Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja huima »

masa kirjoitti: Mä olen yksinkertainen kaveri.
En usko.

Jokatapauksessa jos olet koko roskan paljastamisen puolella, mutta kaverista kantelua vastaan - niin miten esimerkiksi Lemminkäisen & co. kartellitilanteessa olisi pitänyt pystyä paljastamaan x:n yrityksen kartelli, jos ei voida kertoa ja paljastaa mitä kaveri teki -- kun se, että kaveri tekee asian myös on todiste ja esimerkki siitä yhteisestä salaliitosta?
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

huima kirjoitti: Jokatapauksessa jos olet koko roskan paljastamisen puolella, mutta kaverista kantelua vastaan - niin miten esimerkiksi Lemminkäisen & co. kartellitilanteessa olisi pitänyt pystyä paljastamaan x:n yrityksen kartelli, jos ei voida kertoa ja paljastaa mitä kaveri teki -- kun se, että kaveri tekee asian myös on todiste ja esimerkki siitä yhteisestä salaliitosta?

Lyömällä raakaa faktaa tiskiin. Vaikka hiihdossa Paavo M. Petäjä mustan muistikirjansa kanssa julkisuuteen että tossa on päivämäärät, paikat, annokset ja henkilöt, haluatteko aitoja valokuvia todisteeksi?!



Kun huudetaan lööpissä 40 vuoden takaista juttua että "joo, Mietaa kysy multa horppa xyz:n määriä saunassa" ole mikään paljastus. Eikä edes se, että "mietaa sanoi ottaneensa 5 grammaa kerralla" samaisessa puheenvuorossa. Se on raukkamista mustamaalaamista ilman mitään todenperäisyyttä. IMO tuon roskan paljastamiseen ei tarvitse heittää urheilijoita joista ei ole 100% varmuutta, vaan kertoa oma historiansa opettajasta ja aineiden välittäjästä alkaen. Se olisi faktaa se.

Mitä jos Mietaa oikeasti oliskin puhdas. Kuka sitä enää uskoo, vaikka mitä todisteita tulisi puhtauden puolesta julki? Tällainen mustamaalaaminen luo ilmapiirin että kaikki urheilijat ovat horpan käyttäjiä ja koska miehillä on munat, ne ovat kaikki potentiaalisia raiskareita.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9457
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

masa kirjoitti:Kun huudetaan lööpissä 40 vuoden takaista juttua että "joo, Mietaa kysy multa horppa xyz:n määriä saunassa" ole mikään paljastus. Eikä edes se, että "mietaa sanoi ottaneensa 5 grammaa kerralla" samaisessa puheenvuorossa. Se on raukkamista mustamaalaamista ilman mitään todenperäisyyttä. IMO tuon roskan paljastamiseen ei tarvitse heittää urheilijoita joista ei ole 100% varmuutta, vaan kertoa oma historiansa opettajasta ja aineiden välittäjästä alkaen. Se olisi faktaa se.
Niinpä.

http://www.hs.fi/urheilu/Kauko+Kangasni ... 8542612491
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »


Tässä valossa huima & urpiainen sortuivat juuri samaan kuin Päivi Lipponen Tampereen pizzerian tuhopoltossa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Siis väittikö tämä isoveli, että pikkuveli oli jutellut Miedon kanssa? Luulin, että hän väitti itse jutelleensa.

Onhan se tosiaan varsin epävarmaa tietoa, jos henkilö A kertoo, että henkilö B vuonna 1975 jutteli henkilön C kanssa jostain.

Vai sanooko pikkuveli, että tilaisuus, jota isoveli muistelee, oli vuonna -72? Tästä ei nyt saa selkoa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^Siis väittikö tämä isoveli, että pikkuveli oli jutellut Miedon kanssa? Luulin, että hän väitti itse jutelleensa.

Onhan se tosiaan varsin epävarmaa tietoa, jos henkilö A kertoo, että henkilö B vuonna 1975 jutteli henkilön C kanssa jostain.

Vai sanooko pikkuveli, että tilaisuus, jota isoveli muistelee, oli vuonna -72? Tästä ei nyt saa selkoa.
Ei kun, että ainut tilaisuus jolloin olivat yhdessä oli -72 mikä oli myös Miedon muistikuva.
Ok. Mutta jos isoveli sanoo, että Mieto -75 kysyi häneltä jotain, niin mistäs pikkuveli sitä tietää.

Mutta tosiasiahan se on, että jos minä sanon, että Pertti vuonna -75 hiekkalaatikolla kysyi minulta maanpetoksesta, niin vaikea Pertin on sitä kumota. Todistustaakka on positiivisen väitteen esittäjällä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Mutta tosiasiahan se on, että jos minä sanon, että Pertti vuonna -75 hiekkalaatikolla kysyi minulta maanpetoksesta, niin vaikea Pertin on sitä kumota. Todistustaakka on positiivisen väitteen esittäjällä.
Vaan lehdistölle ja tahraan riittää väitteen esittäminen.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mutta tosiasiahan se on, että jos minä sanon, että Pertti vuonna -75 hiekkalaatikolla kysyi minulta maanpetoksesta, niin vaikea Pertin on sitä kumota. Todistustaakka on positiivisen väitteen esittäjällä.
Vaan lehdistölle ja tahraan riittää väitteen esittäminen.
"Suomalainen ex-Nokiainsinööri suunnitteli maanpetosta!"
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja ak »

NuoriDaavid kirjoitti:Ok. Mutta jos isoveli sanoo, että Mieto -75 kysyi häneltä jotain, niin mistäs pikkuveli sitä tietää.

Mutta tosiasiahan se on, että jos minä sanon, että Pertti vuonna -75 hiekkalaatikolla kysyi minulta maanpetoksesta, niin vaikea Pertin on sitä kumota. Todistustaakka on positiivisen väitteen esittäjällä.
Pointti kai tossa on, että -72 anaboliset eivät vielä olleet kielletty, mutta siirtämällä mahdollisesti käytyä keskustelua muutamalla vuodella eteenpäin siirrytään aikakaudelle, joilloin ne oli jo kielletty.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16712
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:Tässä valossa huima & urpiainen sortuivat juuri samaan kuin Päivi Lipponen Tampereen pizzerian tuhopoltossa.
Tämä kyllä vahvistaa sitä omaa arviotasi tuosta ylempää ketjusta, että olet yksinkertainen kaveri.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:
masa kirjoitti:Tässä valossa huima & urpiainen sortuivat juuri samaan kuin Päivi Lipponen Tampereen pizzerian tuhopoltossa.
Tämä kyllä vahvistaa sitä omaa arviotasi tuosta ylempää ketjusta, että olet yksinkertainen kaveri.
Mielummin yksinkertainen kuin Lipponen.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja huima »

*sigh*

Ja tupla *huoh*
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja huima »

^http://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/20 ... 5_pk.shtml

Mä olen taas kyllästynyt teidän trollaukseen ja toisaalta lähestyvä vaalikausi vain pahentaa asiaa, koska ihmiset paljastavat entistä paremmin itsestään todella ilkeitä puolia erottuakseen muista ehdokkaista demonisoimalla muita ihmisiä, jotka yrittävät kanssa työskennellä paremman yhteiskunnan puolesta.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

huima kirjoitti: Mä olen taas kyllästynyt teidän trollaukseen ja toisaalta lähestyvä vaalikausi vain pahentaa asiaa, koska ihmiset paljastavat entistä paremmin itsestään todella ilkeitä puolia erottuakseen muista ehdokkaista demonisoimalla muita ihmisiä, jotka yrittävät kanssa työskennellä paremman yhteiskunnan puolesta.
Linkki ei toimi.

Olen samaa mieltä, että valtavasemmiston persudemonisointi on kyllä räikeää. Joku urpiainen ei saa sivistyssanaa suustaan lisäämättä sivulauseeseen persukaunaa, vihaa ja katkeruutta. Persuthan vaan yrittävät työskennellä paremman ihmiskunnan puolesta!

Siinä missä republikaanitkin ameriikassa!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
Siinä missä republikaanitkin ameriikassa!
Oon monta vuotta miettinyt, että jos olisin syntynyt Yhdysvaltoihin, äänestäisinkö rebuplikaaneja.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 26.09.2012 13:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertti kirjoitti: Hyvä, että siirryit puolustamaan Mietoa.

Dokumentissa paneteltiin ilman mitään todisteita julkisessa virassa toimivaa ihmistä ja jopa panettelijan lähisukulainen sanoo etteivät jutut pidä paikkaansa.
Kuten varmaan olet keskustelijana ja tarkkana lukijana huomannut, en juurikaan kommentoinut Mietoon kohdistuneita väitöksiä tai herjoja - enkä ole Mietoa puolustelemassa, koska todistustaakka on sillä joka syyttää eikä tuolla heitolla saati Masan tölväisy-analogia-heitoilla aiheuteta nyt oikeaa tahraa. Ja kuten jo aiemmin kirjoitin, niin vaikka Mieto olisi keskustellutkin steroideista - ei sekään vielä tarkoita mitään.

Jos luit linkittämää roskalehti Iltalehden pääkirjoitusta, niin siinäkin sanottiin:

"Näin monista sankareista tulee samalla kertaa myös uhreja, jotka kokevat ilmeisesti jopa kansalliseksi velvollisuudekseen joko vaieta tai valehdella tällä hetkellä kielletyistä tai kyseenalaisista mutta jo vuosikymmeniä vanhoista menestystekijöistään. Heidät pitäisi vapauttaa kertomaan totuus."

Jos käytettiin niin käytettiin, jos ei käytetty - niin ei käytetty.

Mutta tää oli tässä.

Enempää en jaksa.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

^Täytyy ihan näin huomautuksena huudella sivusta. Mä en vaan ymmärrä sitä moraalikäsitystä, et kaksi väärää tekis niistä oikeita. Mun mielessä se ei ole MIKÄÄN oikeutus tehdä väärin "ku noikin teki". Siitä huolimatta täytyy tehdä oikein. Jos ei pärjää, ni ainakin siitä voi olla ylpeä, et toimi kuitenkin oikein. Tää tosin vaan mun näkemys...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertin sanoma on niin Keskustalaista, että puoluetoimistossakin oltaisiin ylpeitä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Mitä muuhun sanottuun tulee niin me olemme kyllä ainut kansakunta, joka suhtautuu vilppiin niin hemmetin raskaasti. Esimerkkinä lahti -01 jolloin TODISTETUSTI juksattiin. Minulle olisi kelvannut kaikkien niitten mitalien juhlinta ja veikkaan, että aika moni muunmaalainenkin olisi sen omilleen hyväksynyt keinoja kaihtamatta.

Jenkeillekin urheiluvilppi on sitcom tason vitsailua ja lähinnä kai harmittelevat kun olivat niin tyhmiä etteivät selvinneet kuin koira veräjästä.

Kun tämä masentunut yksitotinen mielenlaatu yhdistetään musta-mannerheim tyyliseen puskahuuteluun ei tälle kansalle jää mitään ylpeydenaiheita. Lääketehtaat hurraavat.

Menneitä ei pidä eikä saa penkoa. Onko selvä. :) me kansakuntana emme kestä sitä.
Mä en ymmärrä miksi menestys dopingia käyttäen olisi joku ylpeydenaihe. No, mua ei nyt jäkiksen mm-voittoja lukuunottamatta muutenkaan oikeen liikuta, että tuleeko jostain marginaalin harrastamasta marginaalilajista jollekulle killuttimia ja sponsorieuroa vai ei. Mun kansallisylpeyteni perustuu enemmän sellaisiin asioihin kuin kattava lukutaito, tasa-arvo, julmettu elintason nosto raa'alla työllä WWII jälkeen, turvallinen ja toimiva infra jne. Ehkä sullekin tekisi tuo maailman näkeminen vähän enemmän hyvää, koska mitä enemmän käy maailmalla, sen enemmän osaa arvostaa Suomea ja suurimmaksi harmin aiheeksi jää vittumaiset sääolosuhteet.

Mutta nuo sun arvelusi, että muualla maailmassa ollaan samanlaisia ja vielä pahempia ovat kyllä täysin juuri sitä, miten urpiainen sinun ajattelusi tuossa aiemmin summasi. Moraalinen kompassi on merkittävästi hukassa, ja se rationalisoidaan sillä, että oletetaan että muiden on vielä pahemmin hukassa.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012092 ... 0_uu.shtml Näitä juttuja on ollut taas viime aikoina paljon otsikoissa. Itse paljon erityislasten kanssa työskennelleenä ei voi kun kauhistella, miten neljä aikuista ei onnistu pitämään lasta kiinni niin, ettei tämä pääse toistuvasti lyömään, puremaan tai potkimaan. Monessa paikassa sen joutuu tekemään yksin. Näitä holding- taitoja ei ilmeisesti kuulu opettajankoulutukseen, pitisi ehkä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Mitä muuhun sanottuun tulee niin me olemme kyllä ainut kansakunta, joka suhtautuu vilppiin niin hemmetin raskaasti. Esimerkkinä lahti -01 jolloin TODISTETUSTI juksattiin. Minulle olisi kelvannut kaikkien niitten mitalien juhlinta ja veikkaan, että aika moni muunmaalainenkin olisi sen omilleen hyväksynyt keinoja kaihtamatta.

Jenkeillekin urheiluvilppi on sitcom tason vitsailua ja lähinnä kai harmittelevat kun olivat niin tyhmiä etteivät selvinneet kuin koira veräjästä.

Kun tämä masentunut yksitotinen mielenlaatu yhdistetään musta-mannerheim tyyliseen puskahuuteluun ei tälle kansalle jää mitään ylpeydenaiheita. Lääketehtaat hurraavat.

Menneitä ei pidä eikä saa penkoa. Onko selvä. :) me kansakuntana emme kestä sitä.
Mä en ymmärrä miksi menestys dopingia käyttäen olisi joku ylpeydenaihe. No, mua ei nyt jäkiksen mm-voittoja lukuunottamatta muutenkaan oikeen liikuta, että tuleeko jostain marginaalin harrastamasta marginaalilajista jollekulle killuttimia ja sponsorieuroa vai ei. Mun kansallisylpeyteni perustuu enemmän sellaisiin asioihin kuin kattava lukutaito, tasa-arvo, julmettu elintason nosto raa'alla työllä WWII jälkeen, turvallinen ja toimiva infra jne. Ehkä sullekin tekisi tuo maailman näkeminen vähän enemmän hyvää, koska mitä enemmän käy maailmalla, sen enemmän osaa arvostaa Suomea ja suurimmaksi harmin aiheeksi jää vittumaiset sääolosuhteet.

Mutta nuo sun arvelusi, että muualla maailmassa ollaan samanlaisia ja vielä pahempia ovat kyllä täysin juuri sitä, miten urpiainen sinun ajattelusi tuossa aiemmin summasi. Moraalinen kompassi on merkittävästi hukassa, ja se rationalisoidaan sillä, että oletetaan että muiden on vielä pahemmin hukassa.
Komps, osasit pukea myös mun mietteeni sanoiksi.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Kun taas jäätiin kiinni kansalle jäi vaan jupina, että mahtavatkohan muutkaan olla puhtaita. Surullista.
Pakkokos on jupista, minusta nuo dopingasiat ovat vähän sellaisia että jos kiinni jäät niin pulinat pois. Minusta on hieman surullista että aikuisten ihmisten maailma romahtaa tai kohoaa sen myötä, että saako jossain isojen poikien peleissä ja leikeissä killuttimia vai ei. Urheilu on parhaimmillaan hienoa viihdettä, myös silloin kun se viihde on surkeuden draamaa, mutta todellinen surun aihe on se, että se otetaan niin tosissaan. Kun jääkiekkojoukkue häviää, sen kotipaikkakunnan turvakodit täyttyvät.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Niin, sanoinhan tämän kansakunnan olevan masentunutta ja yksitotista. Ja jotenkin ilonaiheet ovat vähissä vaikka varmaan useimmat ympärilleen katsomalla löytäisivät jotakin josta iloita. Mutta kun eivät katso ja eivät löydä.
Puhu vaan omasta puolestasi. Mä en tartte yhtään dopingmitalia mistään lajista löytääkseni ilonaiheita jatkuvasti.
Universaali disclaimer.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

^Onko median asioilla retostelu sama asia kuin asioiden selvittäminen?
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012092 ... 0_uu.shtml Näitä juttuja on ollut taas viime aikoina paljon otsikoissa. Itse paljon erityislasten kanssa työskennelleenä ei voi kun kauhistella, miten neljä aikuista ei onnistu pitämään lasta kiinni niin, ettei tämä pääse toistuvasti lyömään, puremaan tai potkimaan. Monessa paikassa sen joutuu tekemään yksin. Näitä holding- taitoja ei ilmeisesti kuulu opettajankoulutukseen, pitisi ehkä.
Saako opettaja koskea oppilaaseen?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin