Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä keinoin?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
Georgina kirjoitti:En osta. Jos haluu laihtua, on oltava nälissään.
Tottakai, jos on masokisti.

Ootsä itse laihtunut ilman, että oot ollut nälissään?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Ootsä itse laihtunut ilman, että oot ollut nälissään?

Kyllä.

Kun syö 5 kertaa päivässä pieninä annoksina sen 2300 kcal ja kuntoilee 500 kcal pois, niin ei ole nälkä. Toimii ainakin mulla niin, että kuukaudessa putosi 10 kiloa.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Manaaja kirjoitti:
Kiukkutipu kirjoitti:Ja tein aika raakaa duunia saadakseni painon takaisin normaalilukemiin.
Eli laihduttaminen oli helppoa vai raakaa duunia?
Kiukkutipu kirjoitti:Lakkasin siis millään tavalla kontrolloimasta aivan hyvin tietäen mihin se johtaa. Hormonaalinen poikkeustila olis todellakin sallinut sen noin 10 kilon painonnousun. Ei kaksin käsin mässäilyä voi selittää hormoneilla. Ja aivan samoin varmaan ainakin 95% läskeistä on aivan itse syypää läskeihinsä ja ihan itse vastuussa niiden kadottamisesta.
Milläs sitten selität sen että lakkasit millään tavalla kontrolloimasta syömisiäsi? Sä vaan päätit niin? Mikään himo, halu, vietti, hormooni tai aivokemia ei sua kuitenkaan ohjannut, vaan ajattelit ihan saksalaisella tietoisella jämäkkyydellä että olis muuten vaan ihan cool olla silleen +30kg eikä +10kg?

1. Laihtuminen oli helppoa kun tein ensin pään sisällä sitä raakaa duunia ollakseni syömättä kaikkea saastaa.

2. Lakkasin kontrolloimasta koska lakkasin vaan välittämästä. Se liittyi osittain raskauteen mutta olisi voinut olla liittymättäkin. Ja se miksi lakkasin välittämästä ei kuulu miltään osin tälle palstalle.


Asiastahan olis varmaan kiva vängätä palstakilsatolkulla mutta en viitsi. Se raaka duuni käydään nimenomaan siellä korvien välissä. Sen jälkeen laihtuminen on ihan oikeasti helppoa. Jos ei ole, on varmaan syytä keskustella lääkärin kanssa.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ootsä itse laihtunut ilman, että oot ollut nälissään?

Kyllä.

Kun syö 5 kertaa päivässä pieninä annoksina sen 2300 kcal ja kuntoilee 500 kcal pois, niin ei ole nälkä. Toimii ainakin mulla niin, että kuukaudessa putosi 10 kiloa.

Ok.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

masa kirjoitti:
Kiukkutipu kirjoitti:Tapasin eilen iltapäivällä vanhan tutun, jota en ole nähnyt ehkä 9-10 vuoteen. Sanoi mulle ystävällisesti ihan ensimmäiseksi, että "juma että oot lihonnut".

Joo. Viimeksi kun tavattiin, painoin noin 43 kiloa, siispä huolestuneena punnitsin itseni aamulla ja vaaka näytti 61,7 kg. Nyt laihikselle. Hop.


Paljonko vaaka näyttää tänään?
61,1.

Meinaatko, että olin aivan tosissani laihiksen aloittamisessa :D
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
masa

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja masa »

Kiukkutipu kirjoitti:
Meinaatko, että olin aivan tosissani laihiksen aloittamisessa :D

En löytänyt viestistäsi hymiötä.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Tämä on aivan hyvä paino. Vaihtelee +-3 kiloa. Ei aikomusta laihtua jos ei nyt lihoakaan.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9457
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

masa kirjoitti: Kun syö 5 kertaa päivässä pieninä annoksina sen 2300 kcal ja kuntoilee 500 kcal pois, niin ei ole nälkä. Toimii ainakin mulla niin, että kuukaudessa putosi 10 kiloa.
Ku putoiski. Good for you, jos pätee sun kohdalla, mutta ei se ole kaikilla noin helppoa. Teoriassa kilo rasvaa on 9000kcal, jolloin 10 kilon hävikki rasvaa kuukaudessa tarkoittaa, että päivittäinen ruoka-annos pitäisi olla noin 2900kcal alle kulutuksen. Tämän vuoden tammi-helmikuussa mulla putos paino 2 kuukaudessa 9 kiloa, kun söin 1000-1500 kcal alle kulutuksen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ootsä itse laihtunut ilman, että oot ollut nälissään?
Kyllä.

Kun syö 5 kertaa päivässä pieninä annoksina sen 2300 kcal ja kuntoilee 500 kcal pois, niin ei ole nälkä. Toimii ainakin mulla niin, että kuukaudessa putosi 10 kiloa.
Jos mä syön pieniä annoksia niin nälkähän se jää. Mutta uskon kyllä että tässä on yksilöllisiä eroja ja toiset eivät ole niin nälissään kuin toiset. Niistä ei koskaan tule läskejä.

Allekirjoittaneen ja väittäsin 90 % muidenkin pitää olla enemmän tai vähemmän nälissään laihtuakseen. Kuten jo aiemmin todettu niin itseni enemmän.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
masa

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja masa »

Georgina kirjoitti:
Jos mä syön pieniä annoksia niin nälkähän se jää.

Oletko oikeasti kokeillut? Siis siten että jaat oletuskalorisi 2000 neljään-viiteen palaan ja noudatat sitä vaikka nyt viikon verran.

Esim: aamupala 400, välipala 200 , lounas 500, välipala 200, päivällinen 700?
Viimeksi muokannut masa, 25.07.2012 13:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja masa »

Vagabondo kirjoitti:
Ku putoiski. Good for you, jos pätee sun kohdalla, mutta ei se ole kaikilla noin helppoa. Teoriassa kilo rasvaa on 9000kcal, jolloin 10 kilon hävikki rasvaa kuukaudessa tarkoittaa,

Kenen tekstiä sä luet oikein. En ole tietääkseni sanonut hommaa helpoksi enkä pudottaneeni 10 kiloa laardia?
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

masa kirjoitti: Oletko oikeasti kokeillut? Siis siten että jaat oletuskalorisi 2000 neljään palaan ja noudatat sitä vaikka nyt viikon verran.

Esim: aamupala 400, välipala 200 , lounas 500, välipala 200, päivällinen 700?
Noup. En oo laskenut kaloreita koskaan. Ei minkäänlaista hajua paljonko kaloreita syön. Aamulla (n.7.00) syön yleensä pari voileipää joissa oltermannia, kinkkusiivu, kurkkua ja salaattia. Töissä syön (n.12.30) jotain ruokaa esim. palan kanaa, n. desilitra jotain pottujuttua ja salaattia sekä n.17.00 puoli purkkia rahkaa ja banaanin. Illalla yritän syödä pelkästään ison salaatin (n.22.00) ja pari palaa halloumia, kastikkeena vähän öljyä. Näillä ruuilla nälkä on ihan perkeleellinen yleensä yhentoista aikaan, sekä illalla tuon salaatin jälkeen. Joskus illalla sorrun sitten syömään myös vähän mysliä tmv. Omenoita saatan syödä jossain välissä. Ja näillä paino tippuu nyt hyvää tahtia.

En oo laskenut kaloreita koska ajatus on jotenkin työläs ja ahistava. (ongelma lienee korvien välissä)
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9457
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

McJanne kirjoitti: Ensinnäkin, lähteestä riippuen, kilo läskiä on 7000-7700kcal, tuo 9000kcal on laskettu väärin.
Mielenkiintoista. Olisko sulla tarjota tolle jotain uskottavaa lähdettä?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9457
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

masa kirjoitti:Kenen tekstiä sä luet oikein.
Sinun ja vertasin sitä omaan kokemuspohjaan, johon antamasi luvut ei täsmää ollenkaan ja yritin jotenkin ilmaista sinun saavan laihduttamisen kuulostamaan helpommalta kuin se todellisuudessa monille on. En kuitenkaan ottanut kantaa kertomasi todenperäisyyteen, koska uskoisin olevan yksilökohtaista vaihtelua sen kanssa miten tehokkaasti keho käyttää nautitun energian hyväksi tai miten paljon keho energiaa kuluttaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti:
McJanne kirjoitti: Ensinnäkin, lähteestä riippuen, kilo läskiä on 7000-7700kcal, tuo 9000kcal on laskettu väärin.
Mielenkiintoista. Olisko sulla tarjota tolle jotain uskottavaa lähdettä?
Kyllä 7k on yleisesti käytetty lukema. Tuossa täytyy vain huomioida, että keho käyttää OSAN eli 2/9 tuon rasvakalorin varastoimiseen yms. Näin muistelisin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9457
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

McJanne kirjoitti:Ylleripylleri muistelee ainakin teoriassa samansuuntaisia. Jotain soluhömppää siinä lisäksi, olikohan näin, että itse rasvasolu ei mihinkään häviä(!).

Voin mie katella jos jaksasin jonkun hurmoshengen esityksen kaivella asiasta.
Ihan virallinen lääketieteellinenkin viite kelpais ja olisi uskottavampi. Mulla ei siis ole mitään syytä kiistää esittämäänne arviota, mutta en ole tuohon pienempään lukuun aiemmin törmännyt, enkä tiennyt rasvan energiasisällön olleen kyseeenalainen.

Sama mielikuva rasvasolun henkiinjäämiskyvyistä. Läski on ikuista.

EDIT: Ilkeästi editoit viitteen edelliseen viestiisi :kele:
Toi kyllä kuulostaa ihan uskottavalta ja järkevältä selitykseltä.
Viimeksi muokannut Vagabondo, 25.07.2012 14:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

McJanne kirjoitti:
Ja sitten ihmettelet kun menkat vittuilee? :otsaläpsyirviö:
Hä? No onkai tuossa paksulle naisimmeiselle ihan riittävästi ruokaa! Ei täsä nyt mitenkään huimaavaa vauhtia tämä painokaan tipu vaikka oikeaan suuntaan meneekin.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

McJanne kirjoitti:
Toi on himodieetilläolijan ruokamäärä imo. Kumpi nyt sitten häviää, läski vai lihas... Noh, en lähe tähän leikkiin ollenkaan, en ole edes paras puhumaan alimitoitetuista ruokavalioista.
Jollaki himodietillä tässä on pakko olla että edes joku tippuu. Ihan se on mulle se ja sama, paino on jumittanut samassa ikuisuuden. Lihas on palautuva luonnonvara.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Georgina kirjoitti:Lihas on palautuva luonnonvara.
Ei ainakaan mun lihas. Ei tässä iässä.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Diddley Bow kirjoitti:
Ei ainakaan mun lihas. Ei tässä iässä.
No mä en rehellisesti usko sen kauheasti tippuvan jos mietin että syön tarpeeksi protskua ja lisään urheilua. Ja oon nähnyt vaikka minkä vanhojen patujen saavan lihaskuntoa kun ovat paneutuneet asiaan, kyllä sullakin on toivoa!

Sitä paitti tuohon mun "diettiin" sisältyy tässä kuussa joka viikonloppu illan verran rajaton määrä viinaa ja ruokaa. Tosin olen ilokseni huomannut etten pysty vetään lähellekään samaa määrää ruokaa kuin ennen! Ens viikonlopun häistä kun selvitään niin saa nuo viikonloputkin kuriin.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Nälän näkeminen dieetillä kertoo sen, että dieetti on epäonnistunut tavoitteessaan - ainakin, jos tavoitteena on pysyvä painonpudotus. Jos jokin muu, niin silloin tehokkainta on lopettaa syöminen tai hengittäminen tyystin. Itse olen hoitanut hommaa jokseenkin näin:

- pienennä annoskokoa, puolet annoksesta salaattia, syö useammin ( = aina kun on nälkä)
- välipalaksi pähkinöitä/manteleita/keitetty kananmuna/maitorahka
- älä syö ylimääräistä paskaa (limut, karkit, pullat, jäätelöt svidduun)
- liiku väh. tunti päivässä

Sapuskoilla lihaa/kanaa runsaalla salaatilla + oliiviöljyllä, sapuskointia 3 tunnin välein ( = kun on nälkä), aamupalaksi pari palaa leipää ja maitorahka, iltapalaksi rahkan kanssa joko pähkinöitä tai kananmuna. Jos tekee mieli makeaa, vedän purukumia. Helteillä jäätelöhammasta kolottaessa saatan imaista mehujään. Pääsääntöisesti ko. hampaita kolottaessa kehoitan itseäni imaisemaan munaa (ei sokerileipurin kanan). En mittaa syömiäni kaloreita, näen ne suoraan pelistä/vaa'alta.

Mulla putosi alkukesästä 6 kg noin 1 kg/vko tahdilla, väliin pari-kolme viikkoa kesärellestystä ja nyt tarkoituksena pudottaa vielä 8-9 kg jatkaen samalla metodilla. Sen jälkeen tarkoitus pysytellä saavutetuissa laardeissa pitämällä suurinpiirtein sama ruokavalio mutta lisäämällä hyvien hiilarien määrää.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ehkäpä vuoden tavoite ei ole aivan täysin menetetty vaikka tämä kalenterikuukausi onkin mennyt hiukan...vituiksi. Tähän mennessä yksi selvä päivä, ruokaa päivittäin samanverran kuin palstan naispuoliset yhteensä ja liikunta on rajoittunut kämpän organisointiin. Paino miinus yksi kilo kuun alusta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Hans Jörgen kirjoitti:Itse olen hoitanut hommaa jokseenkin näin:

- pienennä annoskokoa, puolet annoksesta salaattia, syö useammin ( = aina kun on nälkä)
- välipalaksi pähkinöitä/manteleita/keitetty kananmuna/maitorahka
- älä syö ylimääräistä paskaa (limut, karkit, pullat, jäätelöt svidduun)
- liiku väh. tunti päivässä
Mä tein näin vuoden verran, en laihtunu. Johtuu ehkä siitä että mulla ainakin on paljon useammin nälkä kuin 3 tunnin välein, varsinki kun syön niitä perkele pieniä annoksia. Ja liikun huomattavasti enempi kuin tunnin päivässä.

Nyt opettelen olemaan nälissään. Uskon että keho tottuu vähempään ruokaan ja näläntunne vähenee. Tai minä totun näläntunteeseen. Oli miten oli, niin ajattelin lopun ikääni syödä vähemmän.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Georgina kirjoitti:
Hans Jörgen kirjoitti:Itse olen hoitanut hommaa jokseenkin näin:

- pienennä annoskokoa, puolet annoksesta salaattia, syö useammin ( = aina kun on nälkä)
- välipalaksi pähkinöitä/manteleita/keitetty kananmuna/maitorahka
- älä syö ylimääräistä paskaa (limut, karkit, pullat, jäätelöt svidduun)
- liiku väh. tunti päivässä
Mä tein näin vuoden verran, en laihtunu. Johtuu ehkä siitä että mulla ainakin on paljon useammin nälkä kuin 3 tunnin välein, varsinki kun syön niitä perkele pieniä annoksia. Ja liikun huomattavasti enempi kuin tunnin päivässä.

Nyt opettelen olemaan nälissään. Uskon että keho tottuu vähempään ruokaan ja näläntunne vähenee. Tai minä totun näläntunteeseen. Oli miten oli, niin ajattelin lopun ikääni syödä vähemmän.
En tiedä, mikä on sinun pieni annoksesi, mulle se on n. piffi kananfileetä ja loppu lautasellinen salaattia (tomaattia, kurkkua, fetaa, oliiveja...). Kaikesta päätellen se on kuitenkin liian pieni sinun kulutuksellesi, jos sillä ei pärjää sitä kolmea tuntia. Sillä pienempään annoskokoon totuttautumalla vatsalaukku nimenomaan tottuu pienempiin annoksiin ja kylläisyyden tunne saavutetaan vähemmällä pöperöllä. Nälkään tottuminen ei valitettavasti kuulosta pitkäjänteiseltä ruokailutottumukselta, ennemminkin painon kanssa jojoilulta ja keinolta hankkia itselleen aikuisiän diabetes.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kuka aloittaa laikkarin nyt joulun jälkeen ja millä kein

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Suvinen kirjoitti:
Hans Jörgen kirjoitti:. Sillä pienempään annoskokoon totuttautumalla vatsalaukku nimenomaan tottuu pienempiin annoksiin ja kylläisyyden tunne saavutetaan vähemmällä pöperöllä.
Taidatte puhua loppujen lopuksi samasta asiasta? Mä näkisin, että pienempään annoskokoon totuttautuminen vaatii ainakin hetkellisesti sen näläntunteen. Ainakin jos yhtään haluaa nopeuttaa sitä totuttautumista.
Kyllä mä ihan tarkoitin sitä, etten ole nähnyt nälkää kertaakaan dieettini aikana. Toki aluksi piti syödä useammin ja kiskoa vielä välipalaa ruokailujen välissä, mutta nälkää en nähnyt ja annoskoot putosivat kertalaakista. Itselläni oli myös tuo paha tapa syödä joka sapuskalla liikaa, koska joko ruoka maistui hyvältä, sitä oli vain tullut otettua liikaa eikä viitsinyt heittää pois tai jos seuraavasta ruokailusta ei ollut tietoa (töissä tai koulussa). Vikan kohdan korjasin roudaamalla pähkinäpussia hätävarana taskussani, tokan filosofialla jonka mukaan on taloudellisesti yksi ja sama heitänkö ylimääräistä sapuskaa pönttöön suoraan vaiko ruumiini läpi pyöräyttäen ja ekan sillä fundamentaalisella vastauksella, joka vastaa kysymykseen miksi ylipäätään haluan laihduttaa; kyky liikkua täysipainoisesti ja ulkonäköseikat voittivat ylenmääräisen mässytyksen himon.

Mulle tämä ainakin sopii loistavasti, sillä saan syödä jokseenkin mitä (ruokaa) lystään, kunhan syön sitä sopivassa määrin ja korvaan aiemman ylijäämän salaatilla, jota saa väännettyä vaikka joka päivä erilaista. Toimii hyvin siksikin, että uskon pystyväni jatkamaan samantyyppisellä ruokavaliolla jatkossakin, eli saan aikaiseksi sen haluamani pysyvän muutoksen. Eli ainakaan multa tämä ei ole vaatinut mitään ekstrakärvistelyä, makeisien yms. jättäminen kirpaisi hieman aluksi ja toisinaan aamulenkille lähtö hieman kyllästyttää, mutta kun tavoitteen saavuttamiseen on tarpeeksi motivoitunut, tulee ainakin useimmiten kiusausten kohdalla tehtyä oikea valinta. Se motivaatio tässä(kin) hommassa on se kaikkein tärkein, kun vakaa päätös on tehty, konstit tavoitteen saavuttamiseksi sitten ovatkin monet. Tämä mulle toimiva pakettikin on vain yksi monista.
Vastaa Viestiin