Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja MrM »

NuoriDaavid kirjoitti:Meillä 1/3:sta lapsesta teki tota.
Teillä 1/3:sta lapasesta jäi kiinni siitä.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

MrM kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Meillä 1/3:sta lapsesta teki tota.
Teillä 1/3:sta lapasesta jäi kiinni siitä.
Ymmärrät väärin.

Ei tässä kukaan puhu siitä, mitä lapsi tekee kun muita ei ole paikalla.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Tein nyt semmoisen päätöksen, että hankin lastenhoitajan. Siis jonkun pitempiaikaisen, joka voisi pipa-taunon kanssa leikkiä, ulkoilla, ruokailla jne. vaikka kerran viikkoon niin että saisi edes vähän omaa aikaa. Olisi nimittäin mukava päästä joskus uimaan, kampaajalle, elokuviin tai edes kahville aikuisessa seurassa.

Tämä ei ole mun mielestä väärin, mutta jotenkin tuntuu kuin pitäisi hirveästi puolustella miksi tahtoo omaa aikaa. Kai se on joku pään sisäinen niksahdus, jotenkin on tullut semmoinen tunne että ympäristö viestittää että kyllä aina pitää jaksaa olla lapsen kanssa. Mutta jos mulla on ollut kahden käden sormilla laskettava määrä omaa aikaa viimeisen kahden ja puolen vuoden aikana, niin se tuntuu musta aika vähäiseltä.

Ehkä mä olen vaan itsekäs.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

par-sky kirjoitti:Tein nyt semmoisen päätöksen, että hankin lastenhoitajan. Siis jonkun pitempiaikaisen, joka voisi pipa-taunon kanssa leikkiä, ulkoilla, ruokailla jne. vaikka kerran viikkoon niin että saisi edes vähän omaa aikaa. Olisi nimittäin mukava päästä joskus uimaan, kampaajalle, elokuviin tai edes kahville aikuisessa seurassa.

Tämä ei ole mun mielestä väärin, mutta jotenkin tuntuu kuin pitäisi hirveästi puolustella miksi tahtoo omaa aikaa. Kai se on joku pään sisäinen niksahdus, jotenkin on tullut semmoinen tunne että ympäristö viestittää että kyllä aina pitää jaksaa olla lapsen kanssa. Mutta jos mulla on ollut kahden käden sormilla laskettava määrä omaa aikaa viimeisen kahden ja puolen vuoden aikana, niin se tuntuu musta aika vähäiseltä.

Ehkä mä olen vaan itsekäs.
Kuulostaa viksulta. Muista kotitalousvähennys, jos et maksa pimeästi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja saira »

Komppaan ND:tä, fiksua. Mun mielestä on turhaa yrittää tunkea itseään mihinkään tiettyyn muottiin, jos ei sitä omakseen koe, vaikka ympäristö sanois mitä. Fiksua on nimenomaan tunnistaa omat tarpeensa, ja toimia sen mukaan.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

par-sky kirjoitti:Tein nyt semmoisen päätöksen, että hankin lastenhoitajan.

Ootko sä yh?
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja par-sky »

^En, mutta ukko on töissä 6 päivää viikossa. Tulee kotiin illalla arkisin 19.30-20.00 välillä, ensi kuusta lähtien 20.30-21 välillä. Se vie lapsen aamulla hoitoon, kun menee töihin myöhemmin kuin minä. Ei ihan hirveesti nähdä toisiamme. Päälle tietenkin työmatkat.

edit. vai koskiko se tota sanamuotoa päätin? Ei mieskään asiaa mitenkään vastusta, väittää ajatusta hyväksi.
Me transmitte sursum, Caledoni!
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

par-sky kirjoitti: edit. vai koskiko se tota sanamuotoa päätin? Ei mieskään asiaa mitenkään vastusta, väittää ajatusta hyväksi.

Joo kuulosti siltä että olet yh kun teet päätöksiä yksin, etkä maininnut miehestäsi halaistua sanaa.

Meillä eukko meinaa ottaa kesäksi molemmat muksut pois tarhasta kokonaan ja minä yritän saada sitä laittamaan muksut tarhaan edes yhdeksi päiväksi viikossa. En näet haluaisi olla siinä tilanteessa että minulle kiukutellaan "koska on niin raskasta lasten kanssa ja tarvii omaa aikaa, joten hoida sinä lapsia niin minä lähden kaupungille."
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

exPertti kirjoitti:Itsellä on kaksi aika tehokasta menijää 24/7 käytännössä. Myönnän, että kun tässä oli tilaisuus käydä kaupungilla kesken päivän ihan vaan itsekseen pitkän tauon jälkeen se oli ok. Mutta eikö pieni lapsi muka nuku pitkiä päiväunia tms. jolloin sitä on se oma rauha?
Mene johonkin kuntosalille, jossa on lapsiparkki?
Olet tehnyt näin nyt 2,5 vuotta? Lapset kasvattivat ennen itse itsensä ja toisensa, ja hyvä siitä tuli. Rikkaat tekevät näin edelleen, ja rahaa ei tyhmille tipu. Miksi nykyään pitäisi olla kiinnikasvanut lapsiinsa?
Paras päivä ikinä.
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:
masa kirjoitti:"koska on niin raskasta lasten kanssa ja tarvii omaa aikaa, joten hoida sinä lapsia niin minä lähden kaupungille."
Tämän verran voin tätä kommentoida, että tämä on aina juuri niin tätä naisten kanssa. On muuten helvetin raskasta peräti ruokkia lapset pari kertaa päivässä ja nauttia niitten kasvamisesta. Ja ennen kuin huomaatkaan se on ohi, että nauttii kun vielä pystyy.
Teilläkö se ruokkiminen on ainut taski?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kottarainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Itsellä on kaksi aika tehokasta menijää 24/7 käytännössä. Myönnän, että kun tässä oli tilaisuus käydä kaupungilla kesken päivän ihan vaan itsekseen pitkän tauon jälkeen se oli ok. Mutta eikö pieni lapsi muka nuku pitkiä päiväunia tms. jolloin sitä on se oma rauha?

Mene johonkin kuntosalille, jossa on lapsiparkki?
Ei Pertti, kaikki pienet lapset ei nuku päiväunia. Ja vaikka nukkuisikin niin et silti voi poistua neljän seinän sisältä itseksesi. Mikä ongelma siinä hoitajassa on jos ei kerran mies tai sukulaiset pysty hoitamaan?
Pertti on kepukonservatiivi ja vastustaa kaikkea uutta lähtökohtaisesti, paitsi tukiaisten nostoa kepulaisille.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Minusta joskus tuntuu, että naisista on tullut 50-luvun miehiä. Synnytyksenkin voisi hoitaa joku muu, kun he jakaisivat taukotilassa sikareita tai nyt ainakin twiittailisivat lapsenkuvia tutuille. Tämä äärimmäisenä kärjistyksenä jos ei kukaan hoksannut.
POI.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Tänäkin aikana kun meidän ylikoulutettu lässyttäjämme sai aikaan kolme kirjainta ja pisteen näppiksestä ja osasipa peräti painaa lähetä nappiakin siivosin kaksi huonetta leluista, isomman hädän tytöltä, puutuin juniorin hätään, latasin astianpesukoneen ja käynnistin sen. Kyllä kannatti pitää hyvää tahtia yllä, että ehti kuulla olevansa idiootti. Kiits.
Alikoulutettu sovinistimme ihan nyt vaan saa sitä mitä tilaa.
Universaali disclaimer.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

exPertti kirjoitti:onko ulkopuolinen hoito perusteltua.

Jos siltä tuntuu niin se on perusteltua, aivan sama mitä mieltä joku satunnainen tyyppi on.

Minäkin palkkaisin hoitajan hetipaikalla jos mulla olisi siihen varaa.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Parskyn tilanteessa ikävää on se, että mies ei ilmeisesti osallistu perheen arkeen muuten kuin viemällä lapsen aamulla hoitoon. Klassinen uraisä, joka olettaa, että äiti on vanhaa kaartia eli tekee kotona kaiken ja huolehtii myös lapsista? Jos näin on, ehkä asioita olisi kannattanut miettiä ennen siittämistä.
Paras päivä ikinä.
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Minusta joskus tuntuu, että naisista on tullut 50-luvun miehiä. Synnytyksenkin voisi hoitaa joku muu, kun he jakaisivat taukotilassa sikareita tai nyt ainakin twiittailisivat lapsenkuvia tutuille. Tämä äärimmäisenä kärjistyksenä jos ei kukaan hoksannut.
POI.
?
POI on lyhenne sanoista point of interest (kiinnostava paikka). GPS-navigointilaitteen ohjelmiston mukana tulee useimmiten tietokanta kartan kattaman alueen palveluista kuten bensiiniasemista ja hotelleista. Nämä saadaan näkymään kartalla ja käyttäjä voi kiinnostavan paikan valittuaan suunnistaa sinne. Vaikka nämä tiedot ovat usein kattavat on niissäkin usein puutteita tai virheellisiä tietoja. Siksi laitteiden valmistajat myyvät kotisivuillaan päivityksiä, kuten esimerkiksi listaa automaattisista nopeusvalvontakameroista. Käyttäjän on kuitenkin itse helppoa lisätä ja luoda omia uusia POI:ta suoraan laitteelta. Koska tämä on erityisen helppoa ja hyödyllistä monet ovat jopa ryhtyneet tuottamaan aineistoa jakeluun Internetiin. Tiedot on kerätty joko itse paikalla käymällä tai osoite- tai koordinaattitiedot syöttämällä. Sijaintitietoa on jaossa mitä merkillisimmistä kohteista.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kitinäklassikko, Pertti On Idiootti.
Viimeksi muokannut So Hard, 29.01.2013 12:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:Pertti On Idiootti.

Oisko aika laittaa internetti kiinni?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Pertti On Idiootti.

Oisko aika laittaa internetti kiinni?
Miksi ihmeessä? Pertin ehkä, kun alkaa taas suoltaa aivopierua.
Universaali disclaimer.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Voi pertti. Jos taustoitan että mulla ei ole myöskään koko päivää aikaa puuhastella kotitöitä, vaan teen ihan rehellistä työtä kodin ulkopuolella. Tämän ajan lapsi on perhepäivähoidossa. Kotityöt hoidetaan sitten töitten jälkeen lapsen hoitamisen lomassa. Eikä tämä ole ongelma, mutta alkaa tuntumaan että on joutunut luopumaan kaikesta. Ei siinä iltapäivällä/illalla ole päiväunia. Mitä helvetin suosikkisarjoja? Mä en edes tiedä mitä sarjoja telkkarissa menee, koska ajatuksena on niin vieras että töistä tullessa lösähtäisin sohvalle kattomaan telkkaria.

Mutta pisteet pertille jos on suurimman osan aikaa yksinään pyörittänyt arkea 2,5 vuotta, eikä kiristä etkä kaipaa omaa aikaa. Ai mutta, sullahan oli sitä omaa aikaa käydä lenkillä.

Nyt siis korjaan tilannetta hommaamalla lapselle pitkäaikaisen, turvallisen hoitajan, jonka kanssa pätkän on mukava jäädä.
Me transmitte sursum, Caledoni!
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

par-sky kirjoitti:Ai mutta, sullahan oli sitä omaa aikaa käydä lenkillä.


Jos ei perheellisen elämässä ole 30-45 minuuttia päivässä aikaa lenkkeilyyn on jossain kyllä jo iso vika.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja par-sky »

masa kirjoitti:
par-sky kirjoitti:Ai mutta, sullahan oli sitä omaa aikaa käydä lenkillä.
Jos ei perheellisen elämässä ole 30-45 minuuttia päivässä aikaa lenkkeilyyn on jossain kyllä jo iso vika.
Tämä ei varmaan ollut syytös mua kohtaan, eikä seuraavan vastauksen ole torkoitus olla uhriutuva:
Nyt miehellä on ollut vähän lyhyempää päivää pari kuukautta, niin että on tosiaan kotona 19.30-20 välillä. Ensi kuusta paluu vanhaan, jossa kotona ollaan tuntia myöhemmin. Mulla on siis normaalisti mahdollisuus lähteä lenkille yhdeksältä, jolloin ei ole (pakko myöntää) motivaatio ihan kohdallaan, kun on herännyt 6.00 aamulla.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

par-sky kirjoitti:Tämä ei varmaan ollut syytös mua kohtaan, eikä seuraavan vastauksen ole torkoitus olla uhriutuva:
Nyt miehellä on ollut vähän lyhyempää päivää pari kuukautta, niin että on tosiaan kotona 19.30-20 välillä. Ensi kuusta paluu vanhaan, jossa kotona ollaan tuntia myöhemmin. Mulla on siis normaalisti mahdollisuus lähteä lenkille yhdeksältä, jolloin ei ole (pakko myöntää) motivaatio ihan kohdallaan, kun on herännyt 6.00 aamulla.
Miksi näin, oliko aikataulun mahdottomuus tiedossa? Onko kyse siis uraisästä sovitun mukaisesti, vai onko tilanteeseen olevinaan ajauduttu?
Paras päivä ikinä.
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

par-sky kirjoitti: Mulla on siis normaalisti mahdollisuus lähteä lenkille yhdeksältä, jolloin ei ole (pakko myöntää) motivaatio ihan kohdallaan, kun on herännyt 6.00 aamulla.
Koska sä pääset töistä? Koska haet muksun hoidosta? Onko duunipäivän aikana mahdollista käydä lenkillä?
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja par-sky »

exPertti kirjoitti:Ja voihan olla, että joittenkin seuraelämä kodin ulkopuolella on hivenen hienompaa hommaa kuin tällaisella paljon muuttaneella juurettomalla ihmisellä ja että siellä on muutakin "kaivattavaa" kuin loputtomat Pertin känniketjut ja sekavat viikonloppureissut ympäri suomea.

Jos sinulla on mahdollisuus hankkia hoitaja lapsellesi, että pääset menoillesi tarpeen ja se on sinun mielestäsi tarpeellista teet tietty sen.
Eh, hienoa ja hienoa. Olisi vain mukava päästä vaikka sinne lenkille jonain päivänä viikossa niin että se ei ole pois omasta nukkumisesta. Tai vaikka kampaajalle niin ettei tarvi ottaa sitä varten töistä vapaata. Tai vaikka vaatekauppaan niin että voi rauhassa sovittaa rättejä ylleen. Tai nähdä kavereita rauhassa kahvilla.

Tottakai teen sen. Alun viestisi olivat vaan kovin sen sisältöisiä mitä tuntuu kuulevan kovaan ääneen keuhkottavan, että tuli tarve puolustella.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Vastaa Viestiin