Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja saira »

NuoriDaavid kirjoitti:Voi tietysti olla, että kun tositilanne olisi päällä, ottaisin apua vaikka PetriFb:ltä. On helppo uhota kun kaikki on hyvin

Edit:Ylermi sen jo sanoikin.
Esimerkiksi tulipaloissa yms mihin pyydetään Vapepan apua, yksi hätämajoituksen antajista on seurakunnat. Eikä siinä kysellä haluatko seurakunnilta apua kun on katto päälle saatava. Samoin henkistä tukea tulee sieltäkin, niinkuin Vapepaltakin. Mä itse näen seurakunnat yleisenä avun antajana siinä kuin muutkin, mm vapaaehtoiset.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja MrM »

Kiukkis, mä tiedän että tällainen ajatus saattaa pahimmillaan tuntua jopa loukkaukselta, mutta oletko ihan 100% varma, ettei sun kannattaisi antaa lastasi huostaanotettavaksi joksikin aikaa, jotta jaksaisit itse paremmin?

Tottakai ymmärrän, että se on todella vaikea ajatus jos lapsi saa riehuraivarikohtauksen heti jos äiti ei ole paikalla, mutta ei se voi ikuisuuksiin kestää. Tai sitten jos kestää, niin kestäköön. Ei ole mitään mieltä, jos sä et saa lomaa tuosta helvetistä, eikä sun mun mielestä pidä yrittää sitä kestää maailman tappiin asti. Jokaisella on rajansa mitä pystyy sietämään ja käsittelemään, ja sulla ne kaikki rajat ovat menneet jo vuosia sitten yli tavalla, mitä sun ei todellakaan tarvitse muiden silmissä ja edessä hävetä.

Huonoa äitiä se ei tekisi susta vähääkään. Se tekee, jos annat itsesi palaa aivan täysin loppuun, niin että sut lopulta viedään pakkopaidassa pois käelle kukkuen.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ei lastensuojelulaki tunne mitään "annetaan hetkeksi huostaan" -tyyppistä menettelyä. Lastensuojelun tukitoimena voidaan tarjota esim. niitä viikonlopun perhehoitoja, mutta näihin perhe oli ilmeisesti todettu liian hyvin pärjääväksi.

Oletko Kiukkis kuvannut sinne sossuun tilannetta avoimesti? Esim. tuota uniongelmaa ja rattiin nukahtamisen pelkoa?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Heh. Mulla ei ole kuulemma ongelmaa koska teen pelkästään etätyötä eikä mulla ole todellista tarvetta käyttää autoa. Niin kuin ei oikeasti olekaan.

Ja ei, minkäänlainen huostaanotto ei ole känyt edes mielessä enkä aio asioida sossussa yhtään enempää.
Seuraava kontakti virkaihmisiin on lastenvalvoja ja lastenvalvojan kautta pojan isäihmiseen, ja tämä tapahtuu lakimiehen avustuksella.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

exsu kirjoitti:Ei lastensuojelulaki tunne mitään "annetaan hetkeksi huostaan" -tyyppistä menettelyä. Lastensuojelun tukitoimena voidaan tarjota esim. niitä viikonlopun perhehoitoja, mutta näihin perhe oli ilmeisesti todettu liian hyvin pärjääväksi.
Tähän liittyen; meillä käy pari kundia kerran kuukaudessa viettämässä viikonlopun. Periaate on se, että saman kunnan/kaupungin alueelta ei haeta kohteita, vaan lapsille haetaan paikkoja kuntarajojen yli. Syyt on helposti ymmärretävissä, jos ette ymmärrä, niin älkää kysykö. Näille paikoille on ilmeisen huutava pula. Juuri tällä viikolla Helsingin Kaupunki oli ostanut ilmoituksen oman alueen paikallisesta sanomalehdestä, jossa näitä apua tarjoavia perheitä kaivattiin. Jos ajatteleen pelkästään Helsingin tarvetta, niin voi helposti laskea, että näistä perhehoidoista on huutava pula.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja MrM »

exsu kirjoitti:Ei lastensuojelulaki tunne mitään "annetaan hetkeksi huostaan" -tyyppistä menettelyä. Lastensuojelun tukitoimena voidaan tarjota esim. niitä viikonlopun perhehoitoja, mutta näihin perhe oli ilmeisesti todettu liian hyvin pärjääväksi.
Ainakin yksi tuttuni, jolla on myös tämän palstan kautta monia yhteisiä tuttuja antoi, ja sai muutaman vuoden päästä lapsensa takaisin. Oli just TV:ssäkin puhumassa asiasta.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

MrM kirjoitti: Ainakin yksi tuttuni, jolla on myös tämän palstan kautta monia yhteisiä tuttuja antoi, ja sai muutaman vuoden päästä lapsensa takaisin. Oli just TV:ssäkin puhumassa asiasta.
Mut se ei mene laissa noin. Siinä tehdään lastensuojelun sijoitus tai huostaanotto tukitoimenpiteenä, ja arvioidaan tilannetta säännöllisesti uudelleen. Kuten lähes kaikissa muissakin sijoituksissa tai huostaanotoissa. Ja sekään ei ole sanottua, että niitä lapsia niin vain "huolittaisiin" tuossa tilanteessa. Pitää olla joku selkeä näyttö siitä, että lapsen terveys ja kehitys on vaarassa kotona. Tällä hetkellä vaarassa on äidin hyvinvointi, joka ei ilmeisesti vielä heijastu lapsen hyvinvointiin. Huostaanotto on kunnalle ihan helvetin kallis ruljanssi, jos ei löydy tukea avohuoltona niin ei löydy rahaa eikä perusteita huostaanotollekaan, uskoisin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

exsu kirjoitti:Huostaanotto on kunnalle ihan helvetin kallis ruljanssi
Tämä on aina ollut mulle mystinen kulu. Mikä se kunnan helvetin kallis kulu on?

Minä olen ollut aikaisemmin Helsingin kaupungin huostaanottamien poikein huoltajana ja tätä nykyä siis tarjotaan korteeri parille naapurikaupungin kundille viikonlopuksi kerran kuussa. Ei näissä hommissa rahoiksi lyö. Päin vastoin. Kulukorvaukset saa ja jos vähänkin haluaa duunata jotain ylimääräistä, niin jos ei vanhemilla ole varaa, omasta pussista menee.

Jos se on kunnalle helvetin kallis kulu, niin huudan EW:tä määrittelemään lapselle hinnan.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja huima »

Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Vastasin tähän, mutta internet kuoli. Kyseessä on Espoon sosiaalitoimen salaliitto. Huostaanotto ja siihen liittyvä laitossijoitus maksavat Espoon laskelmien mukaan n. 45 000 euroa vuodessa, perhekuntoutus 15 000. Summa koostuu "pelkän" asuinpaikan lisäksi myös erilaisista hallinnollisista kuluista ja muista tukikuluista. Lisäksi huostaanoton yhteydessä kunta sitoutuu huoltovastuuseen lapsesta 21 ikävuoteen saakka (lastensuojelun jälkihuolto).

http://www.lansivayla.fi/artikkeli/5432 ... untoutusta
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2456
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Kävin hassulassa kääntymässä. Ensimmäistä kertaa minuun liitettiin tämä termi. Pitänee panna paita tilaukseen :D

Jos "varttihulluna" oleminen on näin mukavaa, niin suosittelen muillekin. Ketoapinakin on hypännyt pois niskasta, eikä olo ole yhtään sen huonompi ilman sen tuomia pehmikkeitä. Nukuttu on paljon, juteltu asioista rvan ja hyvän kaverin sekä hassulan sedän kanssa. Varovaisen optimistinen olo. Varmaan niitä paskojakin päiviä vielä tulee, mutta niinhän kaikille joskus.

X:n kanssa vähän jubailtu menneistä sähköpostitse. Ei tehnyt pahaa sekään, ei tarvinnut mennä syyttely- tai paskanheittolinjalle.

Kuva
Amazing shit happens!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja annepa »

^Kuulostaa hyvältä!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

exsu kirjoitti:Vastasin tähän, mutta internet kuoli. Kyseessä on Espoon sosiaalitoimen salaliitto. Huostaanotto ja siihen liittyvä laitossijoitus maksavat Espoon laskelmien mukaan n. 45 000 euroa vuodessa, perhekuntoutus 15 000. Summa koostuu "pelkän" asuinpaikan lisäksi myös erilaisista hallinnollisista kuluista ja muista tukikuluista. Lisäksi huostaanoton yhteydessä kunta sitoutuu huoltovastuuseen lapsesta 21 ikävuoteen saakka (lastensuojelun jälkihuolto).

http://www.lansivayla.fi/artikkeli/5432 ... untoutusta
No niin. Tuon artikkelin kirjoittanut jantteri istuu tuossa käytävän päässä. Ja se on sellainen...

Ehkä mä kuitenkin hoidan noi juoksevat kulut ja käytännön, jääkööt laskenta, journalismi ja politikointi muille.

Over and out.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä törmäsin tohon juttuun kun hain jotain nopeaa numerodataa aiheesta. THL on tehnyt tutkimustakin, sieltä sais ehkä puolueettomampaa tietoa. Itse oon ollut töissä lastensuojelulaitoksessa, jossa laitosvuorokauden hinta oli jotain sadan euron korvilla, siitä voi laskea esimerkiksi kuuden vuoden laitoshuollon hintaa. Ja tähän ei kuulu vielä mitään sosiaalitoimiston oman byrokratian kuluja.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2456
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Olisko rohkea veikkaus, että loppukustis on samaa luokkaa kuin vankeinhuollossa per vrk (n. 200 e)

Pekka "Me Piss Anywhere" Himasen filosofiapläjäyksen hinnalla kustannettaisiin siis about 10 vangin tai laitoshoitolapsen ylläpito vuodeksi.
Amazing shit happens!
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Aloitan homman jakamalla erään kappaleen lyriikat, jotka ei osu täysin 100% kohdalleen ,mutta hyvin hyvin huolestuttavasti kuvaavat omaa fiilistä elämästäni:

Syystä inhoat elämää, se on kauheeta paskaa: talo, vaimo, kaksi ja puoli lasta. Nyrpeä vaimo joka sydämessään vihaa sua, kauppaat työksesi jotain tietoliikenne-ratkaisuja. Talossa vetää yöllä, putket pitää kolinaa, eikä ne lapsetkaan näytä ees omilta. Sie pelkäät lomia yhtä paljon ku vihaat arkea, etelässä perheen kanssa, se on aina yhtä karmeeta! Hikoilet lentokentän jonossa, tulli nappa jonosta sivuun, tunnet kumihanskan ja joku kuiskaa " nyt oot meikän pimu". Perillä Espanjassa ukkosta ja sadetta, siun täytyy jonku hotelli-nilkin edessä madella. Tyynyllä tahroja, naapurissa kahjoja jotka lomailun sijaan haluaa mafialta paikoilla. Ensimmäinen aamiainen ja pikku-Liisan naama turpoo, se menee sekunneissa sellaiseen kuntoon, että Tsernobylin säteilyuhritkin kattos jo säälien, mennyttä on hotellin matto ja pöydän päälinen. Huippu-vanhemmat, unohditte allergian, eikä se johtunut siitä että teillä ois ollut liian kivaa. Vaimo mököttää. siä kännäät, vanhimmainen vittuillakseen palohälytintä räkkää..

Äää siinä sitä mieli lepää, siinä määrin että oot valmis ranteet auki vetään. Kilo nappeja jotka huudot alas rommilla, joulukortin sijaan siä toivot kirjepommia. Ku siä et ymmärrä säkän lakia, kuolema napsii mielummin sieltä tyytyväisten sakista, itteensä pettyneet hapannaamat: työ elätte ikuisesti, nyt sun pitäää joku toinen ulospääsy keksii. Ite teit vankilas, ei kukaan lusimaan pakota, myy kaikki ja katoa.

Ei sota yhtä miestä kaipaa, ei siua varsinkaan. Huomenna kaikki jatkuis vanhalla mallillaan, vaikka tänään siä tukehtuisit kielees tai röökipaikan valinta menis pahemman kerran pieleen: tökö bensapumpun viereen, ihmissoihtu. Leski tarvis sipulilta apua että itku hommat hoituis. Et sie oo paha tyyppi, ainoastaan mitään sanomaton, muurahainen joka kaltaistensa sekaan katoo. Maan mato, pelkkää harmaata massaan, siä et pidä ittees minään eikä kukaan väitä vastaan. Hei mitä hittoo sulle tapahtu? Siusta on tullu arka niinku siua ois vuosikymmen hakattu orpokodin kellarissa sukalla jossa on saippua. Siua kun kattoo niin pahasti kyllä vaikuttaa siltö että luovutit ja annoit vaan periksi, ja Bannerin Brucen tyyliin muutuit eriksi. Et vihreäksi jätiksi vaan harmaaksi pikku-mulkuksi, menneisyyden sie ei edes tajua miten tähän on tultu? Se näkis siut niin se sylkis siun kengille, ei vapaalta herrasmieheltä löydy ymmärrystä rengille. Sie senkin babylonin portto, lasittunut katse, siulla on päällä kesto-horros. Pikkuhiljaa oot päästänyt ittes meneen pilalle, NWA:t on myyty ja Dire Straitsit hankittu tilalle. Et pelaa Nintedolla mutta et siksi ettet haluais, vaan sie vaan pelkäät että muut ei tajuais.

Oot ympäröiny ittes tyypeillä jotka ei ees tunne sua, ei ystäviä yhtään mutta tuttavia hirmu liuta. Teeskentelijöitä joilla on pikkusormi pystyssä, ja niiden jutut saa siut haaveilemaan pyssyistä. "mä harrastan pilatesta" BLAO! "Reikjavik on musta tosi siisti mesta" BLAO!! "Akakai on mun suosikki-sushi" BLAO!!! " säästän luontoa sähköautolla kun en uskalla mennä bussiin " BLA-BLA-BLAO!!!! Ankeeta saatana kun natsivallan ajan Kravoka, myy kaikki ja katoa.

Ilkka Kalevi Tillanen: Myy kaikki ja katoa https://youtu.be/y60c_holD5o

Ollut tässä vähän kaikenlaista, tosi super- vaikeaa parisuhdetta ja vitusti stressiä töistä. Ja jotenkin tämän kaiken vaikeilun keskellä alkanut tuntumaan siltä, että olen vähän hukanna itseni. En halua oikein mitään, ei kiinnosta oikein mikään, kokoajan vituttaa vähän, tai sitten on kireänä. Tosin suurin tekijä varmaan haastava parisuhde, jonka kanssa paininut tovin jos toisenkin. Mutta nyt on muutos edessä, heitin / minut heitettiin töissä toisiin hommiin. Ja muutto on edessä, eri osoitteisiin. Vaikea tilanne tuokin kun on tunnetta edelleen, mutta me ei vaan selvitä saman katon alla mitenkään. Miksi ei selvitä? No siihen on monia syitä. Molemmat tavallaan haastavia ihmisiä, mutta hyvin erillasia, ihan eri maailmankatsomus ja tulevaisuuden haaveet. Silti sitä on jotenkin jaksanu yrittää, vaikka välissä on ollut niin tuhat kilometriä kuin muita haasteita, niin psyykkisiä kuin fyysisiä.

Mutta nyt on peliliike tehty ja osoitteet erkanee. Enkä oikein tiedä, että mitähän hittoa sitä nyt sitten tekis? Uusi duuni? Uusia ihmisiä elämään? En tiedä, eniten odotan sitä ettei tarvitse tapella jonku kans, ja joku ei ole kokoajan vihainen jostakin mulle. Oon niin vitun väsyny siihen että saa vihaa niskailleen harva se hetki. Lihavoin tuosta biisistä kohdan joka erityisesti tuntuu osuvan: Tuntuu että olen muuttunut harmaaksi pikku-mulkuksi jota menneisyyden minä katsoisi halveksuen. Ei juurikaan intohimoa, mielenkiintoja tai jännää toimintaa.

Ei vittu, tähän on tultava muutos. Ei tämmöinen vetele. Joko tämä on orastava 30v kriisi, tai sitten oon oikeasti ottanut itseeni tässä vaikeassa myllerryksessä. Sama se , tää vaatii toimia.

Sorgenit sekavasta vuodatuksesta, tämä pitää saada nyt ulos.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja annepa »

Haemaeraemies kirjoitti:
Ei vittu, tähän on tultava muutos. Ei tämmöinen vetele. Joko tämä on orastava 30v kriisi, tai sitten oon oikeasti ottanut itseeni tässä vaikeassa myllerryksessä. Sama se , tää vaatii toimia.

Sorgenit sekavasta vuodatuksesta, tämä pitää saada nyt ulos.
I feel you.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Hämis: Se kaikki muutos voi tuntua hyvältäkin sitten kun konkretisoituu. Kun omassa kodissaan röhnöttää sängyllä, tuijottaa seinää ja kuuntelee hiljaisuutta. Tai sitä musiikkia jota toisen läsnäollessa ei voinut. Jos siinä hommassa on jäljellä jotain sellaista tunnetta jota haluatte ylläpitää, niin ei se osoitetta kysy vaan tahtoa. Jos kotona on jatkuva sotatila, niin ne omat kodit voi olla välttämättömyys tilanteen rauhoittamiseksi.

Nyt on se risteyspaikka, jossa on paljon uusia ovia avoinna. Voimia ja malttia kuunnella itseä!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

exsu kirjoitti:Nyt on se risteyspaikka, jossa on paljon uusia ovia avoinna. Voimia ja malttia kuunnella itseä!
Noinhan se on, ja se pitäisi pitää tähtäimessä. Nyt on mahdollisuus tehdä mitä vaan. Ei rajotteita, en omista juuri mitään materiaa, joten se ei sido. Olisi itseasiassa mahtava mahdollisuus olemassa, tarvitsisi vain jonku työn mitä voi tehdä täysin etänä suomeen: saisin ystävän yrityksen kautta thaimaahan työviisumin, ja siellä on hommat valmiina, muutamakin ystävä tekee sieltä talvet töitä.

En tiedä liittyykö positiivisesti vai negatiivisesti nykyiseen maailmankatsomukseen, mutta tajusin juuri että on kulunut 5 vuotta edellisestä psykedeelisestä kokemuksesta. Voisi olla sen aika, ehkä se muistuttaa mikä on oikein. En itse ole varma muistanko enää, mutta nykyinen linja se ei selvästi ole. Tämä ei ole minua varten. Enkä nyt puhu vain työstä, vaan yleisesti siitä että koittanut vähän sopeutua ns. normaliin työura-ehkä perhettä jossain vaiheessa- skenaarioon. Olen tainnut koittaa polkea itseäni johonki muottiin mihin en joko ole vielä valmis, tai sitten en tule koskaan sopimaan. Esimerkiksi lapsettomuuden valintani on vahvistunut tämän kokeilun myötä. Pelkästään leikkiminen ajatuksella on tuottanut ahdistusta, vaikka olen itselle muuta väittänyt muutaman vuoden. Ja siinä samalla olen ollut ns. paska jätkä, koska olen johtanut toista ihmistä harhaan. Yritin muuttaa itseäni väkisin joksikin mitä en ole. Vielä?

Shieet, pitäisi vissiin koittaa purkaa ajatuksiaan enemmän tekstinä kun puhuminen ei luonnistu syystä tai toisesta.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja annepa »

Haemaeraemies kirjoitti: Shieet, pitäisi vissiin koittaa purkaa ajatuksiaan enemmän tekstinä kun puhuminen ei luonnistu syystä tai toisesta.
Hyvä että jotenkin pystyt purkamaan!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Haemaeraemies kirjoitti:Esimerkiksi lapsettomuuden valintani on vahvistunut tämän kokeilun myötä. Pelkästään leikkiminen ajatuksella on tuottanut ahdistusta, vaikka olen itselle muuta väittänyt muutaman vuoden. Ja siinä samalla olen ollut ns. paska jätkä, koska olen johtanut toista ihmistä harhaan.
Nää on sellaisia asioita, mistä ei mun mielestä voi edes luvata mitään yhtä kantaa koko loppuelämäksi. Mun yks kaveri oli seurustellut pitkään ja ollut naimisissa useita vuosia onnellisesti, lapsettomasti ja yhteisymmärryksessä siitä, että lapsia ei tule. Kunnes miehelle paukkasi vauvakuume. Ihan yllättäen ja varoittamatta, mutta jonkinlaista kompromissia tai kriisiä siinä väkisinkin käydään. Toinen kaveri teki miehensä toiveesta lapsen vaikka ei olisi itse oikeastaan halunnut, ja inhoaa, INHOAA elämäänsä. Meillä molemmat haluaa lasta, mutta luonto on eri mieltä. Tilanteet elää, turha siitä on itseään syyllistää.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja MrM »

exsu kirjoitti:Tällä hetkellä vaarassa on äidin hyvinvointi, joka ei ilmeisesti vielä heijastu lapsen hyvinvointiin.
Jos äiti ei ole nukkunut ehjiä yöunia kohta kymmeneen vuoteen, niin kyllä sen seuraukset jonnekin aina heijastuu.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Tietysti heijastuu, ei kai kukaan ole muuta väittänytkään? Kysymys on nyt siitä, heijastuuko siinä määrin, että lastensuojeluviranomaiset näkisivät lastensuojelun tukitoimenpiteen tarpeelliseksi. Kiukkiksen tragedia tässä on se, että hän on äärimmäisissä univeloissakin niin hyvin pärjäävän oloinen, että se ei herätä huolta niissä, jotka ovat tottuneet katselemaan huomattavasti heikommassa hapessa jo ilman mitään erityistilannetta olevia.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja huima »

Haemaeraemies kirjoitti: Tämä ei ole minua varten.
Dude.

Ei kannata välttämättä vetää ääripäästä ääripäähän, mutta sulla on selkeästi asioita prosessoitavaksi ja mietittäväksi. Luulen ymmärtäväni jollain tasolla mitä käyt läpi ja sympatiseeraan, mutta heitän samalla että intohimo jne. ei ole poissuljettua myöskään 'normaalissa' elämässä - eikä sen normaalin elämän tarvitse olla niin normaalia, sieltä pitää vaan löytää se oma juttu ja ne omat mahdollisuudet toteuttaa ja täydentää itseään.

Prööt.

Maailma muuttuu ja se normaali elämäkään ei ole enää niin normaalia kuin se Kekkosen aikaan oli.

Jos haluat jutella tai vodattaa muuten vaan harteilta paskaa pois, niin tiedät miten tavottaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Haemaeraemies kirjoitti:Shieet, pitäisi vissiin koittaa purkaa ajatuksiaan enemmän tekstinä kun puhuminen ei luonnistu syystä tai toisesta.
Hämis, pimeänä vuodenaikana fiilis voi laskea aika lailla ja stressi vaikuttaa mielialaan ja. Jos ihmissuhde ei toimi eikä sitä voi korjata, eroa vaan, mutta noin muuten kannattaa tsekata ettei kyse ole vaan kaamosoireista jos mieli on maassa.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin