Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9457
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re:

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Nyt kun galleriaa ei ole, niin en postaa enää painokäyrää, mutta -15kg tavoite ennen kesää ei näköjään toteutunut, vaan jäätiin -12kg:n, joka sekin on toki enemmän kuin tammikuun alussa ajattelemani -10kg. Paino on nyt pyörinyt 1,5 kk suunnilleen samoissa. Trendiviiva osoittaa onneksi edelleen loivasti alaspäin, mutta pitkälti vappu juhlien syöpöttelyjen takia. Puntarin tulokset ei ole olleet kovin kannustavia. Näillä liikunta ja ruokailumäärillä painon olisi pitänyt tippua nopeammin tai ylipäätään sen olisi pitänyt toukokuunkin aikana edes hieman laskea.
Ilmeisesti lihasmassa on tässä kevään aikana lisääntynyt, vaikka en ole edes käynyt puntilla. Maaliskuun alusta paino on pudonnut noin 3 kiloa ja Rinnan-, vyötärön- ja lantionympärys on kutistunut mitoista 114-105-106,5 nykyisiin mittoihin 108-101-100. Reidenympärys puolestaan kasvanut sentillä. Lihasmassan ei kyllä tarvitsisi yhtään kasvaa nykyisestä, vaan mieluummin paino saisi laskea.

Täytyy nyt vielä hieman pohtia, mutta ajatuksena oli nostaa hieman päiväannoksen kokoa kesäkuuksi ja keskittyä parantamaan kuntoa painonpudotuksen sijaan, joten ei pudotustavoitetta kesäkuuksi tai tavoite voisi olla painaa kuun lopussa suunnilleen saman kuin nytkin. Katsotaan kuun lopussa miten on mennyt.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja swirl »

Oon pudottanut reilun kymmenen kiloa viime syksystä ja lisää tahtoisin saada pois. Tuo pudotus oli työn ja tuskan takana ja nyt paino ei suostu enää putoamaan ollenkaan ponnisteluista huolimatta.

Olen muutenkin epäillyt kilpirauhasongelmia, koska mulla on lähes kaikki vajaatoiminnan oireet. Nytkin istun työhuoneessani lämpöpatteri täysillä porottaen, koska palelen niin paljon. Kilpirauhasen kohdalla on kuristava tunne ja ääni on muuttunut käheämmäksi. Menen tiistaina lääkärille.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Mä kamppailen ikuisesti painoni kanssa ja kamppailun tuloksena oon saanut sen pidettyä samassa nousemisen sijaan. Nyt oon viimein saanut sen laskusuuntaan aloituksena noin 4 kg kuukaudessa noudattamalla iltaisin samaa kaavaa kuin serkkuni tupakanpolton lopettamisen suhteen. Eli sovin jo päivällä itseni kanssa mitä saan syödä kun menen kotiin. (esim. salaatti tai voileipä) Syön sen. Illan päälle kun kauhea nälkä alkaa vituttamaan menen aikaisin sänkyyn, joko lukemaan tai nukkumaan. Lisäksi päivällä valvon itseäni tosi tarkkaan mitä syön ja minkä verran. Ja oon ehtinyt nyt pyöräillä ja rullailla, tosin ratsastaminen on ollut vähempänä kun oma kopu saikulla.

Jospa se tästä, näyttäisin paljon paremmalta 10 kg laihempana ja takuulla siinä olis jotain terveysvaikutettakin. MUTTA VITUTTAA KUN ON KOKO AJAN NIIN SAATANAN NÄLKÄ! :evil:
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

4kg tuli alkuvuoden+kesän aikana. Loltsikkaa, saa taas katella mitä syö ja miten reenaa.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja So Hard »

^^ Aattele se niin, että kun tavoitepaino on saavutettu, ei tarvi enää nälästellä. Miinuskaloreista voi siirtä nollakaloreihin.
Universaali disclaimer.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

So Hard kirjoitti:^^ Aattele se niin, että kun tavoitepaino on saavutettu, ei tarvi enää nälästellä. Miinuskaloreista voi siirtä nollakaloreihin.
Näinpä. Ja eiköhän sitä totu syömään vähemmän. Huomaa jo nyt että kun on pienentänyt annoskokoa niin sen ainoan kerran viikossa kun antaa itsensä syödä mahansa täyteen niin tulee paljon vähemmästä kylläiseksi. Että ei muuta ko sitä vesilasillista välipalaksi vaan! Sitä paitti mahun jo nyt kaksiin tavoitefarkkuihin!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja swirl »

^Eihän sitä syömättä pidä olla. Tärkeää olisi syödä 3 - 4 tunnin välein, niin ei tulisi mitään mielitekoja. Sopivat annoskoot ja kalorimäärät kohdillaan, niin varmasti jotain alkaa tapahtua. Suosittelen lämpimästi Kalorilaskuria, siitä on ollut mulle ainakin kovasti apua.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Oon vuoden "laihduttanut" niin että en oo nälissään. Se on paskapuhetta että ainakaan minä silleen laihtusin. Vaikka söisin pelkästään oikeaa ruokaa enkä mitään mässyä. Mutta mulla onki ruokahalu jotain ihan älytöntä...
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Kauheen kätsä laihdutuskeino on ostaa omakotitalo ja vähän maata. Ja olla niin tyhmä, että vähän harrastaa hyötyviljelyä

Ei nimittäin ehdi syödä kovin usein eikä ainakaan paljon kerrallaan ja taatusti kuluttaa kaiken (myös ne jätskit ja mustikkapiirakat ja mansikkakakut mitä mä täällä kaksin käsin vedän) mitä on muistanut syödä.
Nimim. Farkut voi hyvin vetää päälle ja pois avaamatta nappia ja vetoketjua.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Kiukkutipu kirjoitti:Kauheen kätsä laihdutuskeino on ostaa omakotitalo ja vähän maata. Ja olla niin tyhmä, että vähän harrastaa hyötyviljelyä
Testaan tähän parhaillani muutamalla hehtaarilla ja viidellä hevosella. Ehin silti illalla 22-00 välisenä aikana syödä ihan riittävästi ja ottaa päivätöihin kunnon eväät... Täällä kun ehtii kitinöinnin ohella syömään.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kalorilaskuri on ihan jees, jos syö ruokia, joden kalorimäärät kerrotaan purkin kyljessä. Mutta kun tekee itse ruokansa, on se jatkuva mittaaminen ja punnitseminen perseestä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja swirl »

Janne, syöt aivan liian vähän! Ei ihme, ettei paino putoa.

Vesper, meillä ei syödä mitään valmista, vaan kaikki tehdään itse, eikä punnitseminen ole mun mielestäni mikään ongelma. Se vie ehkä max puoli minuuttia siinä vaiheessa, kun sitä ruokaa asettelee lautaselle.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja swirl »

^Nyt en ihan ymmärtänyt. Jos liikut paljon ja vedät 1000 - 1500 kcal päivässä, niin eiköhän siinä ole miinusta enemmän kuin 500 kcal päivässä.

Mä olen näissä ravintoasioissa Kaisa Jaakkolan opetuslapsia. Täältä löytyy Kaisan Flow Food -opas, jossa on paljon hyvää juttua!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja So Hard »

McJanne kirjoitti:Joko laskuri on päin persettä, tai sitten Manalan maila on oikeassa, syöminen eikä liikkuminen ei laihduta jos on sopivat geenit, itselläni siis melkein vuoden jatkunut jo tuollainen parhaimmillaan 3000kcal energiavaje ei ole juurikaan palloa ja kahvoja vähentänyt, ehkä aavistuksen verran kiinteytynyt vain.
Jos nyt olisit vaikkapa vuoden jollain 3000 kcal energiavajeella, näyttäisit hitlerkortin tuotteelta koska energiaa ei synny eikä kulu tyhjästä. 365 päivää 3000 cal kalorivajeella olisi karkeasti laskien 150+ kiloa traania. Mä vähän veikkaan että sä laskeskelet sekä kulutuksesi että syömisesi/juomisesi ihan päin vittua. Eiköhän tähän joku vastaöninä insuliinihäiriöistä ja kaikenlaisesta muustakin löydy, mutta fakta on että roppa ei voi kuluttaa yhtää enempää energiaa kuin sinne on joko tankattu tai varastoitu. Jostain se tulee, ja en usko että olet niin kasvis että yhteytät auringonvaloa ja hiilidioksidia.

Nämä kekkulit vetivät keveissä töisssä 1300 ja raskaissa 1700 kaloria päivässä. Reeni oli aika kovaa, kun kiväärinpiipulla pistettiin liikkumaan.

Kuva

Toki voi taas olla, ne vysiikan lait eivät koske insinöörejä.
Viimeksi muokannut So Hard, 12.07.2012 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

^jos tossa olis tykkää nappi niin oisin painanu sitä. Edit: Ennenko siihen tuli tuo mauton kuva.
Viimeksi muokannut Georgina, 12.07.2012 17:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja So Hard »

McJanne kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Jos nyt olisit vaikkapa vuoden jollain 3000 kcal energiavajeella, näyttäisit hitlerkortin tuotteelta koska energiaa ei synny eikä kulu tyhjästä.
Jos nyt vaikka jurristina tutkisit loppupäivän sivua ja etsisit avainsanaa "parhaimmillaan". Saat tikkaria sitten kun keksit, mihin koira oli haudattuna.
Luin kyllä sen sanan, lueppa sinä lauseen alusta "Jos nyt olisit" niin ehkä keksit missä virkeen ja koko kirjoituksen pihvi on.

Toki ymmärrän, että jos kalorien laskeminen menee yli hilseen, ei konditionaalikaan ole kovin helposti hallussa.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Etpä sitten tajunnutkaan, vaikka sen sulle jopa tiivistin. Jos ei traani lähde, niin joko sisääntulevan tai ulosmenevän energian määrä on väärin laskettu. En ole vielä yhteenkään ihmiseen törmännyt, joka liikuntaa lisättyään ja ravintoa vähennettyään/muutettuaan ei olisi saanut traanin määrää tippumaan. Kaloriteorian toimimattomuudesta ruikuttaminen on silleen vähän noloa, kun se ei osoita kuin omia puutteita.
Universaali disclaimer.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

McJanne kirjoitti: On hyvä kapine muuten, mutta vähän oudoksuttaa noi suositellut annokset päivätasolla, kun todellisuudessa omat annokseni ovat ~1000kcal/päivä, kovina treenipäivinä enimmällään 1500kcal, laskuri suosittelee alkaen 3400-4000kcal/päivä annoksia.
No mä ymmärsin sen niin että Janne syö päivässä 1000-1500 kaloria jo vuoden ajan ja kuten tiedämme, treenailee kovasti. Se että sillä yhtälöllä ei laihtuisi ei minustakaan selity muilla tavoin kuin että Janne laskee nyt jossain väärin. (tai Ginuski ymmärtää yksinkertaisia lauserakenteita täysin väärin)
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Vesper »

swirl kirjoitti:Janne, syöt aivan liian vähän! Ei ihme, ettei paino putoa.

Vesper, meillä ei syödä mitään valmista, vaan kaikki tehdään itse, eikä punnitseminen ole mun mielestäni mikään ongelma. Se vie ehkä max puoli minuuttia siinä vaiheessa, kun sitä ruokaa asettelee lautaselle.
Mihin vertaat sitä annosta? Arvioon? Ei katsos sovi mulle. Sitten kun mittaillaan, niin kanssa mittaillaan. Eli ruokaa valmistaessa mitataan ja punnitaan joka ikinen raaka-aine, sitten valmis setti punnitaan ja jaetaan annoksiin jne... Menee vähän kauemmin kuin 30 sek.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23523
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

McJanne kirjoitti:Mutta joo, tiiätte nää rasvaprosenttimittaukset ja muut humpuukit?
Ei rasvaprosentin mittaus ole humpuukkia. Tosin ainut luotettava metodi siihen on vesipunnitus, muut on huuhaata.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja So Hard »

McJanne kirjoitti:En ole sanonut, että ei lähde, olen sanonut, että pallo =maha ja kahvat =vyötärö ei pienene. Oikolukutaito.
Tässä on se mitä sanoit: "syöminen eikä liikkuminen ei laihduta jos on sopivat geenit, itselläni siis melkein vuoden jatkunut jo tuollainen parhaimmillaan 3000kcal energiavaje ei ole juurikaan palloa ja kahvoja vähentänyt, ehkä aavistuksen verran kiinteytynyt vain."

Miten ihmeessä tää nyt pitäisi lukea ja ymmärtää niin, että ootkin laihtunut just niinku eikä melkein kun tahdot, mutta vyötärö ei vaan pienene, kun juuri olet lainaamassa toisen väittettä että syöminen ja liikkuminen ei laihduta ja energiavajeet ei tee muuta ku kiinteyttää vähän? En vissiin vaan osaa murrettasi tarpeeksi oikolukeakseni tekstejäsi. My bad. Biggest loserissa tuntuu lähtevän riittävällä liikunnalla ja oikealla syömisellä aika lailla moninkertaisetkin keskivartalomassat sun mahdolliseen pakkiisi verrattuna, joten en nyt ehkä heittäisi sinuna kirvestä kaivoon pallon ja kahvojen suhteen noudatit mitä teoriaa tahansa. Joskin sen punkun heittämistä kaivoon kannattaa ainakin harkita jos raswalla on taipumus kertyä vyötärölle.

Peace out. Tylsä aihe.
Universaali disclaimer.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Toi wheyn 80 protsku maistuu ihan anaalilta verrattuna mass blastiin. Ei enää ikinä.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Ja jos mä alan laihuttaa, niin jätän mässyt pois ja kerään ekana lihakset. Sitten kun lihas, niin sitten helpompi siirtyä airobodisempaan reeniin ja caloria culuu vaikkei rehkiskään hulluna. Caloreita en ole ikinä laskeskellut, tiedän kyllä mitä pitää tehdä että läskit lähtee.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kottarainen kirjoitti:Juu, en mäkään normisti pysty laihduttamaan niin ettei olisi nälkä. Nyt on kyllä selkeesti toimiva resepti menossa. Stressikäyrä sitä luokkaa ettei maistu ruoka ja änkeen kurkusta alas väkisin jotain ihme proteiinipillijuomia et pysyn tolpillani. Outoa, en muista että olisin suunnilleen ikinä ennen menettänyt ruokahaluani mistään syystä.
Ei liene kovin yleistä, että stressin takia menettää ruokahalun? Masennuksen takiahan moni menettää. Mutta eo. ei siis tarkoita, että niin ei voi käydä, se ei vain mielestäni ole yleistä.

Disclaimer: "mielestäni" tarkoittaa, että en esitä edelläolevan olevan fakta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja swirl »

Vesper kirjoitti:Mihin vertaat sitä annosta? Arvioon? Ei katsos sovi mulle. Sitten kun mittaillaan, niin kanssa mittaillaan. Eli ruokaa valmistaessa mitataan ja punnitaan joka ikinen raaka-aine, sitten valmis setti punnitaan ja jaetaan annoksiin jne... Menee vähän kauemmin kuin 30 sek.
No siis tällä hetkellä mun ruokavalioni koostuu lähinnä kalasta/kanasta/lihasta, tummasta riisistä, marjoista, rehuista, kananmunista, rahkasta, oliivi- ja kookosöljystä sekä pähkinöistä. Silloin tällöin kokojyväruisleivästä. Ja protskulisästä. Ne on helppo punnita. Tai jos teen esim. smoothien, niin lyön sen kannun suoraan vaa'an päälle ja nollaan jokaisen ainesosan välillä.

Jos oikeasti kokkailen jotain monimutkaisempaa, niin punnitsen kaikki ainesosat ja ajattelen annoksina. Jos satsista tulee esim. neljä samankokoista annosta, niin kalorit on tosi helppo laskea.

En mä osaa ajatella sitä monimutkaisena, koska meillä on aina se vaaka pöydällä ja ruuat menee "automaattisesti" sen kautta. Mies bulkkaa ja minä dieettaan, joten molemmat ovat tarkkoja syömisistään.
Vastaa Viestiin