Lomamatkaretostelua

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Mun mielestä oikeastaan koskaan ei pitäisi matkustaa minnekään muualle kuin Italiaan.
Viinien takia?
Kokonaispaketin. Se on pakahduttavan kaunis maa, täynnä loistavaa ruokaa ja hyviä viinejä, mahtavaa historiaa ja korkeaa kulttuuria, rantoja ja vuoria, kaupunkikulttuuria ja kauniita & mukavia ihmisiä, melkein mitä vain kompaktilla alueella. Dr Johnson tunnetusti kirjoitti, että when a man is tired of London, he is tired of life; for there is in London all that life can afford. Mä epäilen, että tyyppi ei koskaan käynyt Italiassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Dr Johnson tunnetusti kirjoitti, että when a man is tired of London, he is tired of life; for there is in London all that life can afford. Mä epäilen, että tyyppi ei koskaan käynyt Italiassa.
Tai muualla kuin Lontoossa ylipäänsä.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Dr Johnson tunnetusti kirjoitti, että when a man is tired of London, he is tired of life; for there is in London all that life can afford. Mä epäilen, että tyyppi ei koskaan käynyt Italiassa.
Tai muualla kuin Lontoossa ylipäänsä.
Indeed.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:täynnä loistavaa ruokaa ja hyviä viinejä,

Mun "kulinaristi" -tuttavani aikoinaan dumasi Italialaisen safkan huonona ja yks'toikkosena. Sen mielestä Italialainen safka on vaan pastaa ja pastaa.

Sanoin sille että nyt oot kuule ihan oikeessa ja annoin sen jatkaa mielikuvassaan..
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Puolustusääni Lontoolle. Tulee aina olemaan yksi suurista rakkauksistani, vaikka sinne mentäessä ei tulekaan sitä "olen ulkomailla, jee" -fiilistä.

Mitä kiinnostavaa olisi esimerkiksi Milanossa? Vaate-outletit ei kiinnosta. Tupakoivatko italot joka paikassa? Ruoka ja maaseutu kiinnostavat, kaipa Venetsiakin kuuluu kerran elämässä nähdä. Veronakin olisi pretty fair.
Prepare for the worstest.
masa

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja masa »

nowaysis kirjoitti:Puolustusääni Lontoolle.

En ole koskaan ollut niin ahdistuneessa tilassa kuin muutama vuos sitten Lontoon metron vanhoilla ahtailla ja tunkkaisilla rappusilla helteisellä kelillä ja miltei pahimpaan ruuhka-aikaan. Oli oikeasti sellainen fiilis että nyt tuli paniikki. Yäk.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Lontoo on kiva city, jos tykkää nähtävyyksistä, kulttuurista tai shoppailusta, mutta se on samalla säätilaltaan arvamaaton, ruuhkainen, kallis, saasteinen ja monin paikoin varsin kolkko kaupunki. Se on sellainen viikonloppukohde. Ei kuuluisi top-listalle asuinpaikkana.
Viimeksi muokannut So Hard, 08.02.2013 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nowaysis kirjoitti:Puolustusääni Lontoolle. Tulee aina olemaan yksi suurista rakkauksistani, vaikka sinne mentäessä ei tulekaan sitä "olen ulkomailla, jee" -fiilistä.

Mitä kiinnostavaa olisi esimerkiksi Milanossa? Vaate-outletit ei kiinnosta. Tupakoivatko italot joka paikassa? Ruoka ja maaseutu kiinnostavat, kaipa Venetsiakin kuuluu kerran elämässä nähdä. Veronakin olisi pretty fair.
No en mä toki Lontoota halua dumata, mä olen sentään asunut siellä vuosikausia. Mutta en mä kyllä oikein keksi mitään syytä, miksi rajallisesta lomastani uhraisin minuutinkaan Lontoolle, jos voin matkustaa Italiaan (Lontoossa olevien tuttujen tapaaminen poislukien, tietty, mutta tapaan mä niitäkin mieluummin Italiassa).

Milanossa mä en ole koskaan käynyt, koska matkustan niin valitettavan vähän, mutta jo suomenkielisen wikipedian Milanon nähtävyys-kappale sai mut haluamaan sinnekin. Sinänsä mä olen samaa mieltä, että Italiassa kannattaa ilman muuta tustustua maaseutuun, pikkukaupunkeihin ja tietty ruokaan. Vaikka kyllähän Lontoostakin huippuruokaa saa, mutta se miljöö.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Me osuttiin paikalle kolmen muksun kanssa, kun Paddingtonin asema tyhjennettiin palohälytyksen takia. Syy ei ollut silloin vielä selvä, mutta ne "Do not panic" -kuulutukset aiheutti valtaisan tahdon panikoida, mutta lasten takia ei voinut!11 Mulle ei ole muita vastaavia tyhjennyksiä sattunut kohdalle.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mä rakastan Lontoossa vähän samaa kuin New Yorkissakin; siellä on vanhan suurkaupungin tuntua, ja jo muinoin ne ovat toimineet monien kansojen sulatusuuneina. Rakastan niiden kaupunkien historiaa.

Näin vanhemmiten kyllä vetoaa enempi myös luontonähtävyydet, mitkä parikymppisenä olivat niin boooring. Tai niin muistelen.
Prepare for the worstest.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nowaysis kirjoitti:Mä rakastan Lontoossa vähän samaa kuin New Yorkissakin; siellä on vanhan suurkaupungin tuntua, ja jo muinoin ne ovat toimineet monien kansojen sulatusuuneina. Rakastan niiden kaupunkien historiaa.

Näin vanhemmiten kyllä vetoaa enempi myös luontonähtävyydet, mitkä parikymppisenä olivat niin boooring. Tai niin muistelen.
No just esim. Amerikkaan mua ei tällä hetkellä oikein kiinnostaisi edes lähteä kuin joko New Yorkiin tai sitten vielä mieluummin luontomatkalle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Minnuu niin himottaa se northwest ja siitä etelään, ja Kalifornian aavikot! Uuh, hiekkaa ja pölyä mutta saa hemmetin hienoja kuvia! Uusi Englanti ruska-aikaan!
Prepare for the worstest.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nowaysis kirjoitti:Uusi Englanti ruska-aikaan!
No tämä nyt on vähän tällainen, että kyllä mä nyt jumankekka haluaisin matkustaa vaikka mihin, mutta kun aikaa ja rahaa on rajoitetusti, niin pahoin pelkään, että Uusi Englanti jää näkemättä, jos ei sinne työreissua suuntaudu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:Dr Johnson tunnetusti kirjoitti, että when a man is tired of London, he is tired of life; for there is in London all that life can afford. Mä epäilen, että tyyppi ei koskaan käynyt Italiassa.
Apua. Mun mielestä Lontoo on ihan plaaaah. Ja Nykiki on ihan plaaah, Chicago on aah! Seuraavaksi ajattelin valloittaa Bostonin. Tai ehkä Losin, mutta se vaatii eri järjestelyjä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Mitä kiinnostavaa olisi esimerkiksi Milanossa? Vaate-outletit ei kiinnosta. Tupakoivatko italot joka paikassa? Ruoka ja maaseutu kiinnostavat, kaipa Venetsiakin kuuluu kerran elämässä nähdä. Veronakin olisi pretty fair.
Milanossa mä en ole koskaan käynyt, koska matkustan niin valitettavan vähän, mutta jo suomenkielisen wikipedian Milanon nähtävyys-kappale sai mut haluamaan sinnekin. Sinänsä mä olen samaa mieltä, että Italiassa kannattaa ilman muuta tustustua maaseutuun, pikkukaupunkeihin ja tietty ruokaan. Vaikka kyllähän Lontoostakin huippuruokaa saa, mutta se miljöö.
Olin aivan varma, että Milanoa dumataan turhaan. Käytyäni siellä, totesin kuitenkin paikan aika turhaksi. Ruuhkainen ja kallis, eikä ne nähtävyydet sitten ole kummoisia. Duomo on iso, mutta mielestäni aika ruma kirkko. Aperitivo tosin Milanossa toimii kuin häkä.

Rajallisella Italian kokemuksella nostaisin kärkeen Rooman ja Cinque Terren.

Pikkukaupunkien katsasteluun autolla saa lisämaustetta nappaamalla mukaan tämän kirjan, joka kertoo autenttiset ja edulliset ruokamestat. Kirja sopii hyvin pitempään reissuun, koska erilaisia kokemuksia kertyy paljon. Jotkut mestoista olivat luokkaa 'en menisi toiste', mutta yksikään ei ollut tasoa 'kaduttaa, että kokeiltiin'. Jopa sellaisissa turistirysissä kuin Rooma ja Firenze, onnistuttiin syömään kirjan perusteella pari ikimuistoista ateriaa ihan sopuhintaan:
http://www.tripadvisor.co.uk/ShowUserRe ... ml#REVIEWS
http://www.tripadvisor.in/Restaurant_Re ... scany.html
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Italia mi piace molto.

Cinque Terrelle puoltoääni täältäkin. Paras osa Ligurian rannikkoa.

Mä en osaa noista isoista kaupungeista juurikaan neuvoa, kun mieluummin hengaan maaseudulla ja pikkukylissä. Noin yleisesti olen todennut, että suurimpia turistihoukuttimia kannattaa vältellä. Niissä on vaan liikaa ihmisiä ja turistikrääsäkauppiaita. Vallanki ruokapaikat ja kahvilat kannattaa etsiä turistiväylien ulkopuolelta, niin saa parempaa ruokaa ja tunnelmaa edullisempaan hintaan.

Edellisestä huolimatta kannatan Venetsian tsekkaamista, mutta suosittelen matkustamista offsesonkina. Kaunis lokakuun päivä käy suomalaiselle hyvin kesästä. Päivä tai pari kerrallaan on minulle sellainen sopiva annostelu. Toscanan maaseutu on maailman kuulua syystäkin, joten se on myös aika takuuvarma valinta jos ei tiedä minne menisi. Jos lähtee autolla kiertelemään Italiaa, niin kannattaa ajella mahdollisimman pieniä teitä pitkin. Ei nopein eikä läheskään aina suorin vaihtoehto, mutta tarjoaa eniten upeita maisemia. Vallankin vuoristoseuduilla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

So Hard kirjoitti:Lontoo on kiva city, jos tykkää nähtävyyksistä, kulttuurista tai shoppailusta, mutta se on samalla säätilaltaan arvamaaton, ruuhkainen, kallis, saasteinen ja monin paikoin varsin kolkko kaupunki. Se on sellainen viikonloppukohde. Ei kuuluisi top-listalle asuinpaikkana.
Mä kyllä tykkään Lontoon sään arvaattomuudesta. Aurinko ei yleensä ole paistamatta kahta viikkoa putkeen :P Kalleuskin on vähän suhteellista. Moni asia täällä on edullisempa kuin Suomessa plus vaikoimat (joka asiassa) natsaa vähän paremmin itselle kuin Suomessa. Plusaa myös suorista lennoista jonnekin muualle :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Useimmissa suurkaupungeissa on myös idyllisiä, edullisia, usein jopa luonnonkauniita paikkoja, joihin parin päivän turistimatkalla harvemmin eksyy. Minusta siis olisi fiksumpaa sanoa, että omalla matkallaan ei niihin ehtinyt/jaksanut/halunnut tutustua, kun ne kuitenkin ovat siellä. More than meets the eye ;) Mitä enemmän etukäteen ottaa selvää ja etsii sitä mitä haluaa nähdä ja tehdä, sitä enemmän matkakohde avautuu. En siis epäile yhtään ettenkö löytäisi vaikkapa Milanosta juuri sitä, mikä tekisi siitä reissun arvoisen. Eri asia sitten vaivaudunko.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Huomenna Kanarialle. Täytyy käydä vielä ostaan lomalukemista. Esko Valtaojan uusin ja Alaistair Reynoldsin pääteasema molemmat kesken, ne mukaan ainakin, mutta vielä vois käydä hakeen Vesa Puttosen Velka tikittää – hyödy siitä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ostinkin uuden Stephen Kingin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 1:33
Paikkakunta: Satunnainen

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Ei varsinaista retostelua; en ole käynyt Euroopan ulkopuolella, jos ei Turkkia lasketa.

Voisiko joku antaa rahaa hyvään tarkoitukseen;) Firenzessä olen ollut työ- ja lomamatkalla.
"säteilyä opiskelemaan pakotettu poliisiopistolainen"
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Lennot Floridaan varattu :cheer: . Tiedossa 2½ viikkoa aurinkoa, hiekkaa ja huvipuistolaitteita.
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18756
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pääkaupungeista käyty vain Tukholmassa, Berliinissä seitsämän kertaa ja Lontoossa kerran, ok. Tallinnassa 159 kertaa mutta sitä ei enää oikein lasketa..
Olen käynyt "Afrikassa" kerran, Tunisiassa -89 pari viikkoa, vielä oli monarkit voimissaan..
Pariisista en tiedä, Rooma kuulema ok. Suureen Saatanaan en mene , ainakaan omalla rahalla, Syvemmällä rysissä voisi käydä alkuasukkaiden kieltä puhuvan kokeneen tulkin ja matkamiehen kera, ei muuten, siellä kun voi päästä rahoistaan ja hengestään, (oikeesti paljon alkuasukaskansoja jotka ryssät ovat alistaneet, kuten monet suomalaisten sukujoukot)kuten amerikan mantereellakin..
Ehkä USAn sijasta voisi samantein käydä Afganistanissa, Syyrassa tai Irakissa, tai vaikka mennä pyöräilemään Thaimaaseen..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Nyt on ainakin tuo Jenkkioptio poistunut valikoimasta. Reissukaveri ei tykännyt, ja musta on tosi outoa että 30+ vuotias kaverini voi kiukutella mulle jostakin, mitä en oo luvannu. No, ymmärränhän mä toisaalta ja lähtisin reissuun muuten, mutta kyllä nyt selkeästi opiskelen kesällä mieluummin kuin ajan avoautolla(siis istun pelkääjän paikalla) tukka hulmuten jossain keskilännessä. No doubt. :roll: Pääasia, että hommat etenee. Tää on mulle ihan uus asenne hei!11
Prepare for the worstest.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lomamatkaretostelua

Viesti Kirjoittaja exsu »

Varasin lennot Nizzaan toukokuulle. Yksin viikoksi reissuun. Hengailua, rentoutumista, hyvää ruokaa ja toivottavasti aurinkoa. Joku maijoitus pitäisi vielä katsoa. Ajattelin olla Mössö Urhea ja mennä hostellimeiningillä, niin on ainakin potentiaalisemmin jotain seuraa, jos sellaista kaipaa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Vastaa Viestiin