisten muistilokeroita, kun he ovat ensin antaneet maaperää niille:



"Eräs J. Raupert-niminen henkilö kertoo seuraavaa: 'Joitakin vuosia sitten sain tästä oivan kokemuksen. Henki väitti monen kuukauden ajan olevansa eräs jo kuollut ystäväni. Hänellä oli tästä monia erinomaisia todisteita. Hän jäi kuitenkin kiinni aivan ilmeisen ristiriitaisten tietojen esittämisestä ja vilpin käyttämisestä. Kun häntä Jumalan nimessä kehotettiin paljastamaan tietojensa todellinen lähde, hän selitti saaneensa kaikki tietonsa meidän typeristä 'muistilokeroistamme' ja että hän pystyi lukemaan passiivisen muistimme sisältöä yhtä vaivattomasti kuin me luemme kirjaa tai sanomalehteä.'" (3)

http://koti.phnet.fi/elohim/yhteysrajantaakse
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12348
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spiritismin petos!

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Joopa joo. Seuraavan kerran kun tapaan mutsin täytyy kysyä: "Äiti. Oletko se todella sinä vai demoni?" :rofl: :rofl:

"You are devil in disguise / yes you are..."

Elvis Presley :roll:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Spiritismin petos!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Homeboy65 kirjoitti:Joopa joo. Seuraavan kerran kun tapaan mutsin täytyy kysyä: "Äiti. Oletko se todella sinä vai demoni?" :rofl: :rofl:

"You are devil in disguise / yes you are..."

Elvis Presley :roll:
Jos äitisi elää ei hän ole demoni, mutta jos äitisi on kuollut ja sinulle ilmestyy "äitisi", niin hän on demoni.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spiritismin petos!

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

PetriFB kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Joopa joo. Seuraavan kerran kun tapaan mutsin täytyy kysyä: "Äiti. Oletko se todella sinä vai demoni?" :rofl: :rofl:

"You are devil in disguise / yes you are..."

Elvis Presley :roll:
Jos äitisi elää ei hän ole demoni, mutta jos äitisi on kuollut ja sinulle ilmestyy "äitisi", niin hän on demoni.
Miksei enkula?
Kikkelis kokkelis.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Spiritismin petos!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Keikaus kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Joopa joo. Seuraavan kerran kun tapaan mutsin täytyy kysyä: "Äiti. Oletko se todella sinä vai demoni?" :rofl: :rofl:

"You are devil in disguise / yes you are..."

Elvis Presley :roll:
Jos äitisi elää ei hän ole demoni, mutta jos äitisi on kuollut ja sinulle ilmestyy "äitisi", niin hän on demoni.
Miksei enkula?
Jumalan enkelit ovat enkeleitä he eivät esiinny kuolleina ihmisinä.
Dumari

Re: Spiritismin petos!

Viesti Kirjoittaja Dumari »

PetriFB kirjoitti: Jumalan enkelit ovat enkeleitä he eivät esiinny kuolleina ihmisinä.
Mites ne sit esiintyy? Oletko nähnyt, mä en ole. Ja pliis säästä mua kopypaskantamiselta ja kuvaile itse.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Spiritismin petos!

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Keikaus kirjoitti:Miksei enkula?
Enkuloilla on liian kiire pyllistellä norsunluutornin suuntaan että sitä joutaisi ihmisten asioihin puuttumaan.
Eikä hyvistä ihmisistä tule enkuleita, vain vanhurskaista.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Spiritismin petos!

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

PetriFB kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Jos äitisi elää ei hän ole demoni, mutta jos äitisi on kuollut ja sinulle ilmestyy "äitisi", niin hän on demoni.
Miksei enkula?
Jumalan enkelit ovat enkeleitä he eivät esiinny kuolleina ihmisinä.
Mut jos se enkula onkin Homeboyn äidin kaksoisolento?
Kikkelis kokkelis.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Spiritismin petos!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Dumari kirjoitti:
PetriFB kirjoitti: Jumalan enkelit ovat enkeleitä he eivät esiinny kuolleina ihmisinä.
Mites ne sit esiintyy? Oletko nähnyt, mä en ole. Ja pliis säästä mua kopypaskantamiselta ja kuvaile itse.
Jumalan enkelit voivat esiintyä monenmuotoisina, minulle ilmestynyt enkeli oli ihmishahmon muotoinen.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Spiritismin petos!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Työ kutsuu taas ......... nähdään myöhemmin ......... :)
Dumari

Re: Spiritismin petos!

Viesti Kirjoittaja Dumari »

PetriFB kirjoitti:
Dumari kirjoitti:
PetriFB kirjoitti: Jumalan enkelit ovat enkeleitä he eivät esiinny kuolleina ihmisinä.
Mites ne sit esiintyy? Oletko nähnyt, mä en ole. Ja pliis säästä mua kopypaskantamiselta ja kuvaile itse.
Jumalan enkelit voivat esiintyä monenmuotoisina, minulle ilmestynyt enkeli oli ihmishahmon muotoinen.
Mistä tunnistit että se oli enkeli?
ninnithequeen

Re: Spiritismin petos!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Dumari kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Jumalan enkelit voivat esiintyä monenmuotoisina, minulle ilmestynyt enkeli oli ihmishahmon muotoinen.
Mistä tunnistit että se oli enkeli?
Jos sillä oli siivet?
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Spiritismin petos!

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Dumari kirjoitti:Mistä tunnistit että se oli enkeli?
Sillä oli siivet, sädekehä päänsä ympärillä, itseriittoiset jutut ja Jumalan sormi rektumissa. Ei voi erehtyä.

Eivät enkelit ole kiinnostuneita ihmisistä, niillä on ihan omat bakkanaalit.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Spiritismin petos!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

ninnithequeen kirjoitti:
Dumari kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Jumalan enkelit voivat esiintyä monenmuotoisina, minulle ilmestynyt enkeli oli ihmishahmon muotoinen.
Mistä tunnistit että se oli enkeli?
Jos sillä oli siivet?
Tämä hahmo ilmestyi minulle huoneessani kahtena yönä peräkkäin samassa asennossa eli polvirukousasentoon kyyristyneenä n. kuukautta ennen kuin tein uskonratkaisun.

Katselin hahmoa parina yönä ja molemmilla kerroilla se hävisi yhtäkkiä.

Uskontuloni jälkeen vasta ymmärsin mistä oli kyse.

Palaan takaisin työni pariin.. siunausta kaikille kityn kultamurmeleille sekä kultapupuille ..... :)

Nährään taas, kun sen aika on!
Avatar
kvasaari
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 130
Liittynyt: 15.08.2005 23:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Spiritismin petos!

Viesti Kirjoittaja kvasaari »

Mutta mistä, Petri, tiedät, että se oli Jumalan enkeli eikä vain Saatana, joka halusi esiintyä enkelinä?
MarthaFocker

Re: Spiritismin petos!

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Hohhoijaa. Onneksi ei tarvitse elää tuollaisessa maailmassa, kun en usko mörköihin eikä enkeleihin.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Spiritismin petos!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

kvasaari kirjoitti:Mutta mistä, Petri, tiedät, että se oli Jumalan enkeli eikä vain Saatana, joka halusi esiintyä enkelinä?
Perkele olisi halunnut estää uskoontuloni, mutta tämä ei sitä tehnyt.
Lilo

Re: Spiritismin petos!

Viesti Kirjoittaja Lilo »

PetriFB kirjoitti:
kvasaari kirjoitti:Mutta mistä, Petri, tiedät, että se oli Jumalan enkeli eikä vain Saatana, joka halusi esiintyä enkelinä?
Perkele olisi halunnut estää uskoontuloni, mutta tämä ei sitä tehnyt.
Juttujasi lukiessa käy kyllä mielessä että asia ehkä oli täysin päinvastoin... :roll:
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Spiritismin petos!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Lilo kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
kvasaari kirjoitti:Mutta mistä, Petri, tiedät, että se oli Jumalan enkeli eikä vain Saatana, joka halusi esiintyä enkelinä?
Perkele olisi halunnut estää uskoontuloni, mutta tämä ei sitä tehnyt.
Juttujasi lukiessa käy kyllä mielessä että asia ehkä oli täysin päinvastoin... :roll:
Lukihäiriöille tai väärinymmäryksille en mahda mitään, mutta ole silti siunattu!
Lilo

Re: Spiritismin petos!

Viesti Kirjoittaja Lilo »

PetriFB kirjoitti:

Lukihäiriöille tai väärinymmäryksille en mahda mitään, mutta ole silti siunattu!
Olen saanut sen käsityksen että vitsaukset ja kärsimys ovat enemmän vanhan vihtahousun alaa. Ja varmin tapa saada ihmiset vieroksumaan uskontoja on juurikin tällainen sinun viljelemäsi fanaattinen "raamatusta päähän" -tyyli. Niinpä luulenkin, että Perkele kaikessa juonikkuudessaan on keksinyt sinunkaltaisesi.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Spiritismin petos!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Lilo kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:

Lukihäiriöille tai väärinymmäryksille en mahda mitään, mutta ole silti siunattu!
Olen saanut sen käsityksen että vitsaukset ja kärsimys ovat enemmän vanhan vihtahousun alaa. Ja varmin tapa saada ihmiset vieroksumaan uskontoja on juurikin tällainen sinun viljelemäsi fanaattinen "raamatusta päähän" -tyyli. Niinpä luulenkin, että Perkele kaikessa juonikkuudessaan on keksinyt sinunkaltaisesi.
Apt 26:
1 ¶ Niin Agrippa sanoi Paavalille: "Sinun on lupa puhua puolestasi". Silloin Paavali ojensi kätensä ja lausui puolustuksekseen:
2 "Pidän itseäni onnellisena, kuningas Agrippa, kun sinun edessäsi tänä päivänä saan puolustautua kaikesta siitä, mistä juutalaiset minua syyttävät,
3 olletikin, koska sinä tarkkaan tunnet kaikki juutalaisten tavat ja riitakysymykset. Sentähden pyydän sinua kärsivällisesti minua kuulemaan.
4 Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.
5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.
6 Ja nyt minä seison oikeuden edessä sentähden, että panen toivoni siihen lupaukseen, jonka Jumala on meidän isillemme antanut
7 ja jonka meidän kaksitoista sukukuntaamme, yötä ja päivää herkeämättä palvellen Jumalaa, toivovat heille toteutuvan; tämän toivon tähden, kuningas, juutalaiset minua syyttävät.
8 Miksi on teistä uskomatonta, että Jumala herättää kuolleet?
9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
12 ¶ Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: ‘Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.’
15 Niin minä sanoin: ‘Kuka olet, herra?’ Ja Herra sanoi: ‘Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.’
19 Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,
20 vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja.
21 Tämän tähden juutalaiset ottivat minut kiinni pyhäkössä ja yrittivät surmata minut.
22 Mutta Jumalan avulla, jota olen saanut tähän päivään asti, minä seison ja todistan sekä pienille että suurille, enkä puhu mitään muuta, kuin minkä profeetat ja Mooses ovat sanoneet tulevan tapahtumaan,
23 että nimittäin Kristuksen piti kärsimän ja kuolleitten ylösnousemuksen esikoisena julistaman valkeutta sekä tälle kansalle että pakanoille."
24 ¶ Mutta kun hän näin puolustautui, sanoi Festus suurella äänellä: "Sinä olet hullu, Paavali, suuri oppi hulluttaa sinut".
25 Mutta Paavali sanoi: "En ole hullu, korkea-arvoinen Festus, vaan puhun totuuden ja toimen sanoja.
26 Kuningas kyllä nämä tietää, jonka tähden minä puhunkin hänelle rohkeasti. Sillä minä en usko minkään näistä asioista olevan häneltä salassa; eiväthän nämä ole missään syrjäsopessa tapahtuneet.
27 Uskotko, kuningas Agrippa, profeettoja? Minä tiedän, että uskot."
28 Niin Agrippa sanoi Paavalille: "Vähälläpä luulet taivuttavasi minut kristityksi".
29 Mutta Paavali sanoi: "Toivoisin Jumalalta, että, olipa vähällä tai paljolla, et ainoastaan sinä, vaan myös kaikki te, jotka minua tänään kuulette, tulisitte semmoisiksi, kuin minä olen, näitä kahleita lukuunottamatta".
30 Niin kuningas nousi ja maaherra ja Bernike sekä ne, jotka istuivat heidän kanssansa.
31 Ja mennessään he puhuivat keskenänsä sanoen: "Tämä mies ei ole tehnyt mitään, mikä ansaitsisi kuoleman tai kahleet".
32 Ja Agrippa sanoi Festukselle: "Tämän miehen olisi voinut päästää irti, jos hän ei olisi vedonnut keisariin".


Juutalaiset sanoivat Jeesukselle näin:

Joh 8:52 Juutalaiset sanoivat hänelle: "Nyt me ymmärrämme, että sinussa on riivaaja. Aabraham on kuollut ja profeetat, ja sinä sanot: ‘Jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä maista kuolemaa’.

Ei ole mikään ihme, että saman pilkan saa Hänen opetuslapsensakin....
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Spiritismin petos!

Viesti Kirjoittaja nexie »

Kehitysehdotus: Josko palstan sääntöihin lisättäisiin kielto spämmätä palstaa ylipitkillä turhilla lainauksilla? Ja säännön toistuvasta rikkomisesta bannia, kiitos.
Don't Panic!
Vastaa Viestiin