Vapaaperjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Asiasta kukkaruukkuun - viime viikolla oli uutisissa, että uusi alkoholismin hoitoon tarkoittettu lääke on joko juuri tullut tai tulossa markkinoille. Vaikutusmekanismi on manipuloida dopamiinireseptoreja niin, että nousukännistä jää mielihyvän tunteet kokonaan pois.
Musta tuntuu, että mulla erittyy jotain tolalsta ainetta aina kun juon alkoholia :D Nousukänni ei ole tuntunut kivalta sitten 22v synttäreiden. Muutenkin viinan vaikutus on heikkoa. Ainakin käytöksen suhteen. Ja todistetusti palaa ripeästi, kuten olen aiemmin kertonut ja ND siitä ollut toista mieltä. Mutta .. olen tilanteeseen tyytyväinen. En kaipaa alkoholia ja joskus menee pari kukauttakin ilman sosiaalista tilannetta jossa joisi. Yksin en juo, sillä kitinätsättiä ei lasketa yksin juomiseksi.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Eihän tästä ole kauankaan kun se joku sosiologi (?) julkaisi tutkimuksen, jonka mukaan ihmiset käyttäytyvät lumeaineillakin kuin kännissä, jos uskovat juovansa alkoholia. Ja niissä kulttuureissa, joissa irtosuhteet ja känniräyhääminen eivät kuulu alkoholin käyttökulttuuriin, niin ei tapahdu vaikka oltaisiin ihan tuubassa. Henk. koht. olen sitä mieltä, että alko ei tuo ihmiseen mitään uutta piirrettä, mutta voi korostaa huonoja piirteitä. Kuten uskottomuustaipumusta.
Universaali disclaimer.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja KKK »

Täällähän on meininki kuin muinaisessa Juudeassa. Kivet lentää ja kaikilla kivaa :D

En mie ainakaan osaa mitään suosituksia aikuiselle miehelle antaa - semminkin kun olen toilaillut kännissä vieraissa hameissa vähintään riittävästi. Jos alko pysyy hanskassa, hienoa. Pirun hyvä ainehan se on - oikein käytettynä. Mikä kellekin on "oikeaa käyttöä", se täytyy jokaisen selvittää kohdaltaan ihan itse.

Jos taas ei pysy, niin toivottavasti seuraamukset ei ole liian ikäviä selviteltäviksi.

EDIT: tajusin just, että tää meikäläisen siviilielämän kelailu & funtsailu alkaa näkyä palstakirjoittelussakin. Ei osaa muuta jauhaa, kuin näitä sielunmessujuttuja. Tarttis varmaan relauttaa vähän :)
Amazing shit happens!
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja saira »

^Juu, siis mä puhuinkin miten itse vastaavassa tilanteessa tekisin. Mut siis mähän olen alkoholiongelmainen, kavereiden mukaan. Ku siis en ota sitä. :-D Tai en ainakaan usein, enkä silloinkaan paljoa yleensä. Mut sit kun mä otan (niinku tän kuun alussa) mä vaan rakastan kaikkia (mut vaan silleen platonisesti hippityyliin, en silleen make love) ja kaikki on niin ihanaa. Ja miehellä on hauskaa ku naureskelee mun maailmaa syleilevälle olemukselle... :-D
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriDaavid kirjoitti:Mutta tosiasia on, että kännissä monesti tehdään asioita, joita selvinpäin ei tehtäisi. Mutta harvoin sitä viinaa kenenkään suuhun väkisin kaadetaan.
Mun on kyllä pakko kompata So Hardia tässä. En ole ikinä tehnyt kännissä mitään mitä en voisi tehdä selvinkin päin. Ja se ainoa kerta kun olin baarissa puolialasti (tai no, mulla oli pikkuhousut päällä, ehkä se on enemmän kuin puolialasti) olin selvinpäin. Että tilulii vaan, tällä voitettiin kilpailu. Siis siellä baarissa :D

Morkkikset mulla tulee siitä kun mulla menee muisti, mutta en sittenkään tee mitään pöljää. Olen kysynyt seuralta. Se vastaa että "ai olitko NIIIn kännissä, et kyllä vaikuttanut siltä, keskustelit ihan fiksusti".

Ei ihmiset "monesti" tee kännissä asioita joita ei tehtäisi selvin päin, vaan JOTKUT ihmiset tekee YLEENSÄ asioita kännissä, mitä eivät tekisi selvinpäin. Sit puolustellaan. "Olin kännissä". No älä sit juo jos pitää kännissä toilailla.

Ja siis tämä pikku pussailu ei ollut mikään maailmaa kaatava elämää suurempi moka (paitsi jos vaimo saa tietää, niin silloin varmaan ainakin yksi tai kaksi maailmaa kaatuu), vaan aika säälittävä veto, mutta oothan sinä Dave isommastikin kämmänny kun veressä on viinaa. Esim ajamalla autoa.

En ymmärrä miksi pitäisi pussata ketään jos ei ole guumaa värinää. En vaan ymmärrä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Jospa pussailu oli markkina-arvon testausta, jota ei uskalla selvin päin tehdä?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja BrianW »

nowaysis kirjoitti:BrianW: Mua jotenkin pelottaa, koska juuri itsekin olen kyseisen Baumeisterin tekstejä pyöritellyt työpöydälläni/päässäni viime aikoina. Erityisesti tuota glukoosin vaikutusta impulssikontrollin heikkenemiseen ja vastaavasti sitä ylläpitäviin prosesseihin.
Miksi pelottaa ?

Pääasia pitää verensokeri tasaisena, ettei käy kuten yhdelle ystävälleni, joka tuli Hulluille päiville klo 18 ainoastaan aamiaisen syöneenä. Kun sitten olin raahannut hänen yhdeksän keltaista kassiaan Laruun ja olimme käyneet pizzalla, hän alkoi tempoa kamaa kassseista ja ihmetteli, miks mä tän ostin, täähän on ihan kamala jne.

Minulle noi tahdonvoimajutut, sen rajallisuus ja kehittäminen, toivat todella merkittävän valaistuksen asiaan, että miksi jos aikanaan meni niin hyvin, niin miksi traumaattisten kokemusten jälkeen meni pitkään niin huonosti. Itseasiassa koen löytäneen ihan uutta suuntaa toiminnalleni.

Kiintoisaa sinänsä, että joku muukin tällasia lukee.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

^Niitä kiksejä voi sitten hakea vaikka kaahaamalla autolla tai imuttamalla sihteeriä/talonmiestä. Viinaa juodaan enää vain maun vuoksi.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Vapaaperjantai

Viesti Kirjoittaja MrM »

Vesper kirjoitti:No haloo, ihmiset tekee humalassa asioita, joita ei ehkä selvänä tekis. Ihme jeesustelua.
Ihan miten vaan, mutta mun mielestä a) pettämisrituaalit ja b) kännissäajot ovat suoritteita jotka eivät oikein mene tuon jeesustelukäsitteen alle mun maailmassani. Omassasi saat toki niitä sellaisina pitää.

T: Jeesus
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Vastaa Viestiin