Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Manaaja

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Harsh Times (2005)

Osui ja upposi. Pakko myöntää että Christian Bale osaa kyllä hommansa. Muutenkin ihan laadukas casting ja ohjausduuni kohdillaan. Kässäri ei nyt ollut ihan täyttä timanttia, mutta toimiva leffa yhtä kaikki sodan ja huumeiden aiheuttamista ongelmista.

4/5
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Suvinen kirjoitti:^Mikä leffamaraton sulla oikein on menossa? Itsehän saan nykyään aikaiseksi katsoa ehkä yhden (uuden) leffan kuussa.
[puujalka]No mut sinne onkin niin pitkä matka! Mä veikkaan että Manala kattoo ne leffat täällä maassa.[/puujalka]
Who says you need to buy a guitar?
masa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja masa »

Katsoin männäviikolla pussikaljaelokuvan ja mieleen tuli kaks juttua.

1. Kukaan ei puhu niin
2. Kirjoittaja ei ole ikinä lärvännyt ainuttakaan pussikaljareissua.


Arvosana 0.5 / 5
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Tie pohjoiseen. Kattelihan tuon. arvosana 3/5 Peter Franzen oli tän leffan parhautta :D

Onko kukaan käyny kattoon sitä Cosmopolista? Haluaisin nähdä sen kun sitä on kehuttu niin oudoksi mutta tosi huonosti näytösaikoja (enää). Onko outo vai paska?
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Manaaja

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Suvinen kirjoitti:^Mikä
^Kyllä

God Bless America (2011)

Paras raina pitkään aikaan. Täydet pisteet. Ainoa asia mikä tässä elokuvassa edes vähän tökki vastaan oli se ajatus, että mitäs jos gattacakin samaistuu samalla tavalla ko. leffaan

5/5
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Piti tehdä tiivistelmä näistä viimeksi nähdyistä, ei ole tullut raportoitua... Puolet näistäkin on uusintakatseluja, jostain syystä alan katsella enemmän ja enemmän jo aiemmin nähtyjä elokuvia.

Dark City (director's cut) 4/5
Brazil 5/5
RoboCop 5/5
RoboCop 2 3,5/5
Evil Dead 2 5/5
Case 39 1/5
Turistas 2/5
The Woman in Black (uusin versio) 2,5/5
A Mighty Wind 4/5
The Reptile 3/5
Star Wars 5/5
Dressed to Kill 3,5/5
Frozen 4/5
2010 3/5
Land of the Dead 4/5
The Last Exorcism 3/5
The Strangers 3/5
God Told Me To 2/5
Imaginarium of Dr. Parnassus 3,5/5
Corman's World 3/5
Soylent Green 4/5
The Crazies (uusintaversio) 3,5/5
Pröötprööt
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti: God Bless America (2011)

Paras raina pitkään aikaan. Täydet pisteet. Ainoa asia mikä tässä elokuvassa edes vähän tökki vastaan oli se ajatus, että mitäs jos gattacakin samaistuu samalla tavalla ko. leffaan

5/5
En ole nähnyt, mutta selostuksen luettuani tökkimisesi osuvat oikeaan!

"Goldtwaith (joka on ohjauksen lisäksi kirjoittanut leffan) kritisoi varsin kärjistetyin esimerkein amerikkalaista todellisuutta lähinnä tosi-tv:n kautta. Piloille hemmoteltu teini suuttuu synttärisarjassa vanhemmilleen saatuaan väärän merkkisen luksusauton 16-vuotis päivillään. Toisessa ohjelmassa (Big Brother?) kissatappelevat nuoret naiset, joista toinen heittää tampoonilla toista naamaan. Idolsia parodoivassa ohjelmassa karmivalla tavalla nuotin vierestä laulava Jonah Hillin näköinen antisankari on yleisön pilkan kohteena.

Näitä yksin murjussaan asuva Frank (Joel Murray) katselee päivät pitkät tekemisen puutteessa. Kun töistä tulee potkut ja aivoista löytyy kasvain, Frankilla ei ole enää mitään hävittävää. Vanha merijalkaväen mies kaivaa pistoolinsa esille ja lähtee tappamaan kuoleman ansaitsevia limanuljaskoita. Kuulostaako tutulta? Goldtwaith nostaakin hattua Taksikuskille, mistä osoituksena muun muassa kuin yksi yhteen menevä kohtaus, jossa Frank on ostamassa aseita hämärämieheltä."


http://rakkausonkoira.blogspot.fi/2012/ ... erica.html

Mun täytyy nähdä tuo!
Nimittäin samaistuin vahvasti myös "Taksikuskin" ja "Natural Born Killers":in hyvin perusteltuun syvään eettisyyteen, "Dogvillestä" nyt puhumattakaan! Edit: Ja tietenkin "Olkikoirat", aah!

Eikös vituta (minua ainakin) jos vastakkainen tyyppi saa elähdyttävää inspiraatiota samasta kuin sinä?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Up in the air ja An Education. Tosi hyvvii molemmat, jälkimmäinen vielä parempi. Tekiski mieli taas reissuun. Vaikka Pariisiin. Varasin eilen melkein wknd-tripin muksun kans Berliiniin, mutta en sittenkään.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

MIB III.

Oli pieni pettymys. En nyt tietenkään odottanut mitään elokuvahistorian merkkiteosta, mutta silti.

Kun perusasetelma, jossa agentti J lähtee 60-luvulle pelastamaan agentti K:ta olisi tarjonnut paljon kaikkea herkullisia mahdollisuuksia. Olisin kaivannut enemmän 60-luvun kulttuurilla ja rasismilla sekä julkkisilla (Andy Warhol oli sentään mukana) leikkimistä. Mielestäni 60-luvun tuomia mahdollisuuksia ei hyödynnetty lainkaan.

2.5/5 tähteä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

The Cabin in the Woods.

Odotin kunnon kauhua ja nerokasta juonta. Alku olikin lupaava, mutta meni mielestäni vähän liian överiksi loppua kohden. Leffan juoneen petyin, kun asioita alkoi paljastua ja se (elokuva) loppui muutenkin typerästi. Plussaa visuaalisuudesta (liittyen lähinnä niihin kauhuelementteihin) kuitenkin.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

^tuli katsottua lauantaina ittelläkin tuo. Ja olihan se pettymys sen kaiken hirveän hehkutuksen jälkeen. Kauhua en odottanutkaan, kun komedianahan tuota lähinnä mainostettiinkin, mutta juonelta odotin nerokkaita juonenkäänteitä, mutta eihän siinä ollut ensimmäistäkään. Tekijöiden oli kai tarkoitus harhauttaa lopussa odottamaan lopputwistiä SPOILERI ALKAA!!........................ eli että se jäbä olikin se neitsyt ja maailma pelastuu kun se likka kuolee ihmissuden puremaan.................. SPOLERI LOPPUU!!, mutta tekijät nykäisivätkin yhtäkkiä maton alta ja leffa päättyi. En kyllä tiedä oliko sekään nyt hyvä vai huono ratkaisu. Paljon viittauksia eri kauhuklassikoihin, mutta ei hyvää leffaa pelkästään niillä rakenneta. Tai pohjimmiltaanhan kai koko elokuvan tarkoitus oli irvailla kauhugenren kliseille ja siksi tuo lopputwistikin noin päin, mutta vajaaksi se irvailu jäi. Kauhukomedia, joka ei kauhistuttanut eikä naurattanut. Buu!

Syvälle Salattu 3/5

Kotimainen kauhuelokuva on melko harvinainen tapaus, joten mielenkiinnolla odotin tämän näkemistä. Krista Kosonen esittää lakimiestä, joka saapuu vanhempiensa kotikylään puolustamaan luontoa ja järveä, jonka rannalle aiotaan rakentaa voimalaitos. He asettuvat lapsensa kanssa asumaan vanhalle koululle järven rantaan ja sitten alkaa öisin tapahtua kummia niinkuin näihin elokuviin kuuluu. Ohjauksen, näyttelytyön ja jännityskohtausten puolesta tämä ei häviä ulkomaisille verrokeille tippaakaan, mutta valitettavasti käsikirjoitus ja tarina on nähty jo tuhanteen kertaan. Jostain syystä koko elokuva selitettiin käytännössä jo alkutekstien aikana, harmittelinkin etten tullut kuvakelanneeksi alkutekstejä niinkuin joskus on tapana. Se ainut mahdollinen tarinan lopputwistikin oli sellainen, että ei oikeastaan edes kiinnostanut tapahtuuko se vai ei.

Erikoisinta elokuvassa oli takakannen kuvaus "trilleri", vaikka tämä oli niin perinteinen kauhuelokuva kuin olla voi. Ilmeisesti genre on niin harvinainen tässä maassa, ettei sitä uskalleta edes kansiin kirjoittaa. Itse asiassa olettaisin, että elokuva olisi menestynyt paremmin, jos sitä olisi selkeämmin sellaisena markkinoitu. Joka tapauksessa täytyy nostaa peukkua ylös siitä, että tällaistakin Suomessa tehdään. Harmi, ettei tässä kovin hyvin hyödynnetty tapahtumapaikkoja. Nimittäin nämä elokuvassa nähdyt vanhat suomalaiset talot ja järvimaisemat ovat niin tutun oloisia paikkoja, että kaikki tuntui jotenkin todellisemmalta kuin niissä amerikkalaisten kauhuleffojen kartanoissa. Toivottavasti ohjaaja Joona Tena jatkaa vielä genren parissa ja saisi paremman käsiksen seuraavalla kerralla.
Viimeksi muokannut pierupylly, 01.10.2012 12:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pröötprööt
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^mikä siellä sitten teki niitä öisiä temppuja?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

NuoriDaavid kirjoitti:^mikä siellä sitten teki niitä öisiä temppuja?
No leffan kattomalla se selviää.
Pröötprööt
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

pierupylly kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^mikä siellä sitten teki niitä öisiä temppuja?
No leffan kattomalla se selviää.

Kiitos!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

NuoriDaavid kirjoitti:
pierupylly kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^mikä siellä sitten teki niitä öisiä temppuja?
No leffan kattomalla se selviää.

Kiitos!
Ole hyvä!
Pröötprööt
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Ehkä kuitenkin enemmän vaikuttaa, että kannen tekijä ei ole ko. elokuvaa katsonut. Moneen kertaan olen kertonut pahimman näkemäni käännösmokan. Kyseessä oli Kuuban ohjuskriisiä käsittelevä elokuva. Takakannessa moneen kertaan kerrottiin, kuinka neuvostoliittolaiset robotit marssivat Kuuban. Takakansi oli varmaan käännetty ruotsista, jossa ohjus on robot.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Pierupylly osasi kuvata Cabinia paremmin eli samaa mieltä. Yhtään suomalaista kauhuleffaa en ole nähnyt, mutta etenkin se Sauna kiinnostaisi kovasti. Tarttee katsoa, josko sen jostain saisi hommattua.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

En ole tuota Saunaa vielä nähnyt, pitkään kyllä miettinyt että pitäis sekin joskus hommata. Kiitos vinkistä!
Pröötprööt
masa

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja masa »

Prometheus tuli tsekattua eilen.

http://www.imdb.com/title/tt1446714/


Tykkäsin, vaikka tunnelma ei päässytkään ihan sinne missä Alien oli ja on yhä. Komeat lavasteet, hyvää näyttelijätyötä ja ihan mukiinmenevä juoni. Läheltä liippaa neljää tähteä, mutta 3½ on annettava.


Edit. Noomi Rapace oli aikas huikeassa kunnossa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:Prometheus tuli tsekattua eilen.

http://www.imdb.com/title/tt1446714/


Tykkäsin, vaikka tunnelma ei päässytkään ihan sinne missä Alien oli ja on yhä. Komeat lavasteet, hyvää näyttelijätyötä ja ihan mukiinmenevä juoni. Läheltä liippaa neljää tähteä, mutta 3½ on annettava.


Edit. Noomi Rapace oli aikas huikeassa kunnossa.
Mä en oikein tykännyt

http://kitina.net/viewtopic.php?f=6&t=28&start=5500

Olin väärässä floppaamisen suhteen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Prometheus_(film)

Noomi rapace oli filmin merkittävin anti.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Gat »

Eilen Teemalta Ylen "Suomen Marsalkka". Sen jälkeen "making of" dokumenttisarja "Operaatio Mannerheim".

Itse leffahan oli uskomattoman perseestä. Niin aidosti huono, ettei sillä luulisi olevan edes camp-arvoja. Paitsi.. olin lukenut arvioita, että koko projektin tarkoitus olikin tehdä se paljon kalliimpi dokumenttisarja "elokuvan" tekemisestä. Ja itse elokuva oli vitsi ja oheistuote.

Dokkarin läpikatsominen vahvisti. Kun itse leffan tekninen toteutus oli surkea ja tumpeloiden kenialaisten varassa, itse dokkari oli huolellisesti valaistu, äänitetty ja arvaan osin näyteltykin! Varusteita ja ammattitaitoa siis olisi riittänyt, niitä ei tahallaan käytetty.

Tässä sitten tarkoituksella elokuvaa tehtiin viidellä tonnilla ja dokkaria 150 000:lla. Tahallaan mentiin sinne kylmiltään, valmistautumatta, ilman käsikirjoitusta, joka sekin jätettiin kenialaisten huoleksi. Jos olisi tullut hyvää, niin OK. jos huonoa, niin OK. Meininki oli vain dokumentoida tekovaiheet ongelmineen ja tumpelointeineen. Ja pieni yhteiskunnallinenkin sanoma koska marskilegenda valittiin aiheeksi.

Nyt olen valmis julistamaan leffan ja dokumentin KOKONAISUUDEN suvereeniksi mestariteokseksi, jota ei tyhmempien ole tarkoituskaan huomata. Niiku metatasolla vai mitä se on. Luulenpa, että dokkarin viimeisessä jaksossa paljastivat jekkunsa itse. (Niin ja tosi pantavan näköinen se Emma Taulo).

Dokkari tulee tänään sunnuntaina 7.10 ykköseltä uusintana klo 13-16. Itse leffa 19:00.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Prometheus 4/5
A Lonely Place to Die 3,5/5
Pröötprööt
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kunniattomat paskiaiset. Oli persoonallinen. En osaa antaa tähtiä tälle leffalle. Jtn 3-4/5.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Avaruusnatsit. Pikakelausta tuli käytettyä tiheään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Katsoin leffan

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

10 minsaa Sisko tahtoisin jäädä. Minä en kuitenkaan tahdo. Ihan vitun tuskallisen teennäisen tönkköä, KAIKKI. Ja minä olen yleensä se armollinen.

Mua ois kiinnostanu tää tarina. Toistuvat " aaarrrggh" ja "ei voi olla" huudot häiritsivät juniorin nukkumista, tuli käsky sammuttaa tv.
Prepare for the worstest.
Vastaa Viestiin