Päivän linkki

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja saira »

Niinno, kyl mä tossakin ottaisin olosuhteet huomioon. Ja sen, että mies kuitenkin yrittää selvittää mitä päässään tapahtui ja muutenkin tekee asialle ja itselleen jotain. En sano, että antaisin, mutta en myöskään sano etten antaisi. Ehkä katsoisin itseänikin hieman ja yrittäisin miettiä olenko itse ollut myös ajamassa miestä tähän.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mä en vain uskaltaisi nukkua samassa asunnossa tyypin kanssa, joka on yrittänyt tappaa mut nukkuessani.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja saira »

^Niin, mä kyl sain kuvan ihan toisenlaisesta ihmisestä kuin sä, ilmeisesti. En mäkään suostuis suhteeseen ihmisen kanssa, joka selkeästi käyttää väkivaltaa ratkaistakseen asioita, mutta tässä tapauksessa niin ei ole, vaan tilanne laukesi näin monesta syystä johtuen. Molemmilla osapuolilla osansa tähän, mies ei selkeästi osannut sanoa mitä haluaa, eikä nainenkaan osannut kuunnella tai kysyä miehen mielipidettä, vaan kuvitteli asioiden menevän hyvin näinkin.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Mä en vain uskaltaisi nukkua samassa asunnossa tyypin kanssa, joka on yrittänyt tappaa mut nukkuessani.
Niin, mutta meitä on moneen junaan. Hulluin mistä olen kuullut on nainen joka meni naimisiin miehen kanssa joka iski puukolla muistaakseni 13 kertaa. Siis ennen naimisiin menoa. Toisilta puuttuu itsesuojeluvaisto kokonaan. Sen tyyppiset naiset jotka painavat näitä vaillaisella koristavat perheväkivaltatilastoja isolla todennäköisyydellä.
Universaali disclaimer.
masa

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Mä en vain uskaltaisi nukkua samassa asunnossa tyypin kanssa, joka on yrittänyt tappaa mut nukkuessani.
Minä taas en haluaisi jakaa elämääni ihmisen kanssa joka on niin seko kontrollifriikki ettei anna sekunninkaan leporauhaa rutiineista.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja saira »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mä en vain uskaltaisi nukkua samassa asunnossa tyypin kanssa, joka on yrittänyt tappaa mut nukkuessani.
Minä taas en haluaisi jakaa elämääni ihmisen kanssa joka on niin seko kontrollifriikki ettei anna sekunninkaan leporauhaa rutiineista.
Tämä mullekin tuli mieleen...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

saira kirjoitti:^Niin, mä kyl sain kuvan ihan toisenlaisesta ihmisestä kuin sä, ilmeisesti. En mäkään suostuis suhteeseen ihmisen kanssa, joka selkeästi käyttää väkivaltaa ratkaistakseen asioita, mutta tässä tapauksessa niin ei ole, vaan tilanne laukesi näin monesta syystä johtuen. Molemmilla osapuolilla osansa tähän, mies ei selkeästi osannut sanoa mitä haluaa, eikä nainenkaan osannut kuunnella tai kysyä miehen mielipidettä, vaan kuvitteli asioiden menevän hyvin näinkin.
Öö? Mies kertoo, että yritti tappaa vaimonsa. Vaimo kamppailu puoli tuntia raivoisasti vastaan ja lopulta mies luovutti. Sä et saa tästä kuvaa, että mies voisi olla vaarallinen? Sä olet kyllä ihme viheltäjä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja saira »

^Mä saan koko kirjoituksesta kuvan, että tämä mies on ajautunut ja ajettu nurkkaan, johtuen osittain ulkopuolisista paineista ja osittain omasta kykenemättömyydestä puhua haluistaan ja tarpeistaan. Näen myös kirjoituksessa ihmisen, joka kärsii tästä teostaan ja yrittää tehdä kaikkensa muuttaakseen itseään ettei asia toistuisi.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
masa

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja masa »

saira kirjoitti:^Mä saan koko kirjoituksesta kuvan, että tämä mies on ajautunut ja ajettu nurkkaan, johtuen osittain ulkopuolisista paineista ja osittain omasta kykenemättömyydestä puhua haluistaan ja tarpeistaan. Näen myös kirjoituksessa ihmisen, joka kärsii tästä teostaan ja yrittää tehdä kaikkensa muuttaakseen itseään ettei asia toistuisi.

Näköjään joku muukin luki kirjoituksen oikein.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

No kyllä mä ton tajuan. Ei se silti muuta asiaa. Ei normaali ihminen tuossa tilanteessa yritä tappaa puolisoaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja saira »

^Niin, tuo mies ei tainnut olla tekonsa aikana ihan normaalissa mielentilassa, vaan nimenomaan syyntakeeton jostain syystä, lääkäri en ole, joten en diagnosoi... Edelleen, tietysti vaatisi töitä, sekä mieheltä, naiselta ja yhdessä myös, mutta en mä sano ettenkö voisi antaa anteeksi jos asiaan saadaan terapiaa ja muuta apua.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Outo tarina. Jotenkin luulin, että jos koittaa toisen tukehduttaa, siitä ei ihan vain katumalla selviä oikeusjärjestelmän edessä. Miehestä piirtyy aika lapasmainen kuva mutta enemmänkin vaimoa en käsitä. Että rennosti vaan katsellaan kestääkö isi kahden lapsen aiheuttamat paineet vai purkautuuko stressi taas vähän tykimmin.
masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mä en vain uskaltaisi nukkua samassa asunnossa tyypin kanssa, joka on yrittänyt tappaa mut nukkuessani.
Minä taas en haluaisi jakaa elämääni ihmisen kanssa joka on niin seko kontrollifriikki ettei anna sekunninkaan leporauhaa rutiineista.
"Petri tinki aikaa perheelle omista harrastuksistaan. Tämäkin lisäsi ahdistusta, eikä hän "huonona puhujana" saanut penätyksi itselleen tilaa. "En osannut ottaa omaa aikaa, sanoa että nyt minä tarvitsen sen. Vaikka ihan pikku hetken", hän muistelee."
Ei siitä nyt vaimon vikaa saa jos kolmevitonen mies ei osaa etukäteen kuvitella perhe-elämän vaativan rutiineja tai sen huomatessaan ja siitä ahdistuessaan, ei pysty asiasta puhumaan. Tavanomaisempi ratkaisu kuin yrittää tappaa raskaana oleva kumppani tämän nukkuessa olisi vaikka erota.
Elämä kantaa, jos sen antaa
masa

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja masa »

Melnais kirjoitti: jos kolmevitonen mies ei osaa etukäteen kuvitella perhe-elämän vaativan rutiineja tai sen huomatessaan ja siitä ahdistuessaan, ei pysty asiasta puhumaan.

Kukaan ei osaa etukäteen kuvitella miten paljon pienet lapset vaativat aikaa, vastuuta ja hermoja. Vielä jos kumppani on minuutin perässä juokseva kontrollifriiki ja itse ei, niin onhan se selvä että pää hajoaa.

Ja jos vaimo on ollut kuin urpiainen niin, en yhtään ihmettele että mies ei osannut puhua.

Ei, ja en vieläkään ole sanonut että mies teki oikein, enkä sano.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Melnais kirjoitti:Jotenkin luulin, että jos koittaa toisen tukehduttaa, siitä ei ihan vain katumalla selviä oikeusjärjestelmän edessä.
Ei selviäkään. Tapon yritys on virallisen syytteen alainen rikos. Vaan eipä virkavalta voi tehdä mitään jos eivät tiedä rikoksen tapahtunene.
Universaali disclaimer.
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 14:06

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

Mua rupes hirvittään ihan todella siinä vaiheessa, kun luin toisesta lapsesta. Ja sit kun mullakin on nykyään toi parisuhde, niin voin ihmetellä, että kuin ei ihmiset osaa puhua mistään ja kuinka nuo olivat siinä tilanteessa, jossa ainakin mies voi helvetin huonosti, päätyneet vielä ehkäpä tietoisesti hankkimaan toisen lapsen.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja saira »

^^Eikös sekin riipu kovasti siitä, mitkä tekijät on ollu tuollaisessa tilanteessa takana? Ja kuinka jonkun artikkelin perusteella kukaan voi sanoa ettei mahdollisuuksia voisi olla?

Ainakin oon aikas ihmeen nähny omassa kaveriporukassa, täydestä hullujenhuonekamasta takaisin pullantuoksuiseksi mammaksi, kunhan sai kunnon hoitoa. Tämä tapaus siis kuvitteli olevansa Jeessus, ja kuinka Jumala käski rankaista hänen siskoaan puukolla eräästä teosta. Tätä kesti parikin vuotta. Ja ennen ja jälkeen tätä en IKINÄ uskoisi hänen vahingoittavan ketään.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^ :komp:

Lisättäköön vielä, että mun mielestäni ei ole oleellista, oliko vaimo vittumainen ja oliko stressiä. Oleellista oli, että mies tosissaan puolen tunnin ajan yritti tappaa vaimonsa. Oman muistikuvani mukaan henkirikoksen tekemisen todennäköisyyttä ennustaa parhaiten aiempi henkirikos. Nythän se epäonnistui sattuman oikusta.

Kuten jo sanoin, en uskaltaisi asua ihmisen kanssa, joka on yrittänyt tappaa mut nukkuessani. Mikään ei takaa, ettei se toistu.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja saira »

Niinno, mun mielestä taas on pelottavaa, että lääkärit tekee artikkelien perusteella päätöksiä siitä, voiko jotakuta hoitaa vai ei. Näin ne Kelankin lääkärit toimii, ja pyörätuolipotilaistakin tehdään käveleviä. JOS olis joku selkeä diagnoosi, niin sen perusteella vois sanoa jotain hoitoennustetta, mut tässä jätettiin se tyhjäksi.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja MrM »

masa kirjoitti:
saira kirjoitti:^Mä saan koko kirjoituksesta kuvan, että tämä mies on ajautunut ja ajettu nurkkaan, johtuen osittain ulkopuolisista paineista ja osittain omasta kykenemättömyydestä puhua haluistaan ja tarpeistaan. Näen myös kirjoituksessa ihmisen, joka kärsii tästä teostaan ja yrittää tehdä kaikkensa muuttaakseen itseään ettei asia toistuisi.
Näköjään joku muukin luki kirjoituksen oikein.
Plus toi akka vaikuttaa aika pirun syyllistävältä. Kyllähän kellä tahansa terveelläkin flippaa jossain vaiheessa, jos jakaa elämänsä kontrolloivan, alistavan ja syyllistävän sekopään kanssa.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja MrM »

NuoriDaavid kirjoitti:Oman muistikuvani mukaan henkirikoksen tekemisen todennäköisyyttä ennustaa parhaiten aiempi henkirikos. Nythän se epäonnistui sattuman oikusta.
Tai sitten kyse oli yksinkertaisesti siitä, että kaiken epätoivoisuuden keskellä joku äijän sisällä sanoi sille, että teet väärin, eikä niitä hullun ja psykoottisen ihmisen voimia ollutkaan suoritteeseen, mitä normaalisti psykoosissa olevilla monesti on. Aika epätodennäköistähän se on, että keskiverto muija työntelee psykoosissa olevaa murhanhimoista miestä pois päältään onnistuen hommassa.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja saira »

^^^Ei, ei tarjoa. Mut täytyy sanoa, et mä oon kuitenkin todennut elämässä, et ei ole ehdottomia vastauksia mihinkään. Ja inhimillisillä tekijöillä on suuri osa monessakin asiassa, suuntaan ja toiseen. En mä yhtään ihmettelis, vaikka kyseistä heppua haastateltais uudestaan vaikka kuolinvuoteella, ja kertois ettei ole kättään nostanut ketään toista vastaan tämän tapahtuman jälkeen. Onhan se nyt kuitenkin erilaisissa tilanteissa nähty, että ihminen ja eläimet tekevät vaikka mitä ollessaan "nurkassa" mitä eivät ikinä tekisi normaaleissa oloissa. Emotkin syö poikasiaan yms. Ja kyl tosta artikkelissa nimenomaan sain sen kuvan, että mies tunsi henkisesti olevan lopussa, ja tähän päälle mm. univelat. Mut joo, mä olenkin tällainen hippi, uskon siihen, et jokainen ihminen tekee omanlaisiaan virheitä. Ja jotkut jopa oppivatkin niistä.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

MrM kirjoitti:Kyllähän kellä tahansa terveelläkin flippaa jossain vaiheessa, jos jakaa elämänsä kontrolloivan, alistavan ja syyllistävän sekopään kanssa.
Terve ihminen ei jää tuollaiseen suhteeseen.
Universaali disclaimer.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja MrM »

So Hard kirjoitti:
MrM kirjoitti:Kyllähän kellä tahansa terveelläkin flippaa jossain vaiheessa, jos jakaa elämänsä kontrolloivan, alistavan ja syyllistävän sekopään kanssa.
Terve ihminen ei jää tuollaiseen suhteeseen.
Tossa on mutka, vedä se suoraksi.

Pity-play ja syyllistäminen toimii aika yllättävällä tavalla ihmisen psyykeeseen. Siinä on aika turha arvioida ulkopuolisen miten helppoa suhteesta on lähteä pois, jos tuntee että kaikki paska ja paha olo on jostain kumman syystä vain omaa syytänsä.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

MrM kirjoitti:Pity-play ja syyllistäminen toimii aika yllättävällä tavalla ihmisen psyykeeseen. Siinä on aika turha arvioida ulkopuolisen miten helppoa suhteesta on lähteä pois, jos tuntee että kaikki paska ja paha olo on jostain kumman syystä vain omaa syytänsä.
Kuka helvetti jää roikkumaan suhteeseen jossa saa kuunnella koko ajan jotain pity-playta ja syyllistämistä? Kyllä siinä aikamoinen vamma saa olla ainakin itsetunnossa ja omanarvontunnossa jos jää, jos nyt ei mitään diagnosoitavaa vikaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja saira »

^Tää onkin muuten kullanarvoinen kysymys, ihan näin yleisluonteisesti kommentoin. Jos joku ratkaisee tän ni vois saada vaikka omaisuuden itselleen. Sillä vastauksella kun saatais pelastettua aika monen ihmisen henki, fyysisesti ja henkisesti väkivaltaisista suhteista lähtiessään! Ja mäkin olisin sen muutaman nuoruusvuoden saanut itelleni lisää, sillain ku olisin yhdestä suhteestani lähteny aiemmin. :-D (Nykyään kyl lähtisin, kokemuksen kautta oppineena.)
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Vastaa Viestiin