Mammailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja par-sky »

masa kirjoitti:
par-sky kirjoitti: Mulla on siis normaalisti mahdollisuus lähteä lenkille yhdeksältä, jolloin ei ole (pakko myöntää) motivaatio ihan kohdallaan, kun on herännyt 6.00 aamulla.
Koska sä pääset töistä? Koska haet muksun hoidosta? Onko duunipäivän aikana mahdollista käydä lenkillä?
Herään 6.00
lähden töihin ~7.00
työmatka 45 min
leimaan itseni sisään 7.50
leimaan itseni ulos viimeistään 16.00
työmatka 45 min
haen lapsen 16.45, juttelen pphoitajan kanssa päivästä.
kotiin 17.00
mies kotiin (normaalisti) 20.30-21
nukkumaan 21.30-22.00 (joskus valvon jopa yhteentoista jos on hyvä kirja)

Periaatteessa ruokiksella on mahdollista mennä lenkille tai firman salille, mieluummin kumminkin syön.

Riemumieli: Tilanteeseen ajauduttiin, aiemmin puhui kuinka tahtoisi olla kotona. Puhuu itseasiassa samaa yhä, mutta siellä on aina se mutta.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja MrM »

exPertti kirjoitti:Minusta on jotenkin hauskaa, että pidät 25 minuutin parturikäyntiä ja puolipimeässä metsässä juoksemista "omana aikana". Jos oikeasti haluaisin omaa aikaa, minulle parasta omaa aikaa olisi olla ihan yksin kotona ja lukea vaikka kirjaa.
Vielä kun taipuisi ottamaan itse itseltään poskeen!
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

par-sky kirjoitti: Periaatteessa ruokiksella on mahdollista mennä lenkille tai firman salille, mieluummin kumminkin syön.
.
Lyön vetoa kossupullosta että tunnin salitreenillä ja työpisteellä nautitulla raejustopurkilla ja banaanilla olet paremmissa fiiliksissä.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

masa kirjoitti:
par-sky kirjoitti: Periaatteessa ruokiksella on mahdollista mennä lenkille tai firman salille, mieluummin kumminkin syön.
.
Lyön vetoa kossupullosta että tunnin salitreenillä ja työpisteellä nautitulla raejustopurkilla ja banaanilla olet paremmissa fiiliksissä.

Ei kyllä kymmentä tuntia pärjää tolla setillä jos käy salilla :)
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kiukkutipu kirjoitti:
masa kirjoitti:
par-sky kirjoitti: Periaatteessa ruokiksella on mahdollista mennä lenkille tai firman salille, mieluummin kumminkin syön.
.
Lyön vetoa kossupullosta että tunnin salitreenillä ja työpisteellä nautitulla raejustopurkilla ja banaanilla olet paremmissa fiiliksissä.

Ei kyllä kymmentä tuntia pärjää tolla setillä jos käy salilla :)
Ei pärjäisi vaikka ei kävisi. Tuo on välipala, ei ateria.
Universaali disclaimer.
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Kiukkutipu kirjoitti:
Ei kyllä kymmentä tuntia pärjää tolla setillä jos käy salilla :)
Tarkoitinkin vaan lounastauon korviketta. Aamupalat ja välipalat tarpeen mukaan.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Ei välipaloilla jaksa, eikä kaikilla työpaikoilla ole edes mahdollista syödä välipaloja. Kyllä aamuvarhaisella alkaneen päivän keskellä on saatava kunnon ruokaa, tulee noutaja iltapäivällä muuten.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Kiukkutipu kirjoitti:Ei välipaloilla jaksa, eikä kaikilla työpaikoilla ole edes mahdollista syödä välipaloja. Kyllä aamuvarhaisella alkaneen päivän keskellä on saatava kunnon ruokaa, tulee noutaja iltapäivällä muuten.

Kumma että minä jaksan satakiloisena ihan helposti. Ei mitään ongelmaa istumatyöläisenä huidella eteenpäin ruokavaliolla:


aamupala 200 kcal
lounas 400 kcal
välipala 100 kcal
päivällinen 800 kcal
iltapala 500 kcal
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Kauheen kiva että jaksat.
Melko iltapainotteista sun syöminen, mä en pystyis.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:
Kiukkutipu kirjoitti:Ei välipaloilla jaksa, eikä kaikilla työpaikoilla ole edes mahdollista syödä välipaloja. Kyllä aamuvarhaisella alkaneen päivän keskellä on saatava kunnon ruokaa, tulee noutaja iltapäivällä muuten.
Kumma että minä jaksan satakiloisena ihan helposti. Ei mitään ongelmaa istumatyöläisenä huidella eteenpäin ruokavaliolla:

aamupala 200 kcal
lounas 400 kcal
välipala 100 kcal
päivällinen 800 kcal
iltapala 500 kcal
Ihmisten kroppa toimii eri tavalla. En millään voisi syödä suhteellisesti päivällä noin vähän ja illalla noin paljon.
Universaali disclaimer.
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

Kiukkutipu kirjoitti: Melko iltapainotteista sun syöminen, mä en pystyis.
Jos mä lataisin aamupainotteisena niin nukkuisin pulpetissa koko päivän.
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:En millään voisi syödä suhteellisesti päivällä noin vähän ja illalla noin paljon.
Mä en taas nukahtaisi kirveelläkään jos ei olisi riittävästi sapuskaa koneessa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:
So Hard kirjoitti:En millään voisi syödä suhteellisesti päivällä noin vähän ja illalla noin paljon.
Mä en taas nukahtaisi kirveelläkään jos ei olisi riittävästi sapuskaa koneessa.
Tuo tuskin on mikään universaali kokemus, koska ainakin kaikki unettomuussuositukset joita olen lukenut kehottavat syömään illalla kevyesti.
Universaali disclaimer.
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti: Tuo tuskin on mikään universaali kokemus, koska ainakin kaikki unettomuussuositukset joita olen lukenut kehottavat syömään illalla kevyesti.
Onko muka 500 kcal illalla raskasta?

Ja mä en todellakaan kärsi unettomuudesta. Nukahdan parissa minuutissa ja nukun kuin tukki 8 tuntia jos ei muksut herättele.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Tuo tuskin on mikään universaali kokemus, koska ainakin kaikki unettomuussuositukset joita olen lukenut kehottavat syömään illalla kevyesti.
Onko muka 500 kcal illalla raskasta?
Puhuin suhteellisesta määrästä. Se, mikä kalorimäärä on paljon riippuu kulutuksesta. Jos katsoo tuota sun jakaumaa, niin syöt 800+500/2000 kaloria sisääntulostasi illallisesta eteenpäin. Illallinen on mulla aikaisintaan kuudelta. Jos mä söisin vuorokauden viimeiseen 6 tuntiin 65% ravinnosta niin olisin koko päivän sippi ja illalla ähky ja uni ei takuulla tulisi.
Universaali disclaimer.
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti: Puhuin suhteellisesta määrästä. Se, mikä kalorimäärä on paljon riippuu kulutuksesta. Jos katsoo tuota sun jakaumaa, niin syöt 800+500/2000 kaloria sisääntulostasi illallisesta eteenpäin. Illallinen on mulla aikaisintaan kuudelta. Jos mä söisin vuorokauden viimeiseen 6 tuntiin 65% ravinnosta niin olisin koko päivän sippi ja illalla ähky ja uni ei takuulla tulisi.
Päivällinen 17:30 tai 18:30 riippuen siitä onko juoksupäivä vai ei. Illallinen joskus ysin jälkeen ja nukkumaan 23.00.


Kuinka paljon te sitten muka tarvitsette ravintoa 7.00 - 17.00 välisenä aikana?
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

masa kirjoitti:
Kuinka paljon te sitten muka tarvitsette ravintoa 7.00 - 17.00 välisenä aikana?

Käytännössä kaiken mitä päivän aikana syön (päivästä riippuen 1800 - 2500 kcal), syön tolla välillä. Illalla saatan juoda teetä tai jos oikein hurjaksi ryhdyn, voin syödä omenan tai jotain vastaavaa.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

par-sky kirjoitti:^En, mutta ukko on töissä 6 päivää viikossa. Tulee kotiin illalla arkisin 19.30-20.00 välillä, ensi kuusta lähtien 20.30-21 välillä. Se vie lapsen aamulla hoitoon, kun menee töihin myöhemmin kuin minä.
Kuinka monta tuntia viikossa sun mies tekee suunnilleen töitä?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja par-sky »

NuoriDaavid kirjoitti:
par-sky kirjoitti:^En, mutta ukko on töissä 6 päivää viikossa. Tulee kotiin illalla arkisin 19.30-20.00 välillä, ensi kuusta lähtien 20.30-21 välillä. Se vie lapsen aamulla hoitoon, kun menee töihin myöhemmin kuin minä.
Kuinka monta tuntia viikossa sun mies tekee suunnilleen töitä?
50-55 + työmatkat reilu tunti suuntaansa.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

par-sky kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
par-sky kirjoitti:^En, mutta ukko on töissä 6 päivää viikossa. Tulee kotiin illalla arkisin 19.30-20.00 välillä, ensi kuusta lähtien 20.30-21 välillä. Se vie lapsen aamulla hoitoon, kun menee töihin myöhemmin kuin minä.
Kuinka monta tuntia viikossa sun mies tekee suunnilleen töitä?
50-55 + työmatkat reilu tunti suuntaansa.
Muutenhan toi olis kohtuullista, mutta työmatkat pidentää rankasti.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Melnais »

No siis ehdottomasti palkkaat hoitajan jos kerran taloudellinen tilanne sen mahdollistaa! Lapsi on jo iso ja hyödytte varmasti koko perhe kun äiti saa joskus tehdä omia juttujaan tai vaikka ihan levätä. Päiväsi kuulostavat jo nyt sen verran aikataulutetuilta ettei siihen todella kaivata lounaan korvaamista salitreenillä tai muuta tehostamista, pikemminkin juuri mahdollisuutta helpottaa rytmiä. Minä varmaan lisäksi lyhentäisin tuossa tapauksessa työaikaa, kaikille se ei varmasti ole mahdollista vaikka laki niin lupaakin.
Elämä kantaa, jos sen antaa
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:
Muutenhan toi olis kohtuullista, mutta työmatkat pidentää rankasti.

Kohtuullista?

37,5 tuntia on riittävästi.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Muutenhan toi olis kohtuullista, mutta työmatkat pidentää rankasti.

Kohtuullista?

37,5 tuntia on riittävästi.
No jos haluaa urallaan eteenpäin, niin 37.5 tuntia ei riitä monessakaan hommassa. Mutta toki täytyy itselleen selvittää, mitä haluaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: No jos haluaa urallaan eteenpäin, niin 37.5 tuntia ei riitä monessakaan hommassa. Mutta toki täytyy itselleen selvittää, mitä haluaa.
Joo. En muistanut että oli olemassa uraohjuksiakin. Itseäni kun ei voisi vähempää kiinnostaa moinen touhu.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Mammailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tein mäkin monta vuotta aikoinaan yli 50 tuntia viikossa jatkuvasti. En toki enää tee.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin