HienoTorstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: HienoTorstai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Onko kokemuksia Helsingin riistanhoitoyhdistyksen järjestämästä metsästäjänkurssista?
Haluaisin ostaa kokonaisen (luomu)lampaan/karitsan lihoina. Suosituksia/kokemuksia?

t. Vesper 35-vee, kyselyiässä
Viimeksi muokannut Vesper, 16.02.2012 16:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: HienoTorstai

Viesti Kirjoittaja Sola »

NuoriDaavid kirjoitti:
Termi on osa vitsiä. Terveydenhuollossa yleensä sanotaan noin. Mutta miksi noin sanotaan on jo laajempi kysymys.
Selvä :)
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: HienoTorstai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vesper kirjoitti:Onko kokemuksia Helsingin riistanhoitopiirin järjestämästä metsästäjänkurssista?
On. Kurssilla oli kouluttajana se jannu joka oli Jahti-dokkarissa poikansa kanssa pupumetsällä. Oli ihan ok ja läpäisin testin ensi yrittämällä. Joillakin kursseilla ja ihan insinöörikoulussa joillakin opettajilla on tapana aloittaa opetus sillä että kysytään (vaikkapa tässä tapauksessa) että "kuka tietää minkä kokoisella aseella saa ampua hirviä". Moinen "opetustyyli" ärsyttää mua, koska siksi minä sille kurssille tai kouluun menen että opin nuo asiat, jos tietäisin jo niin en menisi! Muistini mukaan tällaista ei kuitenkaan tällä kurssilla esiintynyt.
Kouluttaja oli keskittynyt omien sanojensa mukaan lintumetsään tai pienriistaan ja ilmeisesti tästä seurasi omituisuuksia. "Kun hirveen on osuttu niin sitten mennään sen kaadetun hirven luo ja ammutaan lopetuslaukaus". Sitä tarina ei kertonut että miten ja mistä hirveä lähestytään ja mihin se lopetuslaukaus ammutaan. Onneksi ystävälliset äijät omassa metsästysseurassani kertoivat. Ihmettelivät kyllä että eikö siellä kurssilla tuommoista asiaa kerrottu.
Lisäksi kysyin että mitä dokumentteja tarvitsen ja mitä maksuja minun pitää maksaa kun menen Rovaniemelle metsälle vieraspaikkakuntalaisena. Vastaus oli "ei Rovaniemelle saa lupia, siellä on niin vähän metsästysmaita". Olin ihan öönä, sillä Roi ja mlk oli juuri yhdistyneet ja metsästysmaita kyllä riittää, isosti on valtion maitakin. Mutta ehkä kouluttaja ei tiennyt tästä kuntaliitoksesta. Olisi hän silti voinut kertoa mitä lappuja pitää olla mukana ja mitä maksuja maksettuna kun menee vieraspaikkakuntalaisena, mutta eipä kertonut. Rovaniemen riistanhoityhdistys kertoi.

Nämä jäi mieleen. Lisäksi hyvin mielenkiintoista oli jousella metsästyksen esittely. Yhtään mielenkiintoista ei ollut eri panosten ja pyssyjen opettelu. Opettelin kuitenkin kun tutkinto vaatii.

Kyseinen jannu ei ole ainoa kouluttaja (liekö enää ollenkaan kurssihommissa), joten mistäpä sen tietää että minkälainen kouluttaja sieltä tulee sulle kurssia pitämään.

Koska olet pätevä ja määrätietoinen, niin toinen vaihtoehto voisi olla itseopiskelu, Metsästäjän opas -kirjan saa ostettua riistanhoitoyhdistyksen toimistosta.
Onko tarkoituksena pelkästään käydä kurssi vai onko tarkoituksena myös suorittaa tutkinto? Jos tarkoituksena on kurssi, niin sittenhän itseopiskelu ei ole vaihtoehto. Kurssi kyllä tukee tutkintoon valmistautumista hyvin ja vaikka sen käy niin siltikin pitää itse opiskella.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: HienoTorstai

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Vesper kirjoitti: Haluaisin ostaa kokonaisen (luomu)lampaan/karitsan lihoina.
Tilasin pari viikkoa sitten kokonaisen karitsan, loisto-ostos. Ei osu sille suunnalle Suomea mutta halusin myötäelää. :)
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: HienoTorstai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Melnais kirjoitti:
Vesper kirjoitti: Haluaisin ostaa kokonaisen (luomu)lampaan/karitsan lihoina.
Tilasin pari viikkoa sitten kokonaisen karitsan, loisto-ostos. Ei osu sille suunnalle Suomea mutta halusin myötäelää. :)
Mistä tilasit? Kyllä mä oon valmis vaikka noutamaan :]
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: HienoTorstai

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Vittu mäkin tilasin kokonaisen lehmän, loisto-ostos vaikkei se tuolla pakkasessa pitkään viihtynytkään. Leikkikööt lapset sillä lopputalven, teen siitä lumien sulettua lapaset, bongorummun sekä kattilallisen siskonmakkarakeittoa, ugh. Leikkasin vahingossa työpöytääni reiän ja samalla liimasin toisen silmäni umpeen kopypeistatessani yhtä harjoitustyötä. Olisi perkele pitänyt vain tehdä se itse. Mitääääh, ei kuulu.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: HienoTorstai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

annepa kirjoitti:Onko tarkoituksena pelkästään käydä kurssi vai onko tarkoituksena myös suorittaa tutkinto? Jos tarkoituksena on kurssi, niin sittenhän itseopiskelu ei ole vaihtoehto. Kurssi kyllä tukee tutkintoon valmistautumista hyvin ja vaikka sen käy niin siltikin pitää itse opiskella.
Tutkinto on tähtäimessä, ajattelin että kurssi olisi mielenkiintoisempi kuin pelkkä kirja, ja olen sen suhteen valmis uhraamaan vapaa-aikaani. Lisäksi houkuttaa mahdollisuus kysymysten esittämiseen. Saalispuolella kiinnostaa lähinnä pienriista ja linnut, ei juurikaan hirvet, että siinä mielessä ko. kouluttaja sopisi mulle mainiosti :] Omilla kylillä näyttää olevan melko hiljaista kurssien ja tutkinnon suorittamisen suhteen.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: HienoTorstai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vesper kirjoitti:
annepa kirjoitti:Onko tarkoituksena pelkästään käydä kurssi vai onko tarkoituksena myös suorittaa tutkinto? Jos tarkoituksena on kurssi, niin sittenhän itseopiskelu ei ole vaihtoehto. Kurssi kyllä tukee tutkintoon valmistautumista hyvin ja vaikka sen käy niin siltikin pitää itse opiskella.
Tutkinto on tähtäimessä, ajattelin että kurssi olisi mielenkiintoisempi kuin pelkkä kirja, ja olen sen suhteen valmis uhraamaan vapaa-aikaani. Lisäksi houkuttaa mahdollisuus kysymysten esittämiseen. Saalispuolella kiinnostaa lähinnä pienriista ja linnut, ei juurikaan hirvet, että siinä mielessä ko. kouluttaja sopisi mulle mainiosti :] Omilla kylillä näyttää olevan melko hiljaista kurssien ja tutkinnon suorittamisen suhteen.
Siitä ilmoittautuu hän: http://www.metsastajatoimisto.fi/Sivut/Pvm.htm

Itse olen monta kertaa ajatellut metsästää omalla pihalla pienriistaa eli citykaneja elävänä pyytävällä loukulla mutta en ole vielä saanut aikaiseksi. Eikä siellä kyllä pupuja paljoa näy.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HienoTorstai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Hans Jörgen kirjoitti:Vittu mäkin tilasin kokonaisen lehmän, loisto-ostos vaikkei se tuolla pakkasessa pitkään viihtynytkään. Leikkikööt lapset sillä lopputalven, teen siitä lumien sulettua lapaset, bongorummun sekä kattilallisen siskonmakkarakeittoa, ugh. Leikkasin vahingossa työpöytääni reiän ja samalla liimasin toisen silmäni umpeen kopypeistatessani yhtä harjoitustyötä. Olisi perkele pitänyt vain tehdä se itse. Mitääääh, ei kuulu.
:D
Kirjoitit tuon torstaina klo 17.20? Nyt korkki kiinni!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: HienoTorstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
Hans Jörgen kirjoitti:Vittu mäkin tilasin kokonaisen lehmän, loisto-ostos vaikkei se tuolla pakkasessa pitkään viihtynytkään. Leikkikööt lapset sillä lopputalven, teen siitä lumien sulettua lapaset, bongorummun sekä kattilallisen siskonmakkarakeittoa, ugh. Leikkasin vahingossa työpöytääni reiän ja samalla liimasin toisen silmäni umpeen kopypeistatessani yhtä harjoitustyötä. Olisi perkele pitänyt vain tehdä se itse. Mitääääh, ei kuulu.
:D
Kirjoitit tuon torstaina klo 17.20? Nyt korkki kiinni!
Kamoon! Mitä järkeä olla opiskelija, jos ei voisi hyvällä omallatunnolla röpötellä torstai-iltapäivällä?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HienoTorstai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
Hans Jörgen kirjoitti:Vittu mäkin tilasin kokonaisen lehmän, loisto-ostos vaikkei se tuolla pakkasessa pitkään viihtynytkään. Leikkikööt lapset sillä lopputalven, teen siitä lumien sulettua lapaset, bongorummun sekä kattilallisen siskonmakkarakeittoa, ugh. Leikkasin vahingossa työpöytääni reiän ja samalla liimasin toisen silmäni umpeen kopypeistatessani yhtä harjoitustyötä. Olisi perkele pitänyt vain tehdä se itse. Mitääääh, ei kuulu.
:D
Kirjoitit tuon torstaina klo 17.20? Nyt korkki kiinni!
Kamoon! Mitä järkeä olla opiskelija, jos ei voisi hyvällä omallatunnolla röpötellä torstai-iltapäivällä?
Ei se ole opiskelija, se on City-pankkiiri-master-of-the-universe in spe. Ei silloin voi tolleen touhuta ennen klo 21:tä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: HienoTorstai

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti: in spe..
Taas oppi lisää! Ei mennyt tämäkään päivä hukkaan!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: HienoTorstai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: in spe..
Taas oppi lisää! Ei mennyt tämäkään päivä hukkaan!
Mä olin kyllä vähän ajatellut sen Solalle, mutta kiva, että tuotti iloa sielläkin päässä. Sulle mä olin suunnannut pikemminkin tuon alluusion Tom Wolfen kasariklassikkoon.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: HienoTorstai

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Bluntly kirjoitti:Astraali katsastuksesta läpi ilman yhtään huomautusta :cheer:
Mä kans! :cheer:
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Vastaa Viestiin