Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:^ Veikkaisin, että kyseessä on ollut kotimaisen panimoteollisuuden intressit, kuin pelkästään verohommat.
Sekin nyt on ihan puhdasta paskaa, että kotimainen panimoteollisuus saisi gauheita menetyksiä viinarallin takia, koska sieltä Virosta rahdataan Koffin ja Hartwallin kamaa tai Sakun tehtaan tuotteita, ja kukas sen sitten omistaa..

Eiköhän kotimaista panimoteollisuutta kiinnosta eniten vain se, että jengi joisi mahdollisimman paljon.
Universaali disclaimer.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Puhutte niin paskaa että taidan alkaa keittään pirtua.
No en, mutta värkkään kiljua nyt ainakin ihan piruuttani.

Piereskelen sitten viini- ja konjakkipoikien halveksuvien kommenttejen tahdissa, eka konsonantit sitten vokaalit.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Panimoteollisuus varmaan mieluummin möisi viinan kalliilla Suomessa ja halvalla Virossa, eikä halvalla molemmissa. En usko viinan nykyisen veroasteen maksimoivan valtion tuottoja puhtaasti kysynnän ja tarjonnan kautta, vaan arvaan kysynnän loivenevan ylöspäin mentäessä nimenomaan korkeampien hintojen mukanaan tuoman viinarallin kautta. Tämän takaportin olemassaolon takia luultavasti ollaan lähellä tappia, sillä muuten viinan hintaa korotettaisiin bensan ohella heti ensimmäisenä, kuten neuvostoaikaan tehtiin. Kyseessä ei ole tieto, vaan sivistynyt arvaus.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21495
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6691
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja aasi »

Ai siksi Jeppe juo?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:http://www.hs.fi/politiikka/SK+Guzenina ... 5557939388

Vahingonilo on aidointa iloa!
Mä en voi oikein olla kauhean iloinen siitä, että kyvyttömyyspuolueen julkkishaaran bimbo-osaston pääblondi istuu niin merkittäviä miljardeja liikuttavien asioiden päällä tässäkin kuvatulla epäpätevyyden asteella.
Universaali disclaimer.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18767
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Miten tällaista voi tapahtua :(
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:No tulihan se totuus kun vähän potki.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012031 ... 6_uu.shtml

Walehtelija-Wallin liittyi loputtomaan paskanpuhujien listaan.
http://www.hs.fi/politiikka/Laaninen+Wa ... 5557985824

http://www.hs.fi/politiikka/Perussuomal ... 5557986516

En tiedä onko näyttö nyt sentään vahvempi, mutta kait samaa tasoa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:http://www.hs.fi/politiikka/SK+Guzenina ... 5557939388

Vahingonilo on aidointa iloa!
Mä en voi oikein olla kauhean iloinen siitä, että kyvyttömyyspuolueen julkkishaaran bimbo-osaston pääblondi istuu niin merkittäviä miljardeja liikuttavien asioiden päällä tässäkin kuvatulla epäpätevyyden asteella.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012031 ... 4_uu.shtml

Kyllä mä olen vahingoniloinen.

Guzenina-Richardson (o.s. Stieren, ent. Lindell) sai musta ikuisen vihamiehen ehdottaessaan privaatin Kela-korvausten poistoa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Chap
Kitinä paheena
Viestit: 36
Liittynyt: 14.02.2011 23:00

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Chap »

Maria Guzenina-Richardson o.s. Stieren, ent. Lindellillä ei pitäisi olla mitään hätää jos ministeriura tyssää. Aina voi mennä takaisin tekemään näitä videoita:
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Guzenina-Richardson (o.s. Stieren, ent. Lindell) sai musta ikuisen vihamiehen ehdottaessaan privaatin Kela-korvausten poistoa.
Hänhän pölli ajatuksen Soininvaaralta ja siltä työryhmältä joka asiaa pohti. Vaikka olen privaatin asiakas, pidän sitä aika hukkaan heitettynä rahana. Ei yksityisen puolen liiketoimintaa pidä tukea julkisin varoin. Jos lääkärit eivät ilman tukia pysty hinnoittelemaan itseään kohtuullisesti, niin sehän merkitsee sitä, että hinnoissa (ja palkoissa) on ilmaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Guzenina-Richardson (o.s. Stieren, ent. Lindell) sai musta ikuisen vihamiehen ehdottaessaan privaatin Kela-korvausten poistoa.
Hänhän pölli ajatuksen Soininvaaralta ja siltä työryhmältä joka asiaa pohti. Vaikka olen privaatin asiakas, pidän sitä aika hukkaan heitettynä rahana. Ei yksityisen puolen liiketoimintaa pidä tukea julkisin varoin. Jos lääkärit eivät ilman tukia pysty hinnoittelemaan itseään kohtuullisesti, niin sehän merkitsee sitä, että hinnoissa (ja palkoissa) on ilmaa.
No. Mulla tietenkin on tässä oma lehmä ojassa, siitä en lainkaan väitä vastaan.

Mutta kyllä yhteiskunnan kokonaisetukin on, että ihmiset käyttävät privaattia pienen kela-korvauksen turvin. Kela-korvaus on vain n.10-15% prosenttia käynnin kokonaishinnasta, potilas maksaa siis itse 85- 90%. Jos Kela korvaus poistetaan ja potilas siirtyisi terveyskeskukseen, kasvaisivat yhteiskunnan kokonaiskunstannukset. Toki monessa tapauksessa potilas ei siirtyisi tk:een tai sairaalaan. Mutta uskon siirtymistä tapahtuvan niin paljon, että yhteiskunnan kokonaiskustannukset kasvaisivat kela-korvauksen poistosta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mä luulen että suurimmalle osalle privaattiasiakkaista kymppi tai vitonen lisää omasta pussista ei merkkaa mitään, arvauskeskukseen meno vaatisi äärimmäistä hätää. Eiköhän se olisi etupäässä pois byrokratiasta ja lääkärikeskusten liikevaihdosta, jos hintoja pitäisi laskea. Asumistuki nostaa vuokria, Kelan tuki privaattihintoja - asiakas ei siitä mitään hyödy vaan hinnoittelija.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:Mä luulen että suurimmalle osalle privaattiasiakkaista kymppi tai vitonen lisää omasta pussista ei merkkaa mitään, arvauskeskukseen meno vaatisi äärimmäistä hätää. Eiköhän se olisi etupäässä pois byrokratiasta ja lääkärikeskusten liikevaihdosta, jos hintoja pitäisi laskea. Asumistuki nostaa vuokria, Kelan tuki privaattihintoja - asiakas ei siitä mitään hyödy vaan hinnoittelija.
Jos enemmän kuin 1/10:stä siirtyy privaatista julkiselle, yhteiskunta häviää rahallisesti. Veikkaan, että enemmän kuin 1/10:stä siirtyy.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Privapuolen tuki on aivan yhtä väärin kuin muutkin yritystuet.

Sä tienaat puheidesi mukaan toistasataatuhatta aika kevyellä duunilla ja omistajat käärivät tukimiljoonat taskuihinsa. Kilpailuun on ilmiselvästi varaa. Eli tuet pois ja senkin jälkeen hintoja on varaa laskea.

En ymmärrä miksi lääkäribisnestä pitäisi tukea kun kaikkialta muualta leikataan. Saamapuolella on tietenkin vaikea ymmärtää tätä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:Privapuolen tuki on aivan yhtä väärin kuin muutkin yritystuet.

Sä tienaat puheidesi mukaan toistasataatuhatta aika kevyellä duunilla ja omistajat käärivät tukimiljoonat taskuihinsa. Kilpailuun on ilmiselvästi varaa. Eli tuet pois ja senkin jälkeen hintoja on varaa laskea.

En ymmärrä miksi lääkäribisnestä pitäisi tukea kun kaikkialta muualta leikataan. Saamapuolella on tietenkin vaikea ymmärtää tätä.
No tietenkin siksi, että saisin fyrkkaa, daah!

Mutta kyllä mä ihan vilpittömästi uskon, että yhteiskunta säästää tässä kokonaisuus huomioiden. Kun potilas kuitenkin maksaa käynnistä 90% itse.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Mutta kyllä mä ihan vilpittömästi uskon, että yhteiskunta säästää tässä kokonaisuus huomioiden. Kun potilas kuitenkin maksaa käynnistä 90% itse.
Niin ja sitten mä maksan sen 10% jonkun muun käynnistä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja prosessi »

sivustahuutaja kirjoitti:Soini kieriskelee par'aikaa alastomana wallinista kertovien lehtileikkeiden päällä.
Tapaus on kyllä niin sairas, että ellei W ymmärrä itse erota, niin se pitäisi potkia pellolle. Jos ihminen tosissaan on sitä mieltä, että kielipolitiikka on tärkeämpää kuin ruotsinkielisten varusmiesten terveyden turvaaminen, on arvomaailmassa perustavanlaatuista vikaa. Tässä siis svedupelle tuhoaa kielen takia omiaan. Luulisi tyhmemmänkin tajuavan, että kieltä puhuvien hyvinvointi on kielen hengissä säilymisen elinehto. Mitä väliä missä ruotsinkielinen palvelus suoritetaan, kunhan ei lahossa homekasassa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23551
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

prosessi kirjoitti:[Jos ihminen tosissaan on sitä mieltä, että kielipolitiikka on tärkeämpää kuin r
Joko Wallin tai toimittaja ei tiedä.


Kuva