Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

En voi vielä ottaa kantaa. LDRKI sais kuitenkin kuulua peruskoulun opetussuunnitelmaan pakollisena.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:Midnight in Paris
Suvinen kirjoitti:tavallaan ihan hauska, mutta jää harmittavan pintapuoleiseksi. Myös lopun "tarinan opetuksen" olisi voinut jättää alleviivaamatta. Kummallinen leffa: oli katsoessa viihdyttävä, mutta arvostellessa hötöinen ja täynnä reikiä.
Kävin pitkästä aikaa ihan oikeassa leffateatterisas elokuvissa. Minusta tämä oli kaikenkaikkiaan loistavaa viihdettä. Todella hauska; jotenkin sai kaikkiin kliseisiin asetelmiinsakin todella häpeämättömän kepeän otteen, ikään kuin tuhannet muut leffat ja kirjat ottaisivat nämä samat kliseet niin raskassoutuisen tosikkomaisesti, että vain silloin niiden kliseisyys on häiritsevää, kun taas tämä leffa vain seilaa niiden yli esimerkillisesti. Tarinan opetuksen rautalankavääntö häiritsi kyllä minuakin, mutta olihan siinä tietysti kuitenkin omat twistinsä siinäkin: ensinnäkin, päähenkilön nemesis Paul oli jo saman opetuksen sanallistanut, ja toiseksi tätä rautalankajaksoa seurasi aika suoraan hersyvän absurdi juttu yksityisetsivän kohtalosta, joka hölmöydessään jotenkin nauroi samalla koko opetuksen vakavuudelle.

Syvällistä tästä ei saa tekemälläkään, mistä juontuu kai tuo Suvisen huomio siitä, että arvostellessa substanssi vähän katoaa. Mutta syvällisen vastakohta ei aina ole pinnallinen; tässä tapauksessa ehkä kepeä, kupliva, riemukas, hauska. Nautin.
Tykkäsin. Olikohan se Hemingway oikeasti noin yksinkertaisen oloinen tyyppi?

Salvador Dalí oli mielestäni hauskin näistä 20-luvun tyypeistä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Suvinen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Tykkäsin. Olikohan se Hemingway oikeasti noin yksinkertaisen oloinen tyyppi?
Mä mietin ennemminkin, oliko se oikeasti noin kuuma. Panisin!!!1
No sehän on selvä, että komeat juntit machot kaataa naiset :wink:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Iron Sky. Jeah.

Outland (1981) feat. Sean Connery. Huono.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Iron sky oli aika heikosti käsikirjoitettu ja näyttelijät aika beetä. Hienot efektit. 3/5 ehkä. Saa nähdä pääseekö omilleen ei-niin hauskalla nörttihuumorilla.
Universaali disclaimer.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

nowaysis kirjoitti:En voi vielä ottaa kantaa.



The future is female :h:
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Among many others, Iron Sky. Meinasin nukahtaa. Oliko tälle joku oma ketjunsakin, en osannut löytää..
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tänään tulee töllöstä Titanic. Lupasin katsoa viikonloppuna nuorimman tyttären kanssa. Että tällainen etukäteisilmoitus, jotta tiedätte!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

-Which Oscar nominee sunk the Titanic?
-Jesse Icenberg
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ajolähtö, jota edelsi (500) Days of Summer. Sangen onnistunut yhdistelmä. Poisti aika hyvin titanikahdistuksen :D
Prepare for the worstest.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

nowaysis kirjoitti:Ajolähtö, jota edelsi (500) Days of Summer. Sangen onnistunut yhdistelmä. Poisti aika hyvin titanikahdistuksen :D
Viddu että tavasin tuota titanik-ahdistusta pari kertaa :D
Ihmettelin että mikä titani-kahdistaja....
No mutta tuota 500 days of summer on ihku lefa ja Zooey Deschanel tosi ihku. Ostin just äsken plyyreille ja pitäskin kattoa se jonkun ihkun kaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Titanic on mun pahin painajaisleffa. Ja Äideistä parhain 8)
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Huomenna titanic pyörimään.

Onx tää nyt varmasti riittävästi, kun oon jo kaksi kertaa kertonut, että aion katsoa ko. leffan.

Täytyy laittaa kalenteriin muistutus, että tuun sitten kertoon, kun oon katsonut.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Täytyy laittaa kalenteriin muistutus, että tuun sitten kertoon, kun oon katsonut.
Pitäisköhän tuota vanhaa setää muistuttaa...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Täytyy laittaa kalenteriin muistutus, että tuun sitten kertoon, kun oon katsonut.
Pitäisköhän tuota vanhaa setää muistuttaa...
Sorry! Pojan toiveesta katottiinkin el classico, vai mikä se nyt on. Stay tuned!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Pojan toiveesta katottiinkin el classico, vai mikä se nyt on. Stay tuned!
Yhdellä s:llä, mutta syy sinänsähän on mitä parhain.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Vares, missä oli Antti Reini.
Joo ei toiminut niin hyvin kuin Juha Veijonen, muutenkin vähän heikko filkka. Franzen ei ollut parhaimmillaan ja Merja Larivaaralle pitäs antaa porttari kaikkiin elokuviin liittyviin tapahtumiin.

edit: kvg kertoi leffan olevan "kaidan tien kulkija" ja vissiin numero 4 Antti Reinin esittämistä.

1,5/5
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pakko oli tulla väijymään, onko se lääkäri jo sen venetarinan. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Pakko oli tulla väijymään, onko se lääkäri jo sen venetarinan. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?
Anteeksi!!!1

:pliis:

Ehkä ensi lauantaina!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Pakko oli tulla väijymään, onko se lääkäri jo sen venetarinan. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?
Anteeksi!!!1

:pliis:

Ehkä ensi lauantaina!
Kannattaa aloittaa katsominen vasta puolivälistä, ja ehkä ekat 15 minuuttia.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Pakko oli tulla väijymään, onko se lääkäri jo sen venetarinan. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?
Anteeksi!!!1

:pliis:

Ehkä ensi lauantaina!
Kannattaa aloittaa katsominen vasta puolivälistä, ja ehkä ekat 15 minuuttia.
Oon mä katsonut sen pari kertaa. Tää on tällainen special-jutska kun katson nuoremman tyttären kanssa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Martyrs



Viime yönä tuli ihmeteltyä. Ihmeellinen leffa, jouduin oikein miettimään että miksi tälläistä ylipäätänsä tehdään. Tunnustan että gorea on tullut katsottua mutta top-5 listalle singahti kirkkaasti tämä tuotos. Muutamia kuvottavia kuvauksia jo ihan aikuisten oikeasti seassa, Juoni nyt ontui kuin merirosvo mutta hitot siitä.

Johtunee myöhäisestä katseluajankohdasta tai kuun asennosta nähden uranukseen mutta paukahti uniin aika lujaa.

Jos ranskagoresta tykkää niin suosittelen varauksetta.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Katsoin Terrence Malickin viime vuonna julkaistun the Tree of Lifen. Onhan tämä Malick kai virallisesti nero ja suuri elokuvavisionääri, mutta oli tämä minusta jotenkin tylsä ja suoraan sanottuna huono leffa. (Rolloa ei kai ole viime aikoina palstalla näkynyt, niin ehkä en saa e-kuonooni tästä pyhäinhäväistyksestä.)

Tämä on jonkinlainen kasvukertomus 50-luvun(?) Amerikasta, jonka ohjaaja rinnastaa tai pikemminkin liittää tarinan väliin leikkaamillaan kymmenien minuuttien mittaisilla(!) fiilistelykuvilla koko maailmankaikkeuden syntyyn ja elämän kehitykseen maapallolla. Joo, samaa elämän puuta tässä olllaan, syvällisyys on suorastaan vaivaannuttavaa. Elokuva alkaa sitaatilla Jobin kirjasta, ja perustarinassa Brad Pittin esittämä isä on aika suora jobilainen rakastava isä, jonka rakkaus saa mielivaltaisen armottomia muotoja ankaruudessaan ja vaativuudessaan. Ajattelin, että ehkä tätä kautta elokuva saisi edes joitain alustavasti kiinnostavia uskontokriittisiä ajatuskulkuja aikaiseksi, mutta vielä mitä. Juju onkin siinä, että tästä vanhatestamentillisesta tematiikasta siirrytäänkin korostamaan jonkinlaista katumuksen ja anteeksiannon sekä armon siunauksellisuutta, eli uusi testamentti tuo lohdun. Elokuva alkaakin tässä vaikuttaa tönköltä, kristilliseltä vertauskuva-propagandalta. Paitsi että väliin edelleen leikataan niitä tavattoman syvällisiä ja symbolisia avaruusteleskooppikuvia ja ties mitä.

Siis korkeintaan keskinkertainen perhetragedia maustettuna epäonnistuneella Kubrickin 2001 -apinoinnilla. Keisarilla ei ole vaatteita, tulee ainakin minun mieleeni. Nyt tosiaan tarvitsisin Rolloa kertomaan, miksi Malick olikaan nero ja miksi tämä leffa ansaitsi kultaisen palmun.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Nergal kirjoitti:Martyrs
Olen katsonut tuon ja tykkäsin.

I Spit on Your Grave on myös hyvä, kohtuullisen brutaali kylläkin.




Hyviä kauhuleffasuosituksia otetaan muuten vastaan!
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Martyrs oli hyvä! Kummallinen juoni, mutta eipä paljon muistaakseni arvannut mitä tuleman pitää.

Ranskalaiset tekevät muutenkin aika mielenkiintoisia kauhuleffoja, samoin espanjalaiset.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Vastaa Viestiin