PetriFB: Maailmanmeno

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bhven kirjoitti:Jumala paransi amputoidun jalan. Uskokaa rukouksen voimaan!

http://www.youtube.com/watch?v=OQnI4eoSvwo
Jos uskoo ja pyytää, niin jalka kasvaa! Jos ei kasva, niin oma vika. Mitäs ei uskonut/pyytänyt!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja Bhven »

1. Jeesus vastasi: "Totisesti: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, te ette ainoastaan tekisi tätä viikunapuulle, vaan te voisitte sanoa tälle vuorellekin: 'Nouse paikaltasi ja paiskaudu mereen', ja niin tapahtuisi. Mitä tahansa te uskossa rukoillen pyydätte, sen te saatte."

2. "Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan."

3. "Totisesti: jos teillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran, te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi. Mikään ei olisi teille mahdotonta."

4. "Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa. Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

5. "Niinpä minä sanon teille: Mitä ikinä te rukouksessa pyydätte, uskokaa, että olette sen jo saaneet, ja se on teidän."

6. "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo, ja mitä ikinä te pyydätte minun nimessäni, sen minä teen, jotta Isän kirkkaus tulisi julki Pojassa. Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen."

7. "Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, voitte pyytää mitä ikinä haluatte, ja te saatte sen."

8. "Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte."

9. "Totisesti, totisesti: mitä ikinä te pyydätte Isältä minun nimessäni, sen hän antaa teille. Tähän asti te ette ole pyytäneet mitään minun nimessäni. Pyytäkää, niin te saatte, ja teidän ilonne on täydellinen."
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12381
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Stadinarska kirjoitti:
P.S Houm-Homepoi, mikäs sulla onkaan Peteä vastaan? Eikö hänellä ole vahva vakaumus ja mielenkiinto, jotka sinänsä ovat arvokkaita asioita? :shock:
Älyllinen epärehellisyys. Se, että uskoo 2000 vuotta vanhoihin satuihin. Hyvä, että sentään pysyy yhdessä ketjussa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Manaaja

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Niinpä, toisin kuin sun hurmiomaisesta älyllisestä rehellisyydestä kärsivä kaveris.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Homeboy65 kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:
P.S Houm-Homepoi, mikäs sulla onkaan Peteä vastaan? Eikö hänellä ole vahva vakaumus ja mielenkiinto, jotka sinänsä ovat arvokkaita asioita? :shock:
Älyllinen epärehellisyys. Se, että uskoo 2000 vuotta vanhoihin satuihin. Hyvä, että sentään pysyy yhdessä ketjussa.
Useat uskovat niihin. Mutta mikseihän PetuFB vastaa mulle postaukseeni?

STADIN ARSKALAISTEN ARSKALAINEN ARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Stadinarska kirjoitti:Pete moi! :)

Kuule- katsoin aamulla puolivahingossa TV7:lta Jeesuksesta ketovaa filmiä, joka sanottiin olevan katsotuin. Mitä mieltä sä siitä filmistä olet? Monia ihmetekoja oli. Katsotko TV7:aa ollenkaan, mitä sieltä kannattaa katsoa?
Mä en taas pitkään aikaan oo käynyt kirkossa, mutta täytyis käydä. Olen siksi perso kirkkokahveillekin ja kiva haastella vanhojen ihmisten kanssa pöydissä kun he kuitenkin antavat viisauksia aina!

Sellaista. Kuule, en nyt keksi mitään muuta tässä vaiheessa. Oikein hyvät kesänjatkot.

Valitan, etten osaa ottaa kantaa ollenkaan syvällisesti noihin kirjoituksiisi, kun en itse ole varsinaisesti uskovainen vaikkakin pidän kirkon tarjaomista asioista ja viihdyn varsin hyvin jopa Jumalanpalveluksissakin. Vaikka viimeksi mietin saako kännykkää koplata samaan aikaan kun Pappi saarnaa, mut kait sen voi salaa tehdä!

Teetkö sinä koskaan salaa mitään vähänkään syntistä? Ja koettaisit piilottaa sitä jopa Jumalalta? Eikö hän näe joka paikkaan, jopa siivoamattomaan jääkaappiinikin! Huh.

Mutta tähän kevennykseen tältä erää tähän toivoo

Stadinarska

P.S Mitä tuo FB nimesi perässä tarkoittaa? FaceBook??
En ole varma olenko nähnyt sitä filmiä. Joten en osaa olla minkäänlaista mieltä siitä. Katson todella harvoin TV7:aa. Ei Jumalalta voi salata mitään. FB tarkoittaa Fundamental Bible, joka tarkoittaa minun kohdallani sitä, että haluan uskoa Raamattua niin kuin sinne on kirjoitettu.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Homeboy65 kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:
P.S Houm-Homepoi, mikäs sulla onkaan Peteä vastaan? Eikö hänellä ole vahva vakaumus ja mielenkiinto, jotka sinänsä ovat arvokkaita asioita? :shock:
Älyllinen epärehellisyys. Se, että uskoo 2000 vuotta vanhoihin satuihin. Hyvä, että sentään pysyy yhdessä ketjussa.
Homeboy65: Ajattele sitä, että on olemassa ihmisiä, jotka uskovat muutaman miljardin vuoden vanhaan satuun, jossa ilman älyä ja suunnittelua sattumanvaraisesti alkoi tähtien evoluutio, josta seurasi myöhemmin maapallolle syntynyt elämä ilman älyä ja suunnittelua, sattumanvaraisesti.

Tässä sadussa älyllinen epärehellisyys on vedetty todella pitään piuhaan, jonkan uskotaan, oletetaan, arvioidaan olevan muutaman miljardin vuoden vanha satu, jossa ilman älyä ja suunnittelua on sattumanvaraisesti syntynyt monimuotoinen elämä sekä taivaan avaruudet.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12381
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Manaaja kirjoitti:^ Niinpä, toisin kuin sun hurmiomaisesta älyllisestä rehellisyydestä kärsivä kaveris.
Millä lailla Arska on älyllisesti epärehellinen?

Petri: En jaksa väitellä kanssasi. Jos joku muu jaksaa, niin siitä vaan.

Homeboy
jaksamaton silokampela
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja MiiX »

Kannattaa jostain hommata Ristin Voitto -nimisiä lehtiä luettavaksi. Mulle tulee kun edelleen kuulun Oulun helluntaiseurakuntaan ja kyseinen lafka on tilannut kaikille jäsenilleen lehden ilmaiseksi. Lehden mielipidepalsta on jotain niin hienoa, että ei voi kuin menettää viimeisenkin uskonsa kristinuskoon. Jokaisella kirjoittajalla on oma näkemyksensä raamatusta (kuten myös Petrillä) ja sitä puolustetaan henkeen ja vereen. Kaikki muut mielipiteensä ilmaisevat ovat väärässä, koska kirjoittajan raamatunymmärrystaito on ylivertainen muihin verrattuna. Voiko kirjaa ottaa kirjaimellisesti jos kaikilla kirjan lukijoilla on oma näkemyksensä sen sanomasta? Onko Jumala itse kertonut näille ihmisille, että juuri heidän näkemyksensä raamatusta on se täysin oikea ja erehtymätön? Ilmeisesti.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

PetriFB kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Pete moi! :)

Kuule- katsoin aamulla puolivahingossa TV7:lta Jeesuksesta ketovaa filmiä, joka sanottiin olevan katsotuin. Mitä mieltä sä siitä filmistä olet? Monia ihmetekoja oli. Katsotko TV7:aa ollenkaan, mitä sieltä kannattaa katsoa?
Mä en taas pitkään aikaan oo käynyt kirkossa, mutta täytyis käydä. Olen siksi perso kirkkokahveillekin ja kiva haastella vanhojen ihmisten kanssa pöydissä kun he kuitenkin antavat viisauksia aina!

Sellaista. Kuule, en nyt keksi mitään muuta tässä vaiheessa. Oikein hyvät kesänjatkot.

Valitan, etten osaa ottaa kantaa ollenkaan syvällisesti noihin kirjoituksiisi, kun en itse ole varsinaisesti uskovainen vaikkakin pidän kirkon tarjaomista asioista ja viihdyn varsin hyvin jopa Jumalanpalveluksissakin. Vaikka viimeksi mietin saako kännykkää koplata samaan aikaan kun Pappi saarnaa, mut kait sen voi salaa tehdä!

Teetkö sinä koskaan salaa mitään vähänkään syntistä? Ja koettaisit piilottaa sitä jopa Jumalalta? Eikö hän näe joka paikkaan, jopa siivoamattomaan jääkaappiinikin! Huh.

Mutta tähän kevennykseen tältä erää tähän toivoo

Stadinarska

P.S Mitä tuo FB nimesi perässä tarkoittaa? FaceBook??
En ole varma olenko nähnyt sitä filmiä. Joten en osaa olla minkäänlaista mieltä siitä. Katson todella harvoin TV7:aa. Ei Jumalalta voi salata mitään. FB tarkoittaa Fundamental Bible, joka tarkoittaa minun kohdallani sitä, että haluan uskoa Raamattua niin kuin sinne on kirjoitettu.
Kiitos vastauksesta, Petri!

Se filmi oli vain aika sellainen seikkailullinen ja Jeesus kuvattiin siinä toki varsin sympaattiseksi, jota kaikki eivät ymmärtäneet vaan Jeesus kyllä ymmärsi kaikkia. Oli kolmeosainen, josta minäkin taisin unohtaa ne kaksi viimeistä osaa. Olisiko ollut Luukkaan evankeliumista.

Raamattu on muuten upea kirja kun siihen vähänkin syventyy. Minulla vaan aika usein kestävyys ikäänkuin loppuu ja en oikeastaan osaa analysoida asioita ollenkaan kuten sinä, uskonasioita kun en sisäistä itseäni uskovaiseksi vaikka minulla tosiaan onkin outo kiintymys kirkkoon, ainakin konkreettisissa muodoissa! Mutta varmaa on, että miljoonat ja miljoonat uskovaiset ovat saaneet Raamatusta voimaa. Kiitos myös FB-selityksestä! En tiennyt tuota lyhennystä ja olen iloinen, ettet pienestä hieman typerästä FaceBook-arvailusta antanut minulle piikkiä. Minulla on taipumus joskus puujalkavitseihin!

Eli jatkoja hyviä toivoo

Kuva Stadinarska Kuva
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kuva
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18756
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja Niba »

Joo, veli todistaa!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja MiiX »

Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja Nergal »



Väkisinkastettu
On vihastaan veistänyt nyrkin
Verellä punatun
Vieraista valheista koostetun

Ristin kiesus
Ja mustakaapujen lauma
Kiroten heitetään
Kuolemaan ulos pakkaseen

Järven jäällä kirves soi
Teräs lauloi ja verta joi

Väkisinkastettu
On lihastaan poistanut myrkyn
Betlehemin saastan
Korppikotkien hylkiman haaskan

Raadon löyhkä
Ja pastorin likaiset valheet
Hurmeella huuhdotaan
Silmä, Perkele, silmästä!!!

Järven jäällä kirves soi
Teräs lauloi ja verta joi

Herramme Saatanan nimeen
Kastan itseni uudelleen
Tuhansien Kristittyjen verellä
Pesen itseni puhtaaksi
Mätänevän Kristuksen löyhkästä

Syleile minua kylmyydelläsi ja
Lohduttomuudellasi
Oi pimeyden musta valtias, olen orjasi
Raiskaa minut vihallasi ja raivollasi
Oi herramme Saatana, olen huorasi

Väkisinkastettu
On vihastaan siittänyt koston
Tuonelle vihityn
Totuuden voimalla siunatun

Juutalaishuora
Ja Kristitty lammaslauma
Hurraten mestataan
Ja Suomi takaisin lunastetaan

Järven jäällä masturboin
Ja pyhän miehen verta join

Järven jäällä masturboin
Ja kuolleen Kristityn verta join.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja Gat »

PetriFB kirjoitti: Homeboy65: Ajattele sitä, että on olemassa ihmisiä, jotka uskovat muutaman miljardin vuoden vanhaan satuun, jossa ilman älyä ja suunnittelua sattumanvaraisesti alkoi tähtien evoluutio, josta seurasi myöhemmin maapallolle syntynyt elämä ilman älyä ja suunnittelua, sattumanvaraisesti.

Tässä sadussa älyllinen epärehellisyys on vedetty todella pitään piuhaan, jonkan uskotaan, oletetaan, arvioidaan olevan muutaman miljardin vuoden vanha satu, jossa ilman älyä ja suunnittelua on sattumanvaraisesti syntynyt monimuotoinen elämä sekä taivaan avaruudet.
Pikavierailu Kitinään.
Katsos Petri, jos SINÄ et jotain ymmärrä, se ei tarkoita etteikö se olisi totta.
Luonnontieteellinen kuvaus maailmasta on pitkällisten tutkimusten tulosta, ei hatusta vedettyä satua. Sinun Raamattusikin on tieteellisen tutkimuksen kohde, ja Raamattusi taas on näytetty nimenomaan enimmäkseen taruiksi eli saduiksi, josta suurin osa ei ole historiallisestikaan totta arkeologian valossa. (ks vaikka http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bible_Unearthed ) Etkä sinä sitä voi tahdollasi muuttaa ja jos väität Jumalan itsensä sinulle ne kertoilleen, sinähän valehtelet koska faktatodisteita et sitä kautta pysty esittämään. Vain sitä kaikkein surkeinta ihan ihmisten sepittämää ja ihmisiltä lukemaasi kreationistituubaa sinulta tulee. Ja "kaanaankieltä", uskovaisten kliseitä. Sekin ihmisiltä opittua ilman todisteen häivää asioista.

Maailmankaikkeuden syntyä on jäljitetty alkuräjähdykseen asti. Joko maailmankaikkeuden vain täytyy olla näillä luonnonlaeilla toimiva ihan loogisella välttämättömyydellä, tai sitten nykyteorioiden mukaan saattaakin olla loputtoman monia muita maailmankaikkeuksia, joten väkisin niissä on myös elämälle sopivia.

Evoluutiosta et ymmärrä yhtään mitään, edes sen vertaa että ymmärtäisit mitä kritisoit. Evoluutioteoria kun ei suinkaan väitä lajien synnyn olevan "sattumaa", niin kuin laitettaisiin koneen osia pussiin, ravisteltaisiin ja katsottaisiin tuleeko ulos sattumalta valmis auto. Ei sinne päinkään. Sellainen olisikin lähes mahdotonta. Mutta evoluutio ei myöskään ole suunniteltua, ohjattua tai mihinkään tavoitteiseen pyrkivää. Muttei siis sattumaakaan. Näennäinen paradoksi jota on uskovaisen aivoilla ilmeisen mahdoton ymmärtää.

Jokainen eliöyksilö on hieman erilainen. Se johtuu pääosin vanhemmiltamme periytyvistä geeneistä, joista jokainen sisaruskin saa hieman eri sekoituksen. Geeneissä tapahtuu myös mutaatioita. Joista osa on haitallisia, osa hyödyllisiä ja suurin osa niin merkityksettömiä että ne vaarattomina säilyvät... kunnes niistä saattaakin joissain uusissa olosuhteissa olla hyötyä.

Luonnonvalinta ei ole sattumaa. Liikuttele vaikka huuliasi kun luet ja koeta muistaa: Luonnonvalinta ei ole sattumaa. Evoluution mekanismi on vain, että ne jotka pärjäävät niin, että saavat eniten myös pärjääviä pentuja jne, niiden geenit ja ominaisuudet lisääntyvät ja laji muuttuu sinne suuntaan. Ei ole sattumaa, että jääkarhut ovat isoja ja valkoisia. Eikä suunniteltuakaan. Eikä luonto sitä tavoittele. Ne yksilöt, joilla on isoutta ja valkoisuutta synnyttäviä geenejä (hyödyllisiä ominaisuuksia niissä arktisissa oloissa), yksinkertaisesti vain saivat aikaiseksi enemmän pentuja, joilla oli myös vanhemmiltaan perittynä samoja geenejä, niiden pennut taas myös pärjäsivät ja lisääntyivät jne ja sillä lailla eriytyi jääkarhujen laji muista karhuista.

Evoluutio ei suinkaan johda välttämättä älyyn tai suuriin ruumiillisiin kykyihin. Esimerkiksi luolien olmeista tuli sokeita koska niiden esivanhemmat pärjäsivät pimeässä paremmin kuin ne joilla oli turhat ja vahingoittumisalttiit silmät.

Eikä ole sattumaa eikä suunniteltua, että sinulla Petri on kädet joilla naputella uskishuuhaata tietokoneellasi. Ihmisen ylävartalo kädet ja käsivarret ovat sopeutuma puissa roikkumiseen, ihmisapinaesi-isiltämme ja meillä lähes identtiset muiden ihmisapinalajien kanssa. On uusiokäyttöä muuhun tarkoitukseen tulleilta elimiltä sitten käyttää käsiä lapion varrressa tai tietokoneella, ei suunniteltua siihen. Eikä sattumaa.

Mahdollisesti tyypillisen kreationistin tavoin lasket lajien synnyn todennäköisyydenkin ihan nurinpäin. Olisi todella äärimmäisen epätodennäköistä, että juuri ihan nämä nykylajit olisivat syntyneet evoluutionkaan kautta. Mutta kun evoluutioteoria ei sallaistakaan väitä! Vaan jos ei olisi nykylajeja, olisi jotain muita, toisenlaisia lajeja. Ei luonnolla ollut "Tarkoitusta" tuottaa nykylajeja eikä ihmistä tai edes ah niiin ihmeellistä sinua Petri. Valtavaa itsetärkeyttä olettaa sellaista. Mutta itsetärkeydestä ja sen projisoinnista satujumalasi arvovaltaan itse muka niin nöyränä (mutta niin tietävänä kuitenkin) esiintyen taitaa olla uskossasi kyse.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Hyvää tekstiä!

Toivottavasti Petri sen verran arvostaa, että lukee ajatuksella läpi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kuva
Universaali disclaimer.
masa

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja masa »

Gat kirjoitti: jääkarhut ovat isoja ja valkoisia. Eikä suunniteltuakaan. Eikä luonto sitä tavoittele. Ne yksilöt, joilla on isoutta ja valkoisuutta synnyttäviä geenejä (hyödyllisiä ominaisuuksia niissä arktisissa oloissa), yksinkertaisesti vain saivat aikaiseksi enemmän pentuja, joilla oli myös vanhemmiltaan perittynä samoja geenejä, niiden pennut taas myös pärjäsivät ja lisääntyivät jne ja sillä lailla eriytyi jääkarhujen laji muista karhuista.´

Ja juuri tästä syystä tissien keskikokokin on kasvanut vuosien saatossa. Asialla ei ole mitään tekemistä jumalan kanssa vaan syy on yksiselitteisesti se, että miehet pitävät muhkeista tisseistä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:
Gat kirjoitti: jääkarhut ovat isoja ja valkoisia. Eikä suunniteltuakaan. Eikä luonto sitä tavoittele. Ne yksilöt, joilla on isoutta ja valkoisuutta synnyttäviä geenejä (hyödyllisiä ominaisuuksia niissä arktisissa oloissa), yksinkertaisesti vain saivat aikaiseksi enemmän pentuja, joilla oli myös vanhemmiltaan perittynä samoja geenejä, niiden pennut taas myös pärjäsivät ja lisääntyivät jne ja sillä lailla eriytyi jääkarhujen laji muista karhuista.´
Ja juuri tästä syystä tissien keskikokokin on kasvanut vuosien saatossa. Asialla ei ole mitään tekemistä jumalan kanssa vaan syy on yksiselitteisesti se, että miehet pitävät muhkeista tisseistä.
Ihmisen tissien koon yksi selitysmalli on se, että vielä silloin kun kuljettiin enimmäkseen neljällä raajalla, pyöreät pakarat olivat ne mitä urokset katselivat sillä silmällä. Kahdelle jalalle noustessa isot rinnat muodostavat vastaavat kummut joihin kiinnittää huomiota hedelmällisyyssignaalina. Neljällä jalalla kulkevilla lajeilla kun ei juuri ole tissejä, vain nisät. Eli oikeastaan ei ole olemassa tissi- tai persemiehiä. Samaa signaalia siinä tarkkaillaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti: Eli oikeastaan ei ole olemassa tissi- tai persemiehiä. Samaa signaalia siinä tarkkaillaan.
On hetken jo tuntunutkin etten ole olemassa. Kiva saada vahvistus sille.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
Gat kirjoitti: jääkarhut ovat isoja ja valkoisia. Eikä suunniteltuakaan. Eikä luonto sitä tavoittele. Ne yksilöt, joilla on isoutta ja valkoisuutta synnyttäviä geenejä (hyödyllisiä ominaisuuksia niissä arktisissa oloissa), yksinkertaisesti vain saivat aikaiseksi enemmän pentuja, joilla oli myös vanhemmiltaan perittynä samoja geenejä, niiden pennut taas myös pärjäsivät ja lisääntyivät jne ja sillä lailla eriytyi jääkarhujen laji muista karhuista.´

Ja juuri tästä syystä tissien keskikokokin on kasvanut vuosien saatossa. Asialla ei ole mitään tekemistä jumalan kanssa vaan syy on yksiselitteisesti se, että miehet pitävät muhkeista tisseistä.
Miksei Jumalakin voisi tykätä?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Miksei Jumalakin voisi tykätä?

Koska jumala, kuren petrikin ja muut heimoveljet harrastavat yhtymistä peiton alla valot sammutettuina. Visuaalisuus ja kouriminen on nounou.
Avatar
MiiX
Elämätön Kitisijä
Viestit: 350
Liittynyt: 17.07.2011 15:13
Paikkakunta: Oulu

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja MiiX »

http://www.youtube.com/watch?v=P2Rhrp_b ... creen&NR=1

On varmaan Petrin käsikirjottama leffa.
Was many years ago that I left home and came this way
I was a young man, full of hopes and dreams
But now it seems to me that all is lost and nothing gained
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Joh 16:33 Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."

Hebr 12:
1 ¶ Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.

Synnin vallassa olevassa maailmassa ihmisellä on ahdistus sydämessä. Pahuuden henkivallat haluavat pitää sinut ahdistuksen vallassa. He haluaisivat sinun elävän koko ajan menneissä tapahtumissa, joiden kautta olet saanut syvät ahdistuksen haavat sydämeesi. He myös haluavat vääristää sydämeesi kuvan Jumalasta, jossa hän on samanlainen kuin ihmisauktoriteetit, jotka ovat rikkoneet sinun sydämesi.

Jumala haluaa, että sinä näkisit ja ymmärtäisit Herran Jeesuksen kautta Hänen olevan armahtava ja rakastava Jumala. Kun sinun keskipisteesi elämässäsi on Herra Jeesus ja Hänen rakkautensa ja armonsa, niin vapaudut ahdistuksen syvistä haavoista. Epätoivo ja sen kautta tullut ahdistava väsymys poistuu sydämestäsi ja tilalle astuu Jumalan rauha ja rakkaus.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: PetriFB: Maailmanmeno

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

:lollero:

Pitkästä aikaa nauroin ääneen kitinää lukiessa.

Gattis laittaa hyvin rauhallisen ja asiallisen postauksen ja Petri vastaa copy peistaamalla Raamattua.

Petri! Keskustele!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin