Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Muxlim lopetettiin sen tehtyä pari miljoonaa turskaa. Oho? Ottiko ählämi turpaan? Ei hätää, valtiolta ja tyhmiltä pääomasijoittajilta sitä rahaa oli saatu. Kävijämäärät kusetettu ja kahden miltsin palaminen tarkoittaa noilla kävijämäärillämja infralla sitä, että sivuston pyörittäjäählämi on omalta osaltaan saanut parannettua muslimiyhteisön asemaa.

http://www.hs.fi/kotimaa/Verovaroilla+t ... 5558058204
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Gat »

Onpa se norskien Hercules nätisti osannut Kebnekaisen päähuippujen väliin. Juuri samalla rinteellähän kuoli viime vuonna suomalaisia jääkiipeilijöitä. Ne nousivat suoraan sinne veitsenterävälle jääharjanteelle, vaikeinta reittiä. On se kohtalainen vuori kun lentokoneetkaan ei yli osaa. Minä nimittäin olen käynyt tuolla, tosin helpompaa reittiä ja kesällä. Suurin vaara turistille on tipahtaa huippua edeltävän jäätikön railoihin. Silloin ne tosin oli näkyvissä eikä lumen peittämiä, joten uskalsin mennä yksin. Myös voi tippua pystysuoralta jyrkänteeltä (näkyy tuossa kuvassa), vaikka turisteille on toki kiinteät köydet. Liikaa svedupellejä silti, ei autiota erämaata.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201203 ... 8_ul.shtml
Avatar
Manzel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 146
Liittynyt: 13.08.2011 0:28

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Manzel »

^

Ne suomalaiset tosiaan olivat tosiaktiiviharrastajien ja ammattilaisten välimaastossa. Ja turma oli sellainen, mistä kukaan ei olisi selvinnyt ollessaan siinä pisteessä sinä aikana.

Omia pohdintoja itse lentoturmasta: jos näkyvyys häviää ko. tyyppisessä harjoituksessa maaston tietäen, vähän ihmetyttää, miksi korkeutta ei ole nostettu samoin tein jyrkästi. Ko. koneessa kyllä riittää potkua ja harjoituksissa ei käsittääkseni lennetä rahdin kanssa ja suurella polttoainekuormalla. Ehkei ohjaajan luonto antanut periksi feilata harjoitusta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jos nyt oletetaan, että "mies" puhuu totta ja että siis joku jättää kaksivuotiaansa yksin HopLopiin, niin ei tuota kyllä voi unohduksella tai tietämättömyydellä pelastaa. Toki joku väärinkäsitys yms. on aina mahdollinen, mutta kyllä tuosta voisi selvittelyn jälkeen lastensuojeluilmoituksen tehdä. Ei suoralta kädeltä, mutta pienen selvityksen jälkeen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manzel kirjoitti:^

Ne suomalaiset tosiaan olivat tosiaktiiviharrastajien ja ammattilaisten välimaastossa. Ja turma oli sellainen, mistä kukaan ei olisi selvinnyt ollessaan siinä pisteessä sinä aikana.

Omia pohdintoja itse lentoturmasta: jos näkyvyys häviää ko. tyyppisessä harjoituksessa maaston tietäen, vähän ihmetyttää, miksi korkeutta ei ole nostettu samoin tein jyrkästi. Ko. koneessa kyllä riittää potkua ja harjoituksissa ei käsittääkseni lennetä rahdin kanssa ja suurella polttoainekuormalla. Ehkei ohjaajan luonto antanut periksi feilata harjoitusta.
Joo, sillä harjanteella ei ole kuin kapea kinttupolku huippujäätiköllä kesälläkään, vähän matkaa sitäkin kuljin ja suhteellista korkeutta about 1600 metriä tunturiasemalta (ää tai siis jäätikölle vain 400-500) alas vaikka koko mesta 2111. Pääseehän sinne (silloin) hyväkuntoinen turisti, mutta on ammattilainen haaste nousta suoraan ja talvella ja siitä kohtaa. Ja riski.

Herculesista että en ny tiiä lentäiskö nuo vähällä polttoaineella muut kuin hävittäjät lentonäytöksissä, jolloin se feikkaa todellista paremman teho-painosuhteen. Kuljetuskone harjoituksissa? Tuskin.

Mutta ehkä joo halusivat kurvailla vuorten välissä, vaikka eivät nähneet paskaakaan. Niinkuin se Andien kuuluisa ihmissyönti-lentokoneonnettomuus. (Alive/Elossa). Kuski teki karkean virheen. Luuli olevansa ohittanut Andit, kääntyi liian aikaisin ja ajoi pilvien peittämään vuoreen. Tosin eikö nykynavigaattoreissa luulis näkyvän Lapin korkein tunturi? Jospas tämä oli tahallinen jaettu itsemurha tunnettuun kohteeseen?

(Niin ja alue on vaikuttava, oikean vuoriston kaikki elementit, mutta ei kaunis kuten Norjan tunturit. Näkymä huipulta on aika ikävystyttävä. Se viereinen huippu Tolpagorni on parempi.)
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012031 ... 6_uu.shtml

Valehteliko Katainen eduskunnalle vai Wallin Kataiselle?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

http://www.iltalehti.fi/formulat/201203 ... 8_fo.shtml


Älä Kimi ruikuta. jos ihmiset eivät kirjoittaisi ja seuraisi tekemisiäsi, sinulla ei olisi duuniasi. Ne ihmiset kun maksavat palkkasi.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4297
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Itse et ruikuttaisi jos Iltalehti maksaisi palkkasi ja sinua seuraisi vuorokauden ympäri kourallinen paparazzeja?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bhven kirjoitti:^ Itse et ruikuttaisi jos Iltalehti maksaisi palkkasi ja sinua seuraisi vuorokauden ympäri kourallinen paparazzeja?
Ammatinvalintakysymys. Ilman maksavaa yleisöä Kimi olisi kuitenkin levyseppälintsaaja jossain.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Gat kirjoitti:Minä nimittäin olen käynyt tuolla, tosin helpompaa reittiä ja kesällä.
1977 oletan?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Gat »

elco kirjoitti:
Gat kirjoitti:Minä nimittäin olen käynyt tuolla, tosin helpompaa reittiä ja kesällä.
1977 oletan?
:lol: No ei, kyllä se taisi olla peräti ysäriä. Aikaa siitä on enkä kahdesti viiti mennä. Tylsän näköistä vaikka massiivista toki´. Kesällä svedupellejä kuin Skansenilla.
Viimeksi muokannut Gat, 19.03.2012 12:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

prosessi kirjoitti:Mitä väliä missä ruotsinkielinen palvelus suoritetaan, kunhan ei lahossa homekasassa.
No tästähän me ollaan väännetty ennekin, silloin ruotsinkielisten koulujen kontekstissa. Tai siis hallitusohjelmaan kirjattiin, että ruotsinkielinen varusmieskoulutus turvataan. Ilmeisesti puolustusvoimien oma, aika luonteva tulkinta oli, että säästöpaineissa siirretään sitten se ruotsinkielinen poppoo osaksi jotain isompaa sotaleikkikeskittymää. Mutta RKP:n aiva luovuttamaton dogmihan on viime ajat ollut, että keskeistä ei ole (vain) ruotsinkielisen puolen säilyminen, vaan nimenomaan apartheid: vastustetaan elävää kaksikielisyyttä ja pyritään viimeiseen asti suojelemaan kahta erillistä kielimaailmaa. Eikö jo tämän Dragsvikin perustaminen erilleen suomenkielisestä juku juku maasta ollut aiempien rkp:läisten puolustusministerien väännön tulosta (oliko se nyt Rehn, Norrback, Enestam vai kuka).

Muuten olen edelleen sitä mieltä, että asialla ei sinänsä ole väliä. Kansantalouden kannalta puolustuvoimilla on vain kaksi merkittävää säästökohdetta: varsusmiespalvelun keston lyhentäminen & valikoivuuden lisääminen sekä Santahaminan saaminen asuinkäyttöön.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:

Mitä mieltä tästä?

http://www.ess.fi/?article=363871
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Mitä mieltä tästä?
http://www.ess.fi/?article=363871
Ei tuo ainakaan minussa herätä ihmeempiä intohimoja suuntaan tai toiseen. Kannatan vakiintuneiden nimien käyttöä molemmilla kotimaisilla, mutta vastustan keinotekoista kääntämistä tai uusien suomen- tai ruotsinkielisten nimien keksimistä paikoille. Ilokseni olen huomannut, että julkisessa keskustelussa ja kai ihan Helsingin kaupungin virallisissakin papereissa ollaan kaikessa hiljaisuudessa luovuttu Itäsalmesta puhumisesta ja keskustellaan taas Östersundomin kehittämisestä. Ja kyllä mä olen joskus käynyt katsomassa, mitä Hjallis sinne Storöreniin rakentaa - Sipoonrannasta ei kestä pokka puhua. Kyllä mä ajattelin siis jatkossakin sanoa Maarianhamina ja Ahvenanmaa, ja kai ne saisi virallisissa kartoissakin noin olla. Mut vähän persua tai sverige-demokraattia olla tästä kovin kovasti kiihkoissaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012031 ... 6_uu.shtml

Valehteliko Katainen eduskunnalle vai Wallin Kataiselle?
No on tämä kyllä jo periaatteellisestikin aika kova soppa, jos pääministeri on siis saatu lausumaan epätosia väitteitä eduskunnalle absoluuttisina totuuksina. Mutta ilmeisesti Kataisellakaan ei ole kovin helppoa ulospääsytietä näköpiirissä (ks. esim. http://postmodernity.wordpress.com/2012 ... -kaatuvan/).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Mitä väliä missä ruotsinkielinen palvelus suoritetaan, kunhan ei lahossa homekasassa.
No tästähän me ollaan väännetty ennekin, silloin ruotsinkielisten koulujen kontekstissa. Tai siis hallitusohjelmaan kirjattiin, että ruotsinkielinen varusmieskoulutus turvataan. Ilmeisesti puolustusvoimien oma, aika luonteva tulkinta oli, että säästöpaineissa siirretään sitten se ruotsinkielinen poppoo osaksi jotain isompaa sotaleikkikeskittymää. Mutta RKP:n aiva luovuttamaton dogmihan on viime ajat ollut, että keskeistä ei ole (vain) ruotsinkielisen puolen säilyminen, vaan nimenomaan apartheid: vastustetaan elävää kaksikielisyyttä ja pyritään viimeiseen asti suojelemaan kahta erillistä kielimaailmaa. Eikö jo tämän Dragsvikin perustaminen erilleen suomenkielisestä juku juku maasta ollut aiempien rkp:läisten puolustusministerien väännön tulosta (oliko se nyt Rehn, Norrback, Enestam vai kuka).
Ovat sitten nuorena aloittaneet poliittisen väännön aiheesta... Tuo on sentään perustettu 1954. Kouluista toki olen edelleen eri mieltä. Jos vaihtoehtoina esim. Helsingissä on 5 yläastetta joissa 2 rinnakkaisluokkaa vuosikurssia kohden, tai 25 suomalaisten koulujen yhteydessä olevaa sivuosastoa, on näissä malleissa aika isot eroavuudet ruotsinkielisten opettajien tarpeen osalta. Viisinkertainen määrä opettajia joilla pienempiä luokkia, suomenkielisten koulujen yhteydessä, olisi toki eduksi ruotsinkielisille koululaisille, mutta kustannustehokasta se ei missään tapauksessa olisi.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja prosessi »

masa kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:

Mitä mieltä tästä?

http://www.ess.fi/?article=363871
Nimihistorian karsiminen on kulttuuriperinnön hautaamista. En kannata.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: Kannatan vakiintuneiden nimien käyttöä molemmilla kotimaisilla, mutta vastustan keinotekoista kääntämistä tai uusien suomen- tai ruotsinkielisten nimien keksimistä paikoille.
...

Ja kyllä mä olen joskus käynyt katsomassa, mitä Hjallis sinne Storöreniin rakentaa - Sipoonrannasta ei kestä pokka puhua.
Eikös sipoonrannassa ole kyse brändäämisestä, eikä suomentamisesta. Storören ei kuulostaa niin hienolta suomalaisen suuhun kuin vaikka aurinkolahti tai kartanonkoski. Kuka sitä mustalahdessa asuisi kun voi asua aurinkolahdessa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Kannatan vakiintuneiden nimien käyttöä molemmilla kotimaisilla, mutta vastustan keinotekoista kääntämistä tai uusien suomen- tai ruotsinkielisten nimien keksimistä paikoille.
...

Ja kyllä mä olen joskus käynyt katsomassa, mitä Hjallis sinne Storöreniin rakentaa - Sipoonrannasta ei kestä pokka puhua.
Eikös sipoonrannassa ole kyse brändäämisestä, eikä suomentamisesta. Storören ei kuulostaa niin hienolta suomalaisen suuhun kuin vaikka aurinkolahti tai kartanonkoski. Kuka sitä mustalahdessa asuisi kun voi asua aurinkolahdessa.
No mä nyt yritin puhua yleisesti sellaisesta aika nolosta ja mauttomasta uudelleennimeämisestä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Jep. Mumbai on perseestä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:^ Jep. Mumbai on perseestä.
Joo, erityisesti Kakamuchee olisi suomalaisen korvaan paljon tyylikkäämpi.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16717
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

prosessi kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Mitä väliä missä ruotsinkielinen palvelus suoritetaan, kunhan ei lahossa homekasassa.
No tästähän me ollaan väännetty ennekin, silloin ruotsinkielisten koulujen kontekstissa. Tai siis hallitusohjelmaan kirjattiin, että ruotsinkielinen varusmieskoulutus turvataan. Ilmeisesti puolustusvoimien oma, aika luonteva tulkinta oli, että säästöpaineissa siirretään sitten se ruotsinkielinen poppoo osaksi jotain isompaa sotaleikkikeskittymää. Mutta RKP:n aiva luovuttamaton dogmihan on viime ajat ollut, että keskeistä ei ole (vain) ruotsinkielisen puolen säilyminen, vaan nimenomaan apartheid: vastustetaan elävää kaksikielisyyttä ja pyritään viimeiseen asti suojelemaan kahta erillistä kielimaailmaa. Eikö jo tämän Dragsvikin perustaminen erilleen suomenkielisestä juku juku maasta ollut aiempien rkp:läisten puolustusministerien väännön tulosta (oliko se nyt Rehn, Norrback, Enestam vai kuka).
Ovat sitten nuorena aloittaneet poliittisen väännön aiheesta... Tuo on sentään perustettu 1954.
Ah, tällaista tämä Wallinin salailevien hölmöilyjen kiristämä ilmapiiri teettää: aivan varmasti luin tuon disinformaation jostain (luultavasti Kitinästä...). Hyvä, että tuli korjattua.
prosessi kirjoitti:Kouluista toki olen edelleen eri mieltä. Jos vaihtoehtoina esim. Helsingissä on 5 yläastetta joissa 2 rinnakkaisluokkaa vuosikurssia kohden, tai 25 suomalaisten koulujen yhteydessä olevaa sivuosastoa, on näissä malleissa aika isot eroavuudet ruotsinkielisten opettajien tarpeen osalta. Viisinkertainen määrä opettajia joilla pienempiä luokkia, suomenkielisten koulujen yhteydessä, olisi toki eduksi ruotsinkielisille koululaisille, mutta kustannustehokasta se ei missään tapauksessa olisi.
Ihmettelen argumentaatiorakennettasi: Kritisoin RKP:n eksplisiittisesti hyväksymää, kategorista periaatetta fyysisesti erillisten kielimaailmojen säilyttämisen itseisarvosta. Vastaat tähän esittämällä, että on kuviteltavissa tilanteita, jossa kategorinen periaate tuottaa myös taloudellisia tavoitteita hyvin tukevan ratkaisun. Tästä sitten johtopäättelemme - niin, mitä? Kuulostat vähän RKP:n kannalta pakkoruotsiin: puolustetaan universaalin periaatteen itseisarvoa sillä, että on kuviteltavissa tilanteita, jossa periaatteen voimassaolosta olisi myös välineellisiä hyötyjä joillekin yksittäisyapauksille. Kategoriavirheiden määrä alkaa olla aika mittava.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Ah, tällaista tämä Wallinin salailevien hölmöilyjen kiristämä ilmapiiri teettää: aivan varmasti luin tuon disinformaation jostain (luultavasti Kitinästä...). Hyvä, että tuli korjattua.
Mitä ilmeisimmin sitten Raaseporin linnan rakentamisen joskus aikaa sitten Raasepori on ollut varuskuntakaupunkin enemmän tai vähemmän jatkuvasti - RKP:n edeltäjä Ruotsin kuningashan tässä nyt syyllinen on tilanteeseen. Toki on hieman kohtalon ivaa, että paikka jossa rantaruotsalaiset pitivät kansalaissodan aikaan varuskunnan lisäksi poikkeuksellisen kuolettavaa keskitysleiriä punaisille junteille toimii nyt homemyrkytyskeskitysleirinä kielivähemmistölle.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:Joo, erityisesti Kakamuchee olisi suomalaisen korvaan paljon tyylikkäämpi.
Kakkamuhkee kuvaisi toisaalta ihan hyvin intian reissua.
Vastaa Viestiin