Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 19.01.2011 23:51

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Varis »

Siis Onko kielikursseilla on joku muukin tavoite kuin saada rellestää vanhempien silmien ulottumattomissa? Ryyppääminen ja nussiminenhan se on mielessä, mahdollisesti myös pilven polttaminen.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Hyvin on oppi mennyt perille. Kävimme ostamassa eilen toisen synttärilahjan, koska ensimmäinen alitti budjetin. Luvatun mukaisesti pieni mies halusi pienen lahjan (lue edullisen), kyllä oli hienoa.
Paras päivä ikinä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Suvinen kirjoitti:Sen perusteella mitä Dave on teinistään palstalla kertonut en ikinä päästäisi 16- vuotiaana reissuun yksin, saati samanikäisten seuraan, varsinkaan sellaiseen teiniraskauksien ja umpidokaamisen mekkaan kuin Englanti. Eikös tuolla ollut vaikeuksia pysyä poissa hankaluuksista jopa isän valvovan silmän alla kotimaassakin?

No, onnea matkaan ja sormet, varpaat ja sääret ristiin.
Joo-o.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9473
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Suvinen kirjoitti:Sen perusteella mitä Dave on teinistään palstalla kertonut en ikinä päästäisi 16- vuotiaana reissuun yksin, saati samanikäisten seuraan, varsinkaan sellaiseen teiniraskauksien ja umpidokaamisen mekkaan kuin Englanti. Eikös tuolla ollut vaikeuksia pysyä poissa hankaluuksista jopa isän valvovan silmän alla kotimaassakin?
Mun mielestä se Daven teinin isä kuulostaa välillä vähän niuhottavalta tiukkapipolta. Mun korviini toi reissu ilman vanhempia kuulostaa pelkästään hyvältä idealta. Davelle iso peukku siitä, että päästää tytön reissuun.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti: Oikeasti joko ND on ylähuulen pureskelun mestari ja oikea zen itsensähillitsijänä tai sitten vaimo vääntää kättä, että on se pakko päästää.
No mä uskon, että reissusta on enemmän hyötyä kuin haittaa. Tietysti, jos Biltemasta ostamani kristallipallo olisi toimintakuntoinen, tietäisi miten asia on.

Toivotaan, että viime kesän sekoilu (rattijuoppous) olisi takonut järkeä päähän.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9473
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Oikeasti joko ND on ylähuulen pureskelun mestari ja oikea zen itsensähillitsijänä tai sitten vaimo vääntää kättä, että on se pakko päästää.
No mä uskon, että reissusta on enemmän hyötyä kuin haittaa.
Eikö noi Daven jälkikasvun tempaukset ole kokolailla normaaleja teini-ikäisten temppuja? Eiköhän erilaisia ylilöyntejä tule vähän kaikille. Niistä pitää vain osata ottaa opikseen. Eikä noi Daven jutut ole ainakaan vielä kuulostaneet siltä, että jälkikasvunsa olisi niitä ongelmanuoria, jotka ei opi millään. Jossain vaiheessa lapsille on kuitenkin pakko antaa enemmän vapautta ja vastuuta, että ne oppii seisomaan omilla jaloillaan.

Mä oon tässä asiassa Daven kanssa samoilla linjoilla. Lähteminen kannattaa aina :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Vagabondo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Oikeasti joko ND on ylähuulen pureskelun mestari ja oikea zen itsensähillitsijänä tai sitten vaimo vääntää kättä, että on se pakko päästää.
No mä uskon, että reissusta on enemmän hyötyä kuin haittaa.
Eikö noi Daven jälkikasvun tempaukset ole kokolailla normaaleja teini-ikäisten temppuja? Eiköhän erilaisia ylilöyntejä tule vähän kaikille. Niistä pitää vain osata ottaa opikseen. Eikä noi Daven jutut ole ainakaan vielä kuulostaneet siltä, että jälkikasvunsa olisi niitä ongelmanuoria, jotka ei opi millään. Jossain vaiheessa lapsille on kuitenkin pakko antaa enemmän vapautta ja vastuuta, että ne oppii seisomaan omilla jaloillaan.

Mä oon tässä asiassa Daven kanssa samoilla linjoilla. Lähteminen kannattaa aina :D
Mäkin komppaan. Kyllä teiniinkin pitää osata luottaa ja antaa mahdollisuus myös olla sen luottamuksen arvoinen.

Mun mielestä on ihan naurettavaa jeesustelua dumata täällä jotain teinien hommeleita. Ite ollaan tehty ihan samoja ja henkiin jääty, ei vaan olla jääty niistä kiinni. Mutta tokihan sitä voi yrittää pakottaa jälkikasvunsa pitämään sitä konttauskypärää täysi-ikäisyyteen asti...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Manaaja

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Suvinen kirjoitti:Voihan se olla vaikka kuinka älykäs ja henkisesti kypsä 16- vuotias tyttö.
:mrgreen:
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14943
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pudotin aamutoimien yhteydessä reilun puolen vuoden ikäisen tyttäreni maahan hoitopöydältä. Vavva oli pöydällä patjansa päällä selällään odottaen kestovaippaa. Itse seisoin hoitopöydän edessä noin 30cm päässä laittaen imuja vaippaan. Vittu kun pelästyin. Ei käynyt vakavammin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tyttö lähti Lontooseen. Yritin etsiä kentältä Vespaa, mutta en löytänyt.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:Tyttö lähti Lontooseen. Yritin etsiä kentältä Vespaa, mutta en löytänyt.
Kokeile ma-aamuna uudelleen? Tai ke-iltana, to-aamuna ja pe-iltana. Hengaan tällä viikolla kentällä enemmänkin!

Mutta siis Salainen Agenttini palasi reissustaan jo tiistaina. Voit hengähtää ;)
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14943
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vesper kirjoitti:Kokeile ma-aamuna uudelleen? Tai ke-iltana, to-aamuna ja pe-iltana. Hengaan tällä viikolla kentällä enemmänkin!
Ooksä joku ulkoministeri?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Kokeile ma-aamuna uudelleen? Tai ke-iltana, to-aamuna ja pe-iltana. Hengaan tällä viikolla kentällä enemmänkin!
Ooksä joku ulkoministeri?
Jos kerron, joudun tappamaan.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti: Mutta siis Salainen Agenttini palasi reissustaan jo tiistaina. Voit hengähtää ;)
Phew!

Oliko reissu mennyt hyvin?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vesper kirjoitti: Mutta siis Salainen Agenttini palasi reissustaan jo tiistaina. Voit hengähtää ;)
Phew!

Oliko reissu mennyt hyvin?
Varsin mallikkaasti. Kannattaa varautua kuitenkin melkoiseen rahanmenoon, kauheasti on järjestettyä ohjelmaa joista suurin osa pitää kustantaa itse.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
masa

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Sitä on sitten molemmat mukulat tänään ekaa päivää tarhassa. Poika täyttää marraskuussa 4 ja tyttö joulukuussa 2. Saas nähdä mikä on päivän tuomio..
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re:

Viesti Kirjoittaja Leila »

Leila kirjoitti:Meidän kaveripiirissä on kaksi pariskuntaa eronnut hiljattain. Toinen näistä eroista on tosi sotkuinen tapaus. Vaimo-ihminen on ilmeisesti jollakin lailla henkisesti epätasapainoinen tai ainakin erittäin epäluotettava, mikä sitten johtikin eroon tällä pariskunnalla.
Tämän pariskunnan eron syistä on saatu uutta tietoa, yksi perheen lapsista ei olekaan miehen, vaan em. vaimo-ihmisellä on ollut sivusuhde, josta hän on tullut raskaaksi. Monen vuoden ajan vaimo on kuitenkin uskotellut miehelleen, että juu kyl se sinun lapsi on. Nyt asian viimein paljastuttua vaimon näkemys on se, että hittoako tuosta nyt numeroa tekemään. Jos mies on ollut lapselle isänä jo monen vuoden ajan niin miksei voisi ihan yhtä hyvin olla tästä eteenkinpäin? Mies itse on toista mieltä, hän ei näe esim. mitään syytä maksaa tämän lapsen osalta elatusmaksuja. Aika paskamainen tilanne, sillä tämän lapsen kannalta olisi varmasti parasta, jos mies pysysisi kuvioissa jonkinlaisena isäntapaisena. Miten kitinän papat tämän tilanteen näkee? Onko se biologinen isyys niin tärkeää, sillä varmasti se lapsi on rakas jos sitä on monta vuotta omanaan kasvattanut?
Äiti ei tiedä
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14943
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Meillä meni myös ekaa päivää pariin kuukauteen. Tyttö oli innoissaan ja isi sitä myötä tyytyväinen. Vaimokin on toivottovasti paremmalla tuulella, kun saavun töistä kotiin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja masa »

Leila kirjoitti:Miten kitinän papat tämän tilanteen näkee? Onko se biologinen isyys niin tärkeää, sillä varmasti se lapsi on rakas jos sitä on monta vuotta omanaan kasvattanut?

Mä varmaankin hirttäisin sen lutkan.

Edit. Liian lempeä kuolintapa. Hankkisin neljä hevosta ja repisin sen raajoista kiinnitettynä kappaleiksi.

Edit 2. Ei moista uskalla ääneen sanoa.
Viimeksi muokannut masa, 13.08.2012 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14943
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Leila kirjoitti:Onko se biologinen isyys niin tärkeää, sillä varmasti se lapsi on rakas jos sitä on monta vuotta omanaan kasvattanut?
Kai tuo lapsi pysyis elämässäni, mutta lapsen äiti ei.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja masa »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Leila kirjoitti:Onko se biologinen isyys niin tärkeää, sillä varmasti se lapsi on rakas jos sitä on monta vuotta omanaan kasvattanut?
Kai tuo lapsi pysyis elämässäni, mutta lapsen äiti ei.


Saisikohan sen lutkan haastaa petoksesta oikeuteen ja kupata siltä kaikki hillot mitä ikinä voi?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Leila kirjoitti:
Leila kirjoitti:Meidän kaveripiirissä on kaksi pariskuntaa eronnut hiljattain. Toinen näistä eroista on tosi sotkuinen tapaus. Vaimo-ihminen on ilmeisesti jollakin lailla henkisesti epätasapainoinen tai ainakin erittäin epäluotettava, mikä sitten johtikin eroon tällä pariskunnalla.
Tämän pariskunnan eron syistä on saatu uutta tietoa, yksi perheen lapsista ei olekaan miehen, vaan em. vaimo-ihmisellä on ollut sivusuhde, josta hän on tullut raskaaksi. Monen vuoden ajan vaimo on kuitenkin uskotellut miehelleen, että juu kyl se sinun lapsi on. Nyt asian viimein paljastuttua vaimon näkemys on se, että hittoako tuosta nyt numeroa tekemään. Jos mies on ollut lapselle isänä jo monen vuoden ajan niin miksei voisi ihan yhtä hyvin olla tästä eteenkinpäin? Mies itse on toista mieltä, hän ei näe esim. mitään syytä maksaa tämän lapsen osalta elatusmaksuja. Aika paskamainen tilanne, sillä tämän lapsen kannalta olisi varmasti parasta, jos mies pysysisi kuvioissa jonkinlaisena isäntapaisena. Miten kitinän papat tämän tilanteen näkee? Onko se biologinen isyys niin tärkeää, sillä varmasti se lapsi on rakas jos sitä on monta vuotta omanaan kasvattanut?

Toi on sen kaltainen asia, että sitä on varmasti hyvin vaikea tietää, miten oikeasti reagoisi, jos asia tulisi eteen. Itse kyllä kovasti kuvittelen nyt, että rakastaisin lapsiani yhtä paljon kuin ennenkin. Mutta eihän sitä oikeasti voi tietää, mitä päänupissa tapahtuisi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Leila kirjoitti:Onko se biologinen isyys niin tärkeää, sillä varmasti se lapsi on rakas jos sitä on monta vuotta omanaan kasvattanut?
Helppo vastata. On.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:Saisikohan sen lutkan haastaa petoksesta oikeuteen ja kupata siltä kaikki hillot mitä ikinä voi?
Voi yrittää, mutta todennäköinen vastaus olisi "lapsen etu." Aviomiehellähän isyys tulee kaupanpäälisenä kaikelle minkä vaimo kantaa synnäriltä kotiin, vaikka olisi mustanaamainen pentu. Se pitää erikseen kumota ja siihen asti olet elatusvelvollinen.
Universaali disclaimer.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Leila kirjoitti:Onko se biologinen isyys niin tärkeää, sillä varmasti se lapsi on rakas jos sitä on monta vuotta omanaan kasvattanut?
Kai tuo lapsi pysyis elämässäni, mutta lapsen äiti ei.
Vähän jotain tuommoista itekin kelaisin tällä hetkellä. Tiedä sitten miten se idea päässä pyörisi että lapsi on pettämisen tulos.
Ruokalan kalapuikko Pena