Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Iron Sky

Hyvät uutiset: leffa näytti hyvältä, paljon budjettiaan kalliimmalta.

Huonot uutiset: se ei ollut hauska. Kohtaukset olivat irrallisia. Juoni ei kulkenut.

2/5.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja elco »

Expendabels gagonen.

Paljon paukuttelua, veitsiä ja räjähdyksiä. Plussaa oli, että tunsin itseni nuoreksi katsoessani eläkeikäisten paappojen telmimistä screenillä. Ei merkittävästi parempi tahi huonompi kuin ygönen, joka ei ollut sanottavasti hyvä tai huono. Van Dammen näyttelijäsuoritus oli jengin paras. Ja Dolph on kingi - se on insinööri!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

nowaysis kirjoitti:Dogville on loistava. Nyt en jaksanu kattoo kun oli väsy.
Jep.
Minulle tuli mieleen atavistinen muisto tarinasta merirosvon tyttärestä, jonka olin kuullut pienenä.
Kuuklettelin sitä ja ai kun tykkään löytäessäni tuollaista kätkettyä syvyyttä pitämistäni jutskista.
Sitä en tiennyt, että sehän onkin Bertol Brechtin Kolmenpennin Oopperasta!

Nimittäin:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pirate_Jenny
"The song depicts Jenny, a lowly maid at a "crummy old hotel", imagining avenging herself for the contempt she endures from the townspeople. A pirate ship – with eight sails, and with 50 cannons – enters the harbor, fires on the city and flattens every building except the hotel. The pirates come ashore, chain up all the townspeople, and present them to Jenny, who orders the pirates to kill them all. She then sails away with the pirates."

"The song was inspiration for Lars von Trier's Dogville, a film about a mistreated woman who seeks revenge on her neighbors"

:shock:

Viikko sitten tuli "Manderlay" jota en ollut ennen nähnyt.
Miinusta että siinä ei ollut James Caania isänä ja Nicole Kidmania tyttärenä.
Muutenhan se oli erinomaisen häiritsevä ja monitulkintainen. Käänteinen Dogville ehkä mutta samalla "moraalilla"?

Tietty Dodvillen Deus ex Machina-loppu ei ole tosimaailmaan siirrettävissä, mutta juonipaljastuksena Manderlayssa se ei toimikaan.

Kohtsillään tänään alkaa Trierin "Antichrist" telkusta. Sitäkään en ole nähnyt, vaikka se DVDnä minulla onkin. Kuulemma kuvottavin kaikista Lars von Trierin filmeistä!
Viimeksi muokannut Gat, 29.08.2012 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Avengers

Ei kolissut lainkaan. Oikeastaan leffa oli aika paska. Paska juoni ja paskat näyttelijät rautamiestä lukuunottamatta. Neekeri-Fury oli ihan vitsi. Lisäksi Kostajat on muutenkin tylsin sakki sitten ihmenelkkujen.

2½/5 ja sekin rautamiehen AC/DC:lle.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

Suvinen kirjoitti:
Gat kirjoitti: Kohtsillään tänään alkaa Trierin "Antichrist" telkusta. Sitäkään en ole nähnyt, vaikka se DVDnä minulla onkin. Kuulemma kuvottavin kaikista Lars von Trierin filmeistä!
Musta tää oli aivan yliarvostettu ja ylikohuttu. Toki vaikuttavaa kuvausta sekä kovin heittäytyvät roolisuoritukset, mutta jonkun olisi tässä pitänyt pistää von Trier aisoihin. Liikaa taiteellista paskaa leffan juonellisen kulun kustannuksella. Alkuosa on suorastaan loistavaa, loppu luistelee kyllä semmoiseksi kökköilyksi että voi hyvää päivää.

No, onnea katsomiseen joka tapauksessa. Tule kertomaan mitä tykkäsit.
Pyynnöstäsi kerron, söpönenu.
And of course, I'm very, very drunk.

Olen eri mieltä silleen, että alkupuoli oli minusta tylsä. Tai ehkä herätti minussa ajatuksia, millaista vanhempieni oli elää mielisairaan, eli siis nuorena lähes psykoottisen pakkoneurootikon eli minun kanssani.

Loppupuolella oli joo kauhufilmiefektejä. Mutta taiteellisesti jätettiin näyttämättä mistä oikeastaan on kyse. Kuten tuskin kirjoittajatkaan tietävät, mitä Hamletissa, 12 Apinassa tai Syvässä Joessa oikeastaan tapahtui. Tässä mm. aiheuttiko äiti tahallaan lapsensa jalkavamman ja onnettomuuden pakottamalla eriparisiin kenkiin?

Siinä oli parisuhdedramatiikkaa, josta minä en mitään ymmärrä. Dogville ja Manderlay olivat yksinäisen runkkarin kannalta ymmärrettävämpiä. Kun kerran en saanut sinuakaan jujutettua synnyttämään minulle poikalasta. Joten kunnon INTP:n tapaan analysoin ulkopuolisena.

Minulle oli yllätys, että pahis olikin vaimo eikä mies. (Äitini muuten kehui raadollisia, sievistelemättömiä seksikohtauksia. Itse luulen, että verta purskuava pippeli ja leikattava klitoris (jonka muslimit syystäkin tekee naisilleen) oli lavasteita). Mutta silleen minusta tuo oli taas yksi esimerkki, että naisia ei voi ymmärtää. Tuskin ne ymmärtävät itseäänkään (`Mustan kirjani mukaan juuri sinä olet sanonut samaa). Lisäksi ehkä haluttiin sanoa, että naisen seksuaalisuus on tuhoava luonnonvoima, se pitäisi saattaa kuriin. Psykiatriaviomiehen parhaista yrityksistä huolimatta kävi noin. Lopussa kun kuristi vaimonsa, kaipa se oli Trierille tyypillinen "tappakaa ne, puhe ei auta" -ratkaisu.

Onko Trierkin naisvihaaja?
Ei välttämättä uskoisi Grace-sankarittarensa (Dogvillessa ja Manderlayssa) takia. Tosin niissähän Grace nimensä vastaisesti oppii armottomaksi, ja isäukkonsa on koko ajan oikeassa.

Ihan lopusta en ymmärtänyt, että kun Willem Dafoe seestyneessä tilassa näki ne kuolleet eläimet, sitten paikalle tuli ihmisiä. Jotka olivat kaikki naisia. Ilmakuvasta näytti kuin olisivat piirittäneet Dafoen. Tappoiko ne miehen vai mitä?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kottarainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Iron Sky

Hyvät uutiset: leffa näytti hyvältä, paljon budjettiaan kalliimmalta.

Huonot uutiset: se ei ollut hauska. Kohtaukset olivat irrallisia. Juoni ei kulkenut.

2/5.
Minusta taas oli hauska kaiketi siksi kun oli niin typerä ettei siinä ollut mitään rajaa. Arvostin myös poliittista epäkorrektiutta. Katoitko kotona vai leffassa? Leffassa saattoi tietty päästä paremmin tunnelmaan, tai sitten vaan mielentila oli tuolloin sopiva tuohon.

3/5
Kotona katoin. Ei mun teekuppini.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Manaaja

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kottarainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Iron Sky

Hyvät uutiset: leffa näytti hyvältä, paljon budjettiaan kalliimmalta.

Huonot uutiset: se ei ollut hauska. Kohtaukset olivat irrallisia. Juoni ei kulkenut.

2/5.
Minusta taas oli hauska kaiketi siksi kun oli niin typerä ettei siinä ollut mitään rajaa. Arvostin myös poliittista epäkorrektiutta. Katoitko kotona vai leffassa? Leffassa saattoi tietty päästä paremmin tunnelmaan, tai sitten vaan mielentila oli tuolloin sopiva tuohon.

3/5
Samaa mieltä, katsoin kylläkin kotona, mutta antaisin 3½ kaikesta huolimatta.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Iron Sky oli ihan kakki, antaisin vaan 1,5/5.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

En ala tähtiä jakamaan, mutta Iron Sky oli mielestäni hyvä. Ylitti odotukseni. Ymmärrän kyllä ettei välttämättä miellytä kaikkia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä olin posittivisen yllättynyt Iron Skyn suhteen kaiken teidän dissauksen jälkeen. Näytti hienolta eikä ollut ollenkaan niin pökkelö kuin odotin. Yritin olla huomaamatta valtavia aukkoja logiikassa.

Samalla kerralla katsottu Hunger Games oli ehkä maailmanhistorian tylsin leffa. Ei vaan napannut mukaansa eikä herättänyt mitään kiinnostusta. Surkea!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Tie pohjoiseen.

Mulla oli melko isot odotukset ennakkoon. Tarinassa kuitenkin puitiin mulle läheisiä asioita isien ja poikien suhteista. Komeella näyttelijäkaartilla varustettuna uskoin sen olevan jotain parasta settiä. Mutta aika pliisu olo jäi. Tarina nyt oli sellanen tylsähkö road movie ja henkilösuhteet melko kaposia. Elokuva oli varmaan tehty siksi, että Loiri voisi olla valkokankaalla vielä kerran. Popparit ja mässyt oli hyviä :)
Who says you need to buy a guitar?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

TED

Eka noin tunti oli ok ja välillä ihan hauskakin. Sitten juonen kaari karahti pohjaan, ihme örvellystä ja klisestä pissakakkasekoilua. Odotin enemmän. 2/5

ps. Mila oli jorno!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vuosaari
Irrallisia ja erilaisia tarinoita rakkaudesta...tai monesti sen puutteesta. Akun ohjaus. Kouki oli jälleen koukimaisen häpeilemättömän hauska hahmossaan. Harvinaisen onnistunut hahmonluonti siis. Ihan katteltava 3/5
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Härmä

Tästä voi sanoa oikeastaan mitää koska huvitti ensinmäisestä vuorosanasta leffan loppuun asti se fakta että ei helsingin hurja osaa pohjanmaata puhua. Iski myötähäpeä. Kyllä tuon katsoi ennemmin kuin kikkeliä hanuriin ois ottanu.

Snow White and the Huntsman

Nyt oli odotukset trailerin perusteella korkialla. Mutta leffahan oli luokatonta paskaa, lumikki pyörii monttu auki (ilmeisesti tytsy ei osaa näytellä suu kiinni) paikassakuin paikassa ja eihän elokuvassa edes tahtonut tapahtua mitää. Tästä ois saanu hyvän piuhan mutta kättely on joillekin ohjaajille ominaisuus.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
masa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Iron Sky

Hyvät uutiset: leffa näytti hyvältä, paljon budjettiaan kalliimmalta.

Huonot uutiset: se ei ollut hauska. Kohtaukset olivat irrallisia. Juoni ei kulkenut.

2/5.
Minusta taas oli hauska kaiketi siksi kun oli niin typerä ettei siinä ollut mitään rajaa. A

3/5
Samaa mieltä, katsoin kylläkin kotona, mutta antaisin 3½ kaikesta huolimatta.

Eilen kotona tsekattu ja arvosana 2½ / 5 josta 1½ menee layoutille ja 1 Renatelle. Se oli seksikäs miiisu.

Muuten todellista roskaa, jossa ainoastaa pillunkavojen vertaaminen hitlerin viiksiin sai jonkinlaisen naurun aikaan.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vuosaari. Rankkaa settiä. Hyvä. Onneksi loppu oli onnellinen, toki se ehkä oli jotenkin päälleliimattu. Mutta onneksi loppui onnelisesti.

Matleena Kuusniemen hampaat häiritsee mua. Miksi se ei fiksaa niitä.

4.5/5 tähteä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Vuosaari
Irrallisia ja erilaisia tarinoita rakkaudesta...tai monesti sen puutteesta. Akun ohjaus. Kouki oli jälleen koukimaisen häpeilemättömän hauska hahmossaan. Harvinaisen onnistunut hahmonluonti siis. Ihan katteltava 3/5
Tykkäsin ilmeisesti paljon sua enemmän. Aku Louhimiehen leffoissa ja sarjoissa on erittäin vittumaisia naisia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriDaavid kirjoitti:
Matleena Kuusniemen hampaat häiritsee mua. Miksi se ei fiksaa niitä.
Ilmeisesti ne häiritsee myös häntä itseään, koska hän ei juuri hymyile suu auki. Miksi se ei fiksaa niitä?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

annepa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Matleena Kuusniemen hampaat häiritsee mua. Miksi se ei fiksaa niitä.
Ilmeisesti ne häiritsee myös häntä itseään, koska hän ei juuri hymyile suu auki. Miksi se ei fiksaa niitä?

Mä olen itse selittänyt itselleni, että se ei ole fiksannut niitä, kun se on halunnut olla niinku vakavasti otettava taiteilija, eikä pelkästään kaunis nainen.

Esim. Vuosaaressa se esitti menestyvää bisnesnaista. Ei sellaisella naisella olisi tollaisia hampaita.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Yritin etsiä hammaskuvaa, ei löytynyt.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:Yritin etsiä hammaskuvaa, ei löytynyt.
Ylähampaat sojottelee miten sattuu.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Manaaja

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Drive Angry (2011)

Moi, jos me sekoitetaan tähän leffaan vähän viitteitä Ghost Riderista ja Terminatorista ja lisätään sekaan vähän vampyyri-satanistisia piirteitä ja vanhoja legendaarisia jenkkimuskeliautoja niin lopputuloshan ei voi olla mitään muuta kuin maailman par...paskasti ohjattu actionsplatteri, jonka käsis on just niin irrallista tuubaa kuin mitä voi kuvitella.

2/5
Manaaja

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vuosaari (2012)

Jopa mun makuun liian melankolista meininkiä. Leffa tarjosi lähinnä niitä samoja kantapäitä joihin suomalaiset leffat aina alleviivailuissaan kompastuvat: Alasti kännissä urpoilua, itsetuhoisuutta ja perheväkivaltaa. Neljän eri kielen dialogi ei ainakaan helpottanut leffan seuraamista. Pointti jäi jotenkin ohueksi ja näytteleminen vaikutti vähän turhan paljon näyttelemiseltä, en nauttinut kovinkaan kummoisesti.

2,5/5
Manaaja

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Härmä (2012)

Menihän se siinä häjyjä toljotellessa, mutta jäin odottamaan tältä vähän enemmän.

3/5
Manaaja

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

The Avengers (2012)

No nyt aletaan olla siinä ytimessä missä erikoistehostesupersankarimätön pitäisikin olla. Tarinaltaan aika kevyt mutta suht suoraviivaisen viihdyttävä.

4/5
Vastaa Viestiin