Keski-iän alaraja

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Keski-iän alaraja on

30
1
4%
35
6
21%
40
12
43%
45
6
21%
50
3
11%
Eos
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 28

Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Selvitetään missä vaiheessa kitinäläinen muuttuu keski-ikäiseksi. Kysely on unisex-mallia eli miesten ja naisten keski-ikä alkaa oletetusti samaan aikaan.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja elco »

Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Neljäänkymppiin tukeudun, haluan vielä pari kakaravuotta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Pallotin 35, mutta harkittuani asiaa tarkemmin vastaankin 40. Keski-ikä taitaakin olla jokaisen vastaajan omaan ikään lisättynä 5-10 vuotta.
Viimeksi muokannut Fiona, 12.11.2012 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Oxford English Dictionary ei ole koskaan väärässä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja Niba »

45-> yläraja 65-> eläköityminen--> vanhuus ja raihnaisuus..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

40-55 on keski-ikä.
Ruokalan kalapuikko Pena
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Sanasta syntyy mielleyhtymä 40-50-vuotiaaseen. Matemaattisesti voisi väittää, että kun nykyihminen elää kumpikin sukupuoli huomioiden keskimäärin 80-85-vuotiaaksi, muodostuisi keski-ikä reilun neljänkympin molemmin puolin. Mielestäni keski-iän puhekäytössä on kuitenkin mainitsemani ero hieman vanhemman suuntaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja MrM »

Dumiz kirjoitti:40-55 on keski-ikä.
Tää.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
masa

Re: Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja masa »

(siirto)

Kottarainen kirjoitti:todellakin kieltäydyn olemasta keski-ikäinen toistaiseksi.
Ensimmäinen steppi on tosiasioiden tunnistaminen.


Tiedän olevani 42 vuotiaana jo vanha keski-ikäinen, koska en ole tykännyt konttailla esikoiseni kanssa lattialeikeissä pitkään aikaan. Eli siinä vaiheessa kun mielummin leikin leikkejä pöydän ääressä kuin lattialla, on keski-ikä ajanut yli.
masa

Re: Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja masa »

Dumiz kirjoitti:55 on keski-ikä.

50-59 on ikämies. 60-79 seniori ja 80-90 rangaistus.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja KKK »

Eihän sitä ennen kuin kuoltuaan, paljonko oli puolet eliniästä?
Tämä määritelmä ei tule kyllä saavuttamaan suosiota laajemmissa kansalaispiireissä ;) Mene nyt sitten sanomaan lähikapakassa ketjussa röökiä kiskovalle tapajuopolle 25-vuotiaale, että "mitäs keski-ikäinen?"
Amazing shit happens!
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja Georgina »

ei mun mielestä keski-ikäiseksi oikein voi sanoa alle 45 vuotiaita. Ja monesta kuuskymppisestä vanhus on kyllä väärä kuvaus myös.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja annepa »

No mikä se on kun ei ole enää nuori aikuinen (alle 30) mutta ei vielä vanhakaan (yli 60). Molemmat edellämainitut on aikuisia, joten keski-ikä=30-60. Olen tukevasti ollut keski-ikäinen jo hetken ja sanonut sen ihan ääneen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
masa

Re: Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja masa »

Georgina kirjoitti:ei mun mielestä keski-ikäiseksi oikein voi sanoa alle 45 vuotiaita.

Ai miksei? Tai siis mitä ikäluokkaa minä 42 vuotiaana edustan?

Oon ollut työelämässä reilut parikytä vuotta, saman verran on jäljellä, samoin elämääni olen hyvällä säkällä elänyt puolet, olen kahden farmariauton omistaja, kahden lapsen faija, omakotitalollinen isolla velalla, sekä vanhuuskuolemaa tekevän kultaisen noutajan isäntä. Mikä muka kuulostaa keski-ikäisemmältä kuin tuo?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja annepa »

masa kirjoitti:
Georgina kirjoitti:ei mun mielestä keski-ikäiseksi oikein voi sanoa alle 45 vuotiaita.

Ai miksei? Tai siis mitä ikäluokkaa minä 42 vuotiaana edustan?

Oon ollut työelämässä reilut parikytä vuotta, saman verran on jäljellä, samoin elämääni olen hyvällä säkällä elänyt puolet, olen kahden farmariauton omistaja, kahden lapsen faija, omakotitalollinen isolla velalla, sekä vanhuuskuolemaa tekevän kultaisen noutajan isäntä. Mikä muka kuulostaa keski-ikäisemmältä kuin tuo?
Juu eikä 42 vee kyllä enää ole "nuori" aikuinen. Ei ole kyllä 36 veekään.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Keski-ikä sanana edustaa mulle suurinpiirtein henkistä kuolemaa, fyysisen olemuksen rappeutumista, samanlaisia tuulipukuja ja muuta yleistä tyylitajuttomuutta sekä totaalista trendeistä tippumista, joten mä en voi missää nimessä olla keski-ikäinen. Näin ollen keski-iän alun täytyy olla vähintään muutaman vuoden mun yläpuolella tai sitten kaikista (minusta) ei vaan tule koskaan keski-ikäistä.

Voisko tolle nuoruuden ja vanhuuden väliselle ajalle kehittää jonkun uuden vähemmän leimaavan poliittisesti korrektin termin, kun koen keski-iän loukkaavana?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
masa

Re: Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja masa »

Vagabondo kirjoitti: koen keski-iän loukkaavana
Suosittelen opiskelmaan EW:n itsensä tuntemisen peruskursseja.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti:Keski-ikä sanana edustaa mulle suurinpiirtein henkistä kuolemaa, fyysisen olemuksen rappeutumista, samanlaisia tuulipukuja ja muuta yleistä tyylitajuttomuutta sekä totaalista trendeistä tippumista, joten mä en voi missää nimessä olla keski-ikäinen. Näin ollen keski-iän alun täytyy olla vähintään muutaman vuoden mun yläpuolella tai sitten kaikista (minusta) ei vaan tule koskaan keski-ikäistä.

Voisko tolle nuoruuden ja vanhuuden väliselle ajalle kehittää jonkun uuden vähemmän leimaavan poliittisesti korrektin termin, kun koen keski-iän loukkaavana?
Ei voi. Koeta elää sen kanssa. Itsehän se sinä olet jotka assosioit nuo asiat johonkin täysin neutraaliin ilmaisuun ja vielä vedät hernut siitä nenään.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:Itsehän se sinä olet jotka assosioit nuo asiat johonkin täysin neutraaliin ilmaisuun
Tiedän :?

Mä en vaan ollenkaan vastaa jostain 80-luvun maaseudulta juontuvaa käsitystäni keski-ikäisestä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Se on taas näitä vakavia valkoisen keski-ikäisen miehen ongelmia.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Vagabondo kirjoitti:Voisko tolle nuoruuden ja vanhuuden väliselle ajalle kehittää jonkun uuden vähemmän leimaavan poliittisesti korrektin termin, kun koen keski-iän loukkaavana?
Joo, mun mielestä silloin ollaan ihan vaan aikuisia.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vesper kirjoitti: Joo, mun mielestä silloin ollaan ihan vaan aikuisia.
Kiitos :h:
Mä pidän tosta kiinni vanhuuteen asti.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja Georgina »

masa kirjoitti:
Georgina kirjoitti:ei mun mielestä keski-ikäiseksi oikein voi sanoa alle 45 vuotiaita.

Ai miksei? Tai siis mitä ikäluokkaa minä 42 vuotiaana edustan?

Oon ollut työelämässä reilut parikytä vuotta, saman verran on jäljellä, samoin elämääni olen hyvällä säkällä elänyt puolet, olen kahden farmariauton omistaja, kahden lapsen faija, omakotitalollinen isolla velalla, sekä vanhuuskuolemaa tekevän kultaisen noutajan isäntä. Mikä muka kuulostaa keski-ikäisemmältä kuin tuo?
no kun sä sen noin sanot niin sähän olet keski-ikäisyyden ruumiillistuma. Mä en voi mitään sille että kuten vagabondokin, mun mielestä siinä sanassa on negatiivinen lataus, semmonen tuomio. En ikinä arkikielessä käytä ko sanaa, puhun 3,4,5,6 kymppisistä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Keski-iän alaraja

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Keski-iän alaraja. No se on sillai, että minua kaksi vuotta vanhemmat ovat keski-ikäisiä ;)
Vastaan ihan samoin noin kymmenen vuoden päästä.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Vastaa Viestiin